Antena elektryczna w Maździe 323 BA – wątek wspólny

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez luki_92_92 » 22 lis 2012, 20:00

łukaszinio napisał(a):jakaś alternatywa na uszkodzony mechanizm lepsze to niż wcale w każdej chwili można wysunąć i wsunąć antene bez problemu :D :D :D
Kiszka, po pół roku mi się obluzowało i teraz przy hamowaniu się sama wsuwa ;P dlatego muszę wymienić bo się radia nie da słuchać, musiałbym nie hamować <glupek2>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez łukaszinio » 22 lis 2012, 20:17

puznies0 napisał(a):
łukaszinio napisał(a):ja odkąd mam Mazde a jest to 18 miesięcy borykałem się z moją wadliwie działającą anteną za pierwszym razem pomogło przeczyszczenie i nasmarowanie za drugim razem przed temtą zimą mały tuning trybu nawet umieściłem kilka fotek jak przerobiłem tryb a teraz antena padła całkiem i silniczek cały czas się kręcił próbowałem przeszczepić tryby od anteny opla astry sedan lecz nie pozwoliła na regeneracje duża rozbieżność wymiarów trybów i skończyłem na tym że wyciągnąłem całkiem uszkodzony tryb oraz silniczek i wypiołem kostkę .teraz antenę mam chowaną ręcznie są plusy i minusy tym bardziej że przyzwyczaiłem się do elek składanej ale teraz nie muszę myśleć czy antena się schowała czy nie czy jak przyjdę rano do ayta to zastaną dziurę po ant . jakaś alternatywa na uszkodzony mechanizm lepsze to niż wcale w każdej chwili można wysunąć i wsunąć antene bez problemu :D :D :D


a ja zrobiłem sobie przełączniczek w schowku za pomocą którego mogę sobie chować i wysuwać antenę kiedy mam potrzebę...

mam taki przełącznik ale w obudowie anteny została płytka i tak przy okazji odłączyłem ;P
Obrazek

luki_92_92 napisał(a):
łukaszinio napisał(a):jakaś alternatywa na uszkodzony mechanizm lepsze to niż wcale w każdej chwili można wysunąć i wsunąć antene bez problemu :D :D :D
Kiszka, po pół roku mi się obluzowało i teraz przy hamowaniu się sama wsuwa ;P dlatego muszę wymienić bo się radia nie da słuchać, musiałbym nie hamować <glupek2>


jak się będzie składać to będe dalej myślał najwyżej sią zaspawa hehehe <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2011, 19:48
Posty: 190 (0/1)
Skąd: okolice Ostrowca św.
Auto: BYŁO MAZDA 1.5 16V 97
JEST AUDI A4 B5 2000 1.8

Postprzez artgin » 22 lis 2012, 20:26

No właśnie bardzo dużo osób ma problemy z tą anteną, bo ten mechanizm wysuwania szybko się psuje. Dlatego myślałem żeby założyć zwykłą krótką antenkę i mieć spokój. Tylko nie wiem czy znajdę taką żeby dobrze pasowała w to miejsce tak żeby mi gdzieś woda nie zaciekała koło niej i żeby to dobrze wyglądało <co?>
Początkujący
 
Od: 18 lis 2012, 16:40
Posty: 9
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '96r.

Postprzez łukaszinio » 22 lis 2012, 20:41

podobno jakaś antena od lanosa pasuje tylko sedan albo hathback ale czyto ktoś zakładał to nie wiem ;p
:P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2011, 19:48
Posty: 190 (0/1)
Skąd: okolice Ostrowca św.
Auto: BYŁO MAZDA 1.5 16V 97
JEST AUDI A4 B5 2000 1.8

Postprzez luki_92_92 » 22 lis 2012, 20:53

artgin napisał(a):No właśnie bardzo dużo osób ma problemy z tą anteną, bo ten mechanizm wysuwania szybko się psuje. Dlatego myślałem żeby założyć zwykłą krótką antenkę i mieć spokój. Tylko nie wiem czy znajdę taką żeby dobrze pasowała w to miejsce tak żeby mi gdzieś woda nie zaciekała koło niej i żeby to dobrze wyglądało <co?>


Bardzo szybko? Po 14+ latach? To jest szybko? hahaha wstaw nową ori antenę i będzie drugie tyle <czarodziej> Moja antena byłaby do dziś sprawna, silniczek chodzi, tylko że urwałem taśmę w bacie – na własne życzenie bo auto przez pół roku stało nieużywane i się zapiekła antena, i zamiast użyć wd40 to poprostu ją pociągnąłem ręką i zerwałem taśmę
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez Dzidek » 26 lis 2012, 21:03

Ja równiez byłem na etapie wymiany złamanej anteny i..... kupiłem antene za 80 zł na allegro i po 2 tygodniach sie zepsuła :)
Okazało sie, że w tym chińskim badziewiu sa plastikowe zębatki, które są niedokładnie zamontowene przez co zębatki "zachodziły" tylko szczytami zebów wiec szybko sie wytarły, zaczęły przeskakiwac i wreszcie antena sie nie wsunęła a silnik który sie nie wyłączył dokobił zębatki. Po poprawie położenia zębatek antena podziałała jeszcze z pół roku z przerwami spowodowanymi powyginaniem tasiemki przy pierwszej awarii, potem sie wkurzyłem, wysunąłem antene i odłączyłem zasilanie :P
Jeżeli już sie ktoś zdecyduje na antene uniwersalną to niech sprawdzi najpierw ułożenie zębatek, jeżeli bedzie własciwe to nawet taka antena długo posłuży :)
Co do montażu anteny uniwersalnej tak żeby pasowała nie było problemów. Mogą sie przydać elementy od starej anteny, pierścienie, uszczelki czy jak je tam nazwać (nakładane przy otworze w karoserii).
Początkujący
 
Od: 11 lis 2012, 12:13
Posty: 10
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 323f 1.5 BA 95r.

Postprzez robertoo » 28 lis 2012, 17:27

no wlasnie problem jest z tymi zebatkami plastikowymi ... mi tez sie wytarla i po sprawie bylo jestem w trakcie dorabiania takiej zebatki z aluminium :D moze bedzie dluzej chasac :D a poki co antena jest schowana i odlaczone zasilanie do silniczka i po klopocie a radio i tak odbiera choc zasieg jest o wiele mniejszy :)
Sprawdź, co tatuaż mówi o człowieku. Jego wzór świadczy o cechach charakteru.

DZIWACZNY WZÓR

To w rzeczywistości bardzo odpowiedzialny człowiek, ale nie brakuje mu poczucia humoru, którym może cię znienacka zaskoczyć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2009, 15:17
Posty: 231
Skąd: Bydgoszcz ( kiedyś Piła)
Auto: Mazda 323F BA 94r 1,5 16V

Postprzez sztifler » 12 sty 2013, 18:30

Nie wiem gdzie mam zadać pytanie związane z tą antena.
A wiec napisze tutaj i możne jeszcze w jakimś dziale...
Postanowiłem nie bawić się już w elektryczne anteny, wymontowałem ta elektryczna i zamontowałem zwykła uniwersalna antenę :D wszystko fajnie i ok ale potrzebuje jeszcze przedłużacza antenowego ( nie wiem jak to się dokładnie nazywa wiec zrobiłem rysunek) Gdzie mogę takie coś dostac, i jak to sie fachowo nazywa.

http://imageshack.us/photo/my-images/593/beztytuugoig.jpg/
Początkujący
 
Od: 8 paź 2012, 20:00
Posty: 8
Skąd: Połczyn-Zdrój / Kołobrzeg
Auto: Mazda 323f 1.5i 16V 97r.

Postprzez don2x44 » 13 sty 2013, 17:09

Zmartwię cię, ale nie ma czegoś takiego. ALE możesz to zrobić na dwa sposoby:
1) Uciąć wtyk przy kablu biegnącym przez auto LUB przy kablu od anteny i założyć takie do "zarobienia" gniazdo anteny samochodowej czyli tak: http://allegro.pl/gniazdo-anteny-samoch ... 97689.html
2) Kupić dwa gniazda antenowe oraz przewód i zrobić przedłużacz. Z czegoś takiego: http://allegro.pl/gniazdo-anteny-samoch ... 58449.html i takiego http://allegro.pl/gniazdo-anteny-samoch ... 97689.html
3) Profesjonalnie. Kupić kabelek jak wyżej, usunąć stary kabel z anteny i zalutować nowy, o taki: http://allegro.pl/gniazdo-anteny-samoch ... 58449.html

Jeszcze dochodzi do tego druciarstwo(ja tak mam), uciąć obie wtyczki i na tzw. skrętkę.... do tego zalutować, zaekranować i zaizolować. Tak u mnie szkop połączyć antenę Hirschmanna z oryginalną instalacją.
Mazda 323F BA 1.8 16V BP '98
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 mar 2009, 22:06
Posty: 457 (0/5)
Skąd: Mosina/Poznań
Auto: Mazda6 GH 5D 2,5 Sport '09
VW Up! 5D 1.0 MoveUp! '13

Postprzez sztifler » 13 sty 2013, 20:48

Kurde dzięki Stary, jesteś naprawdę w porządku!! :D Na pewno sobie wybiorę jakąś opcje i podłącze tą antenę.
Jeszcze raz wielkie dzięki!!
Początkujący
 
Od: 8 paź 2012, 20:00
Posty: 8
Skąd: Połczyn-Zdrój / Kołobrzeg
Auto: Mazda 323f 1.5i 16V 97r.

Postprzez Marek 161BD081 » 14 mar 2013, 14:39

Tak z ciekawości – udało ci się dorobić tą zębatkę?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez pachol89 » 20 maja 2013, 20:23

Witam,
Mam w sumie mazde 2 lata i ostatnio sie dowiedzialem tutaj na forum ze ta antena jest wogole elektryczna wiec zabralem sie do wymontowania kiedy juz mialem ja w domu i rozebralem pierwsze wrazenie szok tyle "syfu" wyczyscielm dokladnie elementy po zlozeniu w calosc sprawdzlem w samochodzie zadnej reakcji myslalem ze jest mechanizm popsuty ale nie okazalo sie ze kabelek za radiem byl nie podlaczony wiec podlaczylem wyczyscilem jeszcze teleskop dokladnie zeby luzno wszystko chodzilo i dalem wd40 i niby ok itp ale po podlaczeniu do samochodu i wlaczeniu radia antena wysuwa sie i pozniej chowa ale do tego stopnia ze wyrywa lancuszek z teleskopu i silniczek pracuje caly czas jakby nie dostawal sygnalu zeby chowac i przestac i tu jest moje pytanie o co moze chodzic ???
czy moze to byc przyczyna ze ta blaszka co jest przy koncu silniczka takie jakby zabezpieczenie ktore jest lekko ze rdza i caly koniuszek silniczka ktory wprawia w ruch reszte mechanizmu caly jest we rdzy czy tu moze byc przyczyna ze silniczek nie przestaje pracowac tylko ciagle probuje zwinac antene mimo ze juz schowana
prosze o odpowiedz kogos kto rozbieral i wie o co w tym wszystkim chodzi.
pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 5 maja 2013, 18:45
Posty: 10
Auto: Mazda 323F BA , 1.5 16V Z5, 1997

Postprzez rafał88 » 23 maja 2013, 07:03

Mam to samo i antena jest odlaczona na chwile oczekuje na przyplyw kasy zeby zainwestowac w nowa. musisz wymienic bat anteny. zabki sie wytarly i zamiast ciagnac to pewnie lekko przeskakuje, a gdy juz dojdzie do konca wyje silnik jak zły , przy koncu brakuje zabkow, a silnik nie ma na tyle oporu zeby stanac i kreci caly czas. Nowy bat 200plnow:) A najlepiej najgraj jakies media zeby pokazac o co chodzi:) mi sie wydaje ze zczailem :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez pachol89 » 25 maja 2013, 19:54

wiesz co w sumie ju8z doszedlem o co chodzi mechanizm dziala poprawnie problem tkwil w tym ze w srodku przy silniczku sa 2 blaszki jedna z tylu silniczka druga z przodu i ta z przodu byla zjedzona przez rdze calkiem i dorobilem nowa z zarowki h1 pewnie one sluza do zalaczania silniczka i odlaczania bo po wstawieniu ich i wlaczeniu radia silnik wysuwa i przestaje a po wylaczeniu chowa i przestaje pracowac a wczesniej pracowal ciagle w czym tkwi problem u mnie plastikowy popychacz jest w bardzo dobrym stanie tak samo jak zebatki plastikowe tylko ze niestety nie jest od na stale przymocowany do ostatniego segmentu teleskopu po sklejeniu poxipolem cieszylem sie pare chwil piekna praca antenty i silniczka lecz za ktoryms razem oderwalo popychacz od teleskopu i nie mam za bardzo juz patentu jak to naprawic bo nie ktorzy pisali ze to element nienaprawialny ale ja sie tak nie poddam :D musze cos wymyslec moze jest jakis super klej ktory laczy plastik z metalem :( moze wy macie jakies patenty jak to naprawic. pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 5 maja 2013, 18:45
Posty: 10
Auto: Mazda 323F BA , 1.5 16V Z5, 1997

Postprzez don2x44 » 30 maja 2013, 19:57

Te dwie blaszki o których mówisz nie mają jakiegoś istotnego znaczenia, jest to po prostu "ślizg" dla ośki silniczka, gdy by ich nie było to ośka wytrze dziurę w plastiku i powstanie wtedy luz... Wyczyścić je ze rdzy i nałożyć smar. W każdym razie nie odpowiadają one do załączania silniczka, czy też zmiany kierunku jego pracy :)

Plastikową taśmę zębatą zawsze możesz skleić na gorąco, tzn. podgrzewasz obie złamane końcówki tak aby plastik zaczął się podtapiać, następnie przykładasz je do siebie i sklejasz na gorąco. Na pewno podczas sklejania powstaną nierówności – ścierasz je papierem ściernym do pierwonych wymiarów. Podczas tej operacji gdzieś możesz "stracić jeden tryb tasmy to musisz go odtworzyć przy pomocy noża/pilnika albo tak skleić zerwaną taśmę aby nie trzeba było go odtwarzać <czarodziej>

Dopisano 30 maja 2013 20:01:

don2x44 napisał(a):Te dwie blaszki o których mówisz nie mają jakiegoś istotnego znaczenia, jest to po prostu "ślizg" dla ośki silniczka, gdy by ich nie było to ośka wytrze dziurę w plastiku i powstanie wtedy luz... Wyczyścić je ze rdzy i nałożyć smar. W każdym razie nie odpowiadają one do załączania silniczka, czy też zmiany kierunku jego pracy :) Za zmianę kierunku pracy odpowiada elektronika zawarta w płytce, podczas dużego oporu pracy silnika(czyli kiedy wysunie antenę na maksa, zwinie ją na maksa) zmienia jego bieg. Aby "zamortyzować" pracę silniczka oraz taśmy zębatej masz coś takiego jak "ala" sprzęgiełko(sprężyna) znajdujące się w dwóch największych zębatkach.

Plastikową taśmę zębatą zawsze możesz skleić na gorąco, tzn. podgrzewasz obie złamane końcówki tak aby plastik zaczął się podtapiać, następnie przykładasz je do siebie i sklejasz na gorąco. Na pewno podczas sklejania powstaną nierówności – ścierasz je papierem ściernym do pierwonych wymiarów. Podczas tej operacji gdzieś możesz "stracić jeden tryb tasmy to musisz go odtworzyć przy pomocy noża/pilnika albo tak skleić zerwaną taśmę aby nie trzeba było go odtwarzać <czarodziej>
Mazda 323F BA 1.8 16V BP '98
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 mar 2009, 22:06
Posty: 457 (0/5)
Skąd: Mosina/Poznań
Auto: Mazda6 GH 5D 2,5 Sport '09
VW Up! 5D 1.0 MoveUp! '13

Postprzez rafał88 » 31 maja 2013, 21:32

znalazlem adaptery na alledrogo, ktos korzystal z tego http://allegro.pl/antena-elektryczna-au ... 28483.html
http://allegro.pl/antena-elektryczna-ad ... 62516.html
Wyglada calkiem calkiem:) jak bd mial tak wolna kase moze kupie i sprawdze co to stoi:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez don2x44 » 2 cze 2013, 14:08

Po jakiego grzyba z takimi chinolami bedziesz jezdzic? Nie lepiej kupić ORI uzywkę za 120zł?

Co zepsuło się w twojej dotychczasowej antenie?
Mazda 323F BA 1.8 16V BP '98
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 mar 2009, 22:06
Posty: 457 (0/5)
Skąd: Mosina/Poznań
Auto: Mazda6 GH 5D 2,5 Sport '09
VW Up! 5D 1.0 MoveUp! '13

Postprzez pachol89 » 2 cze 2013, 20:23

...myślałem, że te blaszki mają jakieś znaczenie, mimo wszystko dałem nowe – dorobiłem z żarówki H1 :) wszystko poczyściłem, dałem smar, tak samo zrobiłem z teleskopem, którego segmenty wysuwały się dość ciężko. Rozebrałem teleskop, wyjąłem ostatni segment teleskopu , z którym łączy się plastikowa prowadnica zębata. Usunąłem starą zżartą rdzą tuleję zaciskową – dorobiłem nową, połączyłem te oba elementy za pomocą zaciskarki do kabli, wszystko złożyłem do kupy i na razie cieszę się fajną pracą anteny :D :) pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 5 maja 2013, 18:45
Posty: 10
Auto: Mazda 323F BA , 1.5 16V Z5, 1997

Postprzez rafał88 » 4 cze 2013, 06:59

don2x44 napisał(a):Po jakiego grzyba z takimi chinolami bedziesz jezdzic? Nie lepiej kupić ORI uzywkę za 120zł?

Co zepsuło się w twojej dotychczasowej antenie?


ori bat nowka 200zl. Wytarly sie zeby w bacie i nie ciagnie tylko przeskakuje. Skoro shit kupowal nie bd, narazie kupilem ori lampy, jeszcze mam w planach maty kupic, takze jak antena stala tak stac bd :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez don2x44 » 4 cze 2013, 19:15

Ori bat jest jednak trochę tańszy:) Jeżeli wytarły się zęby w bacie, natomiast wszystkie zębatki są OK to naprawisz PROFESJONALNIE antenę za 30zł.

Ponieważ jedyna rzeczą jaką tanio nie wymienisz w ori antenie to bat, jak sama taśma zębata to pół biedy. Kupujesz ori bat anteny do Kia Shuma/Sephia o nr. 0K2B166931 koszt w ASO to maks 30zł. Następnie rozbierasz bat, tzn. odkręcasz tą metalową kulkę i wyciągasz pierwszy segment anteny(pręt) wraz z taśmą. Następnie musisz zrobić to samo w twojej antenie, czyli musisz rozebrać antenę tak aby wyjąć kompletny bat anteny. Następnie odkręcasz tą metalową kulkę i wyciągasz pręt z taśmą zębatą – w starym bacie ta kulka tak łatwo nie chcę zejść, najlepiej ją podgrzać(nie za mocno bo chrom zmieni barwę) albo gumowym młotkiem przez szmatę trochę ponapi...... po uderzać – nie pokanceruje się jeżeli dobrze przygotujesz pacjenta. Jak odkręcisz kulke przekładasz pręty z tasmą i skręcasz wszystko analogicznie:) PROSTE, maks. godzina roboty.

Średnica ori pręta z tego co pamiętam to 2,5mm, ori kia ma tyle samo. Ktoś zapyta: Dlaczego od Kia, skoro od innych automatycznych anten też pasuje??? Tudzież Hirschmann, Mercedes, VW, Beru, Toyota, Honda? Odp. Bo do innych aut bat kosztuję 150-300zł a do Kia 30zł.

Wszystko pasuję, bez obaw:)
Mazda 323F BA 1.8 16V BP '98
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 mar 2009, 22:06
Posty: 457 (0/5)
Skąd: Mosina/Poznań
Auto: Mazda6 GH 5D 2,5 Sport '09
VW Up! 5D 1.0 MoveUp! '13

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323