Tarcze hamulcowe – dobór tarcz i ich wymiary.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez rymko » 13 lut 2013, 19:12

Równie dobrze możesz zamówić drewniane :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez dobrzyn22 » 13 lut 2013, 22:42

LAJCIK29 napisał(a):Pytanko takie co sądzicie o klockach hamulcowych EBC? Jakieś szportowe :D

zapraszam tu:
viewtopic.php?f=60&t=54358&hilit=klocki+hamulcowe
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Guiliano » 4 mar 2013, 18:30

Panowie, tarcze hamlcowe na tylną oś chyba nie muszą być jakieś mega drogie z wyższej pułki?
Auto bardziej hamuje na przedniej osi a tam mam porządne nowe tarcze. Czy sie mylę? Jaki koszt liczyć za 2 nowe tarcze na tył?
________________________
___________________
__________
So far so good
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 12:09
Posty: 141
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6/ 2.0 CITD/ 136KM/ kombi/ rok 2002/ wer. exlusive bez xenonów i navi:(

Postprzez maselek » 4 mar 2013, 20:35

Guiliano napisał(a):Jaki koszt liczyć za 2 nowe tarcze na tył?


Polecam ZIMMERMANN ok. 250-300zł za komplet z klockami.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:51
Posty: 523 (1/2)
Skąd: E£K
Auto: M6' GH 2.0 Pb

Postprzez Guiliano » 4 mar 2013, 22:46

OK, jeszcze jedno pytanie, tarcze z tyłu są niewentylowane prawda?
Ostatnio edytowano 5 mar 2013, 10:56 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie ma potrzeby cytowania całego ostatniego posta
________________________
___________________
__________
So far so good
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 12:09
Posty: 141
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6/ 2.0 CITD/ 136KM/ kombi/ rok 2002/ wer. exlusive bez xenonów i navi:(

Postprzez Swoop » 5 mar 2013, 01:08

tam sa mniejsze obciążenia więc wentylacja nie potrzebna
Ostatnio edytowano 5 mar 2013, 10:57 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 2 razy
Powód: nie ma potrzeby cytowania całego ostatniego posta
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 22:42
Posty: 302 (4/0)
Skąd: Ełk
Auto: M6 GY MZR-CD 121KM '03

Postprzez marko11166 » 5 mar 2013, 02:31

Guiliano napisał(a):Panowie, tarcze hamlcowe na tylną oś chyba nie muszą być jakieś mega drogie z wyższej pułki?
Auto bardziej hamuje na przedniej osi a tam mam porządne nowe tarcze. Czy sie mylę? Jaki koszt liczyć za 2 nowe tarcze na tył?

Tu masz w miarę dobra cena i firma chyba też dobra
http://www.mister-auto.ie/en/brake-disc-rear/bosch-0-986-479-131_g900008_a0300!986!479!131.html
Początkujący
 
Od: 12 lut 2013, 22:51
Posty: 26
Skąd: Irlandia
Auto: Mazda6 CiTD
2.0 136KM
Rok 2003

Postprzez JohnyS » 8 mar 2013, 21:35

Guiliano napisał(a):Panowie, tarcze hamlcowe na tylną oś chyba nie muszą być jakieś mega drogie z wyższej pułki?

Jeśli chodzi o hamowanie, to dużych różnic nie będzie, ale u mnie i paru znajomych, bicia przy hamowaniu (telepanie nie tyle kierownicy, co całego samochodu), były powodowane właśnie przez krzywe tylne tarcze. Może nie muszą być drogie, ale na pewno sprawdzone :)
Mazda 6 2.0 GY MZR-CD 143KM 2007r. Parrot 9200 + Yanosik + Connect 2 BT
8szt. 6,5x16" 205/55 R16 Continental TS830P SEAL + Dunlop SP Sport 9000
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2010, 10:57
Posty: 89 (1/0)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD

Postprzez JohnyS » 8 mar 2013, 23:33

sebtel napisał(a):Witam!
mam pytanie do fachowców, moja szóstka ma 34 tys. przebiegu, bije mi lewa przednia tarcza, na gwarancyjnym serwisie po 2 latach, serwisant ocenił, że tarcza jest do toczenia. Jaka minimalna musi być grubość tarczy po takim toczeniu, aby nadawały się do użytku. A kiedy zażądać wymiany tarczy na nowa w ramach gwarancji?

Wg danych fabrycznych oryginalna tarcza ma 25mm, minimalna grubość, to 23mm. Przy nowej tarczy masz 1mm na stronę do zebrania, i już masz minimalną grubość. Pytanie, co tu toczyć?
Można wyrównać rancik przy zmianie klocków i tyle.
Co do gwarancji, to się nie wypowiem.



Wysyłane z mojego iPad przy użyciu Tapatalk HD
Mazda 6 2.0 GY MZR-CD 143KM 2007r. Parrot 9200 + Yanosik + Connect 2 BT
8szt. 6,5x16" 205/55 R16 Continental TS830P SEAL + Dunlop SP Sport 9000
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2010, 10:57
Posty: 89 (1/0)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD

Postprzez nosekBd » 17 mar 2013, 14:22

Witam musze wymienić tarcze przednie w swojej Mazdzie.Znalazłem kilka propozycji na All..Prosze o jakieś oponie i doradztwo.
http://allegro.pl/tarcze-klocki-brembo- ... 87948.html

http://allegro.pl/tarcze-sport-gt-klock ... 61182.html

http://allegro.pl/tarcze-trw-klocki-prz ... 55058.html

http://allegro.pl/tarcze-trw-klocki-trw ... 12923.html
Fajne są w drugim linku sportowe -tylko czy to bajer i ma sens.Mechanik powiedział mi żeby najlepiej kupywać wszystko z jednej firmy.Co o tym myslicie ,jakieś rady.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 mar 2007, 14:08
Posty: 21
Skąd: Białogard
Auto: Mazda 323 f BJ 2.0 DITD 2000 r-Była
Mazda 6 121 KM GY 2003 r-Jest OBECNIE

Postprzez KrzychuM6 » 17 mar 2013, 18:45

Ja teraz wymienilem i kupilem Tarcze ATE Mikoda(nawiercane i nacinane) i klocki Ferrodo... Przejechalem juz ponad tysiac km i zadnych problemow. Nie piszcza, a hamulec zyleta.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2012, 11:02
Posty: 122 (0/3)

Postprzez bieski » 17 mar 2013, 18:53

KrzychuM6 napisał(a):Tarcze ATE Mikoda

Co to za tarcze? W koncu ATE czy Mikoda? To nie to samo.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez KrzychuM6 » 18 mar 2013, 17:45

Mialo byc ATM Mikoda...
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2012, 11:02
Posty: 122 (0/3)

Postprzez zemoj » 9 maja 2013, 17:57

O tarczach OYODO może ktoś słyszał albo – jeszcze lepiej – użytkował?
Niewiele w necie opinii na ich temat, ale jak już są, to pozytywne.
Będę niedługo wymieniał i rozważam TRW, Brembo i właśnie te OYODO...
Jakieś sugestie/polecenia od użytkowników?
pozdrawiam :)
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 22:12
Posty: 3200 (146/242)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez matthies » 9 maja 2013, 18:03

gdzieś czytałem że trw strasznie pylą, coś takiego jak ATM cyz coś takiego zachwalali.
O OYODO nigdy nie slyszalem
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez zemoj » 9 maja 2013, 18:12

matthies napisał(a):gdzieś czytałem że trw strasznie pylą, coś takiego jak ATM cyz coś takiego zachwalali.
O OYODO nigdy nie slyszalem

Pylą jak już to klocki. ATM, to Mikoda – popularny w Polsce producent tarcz zwykłych i tuningowych – jedni wychwalają pod niebiosa, inni klną... ;)

PS.
Może się kolega KrzychuM6 wypowie jak się sprawują tarcze Mikody? Warto?
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 22:12
Posty: 3200 (146/242)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez KrzychuM6 » 9 maja 2013, 19:58

Ja kupilem te tarcze http://allegro.pl/tarcze-mikoda-1325-gt ... 19407.html Zrobilem juz ponad 2 tysiace km i zadnych problemow. Do tych tarcz kupilem klocki Ferodo. Nic nie piszczy, hamulec zyleta. Jak dla mnie bomba. Wczesniej mialem oryginaly...
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2012, 11:02
Posty: 122 (0/3)

Postprzez Zigi86 » 10 maja 2013, 14:47

Ja założyłem tarcze Bosha i klocki TRW, nie powiem bo trochę pylą, ale nie bardziej niż oryginały, hamulce hamują ok, nie piszczą. Pzdr.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2012, 14:58
Posty: 274
Skąd: Łdz
Auto: Była: Mazda 6 Sedan 2006 2.0 Pb 147 KM

Postprzez pablo33 » 26 cze 2013, 00:10

Koledzy jaki zestawik polecacie do 500 zł tarcze +klocki. Jak ktos może polecić jakiegoś sprawdzonego dostawce byłbym wdzięczny. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2012, 01:16
Posty: 658 (3/4)
Skąd: Janow Lubelski
Auto: Mazda 6 GY 2.0 147 km Exclusive, 2006r. LPG Stag 300 Premium
Czarna Śliwka

Postprzez zemoj » 26 cze 2013, 15:34

Ja napiszę o zestawie który założyłem miesiąc temu:
– oś przednia: tarcze Brembo, klocki Sparco,
– oś tylna: tarcze Textar Pro, klocki Textar.
Jeśli chodzi o skuteczność zestawu, to jestem bardzo zadowolony. Zwłaszcza po krótkim rozgrzaniu czuć poprawę skuteczności względem serii, pewnie za sprawą klocków Sparco, które mają trochę barziej sportową charakterystykę. W kwestii tarcz, tylne mają powłokę antykorozyjną, dzięki czemu ranty nie rdzewieją, natomiast przednie brembo po ok. miesiącu wyglądają strasznie :( Generalnie w układzie hamulcowym liczy się skuteczność, ale jeśli ktoś przywiązuje uwagę do estetyki, to warto zwrócić uwagę na to, aby tarcze były pokryte powłoką antykorozyjną.
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 22:12
Posty: 3200 (146/242)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6