Mazda 323F – problem z zawieszeniem

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez plastek1979 » 16 sty 2013, 20:36

Witam.Mam taki problem ze ucieka mi tyl w jedna stronę jak wjadę na jakieś wgłębienie w drodze(jakby owrócony spowalniacz) lub przy wyjezdzie z tego.Tuleje wymienione,łącznili też.Z amorow nie cieknie.Zawiechy wstawione sa od Mazdy C :D

EDIT by Marek: Zmieniłem tytuł
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2011, 19:32
Posty: 33
Skąd: Żary
Auto: 323f ba 1.5 16v 96r+LPG

Postprzez Mynio 86 » 16 sty 2013, 21:20

Może wina leży po stronie stanu opon albo zawieszenia z Mazdy C.
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2011, 20:25
Posty: 58 (1/1)
Skąd: Jadowniki
Auto: JEST
MAZDA 323F BJ ZM 2002 r.
BYŁY
MAZDA 323F BA Z5 LPG 1998 r.
MAZDA 323F BA BP 1995 r.

Postprzez MareckiGTI » 16 sty 2013, 21:28

Może nie masz zbieżności na tylnej osi dlatego Ci tył ucieka.
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2010, 13:29
Posty: 129
Skąd: Chełm
Auto: 323F BA 1.8 i BG 1.6

Postprzez plastek1979 » 16 sty 2013, 21:41

Zbieżnosć robiłem niedawno.Musiałem tylko opony zamienić z przodu na tył bo ciągło mnie lekko w jedną stronę a teraz jest ok.Zawiechy były ok bo widzialem jak byly demontowane.Na letnich miaem to samo.
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2011, 19:32
Posty: 33
Skąd: Żary
Auto: 323f ba 1.5 16v 96r+LPG

Postprzez MareckiGTI » 16 sty 2013, 22:02

czyli gość który ustawiał ci zbieżność, stawiał tył i przód dobrze rozumiem?
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2010, 13:29
Posty: 129
Skąd: Chełm
Auto: 323F BA 1.8 i BG 1.6

Postprzez plastek1979 » 16 sty 2013, 22:06

tak.tył ino delikatnie poprawił.To jest takie wrazenie jakby jeden amor był padnięty ale nic na to nie wskazuje.
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2011, 19:32
Posty: 33
Skąd: Żary
Auto: 323f ba 1.5 16v 96r+LPG

Postprzez Marek 161BD081 » 21 sty 2013, 12:44

Może po prostu masz coś źle z oponami skoro piszesz::
plastek1979 napisał(a):Zbieżnosć robiłem niedawno.Musiałem tylko opony zamienić z przodu na tył bo ciągło mnie lekko w jedną stronę a teraz jest ok


Poza tym proszę o dokładniejsze nazywanie tematu i uzupełnienie profilu.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez plastek1979 » 22 sty 2013, 18:10

A jaki mają wplyw opony na to że tył ucieka caly czas w jedną stronę(prawą)?zamieniałem stronami,lewa i prawa i tez przód i tył i cały czas jest ten sam efekt.Bylem wczoraj na badaniu amorow i prawy ma 80% a lewy 75%.Może być tego wina?
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2011, 19:32
Posty: 33
Skąd: Żary
Auto: 323f ba 1.5 16v 96r+LPG

Postprzez Marek 161BD081 » 22 sty 2013, 18:24

Czasem szczególnie przy kierunkowych oponach wystarczy, że ją odwrotnie założysz i już będzie odczuwalna różnica.
Popatrz czy nie masz strzałek na oponie określajacych jej kierunek.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez plastek1979 » 22 sty 2013, 18:53

Strzałki są ok.To jest takie uczucie jakbym z jednej strony miał sportowy zwis a z drugiej zwykły.
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2011, 19:32
Posty: 33
Skąd: Żary
Auto: 323f ba 1.5 16v 96r+LPG

Postprzez Marek 161BD081 » 23 sty 2013, 08:59

plastek1979 napisał(a):Bylem wczoraj na badaniu amorow i prawy ma 80% a lewy 75%.Może być tego wina?

Jakiś czas temu naprawiałem takie urządzenie i powiem krótko – to jeden wielki pic na wodę te wskazania.
Skala jest w bliżej nieokreślonych procentach i nawet jak wjedziesz z nowymi amorkami to raczej nie pokazałoby więcej niż te 80% :D
Pomijam już rozrzut pomiarów liczony na obie strony tak więc te tylko 5% różnicy u ciebie to kto wie czy faktycznie nie jest sporo więcej.
A jak auto zachowuje się jak je normalnie naciśniesz z tyły z lewej strony i później z prawej?
Czy jest zauważalna różnica w "bujaniu" się zawieszenia?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez rider143 » 23 sty 2013, 22:04

Marek 161BD081 napisał(a):jak wjedziesz z nowymi amorkami to raczej nie pokazałoby więcej niż te 80%
100% pokazało by jakbyś zamiast amorków miał druty żebrowane :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez plastek1979 » 24 sty 2013, 10:42

Naciskalem i raczej tak samo jest.Podobnie miałem wczesniej na zawiechach RH jak mi amor wylał.Teraz tylko nic takiego nie widać
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2011, 19:32
Posty: 33
Skąd: Żary
Auto: 323f ba 1.5 16v 96r+LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323