Korozja tarczy hamulcowej

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez maestro » 12 mar 2013, 14:49

Obrazek
Jak się nazywa takie "koło" które jest odrazu za felgą ? Zaznaczone czerwoną strzałką.
Czy u was ten element pokryła rdza ? Bo u mnie na jednym kole rdza dopadła ten element...

Czy to jest – PIASTA KOŁA ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2012, 20:31
Posty: 410 (0/2)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Mazda 3 2,2 MZR-CD (BL) 2009r.

Postprzez KMBak » 12 mar 2013, 15:07

To zawsze koroduje...

Tutaj kiedyś robiliśmy porządek z tym elementem w 2-letnim Focusie kolegi:
Obrazek

Obrazek

Nie wiem czy u mnie zardzewiało już, czy jeszcze nie... Ale sprawdzę. :>
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3821 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez maestro » 12 mar 2013, 15:20

KMBak napisał(a):To zawsze koroduje...

Tutaj kiedyś robiliśmy porządek z tym elementem w 2-letnim Focusie kolegi:
Obrazek

Obrazek

Nie wiem czy u mnie zardzewiało już, czy jeszcze nie... Ale sprawdzę. :>

Jak to się nazywa ? :-D I czym/jak można ten element ładnie przywrócić do porządku ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2012, 20:31
Posty: 410 (0/2)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Mazda 3 2,2 MZR-CD (BL) 2009r.

Postprzez KMBak » 12 mar 2013, 15:23

To jest tarcza hamulcowa. Ja to czyściłem szczotą drucianą na wiertarce i Hammerite... :–)
Załączniki
brake-disk.jpg
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3821 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez bigboy177 » 13 mar 2013, 00:12

Ten strasznie skorodowany element to nie tarcza hamulcowa, tylko piasta – tak mi się przynajmniej wydaje, że o to pyta maestro. Warto ją przy wymianie kół posmarować smarem miedziowym, szczególnie w przypadku alufelg – nie będzie się zapiekać.
MiastoGier.pl – Moja Praca :D
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2012, 22:17
Posty: 129
Skąd: Skawina
Auto: Mazda 3 2011 1.6 MZR
Aluminium Metalic
MOMO Corse

Postprzez maestro » 13 mar 2013, 00:41

bigboy177 napisał(a):Ten strasznie skorodowany element to nie tarcza hamulcowa, tylko piasta – tak mi się przynajmniej wydaje, że o to pyta maestro. Warto ją przy wymianie kół posmarować smarem miedziowym, szczególnie w przypadku alufelg – nie będzie się zapiekać.


Czy u Ciebie też coś skorodowało ?

Obrazek
Chodzi mi o to cos czarne gdzie sa te niebieskie śrubki :-D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2012, 20:31
Posty: 410 (0/2)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Mazda 3 2,2 MZR-CD (BL) 2009r.

Postprzez bigboy177 » 13 mar 2013, 10:31

Póki co nie zauważyłem korozji. Ale na liczniku jak na razie mam około 9kkm, auto sporo w garażu, więc może dlatego. Jak u Ciebie dużo korozji, to przed wymianą kół na letnie przeczyść szczotką drucianą/papierem i pomaluj. W moim Fordzie Escorcie robiłem z piastami z przodu w zeszłym roku – szybko poszło.

I zgadza się, nazywa się to piasta – to to z niebieskimi śrubkami :P

Dobrze jest na nią wspomniany przeze mnie smar nakładać, przy każdej wymianie kół – szczególnie w przypadku alusów, choć zapewne przy stalówkach też nie zaszkodzi.
MiastoGier.pl – Moja Praca :D
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2012, 22:17
Posty: 129
Skąd: Skawina
Auto: Mazda 3 2011 1.6 MZR
Aluminium Metalic
MOMO Corse

Postprzez KMBak » 13 mar 2013, 10:39

Jak piasta?! Przecież to jest element tarczy hamulcowej! Tarcza hamulcowa to nie tylko obręcz, którą trą klocki! Piasta to jest to co w środku (wystaje przez małą dziurę – nie widać tego jak jest założona felga – chyba, że korek wyjmiemy) Na to nakładamy tarczę. Zwróćcie uwagę na załączony obrazek – grafika przedstawia właśnie tarczę hamulcową. I to duże koło to jest jej część, a nie piasty.

Śruby wystają z piasty (której ostatecznie nie widać) i przechodzą przez tarcze hamulcową.

Na pierwszym rysunku 6 – to tarcza hamulcowa. Elementy piasty 3, 4, 5. <czytaj>
Na drugim rysunku nie ma już samej tarczy, a elementy piasty są od 16 do 19.

Oczywiście rysunki pochodzą z zupełnie innego auta, ale zasada ta sama...
Załączniki
przednia_zwrotnica.jpg
przednie_zawieszenie_01.jpg
Ostatnio edytowano 13 mar 2013, 12:04 przez KMBak, łącznie edytowano 2 razy
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3821 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez bigboy177 » 13 mar 2013, 12:01

KMBak ma faktycznie rację – nie wymieniałem tarczy w mojej Madzi, myślałem, że element mocowania felgi, faktycznie jest piastą. W sumie nawet lepiej, że jest to tarcza hamulcowa – mniej problemów, aby przeczyścić, można zdjąć :)
MiastoGier.pl – Moja Praca :D
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2012, 22:17
Posty: 129
Skąd: Skawina
Auto: Mazda 3 2011 1.6 MZR
Aluminium Metalic
MOMO Corse

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323