Pisk paska alternatora
1, 2
Jeszxze jedna opcja słaby akumulator bo auto jeździ krotkie trasy i nie ma sie kiedy podładować więc alternator ma duże obciążenie bo go ładuje..... przy okazji może i słaby pasek......
Ostatnio edytowano 17 sty 2013, 07:55 przez Yard, łącznie edytowano 1 raz
Powód: duplikat
Powód: duplikat
- Od: 15 sty 2013, 20:23
- Posty: 5
- Auto: Mazda Premacy 1.8 benzyna 1999r.
A jeśli już wymieniać paski to na Ori lub BANDO, też miałem problem piszczenia pasków , a co ciekawe były nowe – jeden Bosch a drugi Gates, czyli teoretycznie powinne być OK.
Ale niestety dość często piszczały. W końcu wymieniłem na Bando i jest Git:
Ale niestety dość często piszczały. W końcu wymieniłem na Bando i jest Git:
Sprawa wygląda dość dziwnie – akumulator naładowany, paski naciągnięte i ...
pisk jest nadal. Jadę w trasę, na liczniku powiedzmy 110, dojeżdżam do terenu zabudowanego i zwalniam – pojawia się pisk,aż się przechodnie odwracają
Wystarczy jednak,że bardzo delikatnie nacisnę hamulec – pisk na chwilę ustępuje, po sekundzie wraca.
Nie mogę jechać cały czas z głową za oknem,żeby go dokładnie zlokalizować a w czasie postoju go nie ma – pod maską cicho.normalnie nie da się tak jeździć.
Może to nie paski tylko łożysko alternatora albo łożysko przedniego koła?
Gdy zrobię mały postój – bez wyłączania silnika – problem ustępuje na jakiś czas, po 2 postojach całkowicie.
Proszę o pomoc.
pisk jest nadal. Jadę w trasę, na liczniku powiedzmy 110, dojeżdżam do terenu zabudowanego i zwalniam – pojawia się pisk,aż się przechodnie odwracają

Wystarczy jednak,że bardzo delikatnie nacisnę hamulec – pisk na chwilę ustępuje, po sekundzie wraca.
Nie mogę jechać cały czas z głową za oknem,żeby go dokładnie zlokalizować a w czasie postoju go nie ma – pod maską cicho.normalnie nie da się tak jeździć.
Może to nie paski tylko łożysko alternatora albo łożysko przedniego koła?
Gdy zrobię mały postój – bez wyłączania silnika – problem ustępuje na jakiś czas, po 2 postojach całkowicie.
Proszę o pomoc.
- Od: 19 gru 2012, 20:12
- Posty: 16
- Auto: Premacy 2003, 1,8 benzyna/ 74kW
Objawy takie jak ja miałem gdy mi jakiś syf miedzy klocek a tarcze wleciał , własnie przyhamowanie hamulcem uciszało ten pisk. zobacz tarcze czy niema jakiegoś śladu.
Piszczy tez hamulec gdy się klocki kończą jak jest ta blaszka sygnalizująca.
Piszczy tez hamulec gdy się klocki kończą jak jest ta blaszka sygnalizująca.
- Od: 10 paź 2009, 16:07
- Posty: 64
- Skąd: Łańcut
- Auto: Premacy Sportive 2.0 Pb/LPG
Była 323 BJ Ditd
mi piszczało ostrym metalicznym dźwiękiem, ale tak naprawdę jak ktoś nie miał z tym styczności to trudno powiedzieć czy piszczy ostro pasek czy zaczynają piszczeć klocki
dla niektórych pisk to pisk 
- Od: 10 paź 2009, 16:07
- Posty: 64
- Skąd: Łańcut
- Auto: Premacy Sportive 2.0 Pb/LPG
Była 323 BJ Ditd
Witam ponownie,
wątek ciągnę nadal,może będzie pomocą dla innych.
Wymieniłem łożysko przednie – szumiało w czasie jazdy i grzechotało po wyjęciu.
Dziś wymieniam łożysko lewe tylne – sławetny pisk wydobywa się teraz właśnie z tego miejsca + alus jest wtedy lekko ciepły.
Sprawdziliśmy tarcze – ok, klocki – ok.Nic nie wleciało,brak śladów tarcia.
Pozostaje łożysko – oby to było to,bo już nie mam pomysłów.
Na pewno nie piszczą paski-choć hałas jest naprawdę podobny.
wątek ciągnę nadal,może będzie pomocą dla innych.
Wymieniłem łożysko przednie – szumiało w czasie jazdy i grzechotało po wyjęciu.
Dziś wymieniam łożysko lewe tylne – sławetny pisk wydobywa się teraz właśnie z tego miejsca + alus jest wtedy lekko ciepły.
Sprawdziliśmy tarcze – ok, klocki – ok.Nic nie wleciało,brak śladów tarcia.
Pozostaje łożysko – oby to było to,bo już nie mam pomysłów.
Na pewno nie piszczą paski-choć hałas jest naprawdę podobny.
- Od: 19 gru 2012, 20:12
- Posty: 16
- Auto: Premacy 2003, 1,8 benzyna/ 74kW
Może te wszystkie przyczyną są alternatora.
A macie problemy z odpalaniem?
Bo jeśli tak to może to być przyczyna zapiekania się alternatora.
Trudna sprawa ;/
A macie problemy z odpalaniem?
Bo jeśli tak to może to być przyczyna zapiekania się alternatora.
Trudna sprawa ;/
-
adex_smile
Jeszcze jedną ważną sprawą jest to jakiej firmy jest pasek. Ja już złapałem się na tym 2 razy. Okazuje się, że pasek powinien być tylko oryginalny. Większość pasków (jeśli nie wszystkie), nawet tych dobrych firm, ma rozmiar 1050 X 13 i każdy sklep i mechanik mówią, że może być, a oryginał ma rozmiar 1040 X 12,7. Niby żadna różnica, a jednak ma znaczenie. Przynajmniej u mnie tak było w dieslu. Po wymianie na ory problem zniknął...
Pozdrawiam
- Od: 1 mar 2011, 10:28
- Posty: 68
- Skąd: Skierniewice
- Auto: Premacy 2.0 DiTD (90KM) 2000 r.
Toyota Corolla E11 1.3i 16V (86KM) 1999r.
Renault Twingo D7F 1.2 (60KM) 1998r.
5PK1165 i 4PK920 do benzyny w oryginale robi Bando, więc nie ma po co przepłacać za oryginał z napisem mazda, skoro identyczny i tańszy jest z napisem Bando.
Yard napisał(a):Ja mam paski alternatora BANDO 12,5 x 1050 i nie ma problemu.
Nie mówię, że nie, ale u mnie był jakiś inny (nie BANDO) i po pewnym czasie zaczęło zwyczajnie gruchotać. Myślałem, że łożysko alternatora, albo coś w rozrządzie, ale jak mechanik popsikał na pasek to ustało. A to już były paski zmienione przeze mnie po zakupie. Założył drugie i po jakimś czasie zacząłem słyszeć podobny dźwięk, więc nie czekałem na poprzednie efekty i zamówiłem oryginał. I póki co spokój. A chodzą już dłużej niż ostatnie.
A swoją drogą o tych BANDO nie słyszałem, bo pewnie bym zaoszczędził trochę kasy kupując je.
A tak przy okazji, ile kosztuje pasek tej firmy BANDO? Oczywiście do ropniaczka?
Pozdrawiam
- Od: 1 mar 2011, 10:28
- Posty: 68
- Skąd: Skierniewice
- Auto: Premacy 2.0 DiTD (90KM) 2000 r.
Toyota Corolla E11 1.3i 16V (86KM) 1999r.
Renault Twingo D7F 1.2 (60KM) 1998r.
Witam
A jaki pasek pasuje do Premacy 1.8 benzyna 2000r.
Mam dziwną przypadłość, już 2 razy przepaliły mi się światła drogowe (w ciągu 2 dni), na żarówkach robią się aż bąble. Efekt jest taki ze po wjechaniu w kałużę pasek zapiszczy zapalają się wszystkie kontroli jak by zgasł samochód bo obrotomierz "opada" ale auto jedzie normalnie no i świateł już nie ma po takiej akcji.
A jaki pasek pasuje do Premacy 1.8 benzyna 2000r.
Mam dziwną przypadłość, już 2 razy przepaliły mi się światła drogowe (w ciągu 2 dni), na żarówkach robią się aż bąble. Efekt jest taki ze po wjechaniu w kałużę pasek zapiszczy zapalają się wszystkie kontroli jak by zgasł samochód bo obrotomierz "opada" ale auto jedzie normalnie no i świateł już nie ma po takiej akcji.
- Od: 8 kwi 2011, 08:01
- Posty: 19
- Skąd: Toruń
- Auto: Premacy 1.8 Pb/LPG 2000r.
radzits napisał(a):Witam
A jaki pasek pasuje do Premacy 1.8 benzyna 2000r.
damage.inc napisał(a):5PK1165 i 4PK920 do benzyny w oryginale robi Bando, więc nie ma po co przepłacać za oryginał z napisem mazda, skoro identyczny i tańszy jest z napisem Bando.
A jeśli nie masz klimy to zamiast 5PK1165 potrzebny będzie 5PK1030
radzits napisał(a):A który z nich to pasek od altka ten w niższej partii silnika, auto z klimatyzacją
4PK920
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości