Wymiana żarówek – zestawienie dla modelu BL

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez tata1989tom » 17 sty 2013, 18:37

Tytan-namieszales mi troche :P jesli mowisz, ze te philipsy maja zblizona barwe do xxenonu to juz sam nie wiem

Dopisano 17 sty 2013, 17:41:

Tylko Philips Diamond Vision h11 chyba nie sa dostepne w polsce? Patrzylem na YT i efekt jest niezly

Dopisano 17 sty 2013, 18:06:

Aha, ale te philipsy nie posiadaja homologacji?

Dopisano 17 sty 2013, 18:14:

Wytlumaczcie mi tez jedno.czy jest jakas roznica miedzy tymi zarowkami poza cena?
http://allegro.pl/zarowki-osram-h11-coo ... 56372.html

A tymi
http://www.skapiec.pl/site/cat/4091/comp/4043038
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2012, 21:07
Posty: 74
Auto: Mazda 3 2010r. 1.6 105 km Sedan

Postprzez bigboy177 » 17 sty 2013, 20:33

tata1989tom – nie ma różnicy, prócz ceny.

Co do Philips Diamond Vision h11, nie mają homologacji, a zatem są nielegalne.

Jak coś, to poczekaj kilka dni, ja mam zamiar wrzucić do siebie Night Braker Plus oraz właśnie Cool Blue Intense, sprawdzę jak obie śmigają i napiszę Ci wrażenia.

Na xenony oczywiście nie liczę w przypadku tych Cool Blue, bo wiadomo, że to nie to samo, że HID, ale może choćby zbliżone będą. Żywotnością się nie przejmuję, bo nie jeżdżę aż tak dużo. Normalne żarówki mi wytrzymują dwa lata i dłużej, więc jak te o większej wydajności wytrzymają rok, albo nieco mniej, to będę usatysfakcjonowany.
MiastoGier.pl – Moja Praca :D
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2012, 22:17
Posty: 129
Skąd: Skawina
Auto: Mazda 3 2011 1.6 MZR
Aluminium Metalic
MOMO Corse

Postprzez tata1989tom » 17 sty 2013, 21:46

Czekam wiec z niecierpliwoscia na testy zarowek :D
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2012, 21:07
Posty: 74
Auto: Mazda 3 2010r. 1.6 105 km Sedan

Postprzez KMBak » 17 sty 2013, 23:06

W oczekiwaniu na testy znalazłem takie coś:
http://flashoffroad.com/4runner/headlig ... lights.htm

Już sam nie wiem...
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3820 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez tata1989tom » 17 sty 2013, 23:42

Teraz to juz namieszales :p
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2012, 21:07
Posty: 74
Auto: Mazda 3 2010r. 1.6 105 km Sedan

Postprzez Tytan » 18 sty 2013, 10:40

Widzę, że Koledzy zaczeli przeszukiwać internet i bardzo dobrze trzeba mieć jak największy materiał do porównań przed wydaniem nie małej przecież kasy.

Jeśli chodzi o wspomniane Philipsy Diamond Vision to rzeczywiście nie mają homologacji a więc są nielegalne. Homologacje mają natomiast troszkę mniej niebieskie Philips Crystal Vision, które testowałem, ale tak jak już pisałem ich światło (kolor) jest owszem bardzo zbliżony do ksenona ale moc świetlna jest bardzo mizerna co sprawia, że są w zasadzie bezużyteczne jako oświetlenie drogi. Zostaje tutaj tylko walor estetyczny ale chyba nie o to nam chodzi, żeby nie widzieć dokąd jedziemy. Odradzam więc ich zakup. Co do testu, który przywołał kolega KMBak to dokładnie na nim widać czym PIAA różni się od zwykłej żarówki a mianowicie kolorem światła – jest po prostu bardziej białe. Jeśli chodzi o ilość światła to jest porównywalna albo nawet nieco wyższa co widać zwłaszcza w próbie ze światłami długimi. Trzeba mieć świadomość podstawowej prawidłowości fizycznej najwięcej światła będzie zawsze emitować żarówka o bańce przeźroczystej bo jest lepiej przenikalna dla światła. Wszystkie bańki żarówek typu coll blue itp. są lekko niebieskawe, żeby zmienić kolor emitowanego światła ale są również dla niego mniej przenikalne co odobija się na wielkości (ilości) strumienia świetlnego. Oczywiście producenci próbują zniwelować tą kwestię poprzez stosowanie innych mieszanek gazów oraz wielkości samego żarnika co skutkuję obniżeniem żywotności tego typu żarówek w stosunku do zwykłych. Jak zawsze coś za coś. Myślę, że tym, co będzie wyróżniać PIAA od innych żarówek tego typu będzie fakt, że są bardziej precyzyjnie wykonane w japonii niż chińska konkurencja i pewnie również z lepszych materiałów, co powinno skutkować wyższą żywotnością ale to pokaże czas i napewno podziele się tą wiedzą. Inną cechą tych żarówek, którą zauważyłem już osobiście podczas jazdy jest fakt, że ich światło wydaje się bardziej rozproszone i równomierne niż z innego typu żarówek, których światło było bardziej skupione w pewnej odległości przed samochodem. To rozproszenie daje jedną bardzo dobrą cechę a mianowicie świetnie oświetla znaki drogowe i tablice rejestracyjne pojazdów po obu stronach drogi i to wcześniej niż dojdzie do nich wiązka świetlna. Daje to taki efekt jakby oświetlał je bardziej poblask tej żarówki niż ona sama.
Jeszcze ostatnia kwestia przed zakupem PIAA nie zdawałem sobie sprawy z tego, że Philips zrobił już Blue Vision w typie H11. Zawsze byłem bardzo zadowolony z tej serii i jestem ciekaw jak bedzie się spisywała w oświetleniu M3 BL. Może jest to lepszy wybór a różnica tak niewielka, że napewno nie warto dopłacać do PIAA nie mówiąc już o tym, że jest niedostępna w polsce. Podobnie rzecz się ma z Osram Cool Blue Intense, których również jeszcze nie testowałem w BL a jestem bardzo ciekawy jak się będą spisywać w porównaniu z Night Breakerami które testowałem u siebie. Także powodzenia w testach i czekamy wszyscy na porównanie.
Japan – the best producer in the world !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2011, 13:59
Posty: 200 (1/3)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 3 BL HB 1,6 MZ-CD Sand Speed

Postprzez tata1989tom » 18 sty 2013, 12:26

Dzisiaj zamowilem osramy cool blue intese wiec w poniedzialek zdam relacje
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2012, 21:07
Posty: 74
Auto: Mazda 3 2010r. 1.6 105 km Sedan

Postprzez bigboy177 » 19 sty 2013, 14:03

Pierwsze żarówki przetestowanie. Wymieniłem oryginalne, które, przy okazji, są najzwyklejszymi Osramkami – takimi, jak można kupić w sklepach za około 60zł za komplet. ASO za takie same, jednocześnie kłamiąc w żywe oczy, liczy sobie ponad 400zł – po prostu kradzież w biały dzień i co gorsze, traktują klienta jak debila. Jakby się nie dało sprawdzić co jest w aucie wrzucone. Dla przestrogi, nie dajcie się złapać na żadne oryginalne żarówki, które lepiej pasują, czy lepiej wchodzą – zwykłe sklepówki są w aucie montowane!

Wracając do samego testu, sprawdzałem Osram Cool Blue Intense. Montaż oczywiście banalny, wystarczy wyciągnąć stare gniazdo i umieścić nowe. Trochę trudniej będzie z pozycyjnymi, bo przeszkadza wiązka kabli do reflektora – muszę wymyślić jak ją odpiąć od listwy plastikowej, na której jest umieszczona.

Światło zdecydowanie bielsze od tego, które jest w "oryginalnych" żarówkach. Na moje oko świecą nieco jaśniej i dalej, niemniej jednak jakiejś ogromnej różnicy nie ma. Wydaje mi się, że jeśli chodzi o natężenie to jest o około 20% więcej w stosunku do zwykłych żarówek, czyli tak, jak producent pisze. Nie ważne czy asfalt mokry, czy suchy, światło jest odrobię lepsze i tyle.

Pod spodem kilka fotek żeby zobaczyć jak z kolorem wiązki. Niestety zrobione telefonem, bo w zimie niewygodnie taszczyć ze sobą lustrzankę. Za niedługo wrzucę też fotki z Night Braker Plus.

Obrazek

Obrazek

Obrazek
MiastoGier.pl – Moja Praca :D
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2012, 22:17
Posty: 129
Skąd: Skawina
Auto: Mazda 3 2011 1.6 MZR
Aluminium Metalic
MOMO Corse

Postprzez wercyngetoryx » 20 sty 2013, 12:51

Jedna oryginalna H11 padła mi po 2,5 roku od zakupu auta. Zainwestowałem w Osram Night Breaker Plus, owszem świeciły troszkę lepiej, ale co z tego, jak własnie wczoraj, ledwo po 3 m-cach użytkowania padła mi jedna z nich :| . Liczyłem się z tym, że "wzmacniane" żarówki mają krótszą żywotność, no ale oczekiwałem czegoś na poziomie roku, a nie kilku m-cy.
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2010, 15:01
Posty: 59 (0/1)
Skąd: małopolska
Auto: Mazda 3 BL, 1.6 MZ-CD 109 KM, 2009r., HB SandSpeed

Postprzez tata1989tom » 22 sty 2013, 14:14

udalo mi sie zamontowac zarowli,sa to osramy cool blue intese + pozycje osram blue.D
ostępnosc do zarowek jest ciezka, szczegolnie do postojowek,jednak przydaly sie tylko rece,srubokret i odkrecanie jakis oslon bylo zbedne
Załączniki
20130121_223057.jpg
20130121_223104.jpg
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2012, 21:07
Posty: 74
Auto: Mazda 3 2010r. 1.6 105 km Sedan

Postprzez bigboy177 » 22 sty 2013, 15:33

Fajnie się te jasne postojówki prezentują. Będzie trochę wolnego czasu i odrobinę lepsza pogoda, będę musiał jeszcze jedno podejście wykonać – może tym razem się powiedzie :P

Chyba, że masz jakąś wskazówkę jak się do nich dobrać?
MiastoGier.pl – Moja Praca :D
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2012, 22:17
Posty: 129
Skąd: Skawina
Auto: Mazda 3 2011 1.6 MZR
Aluminium Metalic
MOMO Corse

Postprzez KMBak » 22 sty 2013, 15:39

bigboy177 napisał(a):Fajnie się te jasne postojówki prezentują. Będzie trochę wolnego czasu i odrobinę lepsza pogoda, będę musiał jeszcze jedno podejście wykonać – może tym razem się powiedzie :P

Chyba, że masz jakąś wskazówkę jak się do nich dobrać?


Na najlepiej foto-instrukcję. :–)
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3820 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez tata1989tom » 22 sty 2013, 19:58

foto instrukcja bedzie ciezka, aparatu nie ma gdzie wcisnac.trzeba po prostu wlozyc reke od strony blotnika i macac :P jest tam jalby takie smigielko i to wlasnie przekrecamy i wyjmujemy.latwo nie bylo, nerw mi troche zabaraly te zarowki,ale bylo warto.org osramy sa do pupy, co innego te
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2012, 21:07
Posty: 74
Auto: Mazda 3 2010r. 1.6 105 km Sedan

Postprzez wercyngetoryx » 23 sty 2013, 21:04

Jakość zdjęć może nie taka jak kolegi powyżej, ale powinna wystarczy by ocenić czy widać różnicę pomiędzy H11 Osram Night Breaker Plus za ~60zł, a "zwykłą H11 prod. Tunsgram za ~35 zł.

Obrazek

Obrazek

Wrażenia z jazdy, mam nadzieję ocenić jutro ...

edit: strona kierowcy Tunsgram, strona pasażera Osram Night Breaker Plus :)
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2010, 15:01
Posty: 59 (0/1)
Skąd: małopolska
Auto: Mazda 3 BL, 1.6 MZ-CD 109 KM, 2009r., HB SandSpeed

Postprzez bigboy177 » 23 sty 2013, 23:05

W sumie nie widać nic szczerze mówiąc ;P

60zł za jedną Night Breaker Plus, czy za komplet?
MiastoGier.pl – Moja Praca :D
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2012, 22:17
Posty: 129
Skąd: Skawina
Auto: Mazda 3 2011 1.6 MZR
Aluminium Metalic
MOMO Corse

Postprzez maestro » 23 sty 2013, 23:12

bigboy177 napisał(a):W sumie nie widać nic szczerze mówiąc ;P

60zł za jedną Night Breaker Plus, czy za komplet?

Za jedną sztukę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2012, 20:31
Posty: 410 (0/2)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Mazda 3 2,2 MZR-CD (BL) 2009r.

Postprzez bigboy177 » 23 sty 2013, 23:30

Właśnie się zdziwiłem, że tak tanio... ale jak za sztukę, to mniej więcej tyle samo dałem.

Pewnie w piątek podmienię żarówki na Night Breakery i wrzucę fotki, przejadę się też dla porównania.
MiastoGier.pl – Moja Praca :D
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2012, 22:17
Posty: 129
Skąd: Skawina
Auto: Mazda 3 2011 1.6 MZR
Aluminium Metalic
MOMO Corse

Postprzez wercyngetoryx » 24 sty 2013, 00:32

Tak, ceny za 1 szt.
Celowo nie zakładałem drugiego Tunsgrama, by się przekonać czy jest jakakolwiek różnica, i na żywo również nie stwierdziłem jakichś rozbieżności ... I jak w reklamie "a skoro nie widać różnicy to po co przepłacać". W czasie zdjęcia włączyła się lampa błyskowa, a jakoś nie przyszło mi do głowy by zrobić fotkę bez niej. Przypuszczam, że stąd ten żółtawy kolor. W wyglądzie samych żarówek różnica jest taka, że Osr.Nght.Brk.+ ma jasnoszary koniec (nie wiem jakie to może mieć praktyczne znaczenie), a Tunsgr. prawie czarny. Pierwsza ma dwa delikatnie niebieskie paski na "bańce", a druga jest zupełnie biała.

Jutro będę wracał po zmroku i liczę na to, że trafi się odcinek drogi bez innych aut i wtedy zobaczę czy jest jakakolwiek różnica w kolorze i mocy światła. No i może ustawię się naprzeciwko jakiejś ściany. Choć prawda jest taka, że najlepszym testem byłaby jazda przy mokrym asfalcie bo wg mnie te Osr.Nght.Brk.+ trochę lepiej świeciły niż oryginał. Miałem w planie kupić Blue Vision, ale chwilowo wyleczyłem się z żarówek "+ xx %" i w inny sposób wzmacnianych.
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2010, 15:01
Posty: 59 (0/1)
Skąd: małopolska
Auto: Mazda 3 BL, 1.6 MZ-CD 109 KM, 2009r., HB SandSpeed

Postprzez bigboy177 » 24 sty 2013, 01:07

Night Breaker Plus to żarówki wzmacniane, mają +90% i przez to istotnie skróconą żywotność.

Co do porównania, jeśli wymieniłeś tylko jedną, to ze względu na asymetryczne oświetlenie w europie, ciężko będzie jakieś wnioski wysnuć. Lewy snop światła zawsze będzie niższy i krótszy od prawego. Jak staniesz naprzeciw ściany, też nie będzie łatwo. Żeby to realnie sprawdzić, trzeba by dwa komplety, auto ustawić w jednym miejscu i dwie foty identyczne zrobić. Będę próbował u siebie pod garażem, ale nie wiem jak to wyjdzie. "Testowanie" żarówek jednak w dużej mierze opiera się na subiektywnej percepcji, niestety.
MiastoGier.pl – Moja Praca :D
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2012, 22:17
Posty: 129
Skąd: Skawina
Auto: Mazda 3 2011 1.6 MZR
Aluminium Metalic
MOMO Corse

Postprzez tata1989tom » 24 sty 2013, 01:14

roznicy nie widac, ale jakos ten zolty kolor za mna nie przemawia.najlepiej miec porownanie na zywo przy dwoch takich samych autach:p
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2012, 21:07
Posty: 74
Auto: Mazda 3 2010r. 1.6 105 km Sedan

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323