Mazda szarpie podczas jazdy
1, 2
Witam wszystkich
Mam taki problem ze swoją mazdą ,mianowicie podczas jazdy głównie na zimnym silniku mazda szarpie.Z odpalaniem nie ma problemu ,na wolnych obrotach chodzi idealnie.Wszystko zaczęło się od wymiany filtra paliwa ,który wymieniłem z takiego o to powodu ,że zapalały się kontrolki związane z filtrem i ładowaniem . Podjechałem do mechanika stwierdził ,że filtr paliwa się "poci " i zalecił wymianę ,tak samo zresztą jak koledzy tutaj na forum sugerowali .Na początku było wszystko w porządku ,po około tygodniu mazda zaczęła szarpać ,tak chodzi jak benzyna ,która nie pali na wszystkie cylindry. Poczytałem na forum ,ze ogólnie na mrozy trzeba założyć lepszy filtr paliwa ,bo zwykłe mogą się nie sprawdzić .Miałem jakiś zwykły filtr założony jaki mi dali w sklepie.Zakupiłem Knechta i ponowna wymiana ,jednak na drugi dzień po wymianie znowu to samo czyli jazda z szarpaniem. Proszę o pomoc ,może te filtry to taki zbieg okoliczności ,a może jest coś innego uszkodzone.Jak się rozgrzeje to generalnie jest ok ,zdarzają się szarpania ,ale sporadycznie .Byłem na komputerze ,nie pokazuje żadnych błędów ,że silnik ok ,komputer błędów nie zapisuje . Jeszcze raz proszę o poradę co to może być ,dodam ,że im większe mrozy tym jest gorzej .Pozdrawiam serdecznie emil1508
Mam taki problem ze swoją mazdą ,mianowicie podczas jazdy głównie na zimnym silniku mazda szarpie.Z odpalaniem nie ma problemu ,na wolnych obrotach chodzi idealnie.Wszystko zaczęło się od wymiany filtra paliwa ,który wymieniłem z takiego o to powodu ,że zapalały się kontrolki związane z filtrem i ładowaniem . Podjechałem do mechanika stwierdził ,że filtr paliwa się "poci " i zalecił wymianę ,tak samo zresztą jak koledzy tutaj na forum sugerowali .Na początku było wszystko w porządku ,po około tygodniu mazda zaczęła szarpać ,tak chodzi jak benzyna ,która nie pali na wszystkie cylindry. Poczytałem na forum ,ze ogólnie na mrozy trzeba założyć lepszy filtr paliwa ,bo zwykłe mogą się nie sprawdzić .Miałem jakiś zwykły filtr założony jaki mi dali w sklepie.Zakupiłem Knechta i ponowna wymiana ,jednak na drugi dzień po wymianie znowu to samo czyli jazda z szarpaniem. Proszę o pomoc ,może te filtry to taki zbieg okoliczności ,a może jest coś innego uszkodzone.Jak się rozgrzeje to generalnie jest ok ,zdarzają się szarpania ,ale sporadycznie .Byłem na komputerze ,nie pokazuje żadnych błędów ,że silnik ok ,komputer błędów nie zapisuje . Jeszcze raz proszę o poradę co to może być ,dodam ,że im większe mrozy tym jest gorzej .Pozdrawiam serdecznie emil1508
- Od: 10 sie 2011, 14:03
- Posty: 26
- Skąd: Gniezno
- Auto: Mazda 5 2,0 BENZYNA 145KM 2005 rok
Emil1508 napisał(a):Podjechałem do mechanika stwierdził ,że filtr paliwa się "poci " i zalecił wymianę ,tak samo zresztą jak koledzy tutaj na forum sugerowali
Emil1508 napisał(a):Wszystko zaczęło się od wymiany filtra paliwa ,który wymieniłem z takiego o to powodu ,że zapalały się kontrolki związane z filtrem i ładowaniem
tadziol napisał(a):Emil1508 napisał(a):skoro woda w filtrze ,to nie powinna zapalać się kontrolka akumulatoraEmil1508 napisał(a): zapalenie lampki akumulatora powoduje zapalenie kontrolki filtraEmil1508 napisał(a):czyli woda w filtrze powinna zapalać kontrolkę filtra ,a nie akumulatora.Emil1508 napisał(a):Tak zrozumiałem
i dobrze zrozumiałeś![]()
dlatego zostaw w spokoju filtr i wodę,a skup się na ładowaniu.
ostatni raz powtarzam:tam tkwi problem.
to w nawiązaniu do tematu,który założyłeś.może przemyśl co piszesz?
Witam chyba mnie kolega nie zrozumiał .Po wymianie filtra -kontrolki nie zapalają się ,a zapalały się dwie jednocześnie -ładowanie i ta od paliwa .Przekonałem się na własnym przykładzie ,że jednak paliwo i ładowanie to powiązany temat . Teraz chodzi mi o szarpanie na zimnym silniku bardzo mocno ,jak się rozgrzeje jest troszkę lepiej ,ale też szarpie .Na wolnych obrotach chodzi idealnie.Napisałem tylko tyle ,że od wymiany zaczęło się po krótkim czasie to szarpanie i sam nie wiem czy to zbieg okoliczności czy nadal coś źle z paliwem czy po prostu problem tkwi gdzieś indziej . Pozdrawiam
- Od: 10 sie 2011, 14:03
- Posty: 26
- Skąd: Gniezno
- Auto: Mazda 5 2,0 BENZYNA 145KM 2005 rok
zrozumiałem doskonale.Emil1508 napisał(a):chyba mnie kolega nie zrozumiał
tak,tym właśnie to tłumaczę,tj.sprawę kontrolek jak i szarpania.Emil1508 napisał(a): nie wiem czy to zbieg okoliczności
Tak tylko kontrolki od wymiany filtra i zadne inne kontrolki sie nie zapalaja,a samochod jak zimny po prostu nie jedzie .Co to moze byc ? Pozdrawiam
Dopisano 12 lut 2013, 15:45:
Tak tylko kontrolki od wymiany filtra i zadne inne kontrolki sie nie zapalaja,a samochod jak zimny po prostu nie jedzie .Co to moze byc ? Pozdrawiam
Dopisano 12 lut 2013, 15:45:
Tak tylko kontrolki od wymiany filtra i zadne inne kontrolki sie nie zapalaja,a samochod jak zimny po prostu nie jedzie .Co to moze byc ? Pozdrawiam
- Od: 10 sie 2011, 14:03
- Posty: 26
- Skąd: Gniezno
- Auto: Mazda 5 2,0 BENZYNA 145KM 2005 rok
W bezpiecznikach pod maską od strony kierowcy (czarny "fuse box") znajdź duży czarny B5B4. Wyciągnij i oczyść styki.
- Od: 23 lis 2008, 17:52
- Posty: 93
- Skąd: Olsztyn
- Auto: 323F 2.0 DITD 101KM
U mnie w BJ-tce występuje coś podobnego pomiędzy1600-2000 obrotów na zimnym silniku na niskich biegach. Fachowcy(między innymi MABI) stwierdzili, że to wina potencjometru pedału gazu. Nie wymieniałem go, gdyż nauczyłem się z tym jeżdzić. Pozdrawiam!
- Od: 28 gru 2010, 15:52
- Posty: 18
- Skąd: lubelszczyzna-Łuków
- Auto: 323f bj 2.0DITD 2001r.
andy71-a1 napisał(a):U mnie w BJ-tce występuje coś podobnego pomiędzy1600-2000 obrotów na zimnym silniku na niskich biegach. Fachowcy(między innymi MABI) stwierdzili, że to wina potencjometru pedału gazu. Nie wymieniałem go, gdyż nauczyłem się z tym jeżdzić. Pozdrawiam!
U mnie takie objawy były w wyniku cieknącego zaworu TCV. Po jego wymianie wszystkie bolączki ustały.
Mazda 323F BJ 2001 2.0 DiTD
- Od: 16 lip 2012, 14:44
- Posty: 52
- Skąd: Poznań (Rataje)
- Auto: Mazda 323F BJ 2001 2.0 DiTD
Nie dodalem,ze problemem bym zabrudzony zawor TCV.
Pozdrawiam i dziekuje wszystkim ,zwlaszcza Pablo 1030
Dopisano 17 lut 2013, 00:05:
Problem rozwiazany dzieki Pablo1030-dzieki wielkie
Dopisano 17 lut 2013, 00:06:
Problem rozwiazany dzieki Pablo1030-dzieki wielkie
Dopisano 17 lut 2013, 00:07:
Witam
Dzieki wszystkim za rady.Problem rozwiazany dzieki Pablo 1030.
Dziekuje jeszcze raz za porady.Pozdrawiam
Pozdrawiam i dziekuje wszystkim ,zwlaszcza Pablo 1030
Dopisano 17 lut 2013, 00:05:
Problem rozwiazany dzieki Pablo1030-dzieki wielkie
Dopisano 17 lut 2013, 00:06:
Problem rozwiazany dzieki Pablo1030-dzieki wielkie
Dopisano 17 lut 2013, 00:07:
Witam
Dzieki wszystkim za rady.Problem rozwiazany dzieki Pablo 1030.
Dziekuje jeszcze raz za porady.Pozdrawiam
- Od: 10 sie 2011, 14:03
- Posty: 26
- Skąd: Gniezno
- Auto: Mazda 5 2,0 BENZYNA 145KM 2005 rok
Jeśli to nie tajemnica, to zdradźcie co pomogło. Chyba, że to jakieś ArchiwumX i wiedza tajemna, której ujawnienie grozi śmiercią 
Nie dojrzałem
Dzięki.

Pozwolę sobie odkoać i się podłączyć – bo mam właśnie taki sam problem.
Silnik odpala ładnie, nie ma żadnych innych problemów, ale ostatnio po nocy (zimny silnik) zaczął szarpać. Skojarzyło mi się to z jazdą na LPG. Szarpanie zdarzyło się dosłownie z 4 razy, głównie na dwójce. Później problem minął. Kolejnego dnia – znowu rano – problem w takim samym stopniu się pojawił.
Przeczytałem temat – ten oraz inne. I zastanawiam się od czego zacząć poszukiwania. Czy ma być to filtr? Bo gdzie indziej przeczytałem też, że może to być uszczelka pod wtryskami, albo pompa (po zakupie była regenerowana). Pozdro
Silnik odpala ładnie, nie ma żadnych innych problemów, ale ostatnio po nocy (zimny silnik) zaczął szarpać. Skojarzyło mi się to z jazdą na LPG. Szarpanie zdarzyło się dosłownie z 4 razy, głównie na dwójce. Później problem minął. Kolejnego dnia – znowu rano – problem w takim samym stopniu się pojawił.
Przeczytałem temat – ten oraz inne. I zastanawiam się od czego zacząć poszukiwania. Czy ma być to filtr? Bo gdzie indziej przeczytałem też, że może to być uszczelka pod wtryskami, albo pompa (po zakupie była regenerowana). Pozdro
Na Twoim miejscu zacząłbym od sprawdzenia filtra paliwa. Najtańsza opcja, najmniej skomplikowana i jak najbardziej powiązana z tematem.
Zobacz też okolice nóg pasażera – czy jest jakaś plama, jeśli tak – to TCV może cieknąć. Ale temu jest poświęcony inny temat.
Zobacz też okolice nóg pasażera – czy jest jakaś plama, jeśli tak – to TCV może cieknąć. Ale temu jest poświęcony inny temat.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6