Mazda6 (GH) – Szybkie pytania
silniki Mazdy lubia byc krecone... no moze nie na czerwone pole, ale lepiej i wydajniej lataja na wyzszych obrotach...
Tomek1983, podjedz na stacje, czy do marketu i kup cos na czyszczenie wtryskow dla Pb (cos jak STP czy Radex)... przykladowy produkt:
http://www.halfords.com/webapp/wcs/stor ... yId_255221
nastepnie zalej go (wedlug zalecen) i wyjezdz 2 baki...
ale masz zmienic styl jazdy na:
jezdzac dynamicznie (nie wariacko) pomiedzy 3 a 4.5 krpm... czasem na nizszym biegu niz dotychczas
pozniej zdaj mi relacje jak auto jezdzi i jakie jest spalanie...
Tomek1983, podjedz na stacje, czy do marketu i kup cos na czyszczenie wtryskow dla Pb (cos jak STP czy Radex)... przykladowy produkt:
http://www.halfords.com/webapp/wcs/stor ... yId_255221
nastepnie zalej go (wedlug zalecen) i wyjezdz 2 baki...
ale masz zmienic styl jazdy na:
jezdzac dynamicznie (nie wariacko) pomiedzy 3 a 4.5 krpm... czasem na nizszym biegu niz dotychczas
pozniej zdaj mi relacje jak auto jezdzi i jakie jest spalanie...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Wojtek napisał(a):czasem na nizszym biegu niz dotychczas
a kto powiedzial, ze musisz przekraczac granice prawa
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
hej
Tomek, obroty masz takie jak Lofi i ja...wiec chyba jest ok...mi troszke spadly po zmianie filtra powietrza na wklad sportowy
Wojtek a nie lepiej zamiast kupowac to do czyszcenia wtryskow, moze bezpieczniej zatankowac V-power na shellu, wiem drozej wyjdzie ale czy te srodki za 3 funciaki sa dobre?
Tomek, obroty masz takie jak Lofi i ja...wiec chyba jest ok...mi troszke spadly po zmianie filtra powietrza na wklad sportowy
Wojtek a nie lepiej zamiast kupowac to do czyszcenia wtryskow, moze bezpieczniej zatankowac V-power na shellu, wiem drozej wyjdzie ale czy te srodki za 3 funciaki sa dobre?
Gdyby Stanisław Ignacy Mickiewicz to widzial, to gdyby żył to by sie w grobie przewrócił – F.Kiepski
Spróbuj tego: Amsoil Performance Improver
http://www.amsoil.com/lit/databulletins/g1135.pdf
STP u tego typu wynalazki możesz sobie spokojnie darować, ten co podałem to wyższa półka i zdaje podobno egzamin
http://www.amsoil.com/lit/databulletins/g1135.pdf
STP u tego typu wynalazki możesz sobie spokojnie darować, ten co podałem to wyższa półka i zdaje podobno egzamin

moze juz niedlugo sie spotkamy z Tomkiem...
i sam zobacze... lecz mysle, ze styl jazdy mial to duzy wplyw
i sam zobacze... lecz mysle, ze styl jazdy mial to duzy wplyw
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Najpierw musisz założyć w poczekalni viewforum.php?f=321 ,
potem jak temat przejdzie akceptacje przeniosą go do właściwego działu. Zapoznaj się wcześniej z regulaminem tego działu.
potem jak temat przejdzie akceptacje przeniosą go do właściwego działu. Zapoznaj się wcześniej z regulaminem tego działu.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 7010 (210/247)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Tomek1983 napisał(a):Panowie spotkamy sie 10lutegona 90%
to napisz to w regionie UK
viewforum.php?f=362
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Tomek1983 napisał(a):Dzieki zastosuje sie do rad sprawdze przepustnice i poduszki a mozesz mi jeszcze powiedziec co moze byc przyczyna podwyrzszonego spalania przedtem miescilem sie w granicach 11l czasm 12l a teraz wyszlo jakies 14 biegi zmieniam Pomiędzy 2 a 3tys czasami przepale auto i pokrece do 5tysale to zadkosc i jeszcze ten spadek mocy na cieplym silniku moze zasysa jakies lewe powietrze :$
A jezdziles juz Mazda w zimie

Witam.
Jestem posiadaczem Mazdy 6 GH 2.0 MZR-CD. Kupiłem ją rok temu, przed kupmem sprawdziłem w serwisie i wszystko było O.K
Problem jest w tym że sporo pali (średnio grubo ponad 8 zimą po mieście 10, na trasie do 120 bierze nie mniej jak 7.5/100). Zimą przy odpalaniu zimnego silnika potrafi mocno zadymić, czasami zdarza się że przy rozgrzanym silniku w okolicach 2 tys. obr. nieco szarpie (ale tylko w granicach 2 tys.).
W serwisie przy wgrywaniu nowego "softa" mówili że można wymienić podkładki i wyregulować zawory, czy przez nie może być wysokie spalanie?
I najważniejsze. W strasznym tempie przybywa oleju – po przeglądzie już po 6tys. km był prawie na full!!
DPF jest ponoć O.K (sprawdzali w serwisie). Zastanawiałem się nad wycięciem tego "wynalazku" ale nie wiem czy to pomoże. Może pomożecie. Auto ma zrobione teraz 200tys. km
Jestem posiadaczem Mazdy 6 GH 2.0 MZR-CD. Kupiłem ją rok temu, przed kupmem sprawdziłem w serwisie i wszystko było O.K
Problem jest w tym że sporo pali (średnio grubo ponad 8 zimą po mieście 10, na trasie do 120 bierze nie mniej jak 7.5/100). Zimą przy odpalaniu zimnego silnika potrafi mocno zadymić, czasami zdarza się że przy rozgrzanym silniku w okolicach 2 tys. obr. nieco szarpie (ale tylko w granicach 2 tys.).
W serwisie przy wgrywaniu nowego "softa" mówili że można wymienić podkładki i wyregulować zawory, czy przez nie może być wysokie spalanie?
I najważniejsze. W strasznym tempie przybywa oleju – po przeglądzie już po 6tys. km był prawie na full!!
DPF jest ponoć O.K (sprawdzali w serwisie). Zastanawiałem się nad wycięciem tego "wynalazku" ale nie wiem czy to pomoże. Może pomożecie. Auto ma zrobione teraz 200tys. km
-
Egon
Egon napisał(a):W strasznym tempie przybywa oleju – po przeglądzie już po 6tys. km był prawie na full!!
jak na full (F), to dobrze, jak na X to zle... wiec moze kolega sprawdzi porzadnie?
ps. moze profil kolega rowniez uzupelni... miejscowasc moze
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Egon napisał(a):W serwisie przy wgrywaniu nowego "softa" mówili że można wymienić podkładki i wyregulować zawory, czy przez nie może być wysokie spalanie?
Raczej nie. Jeżeli puszczają podkładki pod wtryskami to będzie raczej ubywać ci oleju. Stawiałbym raczej na to, że nie stwarzasz warunków dla wypalania sie DPF. W silnikach 2,0 DPF jest jeszcze starej generacji. Niesyty trzeba pilnować w miarę częstych przebieżek aby go wypalić. Jeżeli samochód puszcza dyma przy odpaleniu to jest wiele czynników mogących to powodować. Trudno na odległość zdiagnozować. Co do za wysokiego spalania może masz za ciężką nogę, a może właśnie prze to że nie dajesz wypalić sie DPF'owi do końca, i komp cały czas ponawia próby wyplenia go co powoduje znowu zwiększone zapotrzebowanie na paliwo. Jednak jeżeli tak jest to przewiduje niedługo problem z DPF.
Egon napisał(a):DPF jest ponoć O.K (sprawdzali w serwisie). Zastanawiałem się nad wycięciem tego "wynalazku" ale nie wiem czy to pomoże.
Jak jest OK to po co go wycinać?! Wycinając usuniesz skutek, nie przyczynę.... i tylko popsujesz fajne autko...

A więc skąd kolego jesteś? I co to za ASO było?
Staram się jeździć powyżej 2 tys obr. A full tzn prawie pod X
Dopisano 2 lut 2013, 15:23:
Softa wgrywali w serwisie Andoora w Krakowie. Co do zapychania filtra to trudno powiedzieć bo przecież nie ma żadnej kontrolki mówiącej o aktualnym wypalaniu, ale przynamniej dwa razy w tygodniu robię trasy Kraków-Tarnów autostradą jakieś 170km w obie strony ze stałą prędkością więc chyba to powinno wystarczyć. Staram się nie wciskać gazu do podłogi i nie przyspieszać gwałtownie z niskich obrotów, bo wiem że to nie pomaga ani dwumasie, anie DPF. Pomimo to jednak spalanie jest dość wysokie ale najgorsze i tak jest przybywanie oleju. Może znacie kogoś w Tarnowie lub Krakowie kto mógłby doradzić w tej sprawie?
Dopisano 2 lut 2013, 15:23:
Softa wgrywali w serwisie Andoora w Krakowie. Co do zapychania filtra to trudno powiedzieć bo przecież nie ma żadnej kontrolki mówiącej o aktualnym wypalaniu, ale przynamniej dwa razy w tygodniu robię trasy Kraków-Tarnów autostradą jakieś 170km w obie strony ze stałą prędkością więc chyba to powinno wystarczyć. Staram się nie wciskać gazu do podłogi i nie przyspieszać gwałtownie z niskich obrotów, bo wiem że to nie pomaga ani dwumasie, anie DPF. Pomimo to jednak spalanie jest dość wysokie ale najgorsze i tak jest przybywanie oleju. Może znacie kogoś w Tarnowie lub Krakowie kto mógłby doradzić w tej sprawie?
-
Egon
polak900 napisał(a):W wypalaniu DPF najważniejsze są obroty, spróbuj utrzymać przez 15 minut na trasie obroty na poziomie 3k
Gdyby tylko o to chodziło to prawie każdy diesel miałby problemy z niewypalonym DPF'em.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6