Budowa/naprawa przepływomierza – możliwości zastąpienia?

Postprzez SHY » 11 lut 2006, 11:17

Huano napisał(a):dodam ze przeplywomierz to projekt boscha a nie mazdy

Moze bosch wymyslil, ale Mazda wklada ten element wykonany przez mitsubishi.

PZdr
SHY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2005, 23:16
Posty: 458 (2/2)
Skąd: Gniezno
Auto: Mazda 6 GH 2,2 MZR-CD 163KM

Postprzez xANDy » 11 lut 2006, 15:15

Grzyby napisał(a):używka 400-700zł
nowy (chyba) 2,5 tys.zł

To mam jeszczy pytanie: czy tylko w Mazdach jest przepływomierz? czy nie ma możliwości dostosowania tego urządzenia z innego auta, które częściej stoi na szrotach? Bo może zamiast szukać metod naprawy i filozofii działania – opatentować dopasowanie innego modelu do japońskiej technologii. No – może nie w pełni japońskiej, skoro:
SHY napisał(a):bosch wymyslil, ale Mazda wklada ten element wykonany przez mitsubishi
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez adam626 » 11 lut 2006, 19:20

mam jedno pytanie
a jak mierzona jest w układzie temperatura drutu w trakcie pracy
rozumiem że wynikowy sygnał otrzymujemy okreslajac moc potrzebna do utrzymania temperatury 100C przy zmiennych warunkach chłodzenia drucika
ale jak w takich warunkach jest mierzona jego temperatura
morze chodzi o rozszeżalność cieplną?
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez SHY » 11 lut 2006, 20:39

Pomiar temperatury jest realizowany metoda mostkowa. Tzn masz cztery rezystory gdzie dwa sa termoelementami. Jeden to ten nasz urywajacy sie czujnik a drugi kompensujacy zmiane rezystancji pierwszego spowodowana zmiana temperatury otoczenia. Jesli temperatura czujnika pomiarowego zmienia sie (zmiana przeplywu powietrza), zmienia sie i rezystancja druta pomiarowego (poprzez tzw. temperaturowy wspolczynnik rezystancji) uklad stara sie skompensowac to tak by mostek pozostal w rownowadze. Zmiana sygnalu rownowazacego jest wlasnie sygnalem wyjsciowym. Tak naprawde wiec mierzy sie zmiane rezystancji bedaca odpowiednikiem zmian temperatury.
Mysle, ze troche trudno to zrozumiec jesli ktos nie zna sie na elektronice. Musialby byc jakis rysunek to wszystko staloby sie prostsze.

Pzdr
SHY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2005, 23:16
Posty: 458 (2/2)
Skąd: Gniezno
Auto: Mazda 6 GH 2,2 MZR-CD 163KM

Postprzez mayer » 11 lut 2006, 21:49

SHY napisał(a):ze troche trudno to zrozumiec

Trochę?????
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...:))))))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2005, 16:36
Posty: 490 (0/1)
Skąd: poznań
Auto: Mercedes W124 300TD /mazda 626

Postprzez SHY » 11 lut 2006, 23:29

mayer napisał(a):SHY napisał:
ze troche trudno to zrozumiec

Trochę?

A no troche ;)

Jak ktos wrzuci rysunek to moge w miare szczegolowo napisac jak to dziala. Zaznaczam jednak, ze wywod nie bedzie krotki ;). Wzorami jednak meczyc nie bede ;).

Pzdr
SHY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2005, 23:16
Posty: 458 (2/2)
Skąd: Gniezno
Auto: Mazda 6 GH 2,2 MZR-CD 163KM

Postprzez m4rcin » 12 lut 2006, 11:59

Skoro przepływomierza nie da się naprawić (lub jest to bardzo trudne technologicznie) to może warto zastanowić się nad przeszczepem z innego samochodu? Przepływomierz z Poloneza, DajEwo, Fiata jest na pewno dużo tańszy niż od Mazdy, a zasada działania (chociaż niektórych z nich) jest na pewno podobna.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2005, 21:51
Posty: 636
Skąd: 52.259°N 21.020°E
Auto: TT

Postprzez xANDy » 12 lut 2006, 13:00

SHY napisał(a):Mysle, ze troche trudno to zrozumiec jesli ktos nie zna sie na elektronice

Dla elektronika taka rzecz jest prozaiczna – tzw. mostki służą do bardzo dokładnego pomiaru bardzo małych rezystancji (np. tzw. Mostek Wheatstone’a). Jeśli ktoś chce to zrozumieć a nie miał do czynienia z elektroniką – to najprościej wpisać sobie w google – na polskich stronach – nazwę "mostek Wheatstone’a" i problem będzie rozwiązany.
m4rcin napisał(a):może warto zastanowić się nad przeszczepem z innego samochodu

Pisałem już o tym nie raz, więc może ktoś wreszcie na to spojrzy. Ja akurat nie będę – bo ja mam diesla...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez sołtys » 12 lut 2006, 13:28

xANDy napisał(a):m4rcin napisał:
może warto zastanowić się nad przeszczepem z innego samochodu

Pisałem już o tym nie raz, więc może ktoś wreszcie na to spojrzy. Ja akurat nie będę – bo ja mam diesla...


można by pokombinowaćz przepływką od mondeo na oko jest bardzo podobna.


m4rcin napisał(a):Przepływomierz z Poloneza, DajEwo, Fiata


polonez nie ma przepływki.

daewoo lanos także takowej nie posiada, (przynajmniej ja takowej pod maską brata nie znalazłem)
fiaty strasze to były prawie wszystkie jednopunkty wiec i przepływek brak to samo VW. O ile się nie myle.

wiec pozostaje mondeo gdzie przepływka wygląda bardzo podobnie.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez SHY » 12 lut 2006, 15:40

Mozna probowac cos przeszczepic pod warunkiem ze charakterystyka przetwarzania bedzie taka sama (w co nie wierze). Inaczej wszystko skonczy sie na takich samych problemach jak z naprawiona i nie skalibrowana przeplywka B577.

xANDy napisał(a):mostki służą do bardzo dokładnego pomiaru bardzo małych rezystancji (np. tzw. Mostek Wheatstone’a)

Niekoniecznie do malych rezystancji, ale pomiar jest dokladny. Mozna dodac tylko (w stosunku do tego co pewnie znajdziecie w sieci), ze regulacja w przeplywce odbywa sie na zasadzie zmiany napiecia zasilania mostka a nie dostrajania elementu w przekatnej.

Pzdr
SHY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2005, 23:16
Posty: 458 (2/2)
Skąd: Gniezno
Auto: Mazda 6 GH 2,2 MZR-CD 163KM

Postprzez Huano » 12 lut 2006, 18:09

Przeplywomierze wystepuja rowniez Oplach (na pewno w GSI), aabach, Porsche, Audi (Quatro) – silniki z wielopunktowym wtryskiem.
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2004, 10:00
Posty: 724
Skąd: REDA / k. Trojmiasta
Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92

Postprzez tadziol » 12 lut 2006, 21:04

hmmm...nalezy zacząć od tego,że B577 nie posiada drutu pomiarowego tak jak w przypadku "niemców",ale płytkę z napyloną ścieżką oporową,umieszczona dokładnie pod kątem 45 stopni do osi przepływu powietrza.
Przepływka z Mondeo...? Taaaa...i owszem,ale tylko do Cronosa FS.
Poza tym wszelkie innego typu "szczepy" nie mają powodzenia...
A zastanowił się ktoś nad MAP SENSOREM zamiast przepływki?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Briareos » 13 lut 2006, 02:22

tadziol napisał(a):A zastanowił się ktoś nad MAP SENSOREM zamiast przepływki?

To byś musiał dwa założyć i zwężkę między nimi. Żeby nie ograniczać przepływu w dolocie to trzeba by przerobić kawałek – a pomiar zdaje się jest tym dokładniejszy im większa różnica ciśnień, więc tu z kolei tracimy dokładność. To oczywiście pomiając problem policzenia tego i zrobienia "przelotki" sygnałowej.
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez Hans » 13 lut 2006, 15:47

Huano napisał(a):Przeplywomierze wystepuja rowniez Oplach (na pewno w GSI), aabach, Porsche, Audi (Quatro) – silniki z wielopunktowym wtryskiem.

zalezy w jakim GSi- w kadetach w silnikach c20ne i oraz vectrach zawsze byly przeplywomierze klapowe, jedynie w astrach c20ne byly na goracym drucie. oraz we wszystkich 16v -taki OT jezeli chodzi opla ;)
Map sensor da rade zaadoptowac, na forum SR jest kilka osob co zamienilo z przeplywki m dodatkowo strojenie smt i heja ;) tez myslalem o tym bo mi padl przeplywomierz, ale niestey zainwestowalem w co innego i plany poszly na drugi plan <lol> <lol> <lol>
Pozdr
bylo gsi po koksie ;) 271km/348nm , i corsa 3,2 V6 ;)
Hamownia/CHIPTUNING by V-Tech/DEAKTYWACJA FAP & DPF/CHIPTUNING EDC 17!!!\ chiptuning MAzdy, usuwanie dpf MAzda 3,5,6 1.6/2.0 zapraszamy – > strefatuningu.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2004, 10:54
Posty: 59
Skąd: 3miasto/srt
Auto: byl gastrolot 3.0v6+NX i corsa A 3.2 v6
jest w215 cl500 ;)

Postprzez Briareos » 13 lut 2006, 20:04

Są jakieś zdjęcia takich przeróbek? No i podstawowe pytanie – jak dobra "emulacja" przepływomierza z tego wychodzi? Biorąc pod uwagę koszt przepływki, to czujniki wychodzą taniej i powinny być trwalsze, a przynajmniej prostsze w wymianie. Ale producenci auta dawali drut, to raczej mieli ku temu powody...
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez Huano » 13 lut 2006, 22:52

Mieli takie pwoody ze technika jest sprdzed 20 (!!) lat – teraz mozna ja zastąpić czymś tańszym i równie skutecznym.
Temat MAP SENSORA już kiedyś z Hansem obgadywaliśmy – nie jest to tak tanie ale za to powinno więcej wytrzymać :)
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2004, 10:00
Posty: 724
Skąd: REDA / k. Trojmiasta
Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92

Postprzez SHY » 14 lut 2006, 00:04

Huano napisał(a):Mieli takie pwoody ze technika jest sprdzed 20 () lat – teraz mozna ja zastąpić czymś tańszym i równie skutecznym

Jasne... a znasz jakas metode pomiarowa, ktora za rozsadna cene potrafi mierzyc zmiany przeplywu mas powietrza dochadzacych do 10kHz przy zmianach temperatury pracy dochodzacych do 100 stopni?? Wiesz zawsze mozna powiedziec, ze dzis mamy laser ;). Pomimo calej niby skomplikowanej budowy ja uwazam, ze jest to najtansze rozwiazanie przy swej skutecznosci i niezawodnosci (tak, tak – gdyby producent zakladal problemy z wybuchami gazu zapewne potrafilby to skutecznie zabezpieczyc).
Nie wszystko co stare jest zle a to, ze w wyniku sznurka sprzedazy czesc kosztuje kilka tysiecy.. ktos musial to wymyslec i poswiecic czasami mase czasu i pieniedzy. To tylko pozniej nabywcy wydaje sie, ze cos jest banalnie proste i nic nie warte. Jesli tak to nie pozostaje jak tylko wszystko robic samemu i znac sie na wszystkim. Faktem zas jest, ze czesto producent (tutaj mitsubishi) zapewne kroci na tym nie bije.

Pzdr
SHY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2005, 23:16
Posty: 458 (2/2)
Skąd: Gniezno
Auto: Mazda 6 GH 2,2 MZR-CD 163KM

Postprzez Huano » 14 lut 2006, 00:16

Z tego co sie orientuje to metoda ciśnieniowa pomiaru ilości powietrza jest szybszy (czyli w/w Map Sensor). A co do strzałów to pamiętaj że nie jest to tylko właściwość gazu – cofnięcia płomienia na benzynie tez się zdarzają...
Tak więc nadal będę się upierał że można tą technologię zastąpić nowszą i tańszą (lub porównywalną w cenie ale bardziej wytrzymałą).
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2004, 10:00
Posty: 724
Skąd: REDA / k. Trojmiasta
Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92

Postprzez Sebastian » 14 lut 2006, 00:46

Fajnie byłoby wyciągnąć dane jakie docierają do kompa. Jak to się zmienia w czasie i jakie są rozkazy kompa jak szybko dane muszą dotrzeć do kompie. Wydaje mi się że aby to sprawdzić należałoby stworzyć laboratorium pomiarowe. Czy ma ktoś wiedzę jakiego programu można by użyć do pomiaru charakterystyk i jak w miarę szybki sposób wyciągnąć takie dane. ?
Mazda to my.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2004, 14:05
Posty: 92 (0/1)
Skąd: Minkowice Oławskie
Auto: Mazda 626 GE 2.0 Sedan 92r

Postprzez SHY » 14 lut 2006, 22:56

Huano napisał(a):Tak więc nadal będę się upierał że można tą technologię zastąpić nowszą i tańszą

Ale metody pomiaru cisnienia nie sa wcale nowsze (moze nowsze w sensie trafienia pod strzechy przemyslu samochodowego). Jesli chodzi o koszty – daje sobie glowe obciac, ze przeplywka w materiale dla producenta nie kosztuje wiecej niz 30pln (z zalozeniem 10pln na bufor ;)) a to chyba nie jest duzo.

Huano napisał(a):Z tego co sie orientuje to metoda ciśnieniowa pomiaru ilości powietrza jest szybszy

Metod pomiaru roznicy cisnienia jest wiele i nie wiem jaka masz na mysli.
Zreszta nie ma sensu sie przerzucac przykladami. Zdania jak widac sa podzielone ;).

Pzdr
SHY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2005, 23:16
Posty: 458 (2/2)
Skąd: Gniezno
Auto: Mazda 6 GH 2,2 MZR-CD 163KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6