z objawów raczej skupił bym się nad wyczyszczeniem na początek IAC bo zachowuje się to tak jakby w ogóle nie pracował a obroty były utrzymywane tylko przez wykręconą śrubę bypassu
gdybym miał to próbować diagnozować u siebie to na odpalonym silniku spróbował bym odłączyć IAC, wkręcić śrubę bypassu żeby obroty spadły do ok 750 obr i wtedy podłączyć IAC i regulować tak żeby obroty się podniosły – pytanie czy IAC w ogóle działa
Falujące obroty i przygasanie silnika 1,8 FP prawie wszytko wymienione
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
maxim_wawa napisał(a):jak pracuje na luzie po odlaczeniu IAC ? (nie powinien zgasnąć)
jaki opór wykazuje ci IAC miedzy pinami w kostce ?
opor skacze, w okolicach 4-10
maxim_wawa napisał(a):z objawów raczej skupił bym się nad wyczyszczeniem na początek IAC bo zachowuje się to tak jakby w ogóle nie pracował a obroty były utrzymywane tylko przez wykręconą śrubę bypassu
gdybym miał to próbować diagnozować u siebie to na odpalonym silniku spróbował bym odłączyć IAC, wkręcić śrubę bypassu żeby obroty spadły do ok 750 obr i wtedy podłączyć IAC i regulować tak żeby obroty się podniosły – pytanie czy IAC w ogóle działa
srobe wkrecilem ile mi klucz dostal, ale obroty ani drgnely, caly czas 900/1 tys
- Od: 11 paź 2011, 19:47
- Posty: 63
- Skąd: Kraków
- Auto: 6, GH, 2.2 MZR, 2012r.
Ale to musisz zmierzyć na wypiętej wtyczce
, wtedy mierzysz rezystancje, to że będzie rezystancja książkowa, nie znaczy że IAC działa prawidłowo. Według mnie obroty na odłączonym IAC powinno się sprawdzać na rozgrzanym silniku.
W uszach świst, w oczach mgła, a na liczniku 22
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
Gregory napisał(a):Ale to musisz zmierzyć na wypiętej wtyczce, wtedy mierzysz rezystancje, to że będzie rezystancja książkowa, nie znaczy że IAC działa prawidłowo. Według mnie obroty na odłączonym IAC powinno się sprawdzać na rozgrzanym silniku.
tyle bylo w pinach w IAC, we wtyczce kurde juz nie pamietam, silnik byl cieply, a druga sprawa, co do tej sróby bypass, wkrecilem do konca, obroty dalej w okolicach 1 tys, nizej nie zejdzie, i od tego co bylo oryginalnie po wkrecaniu nic nie zeszlo, natomiast jak wykrecalem srobe to obroty po kilku obrotach zaczely wzrastac, dodam ze caly czas skaczą
- Od: 11 paź 2011, 19:47
- Posty: 63
- Skąd: Kraków
- Auto: 6, GH, 2.2 MZR, 2012r.
Chyba zbyt dosłownie napisałem, wypinasz wtyczkę, mierzysz piny na IAC. Tam nie może być między 4 a 10 Ohmy( jak tak to nie sprawny) tam ma być stała wartość w trakcie pomiaru.
Tak sprawdzisz IAC, przy niskiej temp. może być niższa wartość.

Co nie zmienia faktu, że pomijając IAC i tak masz jakieś lewe powietrze lub coś w przepustnicy nie tak.
Nie chce mi się czytać tematu od nowa, jeśli nie restartowałeś kompa, to możesz spróbować, na pewno nie zaszkodzi.
Tak sprawdzisz IAC, przy niskiej temp. może być niższa wartość.

Co nie zmienia faktu, że pomijając IAC i tak masz jakieś lewe powietrze lub coś w przepustnicy nie tak.
Nie chce mi się czytać tematu od nowa, jeśli nie restartowałeś kompa, to możesz spróbować, na pewno nie zaszkodzi.
W uszach świst, w oczach mgła, a na liczniku 22
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
Magdzie znowu zaczęły obroty fiksować:(
Czy falujące i spadające aż do zgaśnięcia mogą być spowodowane niską temperaturą?
Gdyby tylko na LPG to bym się nie martwił ale również na PB:(
Akcja zaczęła się przedwczoraj (-8). Wczoraj (-4) chciałem się za to wieczorem zabrać a tu zonk bo objawy ustąpiły. Przestają "gadać" jakieś styki, albo czujniki w niższej temperaturze?
Piszę o temperaturze bo gdyby mogła mieć związek z czymś od czego mógłbym zacząć diagnozę to by mocno ułatwiło poszukiwania. Zimno trochę a do garażu się zmieści tylko połowa auta:(
Czy falujące i spadające aż do zgaśnięcia mogą być spowodowane niską temperaturą?
Gdyby tylko na LPG to bym się nie martwił ale również na PB:(
Akcja zaczęła się przedwczoraj (-8). Wczoraj (-4) chciałem się za to wieczorem zabrać a tu zonk bo objawy ustąpiły. Przestają "gadać" jakieś styki, albo czujniki w niższej temperaturze?
Piszę o temperaturze bo gdyby mogła mieć związek z czymś od czego mógłbym zacząć diagnozę to by mocno ułatwiło poszukiwania. Zimno trochę a do garażu się zmieści tylko połowa auta:(
szerokości
grzech
grzech
grzech_z napisał(a):Magdzie znowu zaczęły obroty fiksować:(
Czy falujące i spadające aż do zgaśnięcia mogą być spowodowane niską temperaturą?
Gdyby tylko na LPG to bym się nie martwił ale również na PB:(
Akcja zaczęła się przedwczoraj (-8). Wczoraj (-4) chciałem się za to wieczorem zabrać a tu zonk bo objawy ustąpiły. Przestają "gadać" jakieś styki, albo czujniki w niższej temperaturze?
Piszę o temperaturze bo gdyby mogła mieć związek z czymś od czego mógłbym zacząć diagnozę to by mocno ułatwiło poszukiwania. Zimno trochę a do garażu się zmieści tylko połowa auta:(
pytanie czy objaw na zimno, na ciepło czy niezależnie od rozgrzania silnika ?
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
grzech_z napisał(a):maxim_wawa napisał(a):pytanie czy objaw na zimno, na ciepło czy niezależnie od rozgrzania silnika ?
Raczej tylko na ciepłym. Dopóki chodzi na ssaniu jest ok. Jak się rozgrzeje.
odpowietrz porzadnie uklad chlodzenia i zmierz opor czujnika temeratury
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
maxim_wawa napisał(a):odpowietrz porzadnie uklad chlodzenia i zmierz opor czujnika temeratury
cz.t. to ten w filtrze powietrza z prawej strony?
Gdyby układ chłodzenia był zapowietrzony to objawy same by nie ustępowały – dedukuję – sam się raczej nie potrafi odpowietrzyć?
szerokości
grzech
grzech
chodzi o czujnik temperatury cieczy a nie powietrza
odkręć odpowietrznik na dole chłodnicy i daj się wybomblowac – jeśli masz zapowietrzony układ to czujnik będzie wysyłał do CPU zupełnie bzdury i może reagować w dowolny sposób
odkręć odpowietrznik na dole chłodnicy i daj się wybomblowac – jeśli masz zapowietrzony układ to czujnik będzie wysyłał do CPU zupełnie bzdury i może reagować w dowolny sposób
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
mój problem z odpalaniem na chwilę obecną rozwiązany, problemem okazał się zgodnie z przypuszczeniami IAC, mam pytanie czy on po wyczyszczeniu powinien być czymś nasmarowany? Bo właśnie zostawiłem go na noc w WD 40, a później popsykałem troche i złożyłem, i teraz działa, wcześniej po czyszczeniu niczym nie smarowałem i pewnie dlatego się zawieszał (?). Ktoś na forum napisał właśnie że po takim nocnym zabiegu u niego zadziałał, no i u mnie też, tylko się jeszcze zastanawiam czy go nie powinienem czymś innym nasmarować?
Tak czy siak, powrót do punktu wyjścia, skaczące obroty przed czyszczeniem (przepustnica, egr, iac), zostało tak samo i teraz, wrzuce jeszcze link do filmiku jak to wygląda po odpaleniu na zimnym silniku, może musze jeszcze troche wyregulować obroty? I jeszcze jedno pytanie, w jakim przedziale dokładnie mogą falować obroty na biegu jałowym? Na komputerze można ładnie dokładnie odczytać, ciekaw jestem ile mi brakuje do doskonałości;] (bo chyba nie utrzymają się idealnie? ;D)
na zimnym silniku/odpalanie
http://www.youtube.com/watch?v=L_KYbS9F-ho&feature=youtu.be
przygazowanie
http://www.youtube.com/watch?v=xp89iXVfmL0&feature=youtu.be
na ciepłym silniku
http://www.youtube.com/watch?v=rjRSE2O5_G0&feature=youtu.be
Tak czy siak, powrót do punktu wyjścia, skaczące obroty przed czyszczeniem (przepustnica, egr, iac), zostało tak samo i teraz, wrzuce jeszcze link do filmiku jak to wygląda po odpaleniu na zimnym silniku, może musze jeszcze troche wyregulować obroty? I jeszcze jedno pytanie, w jakim przedziale dokładnie mogą falować obroty na biegu jałowym? Na komputerze można ładnie dokładnie odczytać, ciekaw jestem ile mi brakuje do doskonałości;] (bo chyba nie utrzymają się idealnie? ;D)
na zimnym silniku/odpalanie
http://www.youtube.com/watch?v=L_KYbS9F-ho&feature=youtu.be
przygazowanie
http://www.youtube.com/watch?v=xp89iXVfmL0&feature=youtu.be
na ciepłym silniku
http://www.youtube.com/watch?v=rjRSE2O5_G0&feature=youtu.be
- Od: 11 paź 2011, 19:47
- Posty: 63
- Skąd: Kraków
- Auto: 6, GH, 2.2 MZR, 2012r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6