Mazda 3 BK Zawieszenie – problemy, pytanie, sugestie
Mi tak stukało , wymieniłem pół przodu okazało się ,że amor źle skontrowany i śruba puściła – odkręcała sie i pukało
Brat kupił do Xedosa nowe amory firmy Tanio i po 2 tyś zaczeły się małe stuki. Myślał że sworzeń itp. Wymienił Sworzeń, łącznik a reszta była ok, a coraz głośniej wali i metalicznie. Każdy kto w środku jechał nie wiedział co to może byc tym bardziej że wszystko skręcone i nowe. Na amorach też wykazało mu dużo procent ale winny był amor. Po wymianie cisza. Polecam założyć używkę, jeśli nie to, zwrócić.
cis3k napisał(a): co przy okazji wymienić? Łączniki sprężyny?
jak z nimi ok to po co ?
cis3k
Ja bym wymienił poduszki amora koszt to dodatkowe 100zł za 2 a jak już wyciągasz amor to przy okazji bym je dał nowe często stare dobrze wyglądają a troche pojeździsz i padną w nich łożyska co do reszty wymiany to na pewno nowe osłony i bałwanki, sprężyny to zbędny wydatek o ile twoje nie są skorodowane za mocno no i jeszcze jedno weź poprawkę co do łączników może być tak że nie da się ich odkręcić zazwyczaj wyrabia się otwór na klucz imbysowy i tak czy siak będziesz zmuszony założyć nowe ale to też nie jest jakiś tam duży wydatek a masz pewne że nie będziesz musiał tego w najbliższym czasie znowu wykręcać.
Ja bym wymienił poduszki amora koszt to dodatkowe 100zł za 2 a jak już wyciągasz amor to przy okazji bym je dał nowe często stare dobrze wyglądają a troche pojeździsz i padną w nich łożyska co do reszty wymiany to na pewno nowe osłony i bałwanki, sprężyny to zbędny wydatek o ile twoje nie są skorodowane za mocno no i jeszcze jedno weź poprawkę co do łączników może być tak że nie da się ich odkręcić zazwyczaj wyrabia się otwór na klucz imbysowy i tak czy siak będziesz zmuszony założyć nowe ale to też nie jest jakiś tam duży wydatek a masz pewne że nie będziesz musiał tego w najbliższym czasie znowu wykręcać.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Witam,
Jako że czeka mnie wymiana tylnych amortyzatorów, chciałem prosić o pomoc.
Moja mazda to wersja Kintaro (2,0, 150KM, 2008 rok), która to wersja różni się miedzy innymi tym, że jest trochę obniżona i utwardzona w stosunku do standardowej i w związku z tym nie potrafię znaleźć nigdzie jednoznacznej wskazówki....
Serwisant z aso po wpisaniu numeru VIN powiedział, że do mojego modelu pasuje tylko jeden rodzaj i wycenił na 470zł za sztukę plus 180zł za robociznę.
Korzystając ze strony: http://www.auto-parts.spb.ru doszedłem do tego że to amortyzator o symbolu: BR5V-28-910C . I teraz nie wiem, czy to jedyny jaki mogę zastosować, czym on się różni od takiego ze standardowej wersji, jaki zamiennik mógłbym bezpiecznie zastosować ?
Jako że czeka mnie wymiana tylnych amortyzatorów, chciałem prosić o pomoc.
Moja mazda to wersja Kintaro (2,0, 150KM, 2008 rok), która to wersja różni się miedzy innymi tym, że jest trochę obniżona i utwardzona w stosunku do standardowej i w związku z tym nie potrafię znaleźć nigdzie jednoznacznej wskazówki....
Serwisant z aso po wpisaniu numeru VIN powiedział, że do mojego modelu pasuje tylko jeden rodzaj i wycenił na 470zł za sztukę plus 180zł za robociznę.
Korzystając ze strony: http://www.auto-parts.spb.ru doszedłem do tego że to amortyzator o symbolu: BR5V-28-910C . I teraz nie wiem, czy to jedyny jaki mogę zastosować, czym on się różni od takiego ze standardowej wersji, jaki zamiennik mógłbym bezpiecznie zastosować ?
- Od: 26 sie 2012, 18:19
- Posty: 4
- Skąd: śląskie
- Auto: Mazda 3 BK
"Kintaro"
2008
2.0 i 16V 150KM
Nie wiem w jaki sposób jest obniżona, ale jeśli to sprężyny to założył bym seryjne i amortyzatory będą pasować. Bo jeśli masz obniżoną to amortyzator pracuje w innym miejscu, czyli jest bardziej schowany, ma mniejszą komorę pracy i twardo pracuje. Gdybym miał również obniżoną to przeszedłbym, na seryjne ze względu na komfort, mniej niszczone zawieszenie i łożyska i bardziej mi się podoba też ta co nie jest obniżona.
wiem, tylko tyle, że jest to zmiana fabryczna, podejrzewam, że sprężyny są krótsze i twardsze, ale nie wiem właśnie jak to jest w tym przypadku z amortyzatorami.... a nie chciałbym dowiedzieć tego dopiero podczas wymiany. dlatego proszę o poradę pozwoli mi na np. zakup amortyzatorów we własnym zakresie. Tak, by nie być skazanym na wiedzę lub niewiedzę mechanika (gdzieś w okolicach Rybnika, lub ewentualnie Katowic)
Chyba ze ktoś może polecić dobrego specjalistę, z którym można by się przed przyjazdem do niego skonsultować i wyjaśnić kwestie...
Pomocy
Chyba ze ktoś może polecić dobrego specjalistę, z którym można by się przed przyjazdem do niego skonsultować i wyjaśnić kwestie...
Pomocy
- Od: 26 sie 2012, 18:19
- Posty: 4
- Skąd: śląskie
- Auto: Mazda 3 BK
"Kintaro"
2008
2.0 i 16V 150KM
Przód. O takie:
http://moto.allegro.pl/piasta-lozysko-p ... 81311.html
Czzyli do oporu?
Dopisano 28 lut 2013, 14:08:
Prosze o pomoc. Czy to łozysko z piastą dokręca sie do oporu? Konieczna jest nowa nakrętka?

Czzyli do oporu?
Dopisano 28 lut 2013, 14:08:
Prosze o pomoc. Czy to łozysko z piastą dokręca sie do oporu? Konieczna jest nowa nakrętka?
- Od: 18 lut 2013, 23:28
- Posty: 6
- Auto: Mazda 3 2.0 16v 150PS benzyna
Moim zdaniem jest to oporowe czyli n ile dasz radę i przy użyciu nawet nie dużego ramiona. Nakrętka nowa nie jest potrzebna, jeśli stara jest nie przęcięta. Musisz tylko później ja zabezpieczyć lub zabić w rowek przeciw wykręceniu.
Witam.
Od pewnego czasu, przy większym obciążeniu/nierównościach pojawiły się stuki z przodu.
Po 2/3 tyś stuka przy każdej nierówności, stuki jakby coś się odbijało. Okazało się, że poprzedniemu właścicielowi spieprzyli remont przodu na częściach fokusa.
Dopiero drugie ASO stwierdziło, że za stukanie mogą odpowiadać łączniki przedniego stabilizatora o złej długości i nieprawidłowe tylne tuleje przednich wahaczy. Za komplet przednich wahaczy z robocizną krzyknęli 3000.
Moje pytanie:
Czy da się to naprawić w inny sposób niż poprzez wymianę całych przednich wahaczy?
Czy jest sens bawić się w zamienniki – jeżeli takie istnieją?
No i ile waszym zdaniem powinno to kosztować.
Z góry dziękuję.
Od pewnego czasu, przy większym obciążeniu/nierównościach pojawiły się stuki z przodu.
Po 2/3 tyś stuka przy każdej nierówności, stuki jakby coś się odbijało. Okazało się, że poprzedniemu właścicielowi spieprzyli remont przodu na częściach fokusa.
Dopiero drugie ASO stwierdziło, że za stukanie mogą odpowiadać łączniki przedniego stabilizatora o złej długości i nieprawidłowe tylne tuleje przednich wahaczy. Za komplet przednich wahaczy z robocizną krzyknęli 3000.
Moje pytanie:
Czy da się to naprawić w inny sposób niż poprzez wymianę całych przednich wahaczy?
Czy jest sens bawić się w zamienniki – jeżeli takie istnieją?
No i ile waszym zdaniem powinno to kosztować.
Z góry dziękuję.
-
tmy
witajcie, temat widzę poruszany tutaj już kilka razy, u mnie też coś stuka, stuki dochodzą z tyłu auta, głównie na najechaniu na nierówności/dziury itp. Odgłosy są takie metaliczne, jakby coś miało się zaraz oderwać. Co ważne dodam że ostatnio wymieniłem amortyzatory na nowe, zawieszenie było wielokrotnie sprawdzane, auto wytrzęsione na wszystkie strony i tylko podczas jazdy jak najadę na nierówność to to słychać, czy ktoś się z czymś takim też już spotkał, co to może być, gdzie jest winowajca?
Będę wdzięczny za pomoc. Dzięki
Będę wdzięczny za pomoc. Dzięki
- Od: 15 lis 2012, 23:30
- Posty: 13
- Skąd: Olsztyn/ Wrocław
- Auto: Mazda 3 1,6 BK benzyna 2005 r.
tmy napisał(a):
Moje pytanie:
Czy da się to naprawić w inny sposób niż poprzez wymianę całych przednich wahaczy?
tak. po co wymieniac cały wahacz skoro pewnie masz wymienić tylko tuleje. kup lemfordery.
tmy napisał(a):
Czy jest sens bawić się w zamienniki – jeżeli takie istnieją?
Oczywiscie ze tak
tmy napisał(a):
No i ile waszym zdaniem powinno to kosztować.
zakładajac ze koszt tuleji na przód to jakies 150 zł/sztuka http://www.motointegrator.pl/produkty/3 ... r-34526-01 + wymiana około 250 zł + zbieznosc przód za 109 zł + ewentualnie nowe śruby to jestes w stanie zamknąć wymianę tuleji z przodu w granicach 600-700 zł. trzeba by sprawdzic koszt wymiany w twojej okolicy
Dopisano 6 mar 2013, 22:05:
zuq napisał(a): tylko podczas jazdy jak najadę na nierówność to to słychać, czy ktoś się z czymś takim też już spotkał, co to może być, gdzie jest winowajca?
Będę wdzięczny za pomoc. Dzięki
sprawdz sobie górną poduszke/łożysko amortyzatora.
Przez miasto jak samoloteeeeeeem...
tradeitdamn co ma łożysko z górna poduszą wspólnego ze stukami w tyle auta zug wyraźnie pisze że mu z tyłu coś czaska mam tak samo już tyle razy szukałem i nic nie znalazłem jakby coś stukało tylko na dość mocno pofalowanej drodze a zawieszenie całe ok poduszki amorów powymieniane amory dobre a dalej coś tłucze nie mam już pomysłu wiec czekam aż się rozleci na maxa to w tedy wymienie
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
niedoczytałem ze to z tyłu.
Przez miasto jak samoloteeeeeeem...
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość