Jaki olej wybrać?
Kurcze burza mozgu ;/, Mazda zaleca 5W30 albo 10W40,
castrol uk zaleca inny olej niz castrol pl...
ja mam castrola GTX 5W30, zuzycie jakies 1.5l na 20tys., niby nie duze, olej zalany przez serwis Mazdy
i ACEA tego oleju niezgodne z zalecenami Mazdy..., czeka mnie wymiana w tym tygodniu
i chce sam sie zatroszczyc o swoja Madzie, kupuje wszystko i jade do mechanika.
Zalecany olej przez Mobil1 to 0W/40, kolega Marek wyzej pisze ze na takim smiga swoja dwulitrowka,
ACEA mobil1 zgodne z ksiazka Mazdy i pomyslalem ze taki chce zalac do siebie,
przebieg u mnie konkretny 206kkm, a samochod z '06.
Co o tym sadzicie???
http://www.mobil1.pl/~/link.aspx?_id=D7 ... 2E2D4&_z=z
castrol uk zaleca inny olej niz castrol pl...
ja mam castrola GTX 5W30, zuzycie jakies 1.5l na 20tys., niby nie duze, olej zalany przez serwis Mazdy
i ACEA tego oleju niezgodne z zalecenami Mazdy..., czeka mnie wymiana w tym tygodniu
i chce sam sie zatroszczyc o swoja Madzie, kupuje wszystko i jade do mechanika.
Zalecany olej przez Mobil1 to 0W/40, kolega Marek wyzej pisze ze na takim smiga swoja dwulitrowka,
ACEA mobil1 zgodne z ksiazka Mazdy i pomyslalem ze taki chce zalac do siebie,
przebieg u mnie konkretny 206kkm, a samochod z '06.
Co o tym sadzicie???
http://www.mobil1.pl/~/link.aspx?_id=D7 ... 2E2D4&_z=z
-
plywak
Witam, proszę o pomoc w doborze oleju silnikowego do mazdy 2 2008r. 1,4 diesel, zwłaszcza chodzi mi o to czy ma filtr DPF czy nie bo widzę, że nawet tutaj zdania są podzielone olej raczej dexelia wybiorę. Pozdrawiam
- Od: 13 wrz 2011, 13:22
- Posty: 7
- Skąd: Jelenia Góra
- Auto: mazda 2, 1.4 diesel, 2008r.
Dzięki matthies, popatrzę, ale z drugiej strony, jest prawda że ACEA oleju jest ważniejsze niż zakres temperatur???
-
plywak
Witam,
Starałem się przeczytać cały wątek, aby się nie powtarzać, ale w razie czego proszę o wyrozumiałość – to mój pierwszy post na forum. Zaznaczę także, że nie mam zbyt dużej wiedzy o olejach i płynach. Większość informacji zasłyszałem lub przeczytałem tu na forum.
Niedawno nabyłem swoją pierwszą Mazdę i niestety zachowałem się jak laik i zaufałem serwisowi. Wymienili mi olej na Castrol Edge 5W30 i jak czytam i słucham opinii innych był to niefortunny wybór. Otóż Madzia ma przejechane ok 146tyś km. Olej wymieniałem ok 7tyś.km temu. Dzisiaj dolałem drugą bańkę 1l. Co oznacza, że w tym okresie dolałem 2litry i w tej chwili stan jest na full.
Prosiłbym o opinię, czy tak duże zużycie oleju może być tylko wynikiem doboru złego oleju czy raczej powinienem zrobić diagnostykę, np sprawdzić kompresję. Wycieków nie zauważyłem, poziom płynu chłodzącego na stałym poziomie. Styl jazdy dość dynamiczny – zdarza mi się podróżować po autostradzie z prędkościami 150-170km/h.
Sprzedawca olejów powiedział mi, że ten olej nawet nie spełnia wymagań Mazdy i zaproponował mi płukankę oraz olej Millers XF Longlife C1 5W30. Co o tym myślicie? Piszecie, że to bdb olej, ale jeżeli tylko wymiana oleju pomoże, to jaki proponujecie jeszcze? Nie chodzi mi o oszczędności na oleju, a raczej o dbałość o silnik. Także kryterium raczej nie jest cena. Zaznacze, że to silnik z DPF a na fakturach od poprzedniego właściciela zauważyłem, że ostatnio był lany olej "Agip 100% synt, 5W40, formule prestig".
Z góry dziękuję za opinie.
Starałem się przeczytać cały wątek, aby się nie powtarzać, ale w razie czego proszę o wyrozumiałość – to mój pierwszy post na forum. Zaznaczę także, że nie mam zbyt dużej wiedzy o olejach i płynach. Większość informacji zasłyszałem lub przeczytałem tu na forum.
Niedawno nabyłem swoją pierwszą Mazdę i niestety zachowałem się jak laik i zaufałem serwisowi. Wymienili mi olej na Castrol Edge 5W30 i jak czytam i słucham opinii innych był to niefortunny wybór. Otóż Madzia ma przejechane ok 146tyś km. Olej wymieniałem ok 7tyś.km temu. Dzisiaj dolałem drugą bańkę 1l. Co oznacza, że w tym okresie dolałem 2litry i w tej chwili stan jest na full.
Prosiłbym o opinię, czy tak duże zużycie oleju może być tylko wynikiem doboru złego oleju czy raczej powinienem zrobić diagnostykę, np sprawdzić kompresję. Wycieków nie zauważyłem, poziom płynu chłodzącego na stałym poziomie. Styl jazdy dość dynamiczny – zdarza mi się podróżować po autostradzie z prędkościami 150-170km/h.
Sprzedawca olejów powiedział mi, że ten olej nawet nie spełnia wymagań Mazdy i zaproponował mi płukankę oraz olej Millers XF Longlife C1 5W30. Co o tym myślicie? Piszecie, że to bdb olej, ale jeżeli tylko wymiana oleju pomoże, to jaki proponujecie jeszcze? Nie chodzi mi o oszczędności na oleju, a raczej o dbałość o silnik. Także kryterium raczej nie jest cena. Zaznacze, że to silnik z DPF a na fakturach od poprzedniego właściciela zauważyłem, że ostatnio był lany olej "Agip 100% synt, 5W40, formule prestig".
Z góry dziękuję za opinie.
pozdrawiam
- Od: 10 sty 2013, 20:45
- Posty: 4
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6, 2.0 Diesel, 121KM, DPF, 2006r, FL, Kombi
nevad napisał(a):Sprzedawca olejów powiedział mi, że ten olej nawet nie spełnia wymagań Mazdy i zaproponował mi płukankę oraz olej Millers XF Longlife C1 5W30.
Ja bym się zdecydował na ten olej. Popularne na rynku płukanki zasadniczo krzywdy nie robią, ale jak masz obawy, to możesz wlać połowę preparatu i/lub ewentualnie skrócić czas płukania. Możesz też poszukać w tym wątku info o bardziej bezpiecznych preparatach i w razie czego skontaktować się z forumowiczem, który o nich napomknął. Napisz jeszcze, jaki filtr Ci sprzedawca zaproponował. Można wziąć np. Mann-a.
robiłem płukankę w swojej benzynie przy przebiegu 185 tys km (robił mechanik -miał jakieś swoje płyny,zrobił też płukankę układu chłodzenia-jakieś gluty wyleciały ),a olej zamiast 5W-30 dałem 5W-40 ,dlaczego?miałem taki zalecany w fiacie bravo 5W-30 i olej znikał,zalałem 5W-40 i spokój
-
rajtkezjusz
nevad napisał(a):rozumiem.
A myślisz, że sam dobór oleju może być powodem tak dużego zużycia (2l/7-8tys km)?
Nie licz na jednoznaczną odpowiedź
Przyczyną może być np. kombinacja niefortunnie dobranego oleju, ostrej jazdy i zaniedbanego silnika.
Może być tak, że zalejesz jakiś fajny olej, ale w silniku są nagromadzone duże ilości osadów, to i tak będziesz musiał sporo dolewać przez pierwszy pełny okres eksploatacji i dopiero w drugiej lub trzeciej turze (jak już nowy olej oczyści silnik) odczujesz poprawę, przy ostrej jeździe nadal będzie go trochę znikało, ale dolewki będą wyraźnie mniejsze.
Swoją drogą ciekaw jestem, czy w warsztacie zalali Ci Castrola 5W-30 z oznaczeniem C1.
nevad napisał(a):Czytałem, że najlepiej filtr oryginalny montować.
Sam co prawda nigdy nie używałem oryginału, ale na pewno jest to słuszny wybór.
Teraz mam założony filtr Mann-a. Z Millers C3 5W-30 jest to diabelsko dobra kombinacja.
Mam mazdę 5 2,0 benzyna z gazem i zbliża się nieuchronie wymiana oleju silnikowego. Z tego co wiem to silnik jest zalany olejem Liqui Moly(samochód sprowadzony z Niemiec). Nie znam tego oleju. Dlatego mam pytanie? Czy warto go zamienić na polecany przez "mazdę' Dexelię?
- Od: 18 gru 2012, 23:27
- Posty: 6
- Skąd: Jasło
- Auto: Mazda 5 2,0 benz.gaz 2008 9,5 /100 po 60 tys. km
Będzie drożej, ale myślę że nie warto.
Panowie jestem świeżo po zakupie. niedługo odstawiam auto do mechanika do ogarnięcia kilku rzeczy.
co wlać do mazdy 3 2004 1.6 ben. przebieg 95 tyś km. zalewana dexilą 5w30 w aso. jestem tego pewny.
Na jaki okej zmienić mechanik poleca mi valvoline max live. tylko wydaje mi się że to olej nie na mój przebieg bo silnik ideał. co o tym sądzicie
co wlać do mazdy 3 2004 1.6 ben. przebieg 95 tyś km. zalewana dexilą 5w30 w aso. jestem tego pewny.
Na jaki okej zmienić mechanik poleca mi valvoline max live. tylko wydaje mi się że to olej nie na mój przebieg bo silnik ideał. co o tym sądzicie
- Od: 6 sty 2013, 19:41
- Posty: 9
- Skąd: Nowa Sól
- Auto: M6 Sedan 2.0 Pb 2006 147KM
Siny26 napisał(a):nie no olej chce zmienić na inną bardziej dostępną markę.
nie chce specjalnie latać do aso po olej szczególnie że jest w innym mieście.
Zastanawiam się nad valvoline SYNPOWER
Synpower bardzo dobry wybór, do Twoje mazdy chyba taki: SynPower FE SAE 5W-30 lub Synpower 5W-30, przynajmniej pełny syntetyk w przeciwieństwie do dexeli
Witam panowie.
Czy może mi ktoś powiedzieć, czy nie zrobię krzywdy swojej madzi jak zmienię olej z Totala Quartza 9000 energy 5w40 na Dexelię Ultra 5w30? Czy można wogóle przechodzić z 5w40 na 5w30? Nie będzie żadnych przecieków?
Czekam na podpowiedzi
Czy może mi ktoś powiedzieć, czy nie zrobię krzywdy swojej madzi jak zmienię olej z Totala Quartza 9000 energy 5w40 na Dexelię Ultra 5w30? Czy można wogóle przechodzić z 5w40 na 5w30? Nie będzie żadnych przecieków?
Czekam na podpowiedzi
Pozdrawiam. Qdłaty25.
A nie lepiej zostać przy syntetyku?
A jeśli chcesz 5w30 to może ten: Synpower 5W-30 lub z wyższej półki Amsoil SAE 5W-30 Signature Series 100% Synthetic Motor Oil.
A jakie ilości oleju musisz dolewać pomiędzy wymianami? Ogólnie nie ma żadnych przeciwwskazań żeby zmienić na "lżejszy".
A jeśli chcesz 5w30 to może ten: Synpower 5W-30 lub z wyższej półki Amsoil SAE 5W-30 Signature Series 100% Synthetic Motor Oil.
A jakie ilości oleju musisz dolewać pomiędzy wymianami? Ogólnie nie ma żadnych przeciwwskazań żeby zmienić na "lżejszy".
Na 10 tkm dolewam max 0,5 litra. Myślę, że nie ma tragedii.
Czy ja dobrze zrozumiałem, że 5w40 jest olejem lepszym jakościowo od 5w30???
Czy ja dobrze zrozumiałem, że 5w40 jest olejem lepszym jakościowo od 5w30???

Pozdrawiam. Qdłaty25.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki