gasnący silnik – prawd. zawór SCV, zdjęcia str.4

Postprzez jarek999 » 25 lut 2013, 14:11

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2009, 12:27
Posty: 164 (0/2)
Skąd: Siedlce
Auto: Była:Fiat 126p el 96r. Renault 19 1.7 92r. Ford Escort 1.4 94r. Mazda 6 2.0MZR CD 121 KM 03r. Mazda 323 C Z5 94r. ASB.Peugeot 307 1.6 16V 03r.ASB Jest: Volvo S60 2.4 170 KM 09r. Jest Kia Cee'd 1.6 07r ASB

Postprzez gruby2806 » 26 lut 2013, 09:02

Tak, tylko problem z gaśnięciem zaraz po odpaleniu na zimnym silniku ustał wraz z wymianą filtra paliwa. okolo 2 tygodni było ok, żadnych problemów aż do teraz. Dzisiaj mam popoludniu odcholować samochód do naprawy a chciał bym o ile to jest możliwe wykuczyc jakiekolwiek przyczyny.
Początkujący
 
Od: 7 lut 2013, 10:45
Posty: 9
Auto: mazda 6 2.0 diesel 121 km RF-5C 2004 r

Postprzez jarek999 » 26 lut 2013, 13:07

Zobacz jeszcze pod tylną kanapą jest dekiel od zbiornika paliwa a w nim sitko w którym możesz mieć szlam,który uniemożliwia zasysanie paliwa do filtra lub już zapchało nowy filtr. Jeszcze jedna sprawa to jaki zamontowałeś filtr paliwa?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2009, 12:27
Posty: 164 (0/2)
Skąd: Siedlce
Auto: Była:Fiat 126p el 96r. Renault 19 1.7 92r. Ford Escort 1.4 94r. Mazda 6 2.0MZR CD 121 KM 03r. Mazda 323 C Z5 94r. ASB.Peugeot 307 1.6 16V 03r.ASB Jest: Volvo S60 2.4 170 KM 09r. Jest Kia Cee'd 1.6 07r ASB

Postprzez gruby2806 » 26 lut 2013, 13:40

Filtr firmy Alco.

Oddałem wczoraj sachod. Dzisiaj dzwoniłem do mechanika, diagnoza- brak cisnienia na listwie CR.
mówł ze nie mogli tez odpalic, poruszali kabelkai i jakos odpalili. Chodził ale bardzo nie równo.
Miał ktoś cos podobnego zeby podac mniej wiecej koszt naprawy. Powiedzial ze albo ta jakis czujnik albo najprawdopodobniej regulator. Wtryski sprawdzili są ok. Pompa nie osiąga wymaganego cisnienia i dla tego nie podaje paliwa

SCV CZY PADLA POMPA???
Początkujący
 
Od: 7 lut 2013, 10:45
Posty: 9
Auto: mazda 6 2.0 diesel 121 km RF-5C 2004 r

Postprzez Enduro » 28 lut 2013, 12:00

jak dla mnie to moze to byc problem z paliwem..
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez gruby2806 » 28 lut 2013, 14:05

Dzien drugi diagnozy. Zadzwoniłem do mechanika. Zapytany czy zlokalizował awarie, odpowiedział ze samochod odpala i chodzi od rana przez cały dzien jak by wyjechał z salonu!!!!
Jedyne co zrobil od wczoraj to powyciągał i powkładał wtyczki z listwy, popmy.
Nakazał odebrac i jezdzic az cos sie stanie. On podejrzewa ciągle scv, powiedział ze w razie czego ma uzywany i wymienimy ale tylko wtedy gdy cos zacznie sie dzias.
Co wy na to?
Początkujący
 
Od: 7 lut 2013, 10:45
Posty: 9
Auto: mazda 6 2.0 diesel 121 km RF-5C 2004 r

Postprzez dobrzyn22 » 28 lut 2013, 17:29

gruby2806 napisał(a): poruszali kabelkai i jakos odpalili.


gruby2806 napisał(a):Jedyne co zrobil od wczoraj to powyciągał i powkładał wtyczki z listwy, popmy


czyżby jakiś przewód przerwany/zaśniedziałe styki <co?>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5230 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez gruby2806 » 1 mar 2013, 09:07

Dzisiaj rano odpalił, ale po minucie zgasł. Bez wyciągania kluczyka odpaliłem ponownie i juz było ok. Przy odbiorze powiedział mi ze jest przekonany ze to zawór wysokiego cisnienia ( scv???) i ze on pada, ale zeby to sprawdzic musiał bym mu dac znowu nieodpalający samochód a i tak nie jest pewny do konca czy by to poskutkowało bo ma uzywke na podmiane z silnika który kupił na czesci. Doradził wymiane na nowy, ale to pozostawił do mojej decyzji.
Początkujący
 
Od: 7 lut 2013, 10:45
Posty: 9
Auto: mazda 6 2.0 diesel 121 km RF-5C 2004 r

Postprzez bieski » 1 mar 2013, 09:52

gruby2806 napisał(a):Dzisiaj rano odpalił, ale po minucie zgasł.

SCV :)
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez gruby2806 » 1 mar 2013, 14:02

Zamówiony, czeka mnie po weekendzie wymiana. Napisze czy poskutkowało.
Początkujący
 
Od: 7 lut 2013, 10:45
Posty: 9
Auto: mazda 6 2.0 diesel 121 km RF-5C 2004 r

Postprzez Raffi27 » 8 mar 2013, 19:56

Witam mam Mazde 6 2003 r. silnik 2.0 Dizel miałem problemy ( jak pokazał komputer) z Ciśnieniem paliwa po wizycie u mechanika okazało sie ze padł zawór SCV czytałem ze te zawory z oznaczeniem 006 miały wade fabryczna no i stary był z takim oznaczeniem , kupiłem nowy zawór i wszystko było ok ale po okolo 2 , 3 tygodniach zaczeło sie to samo i znowu padł ten zawór , czy to mozliwe ze po tak krutkim czasie sie zepsuł ? a moze cos powoduje uszkodzenie tego zaworu ?? z gory dziekuje za jakas podpowiedz :)
Początkujący
 
Od: 30 cze 2012, 17:48
Posty: 12
Auto: Mazda 6 2.0 Dizel 2003 r.

Postprzez bieski » 8 mar 2013, 20:41

Raffi27 napisał(a): czy to mozliwe ze po tak krutkim czasie sie zepsuł ?

Raczej nie. Jakie oznaczenia ma ten nowy zawór? Być może nie był nowy a regenerowany?
Nowy to koszt ok. 480 zł.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez sprysiu » 8 mar 2013, 23:05

witam
kiedyś serwisant z serwisu Mazdy w DE powiedział mi, że jeżeli SCV padnie niedługo po wymianie to na ogół oznacza to, że pompa jest do regeneracji. Ponoć mocno zużyta pompa może "sypać" opiłkami i w ten sposób niszczyć zawór SCV. Ja SCV wymieniłem w kwietniu 2010 (jakieś 60 tys km temu) i wszystko nadal jest ok.

powodzenia!
Forumowicz
 
Od: 25 lis 2007, 17:22
Posty: 31
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 2, DJ, 2015r, 1,5, benzyna, 90KM

dawniej
Mazda 6 kombi GH oraz GY

Postprzez Enduro » 9 mar 2013, 13:23

albo ten serwisant byl lekko niedouczony ale celowo nie powedzial o calym problemie z uszkodzona pompa..
bo taka wypluwa systematycznie opilki do wtryskow no i z paliwem zwrotnie do zbiornika <glupek2>
w takim przypadku pompa, 4 wtryski do wymiany, jak i czyczczenie przewodow paliwowych wraz z demontazem zbiornika paliwa.
filtra paliwa tez logicznie musi byc nowy.
w takim przypadku SCV to tzw. pryszcz.
pozdr.E
Ostatnio edytowano 9 mar 2013, 16:05 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie ma potrzeby cytowania całego ostatniego posta
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez gruby2806 » 25 mar 2013, 12:50

Wymieniony zawór, pali jak z salnu. Zadnych wachan obrotów ani dławienia. mimo duzego mrozu pali bez zastrzezen.
Początkujący
 
Od: 7 lut 2013, 10:45
Posty: 9
Auto: mazda 6 2.0 diesel 121 km RF-5C 2004 r

Postprzez darekgtr » 6 lip 2013, 22:48

Witam. Od 3 tygodni samochód żony płata figle. Czasami falują wolne obroty, zdarza się , że podczas hamowania silnik gaśnie , a najczęściej gaśnie podczas redukcji biegow w zakresie 3,2,1, troche poszarpuje w zakresie niskich prędkości.Daje się ponownie uruchomić i jakby nie było problemu.Chociaż raz zdarzyło się po nocy , że nie zapalił. Holownik – kierunek serwis Mazdy – pan wsiada do auta ,a ono działa hahaha . Komputerowa diagnostyka ( dwukrotna w różnych miejscach ) nic nie wykazuje.Dla pewności został wymieniony filtr paliwa. Po wyjezdzie z serwisu po 100 km auto przy hamowaniu przed zakrętem gaśnie ponownie. "Fachowcy" nie dają rady. Żona się .. <płacze> .denerwuje. Może macie pomysły co podpowiedzieć dzisiejszym specom od napraw lub gdzie pojechać aby usprawnić czarną mazdeczkę z niedokońca sprawnym diselkiem( rejon Warszawy). Proszę o pomoc.Pozdrawiam
darekgtr
 

Postprzez Nimrod-PW » 6 lip 2013, 23:50

Kierunek Auto Jaksa najbliżej tam masz i wszyscy polecają (szkoda że ja mam taki kawał drogi))
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2010, 18:20
Posty: 102
Skąd: Radom
Auto: Mazda MPV 2003, 2.0Diesel Karakuri

Postprzez Leoo » 7 lip 2013, 14:27

Objawy wskazują na przycinający się zawór SCV.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez darekgtr » 22 lip 2013, 07:03

Dzięki Leoo za trafną diagnozę. :) W warszztacie w Nowym Koniku wylot z Warszawy na Lublin zdiagnozowali usterkę – wsadzili zawór od Nissana ponieważ ori Mazdy nie występuje jako część zamienna.Posprawdzali co mogli nawet układ hamulcowy i zawieszenie podpowiadając co w niedalekiej przyszłości będzie do wymiany.Autem jeżdzi żona , więc i z obsługi i z naprawy od czwartku jest zadowolona. Przykro tylko ,że autoryzowany servis Mazdy w W-a na ulicy P. , gdzie żona jeżdzi na przeglądy od kilku lat 2 razy w roku po dwóch czy trzech dniach oddaje samochód niesprawny twierdząc jest ok.Samochód dojechał na lawecie.Inny warsztat specjalizujący sie w autach japońskich lekceważy podpowiedż o zaworze .To pompa, wtryski – Pani przyjedzie za dwa tygodnie to popatrzymy.W tym wrsztacie żona servisowała swoją poprzednią Toyotę.Wygląda na to ,że starych klientów się nie szanuje.Najlepiej zrobić przegląd zgodnie z wytycznymi producenta , a nie naprawić. Kiedy nie ma danych w komputerze to już jest dramat dla srevisu. Jeszcze raz dzieki i pozdrowionka dla fanów Mazdy ( poprzednio 323F, MX-3 teraz GTR ).
darekgtr
 

Postprzez taddow » 29 lip 2013, 22:40

Cześc Panowie. Podpinam się pod ten wątek ponieważ nic bardziej trafnego nie znalazłem na forum.
A teraz krótka historia awarii mojej M6, 2003r. 136km silnik RF-5C:
Przed wyjazdem do Włoch wymieniłem kompletne sprzęgło wraz z kołem 2M, oraz napinacz wraz z sprzęgłem alternatora i paskiem. (sprzęgło wraz z 2M po regeneracji, reszta od MAZDAPARTS)
Diagnoza usterek po przeczytaniu forum.
Oczywiście wszystko to robione po to by na tak długim dystansie nie mieć niespodzianki.

A jednak-->

Gdzieś na 1400km od domu musiałem zwolnić na autostadzie we Włoszech bo był korek. I tu nagle po zatrzymaniu auto gaśnie (włączona klima, światła). Odpalam i dalej ok. Uzanałem,że to przypadek. Jadę dalej i raz jeszcze na bramce autostradowej taka niespodzianka. Redukując bieg madzia gaśnie.
Kolejne przygody już we Włoszech (temp. na zew. 34 C).
Silnik zimny ... ok.
Silnik rozgrzany... problemy:
1. Gaśnie przy włączonej klimie i światłach oczywiście tylko przy dojazdach do bramek autostradowych.
2. Nie gaśnie jesli klima jest wyłączona (światła wł.) "zafalowanie obrotów". Pojawia się jednak problem przy przyspieszaniu, ponieważ czarny dym z wydechu i dławienie przy obrotach 2,5 tyś-3 tyś.
Jade dajej i po chwili auto zbiera się już normalnie.
3. Dodam, że przez cały czas przy obrotach ok. 900-1100 mam duże drgania w kabinie.
4. Obroty nominalnie mam ustawione na ok 750 obr/min bieg jałowy.

Podsumowując:

Z urlopu udało się wrócić a M6 z tymi dolegliwościami zrobiła ok. 3600km, oczywsiście większość to autostady i tempomat. Tych więc gaśnięć i nieprzyjemych 2,5 -3 tyś obr. było niwiele.

Teraz auto ma funkcjonować na naszych drogach gdzie co chwilę hamowanie i ruszanie. Tak się nie da.

Prośby do Wszystkich "wiedzących".

Czy to winny słynny SCV?

Czy jednak inne EGR czy tam ERG?



Na cieplutkim silniku czuję komin z pod korka oleju i jak rękę podłożę to drobinki oleju chlapia, jednak z komina wali dym bez jakiejkolwiek barwy.



Inne wolne wnioski:

Mam przejechane 224 tyś. a przy 191 tyś. wymieniałem rozrząd+ podkładki pod wtryski+czysczenie smoka+ zawsze oryginalne filtry.

Czas wakacji...> jednak proszę o kilka słów wyjaśnień.
taddow
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6