Mazda6 (GH) – Szybkie pytania

Mazda6 2007–2012

Postprzez Tomek1983 » 30 sty 2013, 17:16

No bo zadne blendy nie wyszly :( moze juz poprostu przywyklem i mam takie odczucie :) kurde sam nie wiem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2012, 00:26
Posty: 45
Skąd: UK (SLOUGH)
Auto: Mazda 6 2.5 170KM Rok 2008 :)

Postprzez Wojtek » 30 sty 2013, 17:29

silniki Mazdy lubia byc krecone... no moze nie na czerwone pole, ale lepiej i wydajniej lataja na wyzszych obrotach...

Tomek1983, podjedz na stacje, czy do marketu i kup cos na czyszczenie wtryskow dla Pb (cos jak STP czy Radex)... przykladowy produkt:
http://www.halfords.com/webapp/wcs/stor ... yId_255221
nastepnie zalej go (wedlug zalecen) i wyjezdz 2 baki...
ale masz zmienic styl jazdy na:
jezdzac dynamicznie (nie wariacko) pomiedzy 3 a 4.5 krpm... czasem na nizszym biegu niz dotychczas :P

pozniej zdaj mi relacje jak auto jezdzi i jakie jest spalanie... ;)
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Tomek1983 » 30 sty 2013, 17:52

Ciezko bedzie jezdzic pomiedzy 3 a 4.5rpm
Bo moja magda na 2 przy 3tys jest na limicie prawa a 3 powyżej 3tys to juz mandat jak nic hehehe
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2012, 00:26
Posty: 45
Skąd: UK (SLOUGH)
Auto: Mazda 6 2.5 170KM Rok 2008 :)

Postprzez Wojtek » 30 sty 2013, 18:04

Wojtek napisał(a):czasem na nizszym biegu niz dotychczas :P

a kto powiedzial, ze musisz przekraczac granice prawa <faja>
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Tomek1983 » 30 sty 2013, 18:10

Dzieki wielkie za pomoc odezwe sie niebawem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2012, 00:26
Posty: 45
Skąd: UK (SLOUGH)
Auto: Mazda 6 2.5 170KM Rok 2008 :)

Postprzez ymcamazda » 30 sty 2013, 23:34

hej
Tomek, obroty masz takie jak Lofi i ja...wiec chyba jest ok...mi troszke spadly po zmianie filtra powietrza na wklad sportowy

Wojtek a nie lepiej zamiast kupowac to do czyszcenia wtryskow, moze bezpieczniej zatankowac V-power na shellu, wiem drozej wyjdzie ale czy te srodki za 3 funciaki sa dobre?
Gdyby Stanisław Ignacy Mickiewicz to widzial, to gdyby żył to by sie w grobie przewrócił – F.Kiepski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2012, 21:28
Posty: 275 (0/5)
Skąd: Radom/Londyn/Krakow
Auto: byla: mazda 6 GG 2.0
jest: mazda 6 GH 2.5 sport

Postprzez polak900 » 30 sty 2013, 23:48

Spróbuj tego: Amsoil Performance Improver
http://www.amsoil.com/lit/databulletins/g1135.pdf
STP u tego typu wynalazki możesz sobie spokojnie darować, ten co podałem to wyższa półka i zdaje podobno egzamin
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez Wojtek » 30 sty 2013, 23:59

moze juz niedlugo sie spotkamy z Tomkiem...
i sam zobacze... lecz mysle, ze styl jazdy mial to duzy wplyw ;)
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Tomek1983 » 31 sty 2013, 00:35

Panowie spotkamy sie 10lutego ;) na 90% chcialem sie pochwalic swoja Magdą ale cos nie moge zalozyc nowego wontku na nasze mazdy :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2012, 00:26
Posty: 45
Skąd: UK (SLOUGH)
Auto: Mazda 6 2.5 170KM Rok 2008 :)

Postprzez Marianek » 31 sty 2013, 00:40

Najpierw musisz założyć w poczekalni viewforum.php?f=321 ,
potem jak temat przejdzie akceptacje przeniosą go do właściwego działu. Zapoznaj się wcześniej z regulaminem tego działu.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez Wojtek » 31 sty 2013, 00:42

Tomek1983 napisał(a):Panowie spotkamy sie 10lutego ;) na 90%

to napisz to w regionie UK ;)

viewforum.php?f=362
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez piotrekkk1985 » 1 lut 2013, 19:50

Tomek1983 napisał(a):Dzieki zastosuje sie do rad sprawdze przepustnice i poduszki a mozesz mi jeszcze powiedziec co moze byc przyczyna podwyrzszonego spalania przedtem miescilem sie w granicach 11l czasm 12l a teraz wyszlo jakies 14 biegi zmieniam Pomiędzy 2 a 3tys czasami przepale auto i pokrece do 5tys :) ale to zadkosc i jeszcze ten spadek mocy na cieplym silniku moze zasysa jakies lewe powietrze :$

A jezdziles juz Mazda w zimie ?? Moze poprostu jest chlodniej i silnik dluzej na ssaniu jezdzi <oczy>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2010, 22:13
Posty: 843 (1/6)
Skąd: Brzozów
Auto: Mazda 6 GJ 2.2 SH SPORT NAV

Postprzez Egon » 1 lut 2013, 22:07

Witam.
Jestem posiadaczem Mazdy 6 GH 2.0 MZR-CD. Kupiłem ją rok temu, przed kupmem sprawdziłem w serwisie i wszystko było O.K
Problem jest w tym że sporo pali (średnio grubo ponad 8 zimą po mieście 10, na trasie do 120 bierze nie mniej jak 7.5/100). Zimą przy odpalaniu zimnego silnika potrafi mocno zadymić, czasami zdarza się że przy rozgrzanym silniku w okolicach 2 tys. obr. nieco szarpie (ale tylko w granicach 2 tys.).
W serwisie przy wgrywaniu nowego "softa" mówili że można wymienić podkładki i wyregulować zawory, czy przez nie może być wysokie spalanie?
I najważniejsze. W strasznym tempie przybywa oleju – po przeglądzie już po 6tys. km był prawie na full!!
DPF jest ponoć O.K (sprawdzali w serwisie). Zastanawiałem się nad wycięciem tego "wynalazku" ale nie wiem czy to pomoże. Może pomożecie. Auto ma zrobione teraz 200tys. km
Egon
 

Postprzez chmooreck » 1 lut 2013, 22:19

Nie masz czasem zwyczaju jeździć na niskich obrotach ?
Na jak długich odcinkach zwykle jeździsz ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1123 (0/6)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez Wojtek » 1 lut 2013, 22:50

Egon napisał(a):W strasznym tempie przybywa oleju – po przeglądzie już po 6tys. km był prawie na full!!

jak na full (F), to dobrze, jak na X to zle... wiec moze kolega sprawdzi porzadnie? :>

ps. moze profil kolega rowniez uzupelni... miejscowasc moze ;)
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Sebal » 1 lut 2013, 23:52

Egon napisał(a):W serwisie przy wgrywaniu nowego "softa" mówili że można wymienić podkładki i wyregulować zawory, czy przez nie może być wysokie spalanie?

Raczej nie. Jeżeli puszczają podkładki pod wtryskami to będzie raczej ubywać ci oleju. Stawiałbym raczej na to, że nie stwarzasz warunków dla wypalania sie DPF. W silnikach 2,0 DPF jest jeszcze starej generacji. Niesyty trzeba pilnować w miarę częstych przebieżek aby go wypalić. Jeżeli samochód puszcza dyma przy odpaleniu to jest wiele czynników mogących to powodować. Trudno na odległość zdiagnozować. Co do za wysokiego spalania może masz za ciężką nogę, a może właśnie prze to że nie dajesz wypalić sie DPF'owi do końca, i komp cały czas ponawia próby wyplenia go co powoduje znowu zwiększone zapotrzebowanie na paliwo. Jednak jeżeli tak jest to przewiduje niedługo problem z DPF.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 643 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez smile » 2 lut 2013, 00:20

Egon napisał(a):DPF jest ponoć O.K (sprawdzali w serwisie). Zastanawiałem się nad wycięciem tego "wynalazku" ale nie wiem czy to pomoże.


Jak jest OK to po co go wycinać?! Wycinając usuniesz skutek, nie przyczynę.... i tylko popsujesz fajne autko... <cisza> DPF-u nie trzeba się bać! Trzeba natomiast jak się z nim obchodzić... Nieszczelne podkładki pod wtryskami mogą powodować zwiększenie spalania, poza tym powinny być bezwzględnie wymienione bez zbędnej zwłoki. Co do wysokiego spalania, ciężko określić je jednoznacznie zimą nie robiąc dłuższych tras... w mieście zimą 10 litrów nie jest niczym nadzwyczajnym.

A więc skąd kolego jesteś? I co to za ASO było?
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Egon » 2 lut 2013, 16:12

Staram się jeździć powyżej 2 tys obr. A full tzn prawie pod X

Dopisano 2 lut 2013, 15:23:

Softa wgrywali w serwisie Andoora w Krakowie. Co do zapychania filtra to trudno powiedzieć bo przecież nie ma żadnej kontrolki mówiącej o aktualnym wypalaniu, ale przynamniej dwa razy w tygodniu robię trasy Kraków-Tarnów autostradą jakieś 170km w obie strony ze stałą prędkością więc chyba to powinno wystarczyć. Staram się nie wciskać gazu do podłogi i nie przyspieszać gwałtownie z niskich obrotów, bo wiem że to nie pomaga ani dwumasie, anie DPF. Pomimo to jednak spalanie jest dość wysokie ale najgorsze i tak jest przybywanie oleju. Może znacie kogoś w Tarnowie lub Krakowie kto mógłby doradzić w tej sprawie?
Egon
 

Postprzez polak900 » 2 lut 2013, 18:24

W wypalaniu DPF najważniejsze są obroty, spróbuj utrzymać przez 15 minut na trasie obroty na poziomie 3k
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez Sebal » 2 lut 2013, 21:41

polak900 napisał(a):W wypalaniu DPF najważniejsze są obroty, spróbuj utrzymać przez 15 minut na trasie obroty na poziomie 3k

Gdyby tylko o to chodziło to prawie każdy diesel miałby problemy z niewypalonym DPF'em.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 643 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6