Mazda szarpie podczas jazdy

Postprzez Emil1508 » 10 lut 2013, 14:21

Witam wszystkich
Mam taki problem ze swoją mazdą ,mianowicie podczas jazdy głównie na zimnym silniku mazda szarpie.Z odpalaniem nie ma problemu ,na wolnych obrotach chodzi idealnie.Wszystko zaczęło się od wymiany filtra paliwa ,który wymieniłem z takiego o to powodu ,że zapalały się kontrolki związane z filtrem i ładowaniem . Podjechałem do mechanika stwierdził ,że filtr paliwa się "poci " i zalecił wymianę ,tak samo zresztą jak koledzy tutaj na forum sugerowali .Na początku było wszystko w porządku ,po około tygodniu mazda zaczęła szarpać ,tak chodzi jak benzyna ,która nie pali na wszystkie cylindry. Poczytałem na forum ,ze ogólnie na mrozy trzeba założyć lepszy filtr paliwa ,bo zwykłe mogą się nie sprawdzić .Miałem jakiś zwykły filtr założony jaki mi dali w sklepie.Zakupiłem Knechta i ponowna wymiana ,jednak na drugi dzień po wymianie znowu to samo czyli jazda z szarpaniem. Proszę o pomoc ,może te filtry to taki zbieg okoliczności ,a może jest coś innego uszkodzone.Jak się rozgrzeje to generalnie jest ok ,zdarzają się szarpania ,ale sporadycznie .Byłem na komputerze ,nie pokazuje żadnych błędów ,że silnik ok ,komputer błędów nie zapisuje . Jeszcze raz proszę o poradę co to może być ,dodam ,że im większe mrozy tym jest gorzej .Pozdrawiam serdecznie emil1508
Początkujący
 
Od: 10 sie 2011, 14:03
Posty: 26
Skąd: Gniezno
Auto: Mazda 5 2,0 BENZYNA 145KM 2005 rok

Postprzez tadziol » 10 lut 2013, 15:00

Emil1508 napisał(a):Podjechałem do mechanika stwierdził ,że filtr paliwa się "poci " i zalecił wymianę ,tak samo zresztą jak koledzy tutaj na forum sugerowali
Emil1508 napisał(a):Wszystko zaczęło się od wymiany filtra paliwa ,który wymieniłem z takiego o to powodu ,że zapalały się kontrolki związane z filtrem i ładowaniem

tadziol napisał(a):
Emil1508 napisał(a):skoro woda w filtrze ,to nie powinna zapalać się kontrolka akumulatora

Emil1508 napisał(a): zapalenie lampki akumulatora powoduje zapalenie kontrolki filtra

Emil1508 napisał(a):czyli woda w filtrze powinna zapalać kontrolkę filtra ,a nie akumulatora.

Emil1508 napisał(a):Tak zrozumiałem

i dobrze zrozumiałeś <spoko>
dlatego zostaw w spokoju filtr i wodę,a skup się na ładowaniu.
ostatni raz powtarzam:tam tkwi problem.

to w nawiązaniu do tematu,który założyłeś.może przemyśl co piszesz?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Emil1508 » 11 lut 2013, 19:02

Witam chyba mnie kolega nie zrozumiał .Po wymianie filtra -kontrolki nie zapalają się ,a zapalały się dwie jednocześnie -ładowanie i ta od paliwa .Przekonałem się na własnym przykładzie ,że jednak paliwo i ładowanie to powiązany temat . Teraz chodzi mi o szarpanie na zimnym silniku bardzo mocno ,jak się rozgrzeje jest troszkę lepiej ,ale też szarpie .Na wolnych obrotach chodzi idealnie.Napisałem tylko tyle ,że od wymiany zaczęło się po krótkim czasie to szarpanie i sam nie wiem czy to zbieg okoliczności czy nadal coś źle z paliwem czy po prostu problem tkwi gdzieś indziej . Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 10 sie 2011, 14:03
Posty: 26
Skąd: Gniezno
Auto: Mazda 5 2,0 BENZYNA 145KM 2005 rok

Postprzez pawlo1030 » 11 lut 2013, 19:21

leniuszek z ciebie. jak poszukasz to jest opisane dlaczego szarpie i co należy zrobić aby przestało. wszystko na tym forum.
lepiej 5 minut robić i godzinę myśleć niż 5 minut myśleć i godzinę robić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 20:59
Posty: 91 (0/1)
Skąd: szczecinek
Auto: 323f bj 2.0 DiTD 2001r.

Postprzez Emil1508 » 11 lut 2013, 19:25

To proszę o przekierowanie mnie może nie jestem rozeznany jak tutaj się odnaleźć -pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 10 sie 2011, 14:03
Posty: 26
Skąd: Gniezno
Auto: Mazda 5 2,0 BENZYNA 145KM 2005 rok

Postprzez tadziol » 11 lut 2013, 19:47

Emil1508 napisał(a):chyba mnie kolega nie zrozumiał
zrozumiałem doskonale.
Emil1508 napisał(a): nie wiem czy to zbieg okoliczności
tak,tym właśnie to tłumaczę,tj.sprawę kontrolek jak i szarpania.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Emil1508 » 12 lut 2013, 16:44

Tak tylko kontrolki od wymiany filtra i zadne inne kontrolki sie nie zapalaja,a samochod jak zimny po prostu nie jedzie .Co to moze byc ? Pozdrawiam

Dopisano 12 lut 2013, 15:45:

Tak tylko kontrolki od wymiany filtra i zadne inne kontrolki sie nie zapalaja,a samochod jak zimny po prostu nie jedzie .Co to moze byc ? Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 10 sie 2011, 14:03
Posty: 26
Skąd: Gniezno
Auto: Mazda 5 2,0 BENZYNA 145KM 2005 rok

Postprzez pawlo1030 » 12 lut 2013, 18:03

wysłałem ci wiadomość. przeczytaj zrób i napisz czy działa.
lepiej 5 minut robić i godzinę myśleć niż 5 minut myśleć i godzinę robić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 20:59
Posty: 91 (0/1)
Skąd: szczecinek
Auto: 323f bj 2.0 DiTD 2001r.

Postprzez radekko » 14 lut 2013, 14:08

W bezpiecznikach pod maską od strony kierowcy (czarny "fuse box") znajdź duży czarny B5B4. Wyciągnij i oczyść styki.
Jak Madzia to i Ew(f)ka

Moja Magdalena
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2008, 17:52
Posty: 93
Skąd: Olsztyn
Auto: 323F 2.0 DITD 101KM

Postprzez dzul » 14 lut 2013, 22:53

w 626 nie ma b5b4.
auto szarpie podczas jazdy przy ok 1800-2200obr?
ciężko odpala poniżej 0? pisales ze auto dobrze pali. Nawet przy wiekszym mrozie?
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2012, 20:51
Posty: 246 (0/2)
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 626 2.0 ditd 101KM 1999 GW. 396tys RF2A
zaślepiony egr.
Mułowata

Postprzez andy71-a1 » 15 lut 2013, 22:41

U mnie w BJ-tce występuje coś podobnego pomiędzy1600-2000 obrotów na zimnym silniku na niskich biegach. Fachowcy(między innymi MABI) stwierdzili, że to wina potencjometru pedału gazu. Nie wymieniałem go, gdyż nauczyłem się z tym jeżdzić. Pozdrawiam!
Początkujący
 
Od: 28 gru 2010, 15:52
Posty: 18
Skąd: lubelszczyzna-Łuków
Auto: 323f bj 2.0DITD 2001r.

Postprzez seba626 » 15 lut 2013, 23:05

jak z moca na zimny silniku podczas szarpania???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2012, 11:45
Posty: 366 (0/1)
Skąd: Poniatowa
Auto: Mazda 626 (sedan) 2.0 DiTD RF2A 101KM, rok prod. 1999, Jest MAZDA jest jazda :))

Postprzez vagatrotter » 17 lut 2013, 00:56

andy71-a1 napisał(a):U mnie w BJ-tce występuje coś podobnego pomiędzy1600-2000 obrotów na zimnym silniku na niskich biegach. Fachowcy(między innymi MABI) stwierdzili, że to wina potencjometru pedału gazu. Nie wymieniałem go, gdyż nauczyłem się z tym jeżdzić. Pozdrawiam!

U mnie takie objawy były w wyniku cieknącego zaworu TCV. Po jego wymianie wszystkie bolączki ustały.
Mazda 323F BJ 2001 2.0 DiTD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2012, 14:44
Posty: 52
Skąd: Poznań (Rataje)
Auto: Mazda 323F BJ 2001 2.0 DiTD

Postprzez Emil1508 » 17 lut 2013, 01:03

Nie dodalem,ze problemem bym zabrudzony zawor TCV.
Pozdrawiam i dziekuje wszystkim ,zwlaszcza Pablo 1030

Dopisano 17 lut 2013, 00:05:

Problem rozwiazany dzieki Pablo1030-dzieki wielkie

Dopisano 17 lut 2013, 00:06:

Problem rozwiazany dzieki Pablo1030-dzieki wielkie

Dopisano 17 lut 2013, 00:07:

Witam
Dzieki wszystkim za rady.Problem rozwiazany dzieki Pablo 1030.
Dziekuje jeszcze raz za porady.Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 10 sie 2011, 14:03
Posty: 26
Skąd: Gniezno
Auto: Mazda 5 2,0 BENZYNA 145KM 2005 rok

Postprzez pawlo1030 » 17 lut 2013, 15:22

pawlo 1030 jak już. Najważniejsze że działa. <jupi>
lepiej 5 minut robić i godzinę myśleć niż 5 minut myśleć i godzinę robić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 20:59
Posty: 91 (0/1)
Skąd: szczecinek
Auto: 323f bj 2.0 DiTD 2001r.

Postprzez Marine_4000 » 31 gru 2013, 11:33

Jeśli to nie tajemnica, to zdradźcie co pomogło. Chyba, że to jakieś ArchiwumX i wiedza tajemna, której ujawnienie grozi śmiercią ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2013, 08:49
Posty: 441 (3/11)
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Auto: Mazda 6 GG '05 FL
2.0 147KM + LPG
oraz
Ford Mondeo MK4 '07
2.5T + LPG

Postprzez dzul » 3 sty 2014, 00:25

przecież napisał, że wystarczyło wyczyścić tcv. Ale są również inne możliwe przyczyny: słaby aku lub spv na wykończeniu.
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2012, 20:51
Posty: 246 (0/2)
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 626 2.0 ditd 101KM 1999 GW. 396tys RF2A
zaślepiony egr.
Mułowata

Postprzez Marine_4000 » 3 sty 2014, 12:41

Nie dojrzałem <glupek2> Dzięki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2013, 08:49
Posty: 441 (3/11)
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Auto: Mazda 6 GG '05 FL
2.0 147KM + LPG
oraz
Ford Mondeo MK4 '07
2.5T + LPG

Postprzez marconigdynia » 12 lis 2014, 11:14

Pozwolę sobie odkoać i się podłączyć – bo mam właśnie taki sam problem.

Silnik odpala ładnie, nie ma żadnych innych problemów, ale ostatnio po nocy (zimny silnik) zaczął szarpać. Skojarzyło mi się to z jazdą na LPG. Szarpanie zdarzyło się dosłownie z 4 razy, głównie na dwójce. Później problem minął. Kolejnego dnia – znowu rano – problem w takim samym stopniu się pojawił.

Przeczytałem temat – ten oraz inne. I zastanawiam się od czego zacząć poszukiwania. Czy ma być to filtr? Bo gdzie indziej przeczytałem też, że może to być uszczelka pod wtryskami, albo pompa (po zakupie była regenerowana). Pozdro
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2011, 13:33
Posty: 78 (12/0)
Auto: Mazda 626 GF

W rodzinie także: Mazda 3 2005'

Postprzez slisman » 13 lis 2014, 16:13

Na Twoim miejscu zacząłbym od sprawdzenia filtra paliwa. Najtańsza opcja, najmniej skomplikowana i jak najbardziej powiązana z tematem.
Zobacz też okolice nóg pasażera – czy jest jakaś plama, jeśli tak – to TCV może cieknąć. Ale temu jest poświęcony inny temat.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 15:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6