Jaki olej wybrać?

Jaki olej używacie do Waszych silników?

Agip
5
1%
Amsoil
26
3%
BP
2
0%
Castrol
88
10%
Dexelia
176
20%
Elf
78
9%
Fuchs
5
1%
Gulf
3
0%
Liqui Moly
39
4%
Lotos
11
1%
Midland
4
0%
Millers
36
4%
Mobil
79
9%
Motorcraft
0
Brak głosów
Motul
93
10%
Orlen
9
1%
Petro Canada
3
0%
Royal Purple
0
Brak głosów
Shell
37
4%
Selenia
3
0%
Texaco
0
Brak głosów
Total
22
2%
Turdus
0
Brak głosów
Valvoline
143
16%
inne
26
3%
 
Liczba głosów : 888

Postprzez rider143 » 24 lut 2013, 11:58

Dexelia ma minimalnie wyższy TBN od Valvo i nie sądzę aby coś pozostawiła po sobie-to dobry olej.
Pomijając fakt, że mogłeś trafić na podróbkę...
Z Amsoila będziesz zadowolony <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez damage.inc » 24 lut 2013, 12:33

rider143 napisał(a):Dexelia ma minimalnie wyższy TBN od Valvo i nie sądzę aby coś pozostawiła po sobie-to dobry olej.
Pomijając fakt, że mogłeś trafić na podróbkę...
Z Amsoila będziesz zadowolony <spoko>


Dexelia 5W30 TBN ma 9,1
Valvoline Maxlife 5W40 TBN 10,3
Dexelie miałem od Smirnoffa – mało prawdopodobne żeby była podrobiona.
Jak dla mnie, Dexelię uplasowałbym w klasie średniej niższej, do dobrego raczej jej brakuje.
Tak na szybko mogę powiedzieć, że po zalaniu Amsoil Mazda łatwiej startuje na zimnym silniku, ciszej pracuje. Zobaczymy jak będzie ze spalaniem, jeśli będzie poprawa o 2-3% w stosunku do Maxlife, to zakup się zwróci.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2011, 23:59
Posty: 291 (0/4)
Skąd: Okolice Sulęcina
Auto: Premacy FP 1840, 114km 2000r.

Postprzez rider143 » 24 lut 2013, 20:11

damage.inc napisał(a):Dexelia 5W30 TBN ma 9,1
Dexelia 5W30 T.B.N. 10,9 mg KOH/g.
Ten Amsoil jest full syntetykiem i jednym z najlepszych olei w tej klasie-zapewne nie zmienisz go już na inny :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez damage.inc » 24 lut 2013, 20:40

rider143 napisał(a):
damage.inc napisał(a):Dexelia 5W30 TBN ma 9,1
Dexelia 5W30 T.B.N. 10,9 mg KOH/g.
Ten Amsoil jest full syntetykiem i jednym z najlepszych olei w tej klasie-zapewne nie zmienisz go już na inny :D


Też tak myślę :)
Ciekaw jestem jak będzie ze spalaniem, bo na 5W40 wzrosło w porównaniu z Dexelią. A że Amsoil to inna liga, to myślę będzie tylko lepiej.
Opis z dexelii: 'Olej zapewnia obniżenie tarcia co wpływa na znaczne obniżenie zużycia paliwa (do
6% w cyklu miejskim) i emisję CO2.2'.
Mi wystarczy 2-3% i olej teoretycznie drogi – Amsoil, okarze się tanim.

Masz chyba stare dane oleju Dexelia.
Te poniżej to najnowsze już z nazwą: MAZDA ORIGINAL OIL ULTRA 5W-30


TOTAL LUBRIFIANTS
562, avenue du Parc de l’île
92029 Nanterre cedex
France

SPECYFIKACJE
Spełnia specyfikację:
ACEA: A5/B5
API: SL/CF
PARAMETRY
Gęstość w 15 °C 0,853 g/cm3
Lepkość kinematyczna w 40 °C 57 mm²/s (cSt)
Lepkość kinematyczna w 100 °C 9,9 mm²/s (cSt)
Temperatura zapłonu °C 224
Wskaźnik lepkości 161
Temperatura płynięcia -36°C
T.B.N ASTM D2896 9,1 mg KOH/g
(Podano wartości typowe)
Załączniki
Dexelia Mazda oil ultra 5w30.pdf
(177 KiB) Pobrane 59 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2011, 23:59
Posty: 291 (0/4)
Skąd: Okolice Sulęcina
Auto: Premacy FP 1840, 114km 2000r.

Postprzez rider143 » 24 lut 2013, 21:12

damage.inc napisał(a):Masz chyba stare dane oleju Dexelia.
Bardzo możliwe.

damage.inc napisał(a):Ciekaw jestem jak będzie ze spalaniem, bo na 5W40 wzrosło w porównaniu z Dexelią.
5W40 ciężej rozprowadzić po magistrali olejowej niż 5W30, stwarza też wyższe opory silnikowi. 5W30 z zasady jest olejem bardziej energooszczędnym w porównaniu do 5W40.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez damage.inc » 24 lut 2013, 21:58

Dokładnie dlatego właśnie wróciłem do 5W30.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2011, 23:59
Posty: 291 (0/4)
Skąd: Okolice Sulęcina
Auto: Premacy FP 1840, 114km 2000r.

Postprzez rafał88 » 3 mar 2013, 11:27

Ja z czystym sumieniem moge polecic olej Elf 5w40 i plukanka Wurth, ubytek oleju po 1.5kkm moze ze 100ml, na 15w40 bylo wieksze zuzycie i praca silnik pozostawiala wielej do zyczenia(chodzi o glosnosc).
Przebieg ponad 304kkm:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Kretowy » 4 mar 2013, 18:37

rider143 napisał(a):Tego zazwyczaj wlewam klientom gdy mają filtr cząstek stałych w dieslu-fajny olej i godny polecenia <spoko>

http://www.mobil.com/Poland-Polish/Lube ... 5W-30.aspx


No to zły wlewasz. Mazdy z filtrem DPF wymagają normy C1 tymczasem M1 ESP to co najwyżej C2.

Z dobrych olejów, które spełniają wymagania Mazdy z filtrem DPF to można się rozejrzeć za Valvoline SynPower ENV C1 albo np. Millersem LongLife C1 5w30.
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2013, 22:50
Posty: 45
Skąd: Biłgoraj / Mikołów
Auto: Mazda 6 II 2,0 diesel

Postprzez rider143 » 4 mar 2013, 20:23

Fakt, Madzie mają C1, także jest błąd na stronie Mobila.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez Kretowy » 4 mar 2013, 20:32

Nie ma błędu na stronie Mobila. Być może jakiś producent dopuszcza stosowanie oleju z normą C2 przy swoich dieslach z DPF. Nie mniej jednak dla diesli Mazdy z DPF C2 jest niewystarczające i zaleca się C1.
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2013, 22:50
Posty: 45
Skąd: Biłgoraj / Mikołów
Auto: Mazda 6 II 2,0 diesel

Postprzez remistar » 10 mar 2013, 23:30

Witam, od kilku dni posiadam Madzie 6 w benzynie 2.0 GY.
Cały weekend poświęciłem na przeczesywanie opinii na temat olejów. I zauważyłem, że ile wpisów tyle opinii.
Ze względu na to że posiadam słabą historię oleju w moim silniku mam większe wątpliwości jeśli chodzi o jego wymianę. A najważniejsze to sobie nie zaszkodzić, takie odniosłem wrażenie.
Reasumując z tego co wyczytałem do wyboru mam:
– CASTROL EDGE FST 5W30 4L – 103 + przesyłka (SAE 5W-30; ACEA A3/B3, A3/B4, C3)
– Mobil Super 3000 X1 5W-40 6L – 119 +przesyłka (ACEA A3/B3, A3/B4 API SM/CF)
– MAZDA DEXELIA ULTRA 5w30 5L – 107 +przesyłka (ACEA: A5/B5, API: SL/CF)
i ...
– MOTUL Specific 504.00/507.00 5W30 5L – 179 + przesyłka (SAE 5W-30 API SL/CF, ACEA A3/B4/C3)

Wybór prawdopodobnie padnie na Dexelie (największy procent w ankiecie ;)) ponieważ jakość do ceny wydaje się naj-rozsądniejsza zwłaszcza w moim przypadku. Myślę że o droższych olejach typu Motul można myśleć w razie problemów z silnikiem ;)

Proszę o opinie jeśli się mylę i mój wybór nie jest najlepszy.
Mam również pytanko o filtry, jakiej marki filtrów szukać, myślę że to ma też znaczenie. Pytam ponieważ słyszałem opinie iż filtry FILTRON'a nie są najlepsze, a takich używałem we wcześniejszym aucie

Z góry dzięki
Remigiusz
Początkujący
 
Od: 26 sty 2013, 17:37
Posty: 6
Skąd: Gliwice
Auto: M6 GY '03 141 KM

Postprzez matthies » 10 mar 2013, 23:48

Filtry jak najbardziej KNEHT oraz MANN, inne na własną odpowiedzialność ;)
Dziwi mnie, że pominąłeś Valvoline w swoich rozważaniach o oleju?
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez tadziomaru1 » 11 mar 2013, 19:37

matthies napisał(a):Dziwi mnie, że pominąłeś Valvoline w swoich rozważaniach o oleju?

No mnie właśnie qrde też... :|
No i raczej polecam 5W40. <spoko> Filtry dokładnie tak jak pisze Kolega wyżej, plus może jeszcze Fiaam i Bosh.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez mirmur » 11 mar 2013, 20:32

bobry :)
ja właśnie chciał bym teraz coś z Valvolina, znajdywarka z ich strony zaleca;

: MaxLife FE SAE 5W-30

: SynPower 5W-30

: DuraBlend FE 5W-30

w takiej kolejności,
mam przejechane prawie 160 tys.
na 10 000 tys dolałem 150 ml. (Dexelia).

DuraBlend odpada, zostaje MAX i Syn co lepiej <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2011, 07:14
Posty: 114 (8/1)
Skąd: Kudowa Zdrój
Auto: MPV 2.3 benz. (141KM) 2003 r. LW

Moja Mazda

Postprzez matthies » 12 mar 2013, 00:03

synpower to prawdziwy full syntetyk, maxlife to taki udający full syntetyk, przeznaczony dla aut pow. 100kkm. ja go do siebie zalalem przy bardzo podobnym przebiegu, ale nie wiem czy nie szarpne sie przy kolejnej wymianie na synpower, w koncu silnik chyba mam zdrowy, wiec czemu nie ;)
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez damage.inc » 12 mar 2013, 01:15

matthies napisał(a):synpower to prawdziwy full syntetyk, maxlife to taki udający full syntetyk, przeznaczony dla aut pow. 100kkm. ja go do siebie zalalem przy bardzo podobnym przebiegu, ale nie wiem czy nie szarpne sie przy kolejnej wymianie na synpower, w koncu silnik chyba mam zdrowy, wiec czemu nie ;)


maxlife FE 5w30 to blendowany syntetyk. Wydaje mi się, że kiedyś czytałem info o tym, że DuraBlend i Maxlife to HC IIIgr.

maxlife fe 5W30 to – API SJ ACEA ACEA A1-02, B1-02, A5-02
Synpower 5W30 to – API Sl/CF ACEA A3/B4-10
Durablend FE 5W30 to – API SJ , ACEA A1-02, B1-02, A5 -02

Pierwszy i trzeci to oleje dające możliwość zmniejszenia konsumpcji paliwa a drugi powinien lepiej zachować się w stosunku do temperatury.

Wybierz taki, który jest polecany w manualu, a jeśli manual poleca taki i taki, to wybierz ten który bardziej odpowiada stylowi Twojej jazdy – oszczędna czy agresywna.

"Klasyfikacja ACEA A:
ACEA A1 -Jakość standardowa.
ACEA A2 -Wysoka jakość standardowa.
ACEA A3 -Wyższa jakość zachowania w stosunku do temperatury oraz oksydacji
ACEA A4 -Kategoria zarezerwowana dla przyszłych konstrukcji silników benzynowych
wyposażonych w bezpośredni system wtrysku paliwa.
ACEA A5 -Oleje silnikowe dające możliwość redukcji konsumpcji paliwa oraz
umożliwiające wydłużenie rekomendowanych przez producentów przebiegów między
obsługowych.
Klasyfikacja ACEA B :
ACEA B1 -Jakość podstawowa.
ACEA B2 -Wysoka jakość standardowa.
ACEA B3 -Wyższa nośność sadzy oraz ochrona przed zatarciem.
ACEA B4 – Dla silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa.
ACEA B5 -Najwyższa jakość gwarantująca maksymalną oszczędność paliwa.

ACEA A1/B1 -Olej przeznaczony do użycia w silnikach benzynowych i silnikach
wysokoprężnych lekkich samochodów ciężarowych. Olej przeznaczony szczególnie do
stosowania dla silników wykorzystujących oleje o niskim tarciu i niskiej lepkości o HTHS
od 2,9 do 3,5MPa.s. -Ford, Mazda.
Oleje te mogą być nieodpowiednie do użycia w
niektórych typach silników. W razie wątpliwości należy sprawdzić instrukcję, lub poradnik
właściciela.
ACEA A3/B3 – Stabilny, utrzymujący właściwości olej, przeznaczony do użycia w
silnikach benzynowych samochodów osobowych o wysokich charakterystykach pracy,
oraz silnikach wysokoprężnych lekkich samochodów ciężarowych i/ lub przedłużonych
przedziałach czasu wymiany oleju tam, gdzie podane jest to przez producentów silników
i/ lub silnikach wykorzystujących przez cały rok oleje o niskim stopniu lepkości i/ lub dla
silników o ciężkich warunków pracy,zgodnie z zaleceniami producenta silnika.
ACEA A3/B4 – Stabilny, utrzymujący właściwości olej do stosowania w silnikach
benzynowych i silnikach wysokoprężnych o bezpośrednim wtrysku (common rail) o
wysokich charakterystykach pracy, jednak odpowiedni również dla zastosowań opisanych
w punkcie A3/B3. Oleje klasy A3/B4 mogą być stosowane na dłuższe interwały wymiany –(wydłużony przebieg).
ACEA A5/B5 – Stabilny, utrzymujący właściwości olej do stosowania w przypadku
dłuższych przerw w wymianie oleju w silnikach benzynowych o wysokich
charakterystykach pracy, oraz w silnikach wysokoprężnych samochodów osobowych, a
także lekkich samochodów ciężarowych przeznaczonych do stosowania olejów o niskiej
lepkości o HTHS od 2,9 do 3,5MPa.s. Oleje klasy A5/B5 mogą być stosowane na dłuższe
interwały wymiany –(wydłużony przebieg). Oleje te mogą być nieodpowiednie dla
niektórych typów silników. W razie wątpliwości należy sprawdzić instrukcję, lub poradnik
właściciela."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2011, 23:59
Posty: 291 (0/4)
Skąd: Okolice Sulęcina
Auto: Premacy FP 1840, 114km 2000r.

Postprzez matthies » 12 mar 2013, 18:09

by doprecyzować, w moim przypadku maxlife spotkał się w 100% z tym co było napisane w manualu odnośnie tych wszystkich ACEA itd.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez mirmur » 12 mar 2013, 19:08

ja mam tak (podkreślenia moje);

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

i wychodzi mi że SynPower będzie ok <nauka>
juz od tych wszystkich API/ACEA itp. jestem zakręcony jak muszla ślimaka <głaszcze>

i jeszcze jedno pytanko, pan w sklepie krzyknął 170 zeta <płacze> a na allegro z 2012 roku jest za 115 + wysyłka
20 zł w sklepie Valvolin'a ...brać <co?>

http://allegro.pl/valvoline-synpower-5w ... 73890.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2011, 07:14
Posty: 114 (8/1)
Skąd: Kudowa Zdrój
Auto: MPV 2.3 benz. (141KM) 2003 r. LW

Moja Mazda

Postprzez damage.inc » 12 mar 2013, 20:35

Klika razy brałem Valvoline od tego sprzedawcy:
http://allegro.pl/valvoline-synpower-5w ... 55320.html

i widzę, że to ten sam adres i dane firmy jak z Twojego linka. Mają certyfikat Valvoline. Znalazłem jakiś czas temu gościa przez stronę Valvoline i tylko u niego biorę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2011, 23:59
Posty: 291 (0/4)
Skąd: Okolice Sulęcina
Auto: Premacy FP 1840, 114km 2000r.

Postprzez NCC1701D » 18 mar 2013, 13:09

Ja do niewysilonych silników wolnossących stosuję Mobil 1, ewentualnie Total Quartz.
Widzę też, że w ankiecie nie ma słowa np. o Millersie...

Poza tym, abstrahując już od samych marek, to ciężko teraz kupić oliwę GrIV/GrV, czyli PAO/POE.
Producenci się wycwanili i mieszają wszystko dokładnie, a hydrokrak podają jako syntetyk, co nie do końca jest prawdą. Oliwa W PEŁNI syntetyczna kosztuje od 200 wzwyż za baniak...
Początkujący
 
Od: 18 mar 2013, 10:33
Posty: 27
Auto: jakieś tam japońskie ;)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki