Bicie na kierownicy powyżej 100km/h

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez łukaszinio » 18 mar 2012, 22:48

popieram powyższa wypowiedz nie ma co panikować najpierw sprawdza sie najprostsze rzeczy potem można się zagłębiać. na razie rzuć jetnie i zobaczysz wtedy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2011, 19:48
Posty: 190 (0/1)
Skąd: okolice Ostrowca św.
Auto: BYŁO MAZDA 1.5 16V 97
JEST AUDI A4 B5 2000 1.8

Postprzez Garbage1989 » 19 mar 2012, 00:13

łukaszinio napisał(a):zimowki jako takie nie nadają się do szybkiej jazdy przy wysokiej temp powietrza atmosferycznego miękka mieszanka powoduje że przy wysokich prędkościach opona się odkształca w znacznym stopniu przez działające na nią siły odśrodkowe . dlatego liczy się jakość opon lepsze opony są są uzbrajane w dodatkowy kord ktory stabilizuje opne przy dużych predkościach po prostu mie deforuje się tak.


każda opona ma oznaczony indeks prędkości, prawda że co do chińskich opon to nie koniecznie ma zastosowanie ale markowe produkty są testowane

Co do kwestii pływania na zimówkach to zazwyczaj opony zimowe mają wyższy profil od letnich i po drugie mają bardziej miękką mieszankę bardziej nafaszerowaną krzemionką co może dawać taki efekt pomimo iż lepią się do drogi lepiej niż letnia mieszanka
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez łukaszinio » 19 mar 2012, 00:30

tak jak najbardziej wg indeksu
opony muszą spełniać normy dla nich przypisane z jakimś małym zapasem bo przecież jakby było tak opona 75H TO ONA PRZY 210 KM \h nie zozleci się w momęcie przekroczenia tej prędkości ale jak wspomniałeś made in china mogą tych norm nie spełniać . trzeba też brać pod uwagę stan opony jej wiek. rownież dobrze możemy trafić na opone firmową bierznikowaną ktore napewno stwarza większe ryzyko pogorszenia jakości. dlatego trzeba brać wiele aspektow oceny stanu opony tj wiek firma inteks prędkości nośność itp itd
mowiąc o deformacji i pływaniu miałem na myśli właśnie miekszą mieszanke zastosowaną w zimowkach :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2011, 19:48
Posty: 190 (0/1)
Skąd: okolice Ostrowca św.
Auto: BYŁO MAZDA 1.5 16V 97
JEST AUDI A4 B5 2000 1.8

Postprzez kropekm » 22 mar 2012, 22:19

miałem podobną sytuację, koła zostały wyważone, geometria ustawiona, zero luzów a kierownica powyżej 80 drżała, okazało się że jedna z tylnych opon miała guza
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2012, 19:49
Posty: 162 (0/2)
Skąd: Ełk
Auto: Subaru Legacy BG GX 2.5

Postprzez twar14 » 9 lut 2013, 12:25

U mnie okazalo się że to również wina opon. Przerzucilem chwilowo je na tył i teraz jest ok. Pojezdze na tych oponach do końca zimy, potem się ich pozbede tak, żeby nikomu nie przyszło do głowy je znowu założyć :D

Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2012, 19:27
Posty: 34
Skąd: Suwałki/Toruń
Auto: Mazda 626 2.0 16v DOHC 1996r. hatchback

Postprzez kropekm » 9 lut 2013, 12:43

twar14 napisał(a):Pojezdze na tych oponach do końca zimy, potem się ich pozbede tak, żeby nikomu nie przyszło do głowy je znowu założyć :D

Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk

Nie szkoda ci łożysk ?

Wysłane z mojego HTC Sensation XL with Beats Audio X315e za pomocą Tapatalk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2012, 19:49
Posty: 162 (0/2)
Skąd: Ełk
Auto: Subaru Legacy BG GX 2.5

Postprzez twar14 » 9 lut 2013, 15:03

Generalnie problem bicia zniknął, wybacz pytanie, może głupie, ale skoro problem zniknął to z łożyska mogą zostać uszkzodzone? Ostatnio przy wizycie u mechanika facet stwierdził że niby wszystko jest ok

Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2012, 19:27
Posty: 34
Skąd: Suwałki/Toruń
Auto: Mazda 626 2.0 16v DOHC 1996r. hatchback

Postprzez kropekm » 9 lut 2013, 15:52

Mówię o tylnych łożyskach bo zalozyles uszkodzone opony na tył. Jak jest jakieś bicie na oponie to nie wpływa to dobrze na łożyska.

Wysłane z HTC Sensation XL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2012, 19:49
Posty: 162 (0/2)
Skąd: Ełk
Auto: Subaru Legacy BG GX 2.5

Postprzez rider143 » 9 lut 2013, 16:31

kropekm napisał(a):Mówię o tylnych łożyskach bo zalozyles uszkodzone opony na tył. Jak jest jakieś bicie na oponie to nie wpływa to dobrze na łożyska.
dokładnie, tylko Ty tego już nie odczuwasz za bardzo bo nie masz drążków kierowniczych przy tylnych kołach :D A jak jedziesz wolno 20-30km/h to nie czujesz, że tył lekko buja?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez kropekm » 9 lut 2013, 16:40

Ją właśnie przez taka oponę w miesiąc komplet łożysk załatwiłem.

Wysłane z HTC Sensation XL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2012, 19:49
Posty: 162 (0/2)
Skąd: Ełk
Auto: Subaru Legacy BG GX 2.5

Postprzez twar14 » 9 lut 2013, 18:15

Właśnie nie, jest zero bicia, nie ma bujania. Mój mechanik sprawdził mi cale zawieszenie, jedyne co muszę zrobić to tuleje wahaczy. Pewnie za jakieś dwa tygodnie wybieram się do mechanika to zerkne znowu dla pewności

Generalnie u mnie to bicie było tylko przy jednej określonej prędkości – 110 km/h
Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2012, 19:27
Posty: 34
Skąd: Suwałki/Toruń
Auto: Mazda 626 2.0 16v DOHC 1996r. hatchback

Postprzez rider143 » 9 lut 2013, 18:50

twar14 napisał(a):Generalnie u mnie to bicie było tylko przy jednej określonej prędkości – 110 km/h
Najprawdopodobniej przez niewyważone koła.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez twar14 » 9 lut 2013, 19:09

Koła wywazalem dwa razy, za pierwszym razem wulkanizator powiedział że faktycznie musiałem chyba zgubić odwazniki, za drugim w innym zakładzie stwierdzono że to wina samych opon, niestety na tych kołach kupiłem auto i nie wiem co poprzedni właściciel z n imi zrobił, obstawiam jakąś dziure w polskiej drodze ;)

Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2012, 19:27
Posty: 34
Skąd: Suwałki/Toruń
Auto: Mazda 626 2.0 16v DOHC 1996r. hatchback

Postprzez mikissj » 9 lut 2013, 22:34

rider143 napisał(a):
twar14 napisał(a):Generalnie u mnie to bicie było tylko przy jednej określonej prędkości – 110 km/h
Najprawdopodobniej przez niewyważone koła.


popieram :) cos z kołami masz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2012, 02:34
Posty: 931 (0/2)
Skąd: Katowice
Auto: Była mazda 323c ba 1,3 1995
Peugeot 206 SW 1.1 2003
Fiat Tipo 1,6 120KM 2017

Postprzez levis119 » 16 lut 2013, 21:16

ja miałem tak przy ruszaniu było czuć jak tył podksakuje , udałem się do wulkanizatora i okazało się że felgi mam krzywe , no ale znajomy poprostował mi narazie 3 i jeszcze jedna mi została ale to już nie jest pilne, i powiem szczerze po wyprostowaniu tych felg problem ustąpił, kierownica nie drga :) pozdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2010, 14:04
Posty: 123
Skąd: Pisz
Auto: Mazda 323 f ba 97 1.5 16v

Postprzez rafał88 » 16 lut 2013, 21:38

bicia przewaznie, zle wywazenie, kwadratowe felgi i wady opon.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez kropekm » 16 lut 2013, 21:44

levis119 napisał(a):ja miałem tak przy ruszaniu było czuć jak tył podksakuje , udałem się do wulkanizatora i okazało się że felgi mam krzywe , no ale znajomy poprostował mi narazie 3 i jeszcze jedna mi została ale to już nie jest pilne, i powiem szczerze po wyprostowaniu tych felg problem ustąpił, kierownica nie drga :) pozdr


Ja wlasnie tak miałem w porzednim samochodzie. Obie tylne felgi były pokrzywione i jeszcze miałem guza na jednej oponie, ale koła dało radę wywazyć. Nie wiem czy po wymianie felg problem znikł bo kupiłem wtedy madzię :smile:

Wysłane z HTC Sensation XL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2012, 19:49
Posty: 162 (0/2)
Skąd: Ełk
Auto: Subaru Legacy BG GX 2.5

Postprzez Gonta19 » 17 lut 2013, 10:43

Drżenie bicie kierownicy może też powodować łożysko podpory półosi prawej , objawia się to drzeniem podczas przyspieszania a po puszczeniu gazu ustaje , bardziej odczuwalne drżenie będzie jeśli obok nas usiądzie pasażer , ja tak miałem długo dochodziłem co jest powodem wibracji . Weszłem do kanału ręką złapałem za półosi tam gdzie ta podpora jest i wyczułem luz . Pojechałem do gościa co sprowadza efki na części i wybrałem sobie całą kompletną półoś z przegubami za 80 zł bez luzów . Przełożyłem tę część półosi z przegubem wewętrznym i podporą . Od tamtej pory już nic nie drży 140km/h , 150km/h i nic :)
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2008, 19:25
Posty: 67 (1/0)
Skąd: Budzisław Kościelny/Konin
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16V 97r. , Mazda Rx-8 1.3B 2006r.

Postprzez sr50ce » 2 mar 2013, 09:19

U mnie też występuje drżenie przy przyspieszaniu odczuwalne na kierownicy. Czyli przyjrzeć się prawej półosi..
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2012, 20:30
Posty: 102
Skąd: Ziemia Wieluńska
Auto: mazda 323f ba 2.0 V6
mazda premacy cp 1.8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323