Dzwiny dzwięk ( elektroniczne wycie) z silnika 2.0 LF

Postprzez tomek-waw » 4 gru 2012, 19:14

marcin255 napisał(a):Ty masz do bólu fabryczny silnik

No, nie inaczej. Nie będę inwestował kilogramów sianka w marne efekty. :) Chociaż dolot i fajny odgłos mnie kusi.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez marcin255 » 4 gru 2012, 21:22

tomek-waw napisał(a):Chociaż dolot i fajny odgłos mnie kusi.


no chocby dlatego , u mnie nieźle daje czadu :P
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Mephic » 5 gru 2012, 21:04

tomek-waw napisał(a):U mnie odgłos jest nieco inny i wygląda na alternator.


Mam dokładnie ten sam dźwięk. Zaczęło się z pierwszymi mrozami (1.6 CD)

Jestem w piątek w MazVagTech, poproszę żeby rzucili okiem co to i potwierdzę czy to pompa, alternator czy jeszcze coś innego. Dźwięk faktycznie dochodzi u mnie z okolic alternatora lub prawego ksenona.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2012, 14:04
Posty: 157 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: Peugeot 308 SW 2015 1.2 130 KM PureTech
Nissan Qashqai 2017 1.2 115 KM N-Connecta

Postprzez Mephic » 12 gru 2012, 09:46

No i winowajca się znalazł – w moim wypadku (tomku w Twoim prawdopodobnie również) jest to pompa wspomagania – najprawdopodobniej zalana. Dopóki działa trzeba ją rozkręcić, oczyścić i uszczelnić. Będę to zlecał niebawem ;) Dzięki MazVagTech za interpretację dźwięku ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2012, 14:04
Posty: 157 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: Peugeot 308 SW 2015 1.2 130 KM PureTech
Nissan Qashqai 2017 1.2 115 KM N-Connecta

Postprzez tomek-waw » 12 gru 2012, 09:52

Mephic napisał(a):najprawdopodobniej zalana

A coś więcej napiszesz, co to znaczy zalana ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez Mephic » 13 gru 2012, 08:57

Pompy się rozszczelniają, dostaje się woda i jest bigos :) Zaczyna się od hałasu, a później pompa po prostu przestanie działać, dlatego z tego co mi powiedziano lepiej naprawiać wcześniej niż czekać, bo jak się uszkodzi całkowicie to jest już nie do naprawienia – sprawdziłem pro forma ceny używanych. Bolałoby bardzo <czarodziej>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2012, 14:04
Posty: 157 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: Peugeot 308 SW 2015 1.2 130 KM PureTech
Nissan Qashqai 2017 1.2 115 KM N-Connecta

Postprzez Nuno » 13 gru 2012, 23:16

Mephic napisał(a):Pompy się rozszczelniają, dostaje się woda i jest bigos :) Zaczyna się od hałasu, a później pompa po prostu przestanie działać, dlatego z tego co mi powiedziano lepiej naprawiać wcześniej niż czekać, bo jak się uszkodzi całkowicie to jest już nie do naprawienia – sprawdziłem pro forma ceny używanych. Bolałoby bardzo <czarodziej>


Ciekaw jestem z dalszego obrotu sprawy związanej z serwisem pompy. Jak będziesz mógł to opisz jak przebiegła naprawa – uszczelnienie i jakie są jej efekty. U mnie też głośno chodzi pompa elektro-hydrauliczna, podobnie jak na zamieszczonym filmiku. Nawet wczesną jesienią przepłukiwałem układ i wymieniałem olej. Efekt – lżej chodzi kierownica podczas obrotu, lepiej odbija, dodatkowo zanikły częściowo pojękiwania poczas kręcenia, niestety głośna praca pompy pozostała bez zmian. Dodam, że płynu nie ubywa, pompa na zewnątrz nie ma uszkodzeń i wygląda na suchą.
Nuno
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2011, 17:44
Posty: 206 (1/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 BK Sedan
2.0 LF TOP
2005

Postprzez Mephic » 17 gru 2012, 14:00

Niestety naprawę jestem zmuszony przesunąć na styczeń, więc raport będzie później. Póki co u mnie zachowanie wspomagania bez zmian w stosunku do okresu sprzed hałasowania. :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2012, 14:04
Posty: 157 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: Peugeot 308 SW 2015 1.2 130 KM PureTech
Nissan Qashqai 2017 1.2 115 KM N-Connecta

Postprzez X900X » 9 sty 2013, 14:45

Początkujący
 
Od: 15 lis 2012, 14:26
Posty: 17
Auto: Mazda 3 2005 BK 1,6 Diesel

Postprzez Nuno » 9 sty 2013, 18:24

Twój filmik X900X przedstawia w sposób wyraźny dźwięk pracy pompy który jest również u mnie słyszalny. Do tej pory miałem ochote go nagrać, lecz nie miałem zabardzo okazji, a teraz już nie muszę :)
Ale jak widac jest to częsta bolączka wersji wyposażonych w słynne już wspomaganie lektryczno-hydrauliczne. Czyli dotyczy to diesli oraz benzyny od 2.0 począwszy po 2,3 i MPS.
Jak widać z poniższego filmiku, nawet na suchym lądzie takim jak ameryka wersje mazdy na tamten rynek nie uszczegły się tego problemu. Pisze tak dlatego, że głowną opisywaną przczyną głośnej pracy pompy jest zawilgocenie elektroniki pompy z racji lichego jej umiejscowienia, lub uszkodzenie mechaniczne.
http://www.youtube.com/watch?v=e1HeuOaoGTE
W 58 sekundzie wyraźnie słychać z dalszej odległości dźwięk pracującej pompy. Zresztą filmików ze słyszalnym podobnym objawem na youtube jest więcej więc spokojnie można przyjąc, że to norma do której trzeba przywyknąć.
Nuno
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2011, 17:44
Posty: 206 (1/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 BK Sedan
2.0 LF TOP
2005

Postprzez szweiki » 9 sty 2013, 19:20

– pompa wspomagania kierownicy – w wersjach 1.4, 1.6 oraz w 2-litrowym turbodieslu stosowano pompy hydrauliczne, natomiast w pozostałych – elektrohydrauliczne. Zdarza się, że te ostatnie ulegają awarii z powodu rdzy wewnątrz przewodu (koszt wymiany na używaną to ok. 2-3 tys. zł). Wcześniej wspomaganie kierownicy okresowo zanika, pompa buczy i hałasuje, a na desce rozdzielczej pojawia się stosowna lampka, informująca o awarii. W tym roku Mazda ogłosiła akcję przywoławczą, dotyczącą awarii pomp elektrohydraulicznych w modelach z lat 2007-2009.
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2012, 23:51
Posty: 84
Auto: mazda 3 sedan 1.6 Z6 BK 2005r

Postprzez marcin255 » 9 sty 2013, 19:33

szweiki napisał(a):– pompa wspomagania kierownicy – w wersjach 1.4, 1.6 oraz w 2-litrowym turbodieslu stosowano pompy hydrauliczne, natomiast w pozostałych – elektrohydrauliczne. Zdarza się, że te ostatnie ulegają awarii z powodu rdzy wewnątrz przewodu (koszt wymiany na używaną to ok. 2-3 tys. zł). Wcześniej wspomaganie kierownicy okresowo zanika, pompa buczy i hałasuje, a na desce rozdzielczej pojawia się stosowna lampka, informująca o awarii. W tym roku Mazda ogłosiła akcję przywoławczą, dotyczącą awarii pomp elektrohydraulicznych w modelach z lat 2007-2009.


i to nie wszystkie , wyszła jakaś seria wadliwych , można zadzwonić podać vin i powiedzą czy jest w tej serii nasza
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez emilioestewez » 9 sty 2013, 19:49

Nuno napisał(a):Czyli dotyczy to diesli oraz benzyny od 2.0 począwszy po 2,3 i MPS.

Nie wprowadzaj w błąd (może nieświadomie). MPS/Speed ma jako jedyny hydrauliczny system wspomagania i problem go nie dotyczy. Jest moc – to może być i czysta hydraulika <faja>

Aby nie być gołosłownym fragment TSB:06-002/09 :

TSB: 06-002/09

2007-2009 MAZDA3 AND 2007-2009 MAZDA5 – HEAVY STEERING EFFORT WITH POWER STEERING MALFUNCTION INDICATOR LAMP ON AND DTC C1099

APPLICABLE MODEL(S)/VINS

2007-2009 Mazda3 vehicles (NOT including Mazdaspeed3) with VINs below (produced between April 1, 2007 and November 4, 2008)
2007-2008 JM1BK****** 742201 – 880507
2008-2009 JM1BK****** 100002 – 251982
2007-2009 Mazda5 vehicles with VINS JM1CR***** 155672 – 349055 (produced between produced between April 1, 2007 and November 4, 2008)
DESCRIPTION

Some customers may feel that the steering effort is hard or heavy with power steering malfunction indicator lamp illumination and DTC C1099 [ELECTRO HYDRAULIC POWER ASSIST STEERING (EHPAS)] stored in memory. This problem is caused by contamination of the system from such things as corrosion getting inside the power steering line, sticking in the power steering pump, and lowering the revolution speed. The system then goes into a fail safe function.
emilio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2009, 18:16
Posty: 317
Skąd: łorsoł
Auto: speed3 '08

Postprzez Nuno » 10 sty 2013, 00:13

Najpewniej nieświadomie. MPS przyjąłem myśląc ,że jest taka sama sytuacja jest jak w wersji 2,3L. Mój błąd, oddaje racje :) Ale z tą "mocą", to troszkę dziwne, zwazywszy, że dużo słabsze benzyniaki 1,4 i 1,6 mają hydrauliczną ,a 2.0 i 2,3 benzyna mimo większego zapasu już jest wspomagana elektrycznie, choć na logikę rzecz biorąc powinno być wręcz odwrotnie :)
Nuno
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2011, 17:44
Posty: 206 (1/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 BK Sedan
2.0 LF TOP
2005

Postprzez dandan94 » 2 mar 2013, 20:29

Dzis również zauważyłem taki dzwiek. gdy skręcam kierownicą dzwięk sie zmienia. Konieczne jest rozebranie tej pompy?
Początkujący
 
Od: 18 lut 2013, 23:28
Posty: 6
Auto: Mazda 3 2.0 16v 150PS benzyna

Postprzez szweiki » 2 mar 2013, 22:55

Głównym winowajcom nie jest sama pompa Elektro hydrauliczna a jej przewody które korodują bo niestety olej ulega tzw degradacji i powstaje w nim woda oraz zanieczyszczenia które niszczą przewody to tak jak w układzie hamulcowym . Nie zalecanie się do zalecanych wymian płynów bądź porostu niewiedza przyczynia się do takich sytuacji. Mam nadzieje że nikogo tutaj tym nie uraziłem .
Ostatnio edytowano 3 mar 2013, 13:52 przez szweiki, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2012, 23:51
Posty: 84
Auto: mazda 3 sedan 1.6 Z6 BK 2005r

Postprzez gt44 » 3 mar 2013, 00:12

szweiki napisał(a):Nie zalecanie się do zalecanych wymian płynów bądź porostu niewiedza przyczynia się do takich sytuacji.

Wnioski trochę na wyrost :) , są jakieś zalecenie producenta do wymiany płynu we wspomaganiu? – nie ma,
to korozja przewodów spowodowana wadliwą partią użytego materiału (co potwierdza wykaz nr VIN pojazdów).
Głównym winowajcą jest sam producent :) nie użytkownik.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2011, 23:19
Posty: 138
Skąd: W-wa
Auto: Mazda 3 BK Z6 hb '07

Postprzez kuman1987r » 3 mar 2013, 01:27

Mnie też bedzie czekać regeneracja pompy , wiec czekam z niecierpliwościa na kosztorys regeneracji
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2008, 13:20
Posty: 482 (4/3)
Skąd: Chełmek
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF
+
Mazda 3 BM 2.0 SkyEnergy Blue Reflex

Postprzez szweiki » 3 mar 2013, 01:29

Olej zmienia barwę

Z biegiem lat okazuje się, że olej w układzie wspomagania zmienia barwę i nie jest już czerwony, żółty lub zielony. Klarowny płyn zamienia się w mętną mieszankę oleju i brudu pochodzącego z pracującego układu. Czy warto wtedy wymienić olej? Zgodnie z dewizą „lepiej zapobiegać, niż leczyć” można powiedzieć, że tak. Jednak taką operację możemy wykonać rzadziej, niż raz na kilka lat. Często po wymianie nie poczujemy żadnej różnicy w działaniu układu, ale będziemy mogli mieć satysfakcję, że przez nasze działanie istnieje możliwość przedłużenia bezawaryjnej pracy pompy wspomagania.
Kiedy wymienić olej w układzie wspomagania?

Jeżeli pompa hydraulicznego układu wspomagania kierownicy wydaje dźwięki podczas skręcania kół, może to oznaczać jej awarię i konieczność wymiany. Okazuje się jednak, że czasem warto zaryzykować poświęcenie około 20-30 złotych na litr płynu (plus ewentualną robociznę) i wymienić olej w układzie. Znane są przypadki, w których po wymianie oleju pompa ponownie pracowała cicho i równo, czyli na jej pracę miał wpływ brud, który zgromadził się w niej przez lata.

Wolę postąpić jak w artykule i wymienić jak ponosić przez np. niewiedzę lub np. błędy producenta niepotrzebne koszta naprawy .
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2012, 23:51
Posty: 84
Auto: mazda 3 sedan 1.6 Z6 BK 2005r

Postprzez kuman1987r » 3 mar 2013, 01:35

szweiki napisał(a):Olej zmienia barwę

Z biegiem lat okazuje się, że olej w układzie wspomagania zmienia barwę i nie jest już czerwony, żółty lub zielony. Klarowny płyn zamienia się w mętną mieszankę oleju i brudu pochodzącego z pracującego układu. Czy warto wtedy wymienić olej? Zgodnie z dewizą „lepiej zapobiegać, niż leczyć” można powiedzieć, że tak. Jednak taką operację możemy wykonać rzadziej, niż raz na kilka lat. Często po wymianie nie poczujemy żadnej różnicy w działaniu układu, ale będziemy mogli mieć satysfakcję, że przez nasze działanie istnieje możliwość przedłużenia bezawaryjnej pracy pompy wspomagania.
Kiedy wymienić olej w układzie wspomagania?

Jeżeli pompa hydraulicznego układu wspomagania kierownicy wydaje dźwięki podczas skręcania kół, może to oznaczać jej awarię i konieczność wymiany. Okazuje się jednak, że czasem warto zaryzykować poświęcenie około 20-30 złotych na litr płynu (plus ewentualną robociznę) i wymienić olej w układzie. Znane są przypadki, w których po wymianie oleju pompa ponownie pracowała cicho i równo, czyli na jej pracę miał wpływ brud, który zgromadził się w niej przez lata.

Wolę postąpić jak w artykule i wymienić jak ponosić przez np. niewiedzę lub np. błędy producenta niepotrzebne koszta naprawy .


Kurcze szkoda ze nie zamówiłem sobie odrazu płynu wspomagania bo mazda dopiero co po serwisie
ale w przyszlym tygoniu napewno wymienie :D .
Polecasz jakiejś konkretnej firmy płyn czy to nie ma znaczeniea?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2008, 13:20
Posty: 482 (4/3)
Skąd: Chełmek
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF
+
Mazda 3 BM 2.0 SkyEnergy Blue Reflex

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323