Mazda 323f BA BP GT '95 -nowe fotki 32 str.

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez onyx » 26 sty 2013, 17:24

trzydziech napisał(a): onyx napisał(a):Jeżeli będzie to układ z przepustnicą przed kompresorem to kąt uchylenia przepustnicy lub silnik krokowy będzie robił tę robotę ;) Przydałby się jednak jakiś zaworek bypass'owy.


zaworek w którym miejscu? nie widzę go w tej opcji <nie>


Co do bypass valve, to przepustniczka z aktuatorem ;)

Obrazek

Myślę, że te rysunki rozwiążą sprawę. Masz oba przypadki pokazane

Obrazek

Obrazek


trzydziech napisał(a): onyx napisał(a):Nie wiem jak będziesz miał to strojone – konwersja MAF-MAP czy zostajesz na przepływce. Jeżeli zostaniesz przy opcji z przepływką, to pamiętaj aby była ona przed kompresorem.



konwersja MAF-MAP. to w takim rozwiązaniu gdzie najlepiej się wpiąć? to samo będzie dotyczyć IATa później <co?>


Po konwersji nie będzie miało to znaczenia, byle przed kompresorem ;)

IAT umieściłbym w między kompresorem a ewentualnym zaworem DV – będziesz widział jak gorącym powietrzem dostaje po łbie silnik z kompresora :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez trzydziech » 26 sty 2013, 18:04

a jak to jest sterowane, tzn kiedy to się będzie otwierać i gdzie podłączyć wężyk sterujący?
Klubowicz
CUP 2011 miejsce 2
 
Od: 9 wrz 2009, 10:02
Posty: 2232 (44/33)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda Mx5 NBfl B6 02r.

Postprzez onyx » 26 sty 2013, 18:13

trzydziech napisał(a):a jak to jest sterowane, tzn kiedy to się będzie otwierać i gdzie podłączyć wężyk sterujący?


Sterowany jest podciśnieniem/nadciśnieniem z kolektora ssącego ;) Jak silnik pracuje na podciśnieniu to zawór jest otwarty, kiedy zaczyna być generowane nadciśnienie – zamyka się :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez trzydziech » 26 sty 2013, 18:15

i wszystko w temacie :P <jupi> <piwo>

w sumie jeszcze z doświadczenia, z jakiej grubości robić flansze i jakiej grubości rur uzyć do zrobienia "kolektora" ssącego?
Klubowicz
CUP 2011 miejsce 2
 
Od: 9 wrz 2009, 10:02
Posty: 2232 (44/33)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda Mx5 NBfl B6 02r.

Postprzez onyx » 26 sty 2013, 18:33

na zdrowie <piwo>

Zależy z czego ;) Lepiej za alu ale będzie drożej – myślę że ok 5-7mm będzie ok, co do rur grubość nie ma znaczenia – oby nie były papierowe. Na Twoim miejscu nie ruszałbym seryjnego kolektora :) Przy M45 będzie to słabe, bo inlet i outlet masz z tej samej strony. Nie możesz po prostu umiejscowić tego kompresora pod kolektorem ssącym??
Ostatnio edytowano 26 sty 2013, 18:38 przez onyx, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez trzydziech » 26 sty 2013, 18:38

Nie nie nie. Kolektor od zera będzie, wg planu. Materiał to raczej będzie stal kwasna do całości. Projekt trzeba zrobić na niego :)
Klubowicz
CUP 2011 miejsce 2
 
Od: 9 wrz 2009, 10:02
Posty: 2232 (44/33)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda Mx5 NBfl B6 02r.

Postprzez onyx » 26 sty 2013, 18:39

Szczerze to lepiej by się tu nadawał M62, mniej rzeźby i lepsza wydajność. Ewentualnie przerób obudowę tego M45, aby inlet był z boku
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez trzydziech » 26 sty 2013, 19:22

onyx napisał(a):na zdrowie <piwo>
Nie możesz po prostu umiejscowić tego kompresora pod kolektorem ssącym??

brak miejsca, sanki.
onyx napisał(a):Szczerze to lepiej by się tu nadawał M62, mniej rzeźby i lepsza wydajność. Ewentualnie przerób obudowę tego M45, aby inlet był z boku

myślę że za cenę jaką dałem za ten kompresor opłaca się trochę porzeźbić ;) a żeby zrobić to wyjście z boku jak piszesz, to wystarczy wyjąć wnętrze kompresora (tzn. całe wnętrze trzyma się razem)? Jeżeli rozebranie i potem złożenie kompresora jest łatwe, to czemu by mu nie przerobić trochę obudowy. myślałem o takim kroku, ale trochę obawiam się rozbiórki kompresora <co?>
Klubowicz
CUP 2011 miejsce 2
 
Od: 9 wrz 2009, 10:02
Posty: 2232 (44/33)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda Mx5 NBfl B6 02r.

Postprzez onyx » 27 sty 2013, 03:44

To dosyć proste urządzenie ;) Ale jeśli się tego obawiasz, to dobrze zabezpiecz inlet i outlet i przystąp do pracy czyli cięcia i spawania obudowy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez honda2911 » 3 lut 2013, 13:44

jak tam prace sie posuwają???
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2011, 13:35
Posty: 586 (0/4)
Skąd: EBE
Auto: mazda mx3 1,8 bp supercharger
audi a6 c5 2,4
Leon cupra4

Postprzez trzydziech » 7 lut 2013, 12:45

póki co nic się nie posunęło. jest szansa że w przyszłym tygodniu zagości silnik.
co do kompresora, tu się kompletnie nic nie ruszyło. najpierw lekki nawał pracy, potem dzień urlopu i skończyło się na zwolnieniu chorobowym. montaż pewnie chwilę potrwa :P
Klubowicz
CUP 2011 miejsce 2
 
Od: 9 wrz 2009, 10:02
Posty: 2232 (44/33)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda Mx5 NBfl B6 02r.

Postprzez jaaco » 22 lut 2013, 12:53

Jak tam? :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2009, 14:10
Posty: 1149 (11/8)
Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
Była: Mazda 3 2 3 F GT

Postprzez Michał88 » 22 lut 2013, 23:34

trzydziech napisał(a):jest szansa że w przyszłym tygodniu zagości silnik.

and? Nie trzymaj nas w niepewności :)
zops.na.allegro.pl <– 5% rabatu przy zakupach przez forum
like a shadow
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 16:22
Posty: 2161 (14/6)
Skąd: Krk / Ostr
Auto: 323f BA Z5 '96
323 GTX BG BPT 4WD '89

Postprzez trzydziech » 23 lut 2013, 11:51

Też czekam.

Obrazek
Obrazek

przy okazji:
Obrazek
Klubowicz
CUP 2011 miejsce 2
 
Od: 9 wrz 2009, 10:02
Posty: 2232 (44/33)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda Mx5 NBfl B6 02r.

Postprzez Bartosz_ » 23 lut 2013, 23:56

Na Kąkolewo będziesz gotowy ??:)
Klubowicz
 
Od: 2 mar 2008, 17:49
Posty: 1439 (39/61)
Skąd: Grudziądz
Auto: Mitsubishi Pajero Pinin
Opel Vectra Signum

Postprzez trzydziech » 24 lut 2013, 10:26

chcę być ;)*

*dotyczy samego silnika
Klubowicz
CUP 2011 miejsce 2
 
Od: 9 wrz 2009, 10:02
Posty: 2232 (44/33)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda Mx5 NBfl B6 02r.

Postprzez pawcio1017 » 27 lut 2013, 23:59

Tapicera bedziesz odwiedzał czy przód zostanie inny niż kanapa? :P
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez trzydziech » 28 lut 2013, 11:22

mam jeszcze komplet tylnych siedzisk do rx8, więc jeszcze jest opcja drutowanie i montaż "kanapy" z rx8 :P
Klubowicz
CUP 2011 miejsce 2
 
Od: 9 wrz 2009, 10:02
Posty: 2232 (44/33)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda Mx5 NBfl B6 02r.

Postprzez pawcio1017 » 28 lut 2013, 18:46

trzydziech napisał(a):mam jeszcze komplet tylnych siedzisk do rx8, więc jeszcze jest opcja drutowanie i montaż "kanapy" z rx8 :P


Ciekawy jestem jak to by wyszło. Aczkolwiek te "boczki" kanapy musiałyby raczej zostać wiec i tak kombinacje z tapicerką wyjdą. Jak tam, motorownia już siedzi? :P
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez trzydziech » 28 lut 2013, 18:50

pawcio1017 napisał(a):Jak tam, motorownia już siedzi?


wieczorem zadzwonię i się dowiem :P
Klubowicz
CUP 2011 miejsce 2
 
Od: 9 wrz 2009, 10:02
Posty: 2232 (44/33)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda Mx5 NBfl B6 02r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy