Tarcze hamulcowe – dobór tarcz i ich wymiary.
LAJCIK29 napisał(a):Pytanko takie co sądzicie o klockach hamulcowych EBC? Jakieś szportowe
zapraszam tu:
viewtopic.php?f=60&t=54358&hilit=klocki+hamulcowe
Panowie, tarcze hamlcowe na tylną oś chyba nie muszą być jakieś mega drogie z wyższej pułki?
Auto bardziej hamuje na przedniej osi a tam mam porządne nowe tarcze. Czy sie mylę? Jaki koszt liczyć za 2 nowe tarcze na tył?
Auto bardziej hamuje na przedniej osi a tam mam porządne nowe tarcze. Czy sie mylę? Jaki koszt liczyć za 2 nowe tarcze na tył?
________________________
___________________
__________
So far so good
___________________
__________
So far so good
- Od: 4 lis 2010, 12:09
- Posty: 141
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6/ 2.0 CITD/ 136KM/ kombi/ rok 2002/ wer. exlusive bez xenonów i navi:(
OK, jeszcze jedno pytanie, tarcze z tyłu są niewentylowane prawda?
Ostatnio edytowano 5 mar 2013, 10:56 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie ma potrzeby cytowania całego ostatniego posta
Powód: nie ma potrzeby cytowania całego ostatniego posta
________________________
___________________
__________
So far so good
___________________
__________
So far so good
- Od: 4 lis 2010, 12:09
- Posty: 141
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6/ 2.0 CITD/ 136KM/ kombi/ rok 2002/ wer. exlusive bez xenonów i navi:(
Guiliano napisał(a):Panowie, tarcze hamlcowe na tylną oś chyba nie muszą być jakieś mega drogie z wyższej pułki?
Auto bardziej hamuje na przedniej osi a tam mam porządne nowe tarcze. Czy sie mylę? Jaki koszt liczyć za 2 nowe tarcze na tył?
Tu masz w miarę dobra cena i firma chyba też dobra
http://www.mister-auto.ie/en/brake-disc-rear/bosch-0-986-479-131_g900008_a0300!986!479!131.html
- Od: 12 lut 2013, 22:51
- Posty: 26
- Skąd: Irlandia
- Auto: Mazda6 CiTD
2.0 136KM
Rok 2003
Guiliano napisał(a):Panowie, tarcze hamlcowe na tylną oś chyba nie muszą być jakieś mega drogie z wyższej pułki?
Jeśli chodzi o hamowanie, to dużych różnic nie będzie, ale u mnie i paru znajomych, bicia przy hamowaniu (telepanie nie tyle kierownicy, co całego samochodu), były powodowane właśnie przez krzywe tylne tarcze. Może nie muszą być drogie, ale na pewno sprawdzone
Mazda 6 2.0 GY MZR-CD 143KM 2007r. Parrot 9200 + Yanosik + Connect 2 BT
8szt. 6,5x16" 205/55 R16 Continental TS830P SEAL + Dunlop SP Sport 9000


8szt. 6,5x16" 205/55 R16 Continental TS830P SEAL + Dunlop SP Sport 9000
sebtel napisał(a):Witam!
mam pytanie do fachowców, moja szóstka ma 34 tys. przebiegu, bije mi lewa przednia tarcza, na gwarancyjnym serwisie po 2 latach, serwisant ocenił, że tarcza jest do toczenia. Jaka minimalna musi być grubość tarczy po takim toczeniu, aby nadawały się do użytku. A kiedy zażądać wymiany tarczy na nowa w ramach gwarancji?
Wg danych fabrycznych oryginalna tarcza ma 25mm, minimalna grubość, to 23mm. Przy nowej tarczy masz 1mm na stronę do zebrania, i już masz minimalną grubość. Pytanie, co tu toczyć?
Można wyrównać rancik przy zmianie klocków i tyle.
Co do gwarancji, to się nie wypowiem.
Wysyłane z mojego iPad przy użyciu Tapatalk HD
Mazda 6 2.0 GY MZR-CD 143KM 2007r. Parrot 9200 + Yanosik + Connect 2 BT
8szt. 6,5x16" 205/55 R16 Continental TS830P SEAL + Dunlop SP Sport 9000


8szt. 6,5x16" 205/55 R16 Continental TS830P SEAL + Dunlop SP Sport 9000
Witam musze wymienić tarcze przednie w swojej Mazdzie.Znalazłem kilka propozycji na All..Prosze o jakieś oponie i doradztwo.
http://allegro.pl/tarcze-klocki-brembo- ... 87948.html
http://allegro.pl/tarcze-sport-gt-klock ... 61182.html
http://allegro.pl/tarcze-trw-klocki-prz ... 55058.html
http://allegro.pl/tarcze-trw-klocki-trw ... 12923.html
Fajne są w drugim linku sportowe -tylko czy to bajer i ma sens.Mechanik powiedział mi żeby najlepiej kupywać wszystko z jednej firmy.Co o tym myslicie ,jakieś rady.




Fajne są w drugim linku sportowe -tylko czy to bajer i ma sens.Mechanik powiedział mi żeby najlepiej kupywać wszystko z jednej firmy.Co o tym myslicie ,jakieś rady.
- Od: 25 mar 2007, 14:08
- Posty: 21
- Skąd: Białogard
- Auto: Mazda 323 f BJ 2.0 DITD 2000 r-Była
Mazda 6 121 KM GY 2003 r-Jest OBECNIE
O tarczach OYODO może ktoś słyszał albo – jeszcze lepiej – użytkował?
Niewiele w necie opinii na ich temat, ale jak już są, to pozytywne.
Będę niedługo wymieniał i rozważam TRW, Brembo i właśnie te OYODO...
Jakieś sugestie/polecenia od użytkowników?
pozdrawiam
Niewiele w necie opinii na ich temat, ale jak już są, to pozytywne.
Będę niedługo wymieniał i rozważam TRW, Brembo i właśnie te OYODO...
Jakieś sugestie/polecenia od użytkowników?
pozdrawiam
-
z kropką nad z
- Od: 4 sty 2010, 22:12
- Posty: 3200 (146/242)
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR
Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0
matthies napisał(a):gdzieś czytałem że trw strasznie pylą, coś takiego jak ATM cyz coś takiego zachwalali.
O OYODO nigdy nie slyszalem
Pylą jak już to klocki. ATM, to Mikoda – popularny w Polsce producent tarcz zwykłych i tuningowych – jedni wychwalają pod niebiosa, inni klną...
PS.
Może się kolega KrzychuM6 wypowie jak się sprawują tarcze Mikody? Warto?
-
z kropką nad z
- Od: 4 sty 2010, 22:12
- Posty: 3200 (146/242)
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR
Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0
Ja kupilem te tarcze
http://allegro.pl/tarcze-mikoda-1325-gt ... 19407.html Zrobilem juz ponad 2 tysiace km i zadnych problemow. Do tych tarcz kupilem klocki Ferodo. Nic nie piszczy, hamulec zyleta. Jak dla mnie bomba. Wczesniej mialem oryginaly...


Ja napiszę o zestawie który założyłem miesiąc temu:
– oś przednia: tarcze Brembo, klocki Sparco,
– oś tylna: tarcze Textar Pro, klocki Textar.
Jeśli chodzi o skuteczność zestawu, to jestem bardzo zadowolony. Zwłaszcza po krótkim rozgrzaniu czuć poprawę skuteczności względem serii, pewnie za sprawą klocków Sparco, które mają trochę barziej sportową charakterystykę. W kwestii tarcz, tylne mają powłokę antykorozyjną, dzięki czemu ranty nie rdzewieją, natomiast przednie brembo po ok. miesiącu wyglądają strasznie
Generalnie w układzie hamulcowym liczy się skuteczność, ale jeśli ktoś przywiązuje uwagę do estetyki, to warto zwrócić uwagę na to, aby tarcze były pokryte powłoką antykorozyjną.
– oś przednia: tarcze Brembo, klocki Sparco,
– oś tylna: tarcze Textar Pro, klocki Textar.
Jeśli chodzi o skuteczność zestawu, to jestem bardzo zadowolony. Zwłaszcza po krótkim rozgrzaniu czuć poprawę skuteczności względem serii, pewnie za sprawą klocków Sparco, które mają trochę barziej sportową charakterystykę. W kwestii tarcz, tylne mają powłokę antykorozyjną, dzięki czemu ranty nie rdzewieją, natomiast przednie brembo po ok. miesiącu wyglądają strasznie
-
z kropką nad z
- Od: 4 sty 2010, 22:12
- Posty: 3200 (146/242)
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR
Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6