Mazda 323f BG B6 1993r. by lasic100

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez lasic100 » 1 lut 2013, 18:13

Witam,

Chciałbym zaprezentować mój skromny wózek :) Zaczynając od początku to już od długiego czasu chorowałem na eFke z otwieranymi oczami. W wakacje udało się zarobić większy pieniądz to i ruszyły poszukiwania. Madzia przyjechała z Wrocławia w październiku 2012r. gdzie praktycznie w ciemno wybrałem się ją obejrzeć. Cena była adekwatna do stanu oraz posiadała LPG sekwencje i OC ważne na 8 mies (co w moim przypadku wiąże się ze sporymi kosztami.) Przebieg licznikowy przy zakupie to jakieś 193-194 kkm. Po 4 miesiącach ma niecałe 10k więcej, także jest w ciągłej eksploatacji.

Tak więc na miejscu w Krakowie "szybka" rejestracja i z biegiem czasu większe lub mniejsze poprawki.

Na wstępie niestety po ulewach okazało się, że podłoga przecieka (ktoś ją chamsko załatał). Usunęliśmy syf i porządnie poprawili matą szklaną + żywica do tego podstawowa konserwacja podwozia bitgumem.

Odpukać więcej nieprzyjemnych i nieprzewidywanych tego typu usterek nie odkryto :)

Jazda BaGietą sprawia mi frajdę, tym bardziej że zazwyczaj spędzam w niej dużo czasu (dorywcza praca). Z tego względu staram się by w miarę możliwości technicznie była coraz to lepsza, a nie na odwrót.

Jak na razie wymienione rzeczy które pamiętam to:

-świece NGK
-kable WN NGK
-żarówki Tungsram Bluish +50%
-łączniki stabilizatora przód JGR
-przegub napędowy prawy HDK
-filtry gazu (fazy lotnej i ciekłej)
-Filtr paliwa(tutaj pasował ori od KIA), oleju(knecht), olej (Elf 10w40, przed wymianą płukanka Liqui Moly), płyn chłodniczy
-został wyregulowany gaz w Busko-Zdroju u Bananmnina
-Stalufelgi na zimę + 2 nowe opony Vredestein Snowtrack 3 i 2 używki Frigo 2
-Akumulator Varta Silver 60ah (poprzedni już niedomagał. Zastanawiam się tylko czy ten nie jest za duży ? Powinien być raczej w miarę dobrze doładowywany oraz na bieżąco kontroluję napięcie. Ale zazwyczaj ludzie polecali mniejsze coś koło 50-55Ah)
-Podłokietnik od Mx-3
-siłowniki klapy (używki)
–"kałpaki"
-zmienione klemy :)
-wyczyszczona przepustnica (na razie z grubsza)

Luty 2013
-sworzeń wahacza lewego 555
–"zregenerowane" łączniki tył
-poprawione bębny
-zrobiony porządek z amorami przód i tył.
-wymiana płynu hamulcowego
W planach:
-Ogarnięcie hamulców – przód.
-Jakieś Alu z letnimi oponami 14" lub 15" (na 13" auto jest za niskie dla mnie).
-Poprawienie tyłu. Mazda niestety niedługo przed sprzedażą przez poprzedniego właściciela dostała brzydkiego strzała w tyłek na parkingu. (pewnie wiosna/lato)
-nie działa ogrzewanie tylnej szyby (tzn tylko 3 górne paski)
-mechanizm światła lewego się trochę zużył a konkretnie tulejka na której jest luz, przez co lampa trochę obija przy zamykaniu. Na razie jest to doraźnie poprawione
-być może centralny z pilota <co?>

-Stopniowe doprowadzenie auta do możliwie dobrego stanu.

Drobne lub mniejsze bolączki nie zniechęcają mnie bo to fajny wóz i już się ich dużo nie widuje na ulicach.

Na szybko kilka fotek przy okazji zakupów :D

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

A tu nieszczęsny tyłek <płacze> Ale po załatwieniu mechanicznych spraw przyjdzie i pora na poprawę tego.

Obrazek

Pozdrawiam.
Ostatnio edytowano 25 lut 2013, 01:16 przez lasic100, łącznie edytowano 3 razy
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2010, 22:17
Posty: 341 (1/0)
Auto: Mazda 626GW 2001r. 2.0 FS + LPG red. Alaska, Hana2000 czerwona, LPGTech

Postprzez dziadowy » 2 lut 2013, 02:20

Bardzo ładna efka ! Plany rozsądne :) A tyłek i tak ma zgrabny! Nic tylko życzyć bezawaryjności i powodzenia!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2012, 19:57
Posty: 238
Skąd: Olsztyn i okolice
Auto: Mazda 323c BA / 1,3 / 1995
Honda Civic EJ9/ 1.4 / 1998

Postprzez seba323f » 2 lut 2013, 09:06

Oby dobrze jeździła i nie zaczęła szybko rdzewieć <spoko>
Pozbyłbym się tych dziennych ze zderzaka i tych pasków z listw na szybach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 18:24
Posty: 1235 (0/5)
Skąd: Piaseczno
Auto: 323F BJ Sportive FS-DE '01
323F BG GT BP '92
MS Protege FS-DET '03

Postprzez djakob » 2 lut 2013, 11:47

Przyjemności z jazdy ! ;)
PS. Konkret akumulator :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2011, 15:04
Posty: 807
Skąd: Cieszyn
Auto: 3 BK 2.0 150km '06
MR2 SW20 '92
WRX STI '11

Postprzez Misik » 2 lut 2013, 16:05

Ładna sztuka <spoko> jedynie te owiewki do mnie nie przemawiają, a tyłeczek do ogarnięcia ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2013, 15:55
Posty: 462 (0/3)
Skąd: Łódź
Auto: Była 323F BG B6 93'
Jest 323F BA Z5 98' Limited Edition

Postprzez Paolo » 2 lut 2013, 16:35

po ogarnięciu może być fajny klasyk :)

PS
zaglądnij na jakiś spocik żeby się pochwalić
viewforum.php?f=71
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2012, 14:46
Posty: 1832 (106/48)
Skąd: Kraków
Auto: Grafitowe

Postprzez lasic100 » 3 lut 2013, 01:55

Dzięki za opinie :) Co do owiewek to się właśnie zastanawiam co z nimi zrobić. Z jednej strony fajnie czasem lekko uchylić ale z drugiej pogarszają trochę widoczność podczas jazdy. LEDy dzienne, choć urody nie dodają to na razie zostaną bo w sumie fajnie ktoś z nimi wykombinował(włączają się po zapaleniu pozycyjnych razem ze standardowymi pozycjami w aucie i to mi odpowiada).

Na spota chętnie zaglądnę jak będzie czas :)

Pozdr.
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2010, 22:17
Posty: 341 (1/0)
Auto: Mazda 626GW 2001r. 2.0 FS + LPG red. Alaska, Hana2000 czerwona, LPGTech

Postprzez Anitka 89 » 3 lut 2013, 08:55

Powodzenia w modach i naprawach :) mam nadzieję, że będzie ci służyć bezawaryjnie :D
Anitka 89
 

Postprzez Rottek » 3 lut 2013, 11:40

Ładna sztuka. Co do ledów, to i oszczędności trochę- lepsza opływowość ^^. Tylko chyba powinny się zapalać po przekręceniu stacyjki, a podczas włączania pozycyjnych gasnąć. Będziesz dbać na bieżąco, to pojeździsz długo ;] powodzenia!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2012, 10:10
Posty: 96
Skąd: okolice ZG
Auto: Mazda 323F BG ;)
Moja Madzia

Postprzez folley » 4 lut 2013, 16:32

lasic100 napisał(a):Jazda BaGietą sprawia mi frajdę, tym bardziej że zazwyczaj spędzam w niej dużo czasu (dorywcza praca). Z tego względu staram się by w miarę możliwości technicznie była coraz to lepsza, a nie na odwrót.

Drobne lub mniejsze bolączki nie zniechęcają mnie bo to fajny wóz i już się ich dużo nie widuje na ulicach.


Dobrze gadasz <spoko>
Dbaj o samochód, bo choć stary to warto. Posiadam 3 lata i naprawdę jestem zadowolony.
Moja BaGietka
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2011, 12:32
Posty: 460
Skąd: Okolice Rzeszowa
Auto: Mazda 323f BG b6 1993

Postprzez Fedor » 5 lut 2013, 00:16

Po zdjęciach wygląda, że lakier w dobrym stanie.
Ogólnie fajny kolor, też chyba nie-aż-tak-częsty jak na f-kę.
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2011, 15:57
Posty: 146
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 323 BG GTX '90
Focus MK1 1.8 TDDi '00

Postprzez lasic100 » 14 lut 2013, 22:54

Miło czytać Wasze komentarze :)

Mazda dziś dostała nowy sworzeń lewy firmy 555 (powinno ustać stukanie w przednim zawieszeniu), regulacja bębnów, z wymianą sprężynek i wymiana uszkodzonej gumy w łączniku stabilizatora tylnego.

Niestety okazało się, że tylne amory, a szczególnie prawy przydało by się wymienić. Przyczyną były uszkodzone osłonki. Postaram się tym zająć oraz jak starczy kasy to zawitają tarcze+klocki przód i zestaw regeneracyjny zacisku.

jedynie te owiewki do mnie nie przemawiają, a tyłeczek do ogarnięcia


Owiewek na razie nie ma :) W sumie przypadkiem, bo jedna mi odpadła to zdjąłem obie na "próbę". Sam zastanawiam się co z nimi rozbić bo z jednej strony ograniczają trochę widoczność ale z drugiej zawsze można sobie lekki lufcik zrobić bez względu na pogodę na zewnątrz. Tyłek na razie może się uda może coś ze zderzakiem zrobić żeby tak nie odstawał. Zastanawiam się czy tamtędy może lać się woda do bagażnika (mam co jakiś czas wilgoć we wnęce koła). Uszczelniłem już lampy silikonem (nie całe tylko część gdzie ciekło) i jest lepiej niż wcześniej ale mimo tego dalej coś jest na rzeczy <co?> .

Co do ledów, to i oszczędności trochę- lepsza opływowość ^^. Tylko chyba powinny się zapalać po przekręceniu stacyjki, a podczas włączania pozycyjnych gasnąć.


Ledy zostają właśnie z tego względu. Sposób zapalania zazwyczaj jest taki jak piszesz ale ten który aktualnie mam w sumie mi bardziej odpowiada :)
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2010, 22:17
Posty: 341 (1/0)
Auto: Mazda 626GW 2001r. 2.0 FS + LPG red. Alaska, Hana2000 czerwona, LPGTech

Postprzez Misik » 14 lut 2013, 23:39

Woda może dostawać się np. przez uszczelkę, jeśli jest w którymś miejscu wyszczerbiona. Albo może przez tą listewkę co jest pod lampami. Musisz sobie przejrzeć dokładnie po deszczu, może będzie w którymś miejscu widać którędy się leje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2013, 15:55
Posty: 462 (0/3)
Skąd: Łódź
Auto: Była 323F BG B6 93'
Jest 323F BA Z5 98' Limited Edition

Postprzez surlik1 » 23 lut 2013, 12:16

Powiedz mi kolego z pięknej 323 taką rzecz jak sprawuje się silniczek na Elfie, bo ja gryze się z wymianą oleju i naprawdę nie wiem już co wybrać (szarpie się pomiędzy castrolem, motulem, elfem valvoline i TEXACO-zbiera pozytywne opinie). Jakie są Twoje subiektywne odczucia co do Elfa, dobry produkt porównywalny z innymi? Bo cenna jest bardzo, bardzo atrakcyjna w porównaniu z valvoline czy motulem bo elf 10w40 jest prawie o połowę tańszy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 20:56
Posty: 72
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 3 BN 2017r. 2.0l
Mazda 626 2000r. 2.0l

Postprzez lasic100 » 25 lut 2013, 01:14

Odnośnie oleju to ciężko powiedzieć mi coś odkrywczego ale rano przy odpalaniu na zimnym silniku nie słyszę klekotu ani innych niepokojących dźwięków. Na razie przejechałem na nim z 3 tys. i jak ostatnio sprawdzałem na bagnecie był "czysty". Elf zbierał dobre opinie użytkowników no i jak wspomniałeś cena jest zachęcająca. Ja w Krakowie mogę go kupić za 60zł :). Gdybym miał sporo kasy to pewnie wziął bym Valvoline ale cena odstrasza a ja wolę częściej zalać świeży olej który IMO nie jest zły :) Reasumując ja raczej będę zalewał ELFa co te 10 tys km. W 626 z 2001r. lejemy ELFa 5w30 i też jest OK.

A odnośnie mazdy to małe uaktualnienie:

Zostały wymienione wszystkie osłonki i odboje w aucie (Kayaba). Z tyłu z powodu uszkodzonych, zapewne jakiś tanich osłonek wysypały się amory. 1 kupiłem firmy Service Parts (w klasie budżet podobno dobry towar, Riki zaproponował), zaś drugi dostałem od znajomego mechanika używkę Kayaba w dobrym stanie. Wiem, że powinno się wymieniać parami ale mechanik mnie zachęcił do takiego posunięcia i jak na razie jest OK :) Może japońska kayaba nie będzie odstawać znacząco sprawnością z nowym budżetowym amorkiem. Tak czy inaczej jest spora poprawa i tył już nie stuka. Niestety okazało się, że tylna sprężyna i góry była ułamana ale i z tym poradził sobie mechanik.

Przednie amory na szczęście dobre i był to ostatni dzwonek na decyzję o wymianie osłon/odbojów.

Po tych operacjach zrobiona zbieżność "domowymi" sposobami ale i tak chyba podjadę na kontrolę geometrii. Z tego co wiem w Norauto jest promocja. Kontrola geometrii za symboliczne 10zł <faja>

Tylne kielichy są moim zdaniem w niezłej kondycji więc na razie spokój z typową bolączką BG.

Dodatkowo wymienione zostały stare gumki w łącznikach stabilizatora tył i płyn hamulcowy wymieniony na świeży <ok>

Za kilka kkm zajmę się wymianą przednich tarcz,klocków i wymiany el. gumowych w zacisku.
Raczej pójdzie TRW, chyba warto je założyć ? <co?>
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2010, 22:17
Posty: 341 (1/0)
Auto: Mazda 626GW 2001r. 2.0 FS + LPG red. Alaska, Hana2000 czerwona, LPGTech

Postprzez lasic100 » 6 mar 2013, 23:46

Mam jeszcze pytanko odnośnie felg/opon.

Rozglądam się powoli za czymś na lato. Jeśli chodzi o opony to chciałbym żeby auto choć trochę się podniosło. Czy w przypadku 14" 185/65 to dobra opcja ? Czy może będzie to komicznie wyglądało ? Bardziej zbliżone do oryginału (175/70r13) są 185/60r14.

Odnośnie 15" to samo pytanie. Można użyć 195/55 czy lepiej 195/50.

Głównie chodzi mi o komfort i funkcjonalność ale gdyby auto wtedy wyglądało jak traktor to decyzje poważnie rozważył ;d

Będę wdzięczny za informację :)
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2010, 22:17
Posty: 341 (1/0)
Auto: Mazda 626GW 2001r. 2.0 FS + LPG red. Alaska, Hana2000 czerwona, LPGTech

Postprzez seba323f » 7 mar 2013, 00:16

14stki za małe, a 195/55 na feldze 15stce przy BG wygląda już balonowato.
Jak najbardziej 195/50/15, najlepsza opcja wygląd/komfort. a już w ogóle bajka to 16stki i delikatnie zbliżona buda do ziemi +/– 30mm. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 18:24
Posty: 1235 (0/5)
Skąd: Piaseczno
Auto: 323F BJ Sportive FS-DE '01
323F BG GT BP '92
MS Protege FS-DET '03

Postprzez Misik » 7 mar 2013, 00:43

Dokładnie, ja u siebie mam 195/50/15 i sobie chwale. Wygląda na nich dobrze i komfort jazdy jest dobry ;) polecam takie rozwiązanie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2013, 15:55
Posty: 462 (0/3)
Skąd: Łódź
Auto: Była 323F BG B6 93'
Jest 323F BA Z5 98' Limited Edition

Postprzez lasic100 » 7 mar 2013, 12:08

Czyli rozumiem, że należy się pogodzić z niskopodłogowym stylem jazdy :D Nie ukrywam, że niekiedy mi to przeszkadza choć wizualnie jest spoko.
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2010, 22:17
Posty: 341 (1/0)
Auto: Mazda 626GW 2001r. 2.0 FS + LPG red. Alaska, Hana2000 czerwona, LPGTech

Postprzez lasic100 » 13 mar 2013, 20:07

Zrobiłem fotki poglądowe. Ponownie sorry za komórkową jakość. Tutaj wnętrze:

Obrazek

Podłokietnik od MX-3

Obrazek

Oraz nowy nabytek. Jednak felgi tylko 14" ale w tym wypadku wygrał rozsądek. Okazyjna cena oraz ciekawy jak dla mnie wygląd. Opony też będą niezłe letnie na zmianę Dunlopy(185/65). Na razie kupiłem pierścienie centrujące, naklejki z logo Mazda i tylko czekają na wulkanizatora :))

Obrazek

Ostatnie foto i pytanko. Zakupiłem diodę LED białą w celu diagnozowania kodów błędów. Z ciekawości założyłem jako postojówkę z przodu. Jakość gorzej niż tragiczna bo robiona ze zmęczonego k550. Jednak podejrzewam, że niektórzy mogli z tym eksperymentować i wiedzą o co chodzi. Warto założyć białe LEDy jako postojówki/podświetlenie rejestracji czy lepiej pozostać przy standardowych W5W ?

Obrazek

Pozdro
Ostatnio edytowano 13 mar 2013, 23:15 przez lasic100, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2010, 22:17
Posty: 341 (1/0)
Auto: Mazda 626GW 2001r. 2.0 FS + LPG red. Alaska, Hana2000 czerwona, LPGTech

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy