Jaki olej wybrać?

Jaki olej używacie do Waszych silników?

Agip
5
1%
Amsoil
26
3%
BP
2
0%
Castrol
88
10%
Dexelia
176
20%
Elf
78
9%
Fuchs
5
1%
Gulf
3
0%
Liqui Moly
39
4%
Lotos
11
1%
Midland
4
0%
Millers
36
4%
Mobil
79
9%
Motorcraft
0
Brak głosów
Motul
93
10%
Orlen
9
1%
Petro Canada
3
0%
Royal Purple
0
Brak głosów
Shell
37
4%
Selenia
3
0%
Texaco
0
Brak głosów
Total
22
2%
Turdus
0
Brak głosów
Valvoline
143
16%
inne
26
3%
 
Liczba głosów : 888

Postprzez plywak » 8 sty 2013, 07:27

Kurcze burza mozgu ;/, Mazda zaleca 5W30 albo 10W40,
castrol uk zaleca inny olej niz castrol pl...
ja mam castrola GTX 5W30, zuzycie jakies 1.5l na 20tys., niby nie duze, olej zalany przez serwis Mazdy
i ACEA tego oleju niezgodne z zalecenami Mazdy..., czeka mnie wymiana w tym tygodniu
i chce sam sie zatroszczyc o swoja Madzie, kupuje wszystko i jade do mechanika.
Zalecany olej przez Mobil1 to 0W/40, kolega Marek wyzej pisze ze na takim smiga swoja dwulitrowka,
ACEA mobil1 zgodne z ksiazka Mazdy i pomyslalem ze taki chce zalac do siebie,
przebieg u mnie konkretny 206kkm, a samochod z '06.
Co o tym sadzicie???
http://www.mobil1.pl/~/link.aspx?_id=D7 ... 2E2D4&_z=z
plywak
 

Postprzez pierre83 » 8 sty 2013, 10:17

Witam, proszę o pomoc w doborze oleju silnikowego do mazdy 2 2008r. 1,4 diesel, zwłaszcza chodzi mi o to czy ma filtr DPF czy nie bo widzę, że nawet tutaj zdania są podzielone olej raczej dexelia wybiorę. Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 13 wrz 2011, 13:22
Posty: 7
Skąd: Jelenia Góra
Auto: mazda 2, 1.4 diesel, 2008r.

Postprzez matthies » 8 sty 2013, 17:35

pływak identyczne ACEA jakie zaleca mazda w swoich papierach do 6 ma Valvoline MaxLife 5W30. Sprawdź sobei ten olej. ja zalałęm , co prawda do 2.3, ale działa bardzo dobrze.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez plywak » 8 sty 2013, 18:22

Dzięki matthies, popatrzę, ale z drugiej strony, jest prawda że ACEA oleju jest ważniejsze niż zakres temperatur???
plywak
 

Postprzez matthies » 8 sty 2013, 19:39

jedno i drugie jest istotne, wydaje mi sie jednakowo.
ja sie zastanawiam czy nie pojsc w full syntetyk, bo jak sie doczytuje to Valvoline MaxLife to taki nie do konca pelen syntetyk ...
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez nevad » 10 sty 2013, 22:14

Witam,

Starałem się przeczytać cały wątek, aby się nie powtarzać, ale w razie czego proszę o wyrozumiałość – to mój pierwszy post na forum. Zaznaczę także, że nie mam zbyt dużej wiedzy o olejach i płynach. Większość informacji zasłyszałem lub przeczytałem tu na forum.

Niedawno nabyłem swoją pierwszą Mazdę i niestety zachowałem się jak laik i zaufałem serwisowi. Wymienili mi olej na Castrol Edge 5W30 i jak czytam i słucham opinii innych był to niefortunny wybór. Otóż Madzia ma przejechane ok 146tyś km. Olej wymieniałem ok 7tyś.km temu. Dzisiaj dolałem drugą bańkę 1l. Co oznacza, że w tym okresie dolałem 2litry i w tej chwili stan jest na full.

Prosiłbym o opinię, czy tak duże zużycie oleju może być tylko wynikiem doboru złego oleju czy raczej powinienem zrobić diagnostykę, np sprawdzić kompresję. Wycieków nie zauważyłem, poziom płynu chłodzącego na stałym poziomie. Styl jazdy dość dynamiczny – zdarza mi się podróżować po autostradzie z prędkościami 150-170km/h.

Sprzedawca olejów powiedział mi, że ten olej nawet nie spełnia wymagań Mazdy i zaproponował mi płukankę oraz olej Millers XF Longlife C1 5W30. Co o tym myślicie? Piszecie, że to bdb olej, ale jeżeli tylko wymiana oleju pomoże, to jaki proponujecie jeszcze? Nie chodzi mi o oszczędności na oleju, a raczej o dbałość o silnik. Także kryterium raczej nie jest cena. Zaznacze, że to silnik z DPF a na fakturach od poprzedniego właściciela zauważyłem, że ostatnio był lany olej "Agip 100% synt, 5W40, formule prestig".

Z góry dziękuję za opinie.
pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 10 sty 2013, 20:45
Posty: 4
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6, 2.0 Diesel, 121KM, DPF, 2006r, FL, Kombi

Postprzez Pankuba » 11 sty 2013, 02:10

nevad napisał(a):Sprzedawca olejów powiedział mi, że ten olej nawet nie spełnia wymagań Mazdy i zaproponował mi płukankę oraz olej Millers XF Longlife C1 5W30.

Ja bym się zdecydował na ten olej. Popularne na rynku płukanki zasadniczo krzywdy nie robią, ale jak masz obawy, to możesz wlać połowę preparatu i/lub ewentualnie skrócić czas płukania. Możesz też poszukać w tym wątku info o bardziej bezpiecznych preparatach i w razie czego skontaktować się z forumowiczem, który o nich napomknął. Napisz jeszcze, jaki filtr Ci sprzedawca zaproponował. Można wziąć np. Mann-a.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez rajtkezjusz » 11 sty 2013, 14:38

robiłem płukankę w swojej benzynie przy przebiegu 185 tys km (robił mechanik -miał jakieś swoje płyny,zrobił też płukankę układu chłodzenia-jakieś gluty wyleciały ),a olej zamiast 5W-30 dałem 5W-40 ,dlaczego?miałem taki zalecany w fiacie bravo 5W-30 i olej znikał,zalałem 5W-40 i spokój
rajtkezjusz
 

Postprzez Pankuba » 12 sty 2013, 01:22

nevad napisał(a):rozumiem.
A myślisz, że sam dobór oleju może być powodem tak dużego zużycia (2l/7-8tys km)?

Nie licz na jednoznaczną odpowiedź :).
Przyczyną może być np. kombinacja niefortunnie dobranego oleju, ostrej jazdy i zaniedbanego silnika.

Może być tak, że zalejesz jakiś fajny olej, ale w silniku są nagromadzone duże ilości osadów, to i tak będziesz musiał sporo dolewać przez pierwszy pełny okres eksploatacji i dopiero w drugiej lub trzeciej turze (jak już nowy olej oczyści silnik) odczujesz poprawę, przy ostrej jeździe nadal będzie go trochę znikało, ale dolewki będą wyraźnie mniejsze.
Swoją drogą ciekaw jestem, czy w warsztacie zalali Ci Castrola 5W-30 z oznaczeniem C1.


nevad napisał(a):Czytałem, że najlepiej filtr oryginalny montować.

Sam co prawda nigdy nie używałem oryginału, ale na pewno jest to słuszny wybór.
Teraz mam założony filtr Mann-a. Z Millers C3 5W-30 jest to diabelsko dobra kombinacja.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez bloos11 » 30 sty 2013, 20:19

Mam mazdę 5 2,0 benzyna z gazem i zbliża się nieuchronie wymiana oleju silnikowego. Z tego co wiem to silnik jest zalany olejem Liqui Moly(samochód sprowadzony z Niemiec). Nie znam tego oleju. Dlatego mam pytanie? Czy warto go zamienić na polecany przez "mazdę' Dexelię?
Początkujący
 
Od: 18 gru 2012, 23:27
Posty: 6
Skąd: Jasło
Auto: Mazda 5 2,0 benz.gaz 2008 9,5 /100 po 60 tys. km

Postprzez damage.inc » 31 sty 2013, 19:15

Będzie drożej, ale myślę że nie warto.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2011, 23:59
Posty: 291 (0/4)
Skąd: Okolice Sulęcina
Auto: Premacy FP 1840, 114km 2000r.

Postprzez Bart0n » 31 sty 2013, 19:48

Nie warto ;) LM to świetne oleje, tyle ,że drogie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 21:07
Posty: 675 (3/2)
Skąd: SZY KR
Auto: L3 FR4T

Postprzez Rumcajs » 2 lut 2013, 20:29

Liqui Moly to super oleje made in germany. Sam dłuuugo na oleju tej firmy jeździłem. <oczko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2012, 16:03
Posty: 610 (37/42)
Skąd: Almanya / ألمانيا
Auto: M6 2.0 Sports-Line'10

Postprzez Siny26 » 3 lut 2013, 14:01

Panowie jestem świeżo po zakupie. niedługo odstawiam auto do mechanika do ogarnięcia kilku rzeczy.
co wlać do mazdy 3 2004 1.6 ben. przebieg 95 tyś km. zalewana dexilą 5w30 w aso. jestem tego pewny.
Na jaki okej zmienić mechanik poleca mi valvoline max live. tylko wydaje mi się że to olej nie na mój przebieg bo silnik ideał. co o tym sądzicie
Początkujący
 
Od: 6 sty 2013, 19:41
Posty: 9
Skąd: Nowa Sól
Auto: M6 Sedan 2.0 Pb 2006 147KM

Postprzez Szyna » 3 lut 2013, 17:37

Nie zmieniał bym oleju, lej dalej to co było ;)
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3366 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez Siny26 » 3 lut 2013, 18:26

nie no olej chce zmienić na inną bardziej dostępną markę.
nie chce specjalnie latać do aso po olej szczególnie że jest w innym mieście.
Zastanawiam się nad valvoline SYNPOWER
Początkujący
 
Od: 6 sty 2013, 19:41
Posty: 9
Skąd: Nowa Sól
Auto: M6 Sedan 2.0 Pb 2006 147KM

Postprzez damage.inc » 3 lut 2013, 19:25

Siny26 napisał(a):nie no olej chce zmienić na inną bardziej dostępną markę.
nie chce specjalnie latać do aso po olej szczególnie że jest w innym mieście.
Zastanawiam się nad valvoline SYNPOWER


Synpower bardzo dobry wybór, do Twoje mazdy chyba taki: SynPower FE SAE 5W-30 lub Synpower 5W-30, przynajmniej pełny syntetyk w przeciwieństwie do dexeli
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2011, 23:59
Posty: 291 (0/4)
Skąd: Okolice Sulęcina
Auto: Premacy FP 1840, 114km 2000r.

Postprzez Qdłaty25 » 4 lut 2013, 18:10

Witam panowie.
Czy może mi ktoś powiedzieć, czy nie zrobię krzywdy swojej madzi jak zmienię olej z Totala Quartza 9000 energy 5w40 na Dexelię Ultra 5w30? Czy można wogóle przechodzić z 5w40 na 5w30? Nie będzie żadnych przecieków?
Czekam na podpowiedzi papa
Pozdrawiam. Qdłaty25.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2008, 20:15
Posty: 202 (2/4)
Skąd: Stargard
Auto: M5 CR19 '10 dieselpower biała perła – była
Chwilowo: Hyundai I40 kombi 2014 rok 2,0 benzyna 178 KM
W poszukiwaniu Mazda 3 BL 2,0 benzyna w manualu

Postprzez damage.inc » 4 lut 2013, 18:54

A nie lepiej zostać przy syntetyku?
A jeśli chcesz 5w30 to może ten: Synpower 5W-30 lub z wyższej półki Amsoil SAE 5W-30 Signature Series 100% Synthetic Motor Oil.
A jakie ilości oleju musisz dolewać pomiędzy wymianami? Ogólnie nie ma żadnych przeciwwskazań żeby zmienić na "lżejszy".
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2011, 23:59
Posty: 291 (0/4)
Skąd: Okolice Sulęcina
Auto: Premacy FP 1840, 114km 2000r.

Postprzez Qdłaty25 » 4 lut 2013, 19:18

Na 10 tkm dolewam max 0,5 litra. Myślę, że nie ma tragedii.
Czy ja dobrze zrozumiałem, że 5w40 jest olejem lepszym jakościowo od 5w30??? <glupek2>
Pozdrawiam. Qdłaty25.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2008, 20:15
Posty: 202 (2/4)
Skąd: Stargard
Auto: M5 CR19 '10 dieselpower biała perła – była
Chwilowo: Hyundai I40 kombi 2014 rok 2,0 benzyna 178 KM
W poszukiwaniu Mazda 3 BL 2,0 benzyna w manualu

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki