Deska rozdzielcza szaleje.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez jnd » 11 lut 2013, 12:59

Witam wszystkich!

Mam nastepujacy problem z moja mazda 6 (mzr-cd 143 dpf). Auto zostalo przez jednego cwoka zalane benzyna i spowodowalo to pekniecie glowicy (wymieniona glowica, wtryski przeczyszczony system paliwowy itd.), po naprawie kiedy kluczyk przekreci sie na pozycje ACC wszytko wyglada ok, radio wita itd. kiedy przekrece kluczyk na ON dzieje sie to : http://www.youtube.com/watch?v=60iw2a_AsfQ

(na filmiku to nie moje auto ale problem ten sam)

komputer diagnostyczny wykazuje blad BCM (zastepczy juz do mnie jedzie) ktory zdemontowalem i oczyscilem lekko zasniedziale styki ( mialem kiedys znany wszystkim problem z cieknaca szyba).

akumulator byl rozladownay bo auto stalo ze 6 miesiecy po naprawie ze wzgledu na ten problem i to ze nie mialem pieniedzy na dalsze naprawy. dodam ze nie mam keyless entry i problem pojawil sie zaraz po naprawie.

szukalem wszedzie gdzie tylko moglem przez ostatnie kilka miesiecy (polskie i angielskie fora) i nie znalazlem zadnego rozwiazania na ten problem.

z gory dziekuje za wszystkie sugestie.
Początkujący
 
Od: 11 lut 2013, 12:42
Posty: 5
Auto: Mazda 3 143hp RF7J

Postprzez mnieteczek » 11 lut 2013, 13:52

Taki efekt jest przy rozładowanym akumulatorze,naładuj go do porządku i wtedy odpalaj,ewentualnie pożycz od kogoś akumulator ,może twój już wyzionął ducha.
Obrazek

Niestety ex właściciel M6 A+ ,została skradziona 17.12.2013.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2011, 19:00
Posty: 115
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Auto: Opel Insignia 2014 ST Cosmo Elite

Postprzez jnd » 11 lut 2013, 14:01

dzieki za odpowiedz, akumulator jest pod ladowarka od 12h, wlasnie sprawdzilem auto i klikanie/mruganie deski zmenielo swoja czestotliwosc (rzeczywiscie jak by mial wiecej mocy z akumulatora). Teraz probelm wydaje sie bardzo banalny ale auto bylo rozebrane do czesci pierwszych podczas naprawy i tyle bylo z nim roboty ze zapomina sie o podstawowych rzeczach <glupek2> Sprawdze go jeszcze raz za kolejne 12h i jesli dalej bedzie sie to dzialo wymenie akumulator i napisze czy jest poprawa. Dodam jeszcze ze klikanie dochodzi z "GLOW RELAY" pod maska.
Początkujący
 
Od: 11 lut 2013, 12:42
Posty: 5
Auto: Mazda 3 143hp RF7J

Postprzez Mandey » 11 lut 2013, 14:55

Możesz spróbować z akumulatorem taki patent, że wypinasz swój całkowicie, pod klemy podpinasz kable i odpalasz od innego samochodu. Najlepiej diesla o podobnej pojemności. Samo naładowanie może też Ci nie dać rozwiązania jak będzie całkowicie zasiarczony, albo cele będą puste.
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1811 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Mitsubishi Lancer [CY3A], 143KM, 1.8 MIVEC, Rok prod.: 2008

Postprzez wujek116 » 11 lut 2013, 16:38

Miałem taki sam problem . padł akumulator , konsola szalała podobnie jak na filmiku. po 10 godzinach ładowania , ładowarka pokazała że aku naładowany do pełna podłączyłem do auta odpalił za pierwszym, przejechałem z 12 km zgasiłem auto i już nie odpalił ponownie. wymieniłem aku na nowy i problem znikł.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2011, 16:38
Posty: 353 (5/7)
Skąd: Nederlande
Auto: MAZDA 6 2.0 Diesel oryg.136km 2004r KOMBI

Postprzez jnd » 11 lut 2013, 19:28

Dziekuje za sugestie, oczywiście okazało się że akumulator umarł. Pojechałem, kupiłem nowy akumulator -zamontowany. Deska przestała szaleć ale pojawił się następny problem. Po przekręceniu kluczyka na pozycje ON miga czerwona kontrolka z auta kluczykiem (immobilizer ?) i oczywiście DPF. z tym drugim wiem jak sobie poradzić ale immo ? czy to nie jest przypadkiem kontrolowane w BCM (body control module)? Jak chce odpalić słyszę klikniecie z bezpieczników i wszystko gaśnie dopóki nie puszcze kluczyka. Zostawiłem kluczyk na ON, odłączyłem aku. i przez ponad minute trzymałem pedał hamulca, po czym podłączyłem aku i dalej nic. Zostawiłem kluczyk na ON przez 10min i kontrolka zniknęła ale dalej nie kręci – cisza. Kontrolka pojawia się ponownie po wyciągnięciu i włożeniu kluczyka. Sprawdzałem też zapasowym kluczykiem.

Dodam jeszcze że centralny zamek działa z pilota bez problemów, wszystko działa (nawiewy radio etc.) tyle że nie odpala. Zarejestrowałem oba kluczyki metoda manualną (kluczyk w stacyjce on off 3 razy 3 razy drzwi itd. ) wszystko idzie jak trzeba ale auto nie robi najważniejszej rzeczy – nie odpala i nie jedzie ;P
Początkujący
 
Od: 11 lut 2013, 12:42
Posty: 5
Auto: Mazda 3 143hp RF7J

Postprzez celnikp » 13 lut 2013, 21:08

Wygląda to na problem z imobilajzerem. Albo ci skasowały się kluczyki albo padła pętla czytająca imo z kluczyka koło stacyjki. Sprawdź jak włożysz kluczyk i przekręcisz do pozycji on czy kontrolka (samochodzik z kluczykiem) nie miga kodem czyli mrugnie przerwa pięć mrugnięć czy coś takiego.
jnd napisał(a):
Dodam jeszcze że centralny zamek działa z pilota bez problemów, wszystko działa (nawiewy radio etc.) tyle że nie odpala. Zarejestrowałem oba kluczyki metoda manualną (kluczyk w stacyjce on off 3 razy 3 razy drzwi itd. ) wszystko idzie jak trzeba ale auto nie robi najważniejszej rzeczy – nie odpala i nie jedzie ;P
Tym sposobem wgrywasz jedynie pilota a nie imo. Aby zaprogramować kluczyk musisz udać się do serwisu albo dobrego speca od dorabiania kluczy. Ja ostatnio płaciłem 150zł za wprogramowanie kluczyków. Jak by padła Ci ta pętla odczytująca imo to mam taką na zbyciu.
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2009, 01:17
Posty: 179 (0/1)
Skąd: Trójmiasto
Auto: była M6 GG jest GH 2.5 Dynamic

Postprzez mazi2280 » 23 kwi 2013, 22:51

Witam. Miałem podobny problem z szalejącym licznikiem. Chciałem zaparkować na chodniku, wysoki krawężnik więc metodą po skosie. W pewnym momencie zawiesiła się i "zegary stanęły dęba" ( jak przy testowaniu zegarów w menu komputera) oczywiście silnik zgasł, po raz drugi gdy zdarzyło mi się ruszyć nie z tego biegu i zadusić silnik. Powinna pojawić się kontrola aku i parę innych, ale znów "zegary stanęły dęba". Podczas przeglądu technicznego, poprosiłem o reset wtrysków(ASO), chłopak który to robił, powiedział, że nie dało rady, ponieważ jest jakiś błąd podczas diagnostyki (komputera).
Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2009, 11:46
Posty: 33
Skąd: Ripon
Auto: mazda 6 2005, 2,0 D 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6