korozja nadkoli

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez zagiell » 18 lut 2013, 12:25

U mnie że także pojawiały się niewielkie ogniska korozji w znajomych miejscach, odstawiłem samochód do znajomego lakiernika. Żeby nie przepisywać, zacytuję co pisałem w drugim temacie na ten temat:

Ja swoją Madzię przed zimą oddałem w zaufane ręce znajomemu, który jest lakiernikiem. W moim przypadku było to tak, że do zrobienia był rant tylnych lewych drzwi przy odpływie, na obu sierpach były niewielkie bąble i przy łączeniu z tylnym zderzakiem też coś wychodziło, tak więc raczej standardowe miejsca. Dodatkowo zajął się progami od spodu pod listwą (z tego co widzę też standard ). Dodatkowo poprawił całą konserwację podwozia, zabezpieczył umocnienie maski, gdzie pojawiały się niewielkie ogniska korozji, zakonserwował od spodu profile zamknięte i wszystkie drzwi wewnątrz. Wiem, że zdejmował wszystkie nadkola, tylny zderzak, oraz całą wyściółkę bagażnika. Wyczyścił wszystko co trzeba (zaprosił mnie nawet, żebym zobaczył co i jak ) Łączenie tylnych nadkoli z sierpami wypełnił jakimś mocnym silikonem i wszystko prysnął barankiem, lub czymś tego typu i na pewno nie dostanie się tam woda przez jakiś czas. Elementy karoseryjne pomalował miejscowo (żeby nie było później, że całe błotniki malowane i ktoś mi kiedyś powie że auto było bite ), żadnych przejść nie widać itp. Jednym słowem fachowa robota. Przy okazji spolerował kilka rysek. Samochód stał u niego tydzień, za całą robotę z materiałami zapłaciłem 600zł, więc chyba niedużo, tym bardziej że miałem wgląd do wykonywanej roboty i wiem że jest dokładnie zrobione.


Do tego mogę też dodać, że tapicerkę w bagażniku też demontował, więc od strony bagażnika też coś było konserwowane.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2012, 11:45
Posty: 231 (0/1)
Skąd: Częstochowa/Kłobuck
Auto: Mazda 6 GH 2010r. 2.0 ON 140KM

Postprzez xANDy » 18 lut 2013, 16:56

To może koledzy zaczniecie się dzielić namiarami na takich dobrych lakierników i blacharzy...
Reperaturki do mnie jadą powoli, mnie też czeka taka robota :(

Jak patrzę na inne pojazdy to w linii prostej od opony kamień nie ma nawet gdzie uderzyć w blachę – więc po prostu w sposób naturalny nadkola są mniej uszkadzane. Piach, kamienie i sól w pierwszej kolejności trafiają do wnętrza nadkola, w osłonę. W przypadku mazdy trafiają w blachę, więc chociażby i z tego powodu blacha ma mniejszą wytrzymałość.
Drugą sprawą jest to, że korozja zaczyna się od wewnątrz, ale to już był opisane w tym wątku bardzo dokładnie.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez noxes » 18 lut 2013, 19:51

Proponuję wspawać nadkola, zawinąć je w srodku żeby było tak jak np a audi, polakierować to podkładami np reaktywny i akrylowy lub epoxydowy i akrylowy, na to dobre uszczelnienie np masa uszczelniająca na pędzel i nie żałować tego na to baranek. Na koniec polakierować z zewnątrz i od środka i powino być ok :)
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez lukasrap » 18 lut 2013, 20:31

danios18 napisał(a):Ile ? 300 zł ? Ale za co? Mi krzykneli za jedna strone tzn.wycinanie,wspawanie reperaturki,malowanie itp. ok. 800-950 zł<rotfl>


300 zl dokladnie zaplacilem i jeszcze z mechanikiem flaszke wypilismy, zeby sie lepiej trzymalo.. Mechanik, lakiernik taki na wiosce, ale zrobil super...

Dodam tylko, ze 2 lata temu robilem w serwisie fiata blacharke samochodu... Za calosc zaplacilem 1700 zl.. byly szpachlowane i malowane drzwi, maska, klapa, progi, zderzak i drobne poprawki. Auto stalo u nich tydzien czasu. Po 3 miesiacach zaczal pekac szpachel na drzwiach, a po 5 na masce. Oddalem do reklamacji, zrobili i znowu to samo. Po 4 miesiacach drzwi zaczely pekac, maska rowniez, do tego pojawily sie bąble. Pojechalem znowu, powiedzieli mi ze jak jest szpachel nalozony to tak bedzie (nieoficjalnie od jednego z pracownikow dowiedzialem sie, ze zly szpachel nalozyli), pracownik zostal juz zwolniony. A ja? pozostalo mi na wlasny koszt wymieniac cale drzwi i maske..

Wracajac do nadkoli, robilem je na poczatku pazdziernika. Dzisiaj mamy polowe lutego, w tym zime... Nadkola jak talala. I chodzmym mial robic za te 300 zl, te nadkola co 2 lata, to mysle ze i tak warto... Oddalbym do tamtego serwisu, to musialbym potem wycinac pol auta bo by bylo znowu cos spieprzone.. Zalezy jaki mechanik, jaki rejon itp. Jak bym pojechal z tymi nadkolami do innego mechanika, ktory ma firme zarejestrowana, tez pewnie by zawolal z 8 stowek. A tak robie od 2 lat u jednego i tego samego mechanika auto (koles moze nie jest najlepszy, nie jest najszybszy, robi sam, ale jak mialem pilna sytuacje i bylem w PL tylko na urlopie, to siedzial przy aucie caly dzien i cala noc, bo trzeba bylo... Serwis 16 godzina, dzwi zamyka i narazie... Pzdr.
Mazda, najlepszy przyjaciel człowieka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2009, 22:15
Posty: 315
Skąd: Żnin/Holandia
Auto: Mazda 6 2.0/141 KM (benzyna) czerwona perła, 2004 r.

Postprzez danios18 » 18 lut 2013, 21:50

to pogratulować tak dobrego mechanika-lakiernika :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2009, 16:13
Posty: 118
Skąd: Szczecin
Auto: Była Mazda 323f BA, 1.5,16V,96 r.
Obecnie Mazda 6 Sport kombi 2.0, 16V, 141 KM, 2004 r.

Postprzez Riki » 19 lut 2013, 01:18

noxes napisał(a):Proponuję wspawać nadkola, zawinąć je w srodku żeby było tak jak np a audi,


jak założysz reperaturkę to nie masz na koncu już łączenia dwoch blach – składa się ona bowiem z jednej blachy :) nie wiem czy jest sens...
U mnie reperaturka była przycięta aby nadkole było jak najwęższe i tam gdzie blachy się stykają (wewnątrz nadkola) została położona taka "gumka" jak jest na rantach maski np.
Ważne jest to aby pod błotnikiem – tam gdzie jest przestrzeń pusta między blachami nałożyć na maxa środka antykorozyjnego.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Pankuba » 19 lut 2013, 12:31

lukasrap napisał(a):Wracajac do nadkoli, robilem je na poczatku pazdziernika. Dzisiaj mamy polowe lutego, w tym zime... Nadkola jak talala.

To akurat jest okres, w którym degradadacja nie ma wręcz prawa się ujawnić. Daj osadzonej soli i wodzie podziałać w ciepłych temperaturach i napisz pod koniec lata czy na jesień, czy jest ok. :)
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez przemo2000 » 19 lut 2013, 13:29

Czy kupując reperaturki trzeba zwracać uwagę na jakieś szczegóły , czy wszystkie są takie same? Jest różnica w cenach i ciekawi mnie czy brać najtańsze bo i tak najważniejsze jest zabezpieczenie antykorozyjne które nałoży blacharz/lakiernik.
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2012, 19:14
Posty: 95
Skąd: Kętrzyn
Auto: M6 GY FL 2.0 benzyna

Postprzez zagiell » 19 lut 2013, 13:39

Nie wydaje mi się, że wszystkie są takie same. Ja kupując kiedyś tańszą reperaturkę do Opla Vectry B, po wspawaniu jej przez lakiernika (który polecał kupić droższą oryginalną) po jej montażu się trochę zdziwiłem, bo otwór był zdecydowanie większy niż po drugiej stronie, gdzie reperaturka nie była wstawiana. Podobnie może być i w tym przypadku i najlepiej byłoby kupić oryginalną (jeżeli taka jest).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2012, 11:45
Posty: 231 (0/1)
Skąd: Częstochowa/Kłobuck
Auto: Mazda 6 GH 2010r. 2.0 ON 140KM

Postprzez danios18 » 25 lut 2013, 21:01

Pankuba napisał(a):
lukasrap napisał(a):Wracajac do nadkoli, robilem je na poczatku pazdziernika. Dzisiaj mamy polowe lutego, w tym zime... Nadkola jak talala.

To akurat jest okres, w którym degradadacja nie ma wręcz prawa się ujawnić. Daj osadzonej soli i wodzie podziałać w ciepłych temperaturach i napisz pod koniec lata czy na jesień, czy jest ok. :)


Za rok pewnie trzeba będzie znów robić :D ruda może wyjdzie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2009, 16:13
Posty: 118
Skąd: Szczecin
Auto: Była Mazda 323f BA, 1.5,16V,96 r.
Obecnie Mazda 6 Sport kombi 2.0, 16V, 141 KM, 2004 r.

Postprzez bula6595 » 26 lut 2013, 15:05

czytam i czytam nie widze rozwiązania.
Ponoć są jakieś folnie ochronne na nadkola do stosowania i ponoć pomagają.

Powiedzcie mi jeszcze gdzie znajde plastikowe nadkola do m6 kombi bo na allegro widze tylko oryginalne .. ;/
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pe­wien co do tej pierwszej."
Albert Einstein
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2013, 19:09
Posty: 360 (0/1)
Skąd: Kraczkowa k/Rzeszów
Auto: Mazda 6 GY 1.8 l 120 KM L8-DE Czarny metalik
STAG 300-premium
Wiejski tuning :)

Postprzez misiek89 » 26 lut 2013, 16:28

Plastikowe nadkola kupisz na alledrogo koszt około 40zł/szt i pasują prawie idealnie:)
A na rudą to jak już jest pomiędzy blachami to tylko wycinać i nowe blachy+dobra konserwacja, inaczej to tylko odwlekanie tego co i tak nieuchronne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez danios18 » 7 mar 2013, 14:46

xANDy napisał(a):Reperaturki do mnie jadą powoli, mnie też czeka taka robota :(


A gdzie zamawiałeś reperaturki? Bo dziś byłem u lakiernika i dzwonił do hurtowni to mają tylko na obecną chwile prawą strone,lewych brak :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2009, 16:13
Posty: 118
Skąd: Szczecin
Auto: Była Mazda 323f BA, 1.5,16V,96 r.
Obecnie Mazda 6 Sport kombi 2.0, 16V, 141 KM, 2004 r.

Postprzez dobrzyn22 » 7 mar 2013, 14:53

danios18 napisał(a):to mają tylko na obecną chwile prawą strone,lewych brak :(

no to chwilowy brak w hurtowni ;) nie znam przypadku, żeby produkowano reparaturki tylko na 1 stronę auta ;)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez misiek89 » 7 mar 2013, 18:13

Danios tu możesz sobie kupić http://moto.allegro.pl/mazda-6-02-07-re ... 67117.html lub w intercarsie też są tylko innej firmy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez mscorp » 7 mar 2013, 18:32

A ja się zastanawiam jak się łączy te reperaturki błotnika? Spawanie punktowe migomatem w kilku miejscach, potem szpachla, czy spaw ciągły i potem szpachla?

Chyba też mnie to czeka w niedalekiej przyszłości :(
mscorp
 

Postprzez misiek89 » 7 mar 2013, 19:56

Spawa się punktowo co parę cm i potem się zagęszcza spawy do momentu uzyskania całkowitej spoiny jak przy spawie ciągłym. W ten sposób blacha ostyga i minimalizując się jej pofalowanie, to tak w małym skrócie. Wszystko i tak zależ od umiejętności blacharza i sprzętu :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez danios18 » 8 mar 2013, 15:47

Ja już też kupiłem reperaturki i 18 marca czeka mnie wizyta u lakiernika, będą moją madzie cieli <płacze>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2009, 16:13
Posty: 118
Skąd: Szczecin
Auto: Była Mazda 323f BA, 1.5,16V,96 r.
Obecnie Mazda 6 Sport kombi 2.0, 16V, 141 KM, 2004 r.

Postprzez mscorp » 8 mar 2013, 17:13

Dzięki misiek89 za wyjaśnienie :)
Czyli nie ma siły, aby po takiej naprawie czujnik lakieru pokazał, że "nic nie było robione" – a szkoda :(
No, ale lepsze to niż ruda. Warto zrobić zdjęcia przed i po, żeby się później "znawcy" nie czepiali.
mscorp
 

Postprzez danios18 » 8 mar 2013, 17:20

Ja właśnie chcę tak zrobić :)
Lakiernika mam 200 m od domu i będe robił zdjęcia każdego etapu,mam nadzieje że pozwoli :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2009, 16:13
Posty: 118
Skąd: Szczecin
Auto: Była Mazda 323f BA, 1.5,16V,96 r.
Obecnie Mazda 6 Sport kombi 2.0, 16V, 141 KM, 2004 r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6