Opony letnie i wielosezonowe

Postprzez akostarek » 9 mar 2013, 15:12

ER 30 ? przecież to model już dawno zastąpiony, wsadzali je na pierwszy montaż, z tyłu lubią ząbkować.
BTW po wprowadzeniu tych etykiet z UE zauważyłem spore różnice między wynikami z gazetowych testów a wynikami na etykietach... Ciekawe czy to kwestia metodologii czy $$$.
W każdym bądź razie nie żałuję wyboru Turanzy T001 ;)

Dopisano 9 mar 2013, o 14:13:

szweiki napisał(a):Na oponeo.pl oponki Vredestein są jako klasa premium więc są <spoko>

często lepiej wypadają unoroyale <nie powiem>

Obecnie ciekawie się zapowiada Dunlop SP Sport Bluresponse ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez gt44 » 9 mar 2013, 16:42

szweiki napisał(a):Na oponeo.pl oponki Vredestein są jako klasa premium więc są <spoko>


Napiszą, że opony Linglong są w klasie premium, to też będzie wiarygodne?
Opony bardzo dobre to takie, które w określonych warunkach mają najlepsze parametry użytkowania, najczęściej są to opony klasy premium gdzie występują zaawansowane rozwiązania, najlepsze materiały i technologie produkcyjne.
Punktem wyjścia dla mnie są testy ADAC, Auto Motor Sport, opinie innych użytkowników itp.

Vredestein nie jest złą marką, ale nie osiągają (jeszcze) takich rezultatów jak: Continental, Michelin, Bridgestone, Pirelli, Dunlop, Goodyear itd., których prawie każda opona jest polecana/wzorowa.

akostarek napisał(a):W każdym bądź razie nie żałuję wyboru Turanzy T001 ;)

też ich używam i jestem b. zadowolony (parametry pracy i niski hałas)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2011, 23:19
Posty: 138
Skąd: W-wa
Auto: Mazda 3 BK Z6 hb '07

Postprzez talk_about85 » 9 mar 2013, 17:28

gt44 napisał(a):
talk_about85 napisał(a):Kilka lat w branzy to troche malo na takie daleko idace oceny :].

Twoje stwierdzenie trochę ... <nie powiem> daleko idącą oceną <lol>
za mało aby orientować się dobrze w temacie? O jakich ocenach mówisz? o podziale opon na klasy?


Tak samo ja nie wiem czego Ty nie rozumiesz bo chyba zle nie napisalem ze dla mnie oceny szczawika co do klas opon ktory przejal zaklad po ojcu i jest swiezy w temacie nie sa dla mnie glownym wyznacznikiem.

akostarek napisał(a):
szweiki napisał(a):Na oponeo.pl oponki Vredestein są jako klasa premium więc są <spoko>

często lepiej wypadają unoroyale <nie powiem>


Uniroyale faktycznie pozytywnie sie ludzie o nich wypowiadaja ale akostarek chyba zartowales z porownaniem ich do marki Vredestein :P.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 23:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez Gigi_ » 9 mar 2013, 17:42

talk_about85 napisał(a):Czy wypowie sie ktos na temat marki Vredestein? Czy to jest jeszcze klasa srednia opon czy moze premium?


Czy traktują je jako premium nie wiem, ale mam zimowe vredestein snowtrac 3 i spisują się rewelacyjnie.

akostarek napisał(a):Obecnie ciekawie się zapowiada Dunlop SP Sport Bluresponse ;)


Planuję właśnie zakup Dunlop SP Sport Fastresponse, ale o Bluresponse jeszcze nie słyszałem, czyżby następca? Pewnie poczekam jeszcze na testy ADAC. Poprzednie mam Pirelli P7 i dla mnie bardzo dobre opony. Dodam że zależy mi koniecznie na rancie ochronnym na felgę a Fastresponse takowy mają..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2011, 14:01
Posty: 96 (0/4)
Skąd: Łask
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '06

Postprzez szweiki » 9 mar 2013, 17:49

akostarek. Szukałem ogólnie felg jako 2 komplet do mazdy i trafiłem na całkowicie nowe felgi wraz z oponami które nigdy nie trafiły do żadnej mazdy. Więc w ten sposób mam komplecik opon wraz z felgami. Uwierz mi że zanim je kupiłem to czytałem wiele o tych oponach i nie są to złe opony a raczej bardzo dobre. Oponki jak i felgi zostały sprawdzone zarówno na wulkanizacji jak i podczas ich użytkowania. Czyli po prostu założyłem je do mazdy i się na nich przejechałem przed samym zakupem. Jest z nimi wszystko w porządku. Co do ząbkowania nie jest to tylko i wyłącznie wina opon że ząbkują. Przyczynia się do tego wiele czynników jak stan zawieszenia, geometria, ciśnienie w ogumieniu jak i specyfika jazdy. Każda opona nie tylko i wyłącznie Bridgestone TURENZA ER30 jest narażona na ząbkowanie na osi wleczonej . Podstawą jest przekładać opony względem osi tylna/przednia załóżmy co 10 czy 15 tysięcy kilometrów i są małe szanse na problem z ząbkowaniem tych że jak i innych marek opon. Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2012, 23:51
Posty: 84
Auto: mazda 3 sedan 1.6 Z6 BK 2005r

Postprzez gt44 » 9 mar 2013, 18:27

Gigi_ napisał(a):Planuję właśnie zakup Dunlop SP Sport Fastresponse, ale o Bluresponse jeszcze nie słyszałem, czyżby następca? Pewnie poczekam jeszcze na testy ADAC.


To następca bieżnika Dunlop Sp FastResponse.
Faktycznie znakomite parametry Bluresponse! – ale nie mają rantu ochronnego.

http://www.netcar.pl/opony/letnie/osobo ... 4,szi.html
Ocena opony – lentnie 2013wg ADAC
http://www.adac.de/_mmm/pdf/Sommerreife ... 163011.pdf

szweiki napisał(a):...Bridgestone TURENZA ER30 jest narażona na ząbkowanie na osi wleczonej . Podstawą jest przekładać opony względem osi tylna/przednia załóżmy co 10 czy 15 tysięcy kilometrów i są małe szanse na problem z ząbkowaniem tych że jak i innych marek opon. Pozdrawiam


Sprawdź datę produkcji tychże Bridgestone TURANZA ER30. Stare=zużyte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2011, 23:19
Posty: 138
Skąd: W-wa
Auto: Mazda 3 BK Z6 hb '07

Postprzez gt44 » 12 mar 2013, 09:33

Test opon lato 2013 (195-65R15 V) Auto Świat 11/2013

Bluresponse jest najlepsza na suchej/mokrej nawierzchni i traktowana jako odniesienie do pozostałych opon z testu.

@talk_about85 – masz odpowiedź o jednej z opon Vredestein :) jest b.dobra

sorry za dwa posty jeden pod drugim :)
Załączniki
opna_1.jpg
opona2.jpg
Ostatnio edytowano 12 mar 2013, 17:39 przez gt44, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2011, 23:19
Posty: 138
Skąd: W-wa
Auto: Mazda 3 BK Z6 hb '07

Postprzez talk_about85 » 12 mar 2013, 17:22

Faktycznie Dunlop zrobil porzadna opone. Czytalem o niej jak zaczynala wchodzic na rynek ale teraz widze ze w testach faktycznie potwierdza sie to co pisali o niej wczesniej. Nie wiem czy ktos kupi do Mazdy w rozmiarze 17" bo cena odstrasza. Sztuka prawie 700 zl :|. gt44 Vredestein z testu powyzej pozytywnie zaskoczyl. Jedna z lepszych opon <spoko>.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 23:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez akostarek » 12 mar 2013, 19:17

szweiki napisał(a):Co do ząbkowania nie jest to tylko i wyłącznie wina opon że ząbkują. Przyczynia się do tego wiele czynników jak stan zawieszenia, geometria, ciśnienie w ogumieniu jak i specyfika jazdy. Każda opona nie tylko i wyłącznie Bridgestone TURENZA ER30 jest narażona na ząbkowanie na osi wleczonej . Podstawą jest przekładać opony względem osi tylna/przednia załóżmy co 10 czy 15 tysięcy kilometrów i są małe szanse na problem z ząbkowaniem tych że jak i innych marek opon. Pozdrawiam

co do ząbkowania to zamknięty rząd klocków zewnętrznych opony bardzo mocno utrudnia ząbkowanie. A z tego co się naczytałem to zawieszenie naszych mazd wykazuje tendencję do ząbkowania opon.
Co do przekładania opon – obyś nie musiał zakładać wyząbkowanych na przód w celu "wyrównania" – doznania mogą być niepowtarzalne :)
Twój wybór, choćby był niemal nówka bieżnik, to 5+letnia guma nie będzie miała tych samych własności.
Te opony były dobre, ciężko mówić o nich w porównaniu do nowych modeli, bo nikt takich porównań nie robi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez gt44 » 12 mar 2013, 19:48

akostarek napisał(a):W każdym bądź razie nie żałuję wyboru Turanzy T001 ;)


@akostarek: jak długo eksploatujesz te opony? jak zużycie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2011, 23:19
Posty: 138
Skąd: W-wa
Auto: Mazda 3 BK Z6 hb '07

Postprzez akostarek » 12 mar 2013, 19:56

zrobiłem na nich 14tyś, co do zużycia nie będę miarodajny, bo po wymianie tulei i sworznia spece mi źle ustawili zbieżność.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez gt44 » 12 mar 2013, 21:26

zrobiłeś 14k i już nie są do użytku ze względu na złe ustawienie zbieżności?
pytam z ciekawości, bo w teście AŚ są w ogonie (obok Conti) ze względu na zużycie; natomiast ADAC ma lepsze oceny, a ocena praktyczna najlepiej weryfikuje stan rzeczy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2011, 23:19
Posty: 138
Skąd: W-wa
Auto: Mazda 3 BK Z6 hb '07

Postprzez akostarek » 12 mar 2013, 21:36

zjadło mi jakies 1,5mm z przodu, z tyłu jest ponad 7mm.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez gt44 » 12 mar 2013, 21:58

według danych z testu, opony powinny się za 1,5K "skończyć" :D
Załączniki
opony3.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2011, 23:19
Posty: 138
Skąd: W-wa
Auto: Mazda 3 BK Z6 hb '07

Postprzez akostarek » 12 mar 2013, 22:28

wiesz jakie mają dane z tego testu do szacowania przebiegu – hamowanie, przyspieszania, pętla na czas itd :)
żeby opony miały zniknąć po 15 tyś przeciętnej jazdy to by musiała być bardzo miękka mieszanka, a to by powodowało większe opony toczenia.
Mam nadzieję, że T001 wytrzymają chociaż 70% tego co fabryczne ER30 – tylne ściągałem przy ~135 tyś <czarodziej>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez gt44 » 13 mar 2013, 09:26

tak, szacowanie w testach ma coś ze statystki – zawsze zależy od interpretacji, nie mówiąc o skali błędów i "błędów" :)
ER30 – znakomity wynik! Życzę takiego samego na T001 <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2011, 23:19
Posty: 138
Skąd: W-wa
Auto: Mazda 3 BK Z6 hb '07

Postprzez szweiki » 16 mar 2013, 14:06

Co do oponek TURANZA ER30 problem ząbkowania tyczył się tego modelu opony zdjęcie 1 góra

Dopisano 16 mar 2013, 13:11:

Ja posiadam również model opon TURANZA ER30 lecz z całkowicie odmiennym bieżnikiem który uległ poprawie przez producenta i nie ulega ząbkowaniu zdjęcie 2 . No ale inaczej jest w realu. W każdym bądź razie tak mi wytłumaczył problem pracownik Bridgestone na Polskę .
Załączniki
bridgestone_turanzaER30.jpg
bridgestone_turanzaer30er30moextended_1__78192.1329943663.1280.1280.jpg
Ostatnio edytowano 16 mar 2013, 18:35 przez szweiki, łącznie edytowano 2 razy
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2012, 23:51
Posty: 84
Auto: mazda 3 sedan 1.6 Z6 BK 2005r

Postprzez gt44 » 16 mar 2013, 15:30

szweiki napisał(a):Ja posiadam również model opon TURENZA ER30 lecz z całkowicie odmiennym bieżnikiem...

Nazwy też są dwie, może mowa o dwóch różnych oponach? TURANZA i TURENZA <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2011, 23:19
Posty: 138
Skąd: W-wa
Auto: Mazda 3 BK Z6 hb '07

Postprzez bajer0 » 18 mar 2013, 22:30

A ja w zeszłym roku zdecydowałem się na opony zimowe bieżnikowane (oczywiście nowe) firmy Targum.
Dobra cena (185/65/15) za 99pln. Bieżnik Nokian (chyba model W). 2 lata gwarancji (door to door!). Opona (dawca) nie może być starszy niż 2 lata. Sporo czytałem, pytałem. Co ciekawe okazało sie, że ta firma bieżnikuje nawet opony lotnicze (co prawda samolotem nie latam, ale to też o czymś świadczy).
Opony montował kuzyn mojej żony (ma wulkanizację) i nie było najmniejszego problemu z wyważeniem. Sam był w szoku, że są takie lekkie jak na nalewki i ciężarki założył bardzo porównywalne do tych z opon letnich (nie nalewek).

Zachowanie na śniegu – bez problemu. Nie widać różnicy między fabrycznie nową oponą, a nalewką
Zachowanie na suchym – trakcja jest OK. Są pewnie troszkę głośniejsze od nowych, ale w granicach zdrowego rozsądku.

Jeżeli: nie jeżdzisz dużo, nie zapieprzasz jak głupi (dopuszczalny przepisami VMAX dla takich opon to chyba 140km/h) i jednak trochę Ci szkoda wydać 1k PLN na nowe zimówki to jest to idealne rozwiązanie.

Wiem, że na pewno zaraz pojawi się fala opinie: "łeee mój ojciec miał w dużym fiacie i mu pękła na drodze", albo "na oponach się nie oszczędza".
Prawda jest taka, że większość negatywnych opini to opinie sprzed 20 – 30 lat a produkcja w tamtych latach na pewno znacząco się różniła od obecnej (tak samo jak kontrola jakości, świadomość itp. Wydaje mi się, że dużo zależy również od technologi i samego producenta.
Na pewno następne moje zimówki (o ile nadal różnica w cenie będzie tak zauważalna) to będą bieżniki firmy Targum.

BTW
właśnie zamówiłem sobie letnie opony – nowe/nie bieżnikowane. Latem warunki są jednak zupełnie inne(wysokie temperatury, rozgrzany asfalt itp)a przede wszystkim z inną prędkością się podróżuje. Barum Bravuris2 195/65/15 182zł/szt.

Pozdrawiam
Rafał
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2004, 13:11
Posty: 1134 (0/3)
Skąd: Lodz
Auto: 626 GF FS `98

Postprzez Bart0n » 19 mar 2013, 11:22

Ile się starły i ile przejechałeś? Miałem kiedyś w Civicu ładne bieżnikowane z tyłu, naprawdę fajnie kleiły. Targum to nie był, jakiś Alpin coś tam. Jedyną wadą jaką zauważyłem było właśnie to ,że bardzo szybko znikał z nich bieżnik jeżdżąc nie po śniegu. Na przyszły rok muszę kupić zimówki i gdyby nie były one tak łatwo ścieralne to byłaby dobra opcja.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 21:07
Posty: 675 (3/2)
Skąd: SZY KR
Auto: L3 FR4T

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki