Nie odpala po zmianie paska klimatyzacji i alternatora

Postprzez radzi89 » 6 sty 2013, 12:32

Niiczym :P samoczynnie podczas eksploatacji :)
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez Patyk » 7 sty 2013, 05:00

Panowie.... nareszcie poniedziałek a ja jak na szpilkach...;p

Możecie mi napisać czy 2.0 benzyna 150 kucy to silnik kolizyjny czy bezkolizyjny? Czy przy odkręceniu koła na którym chodzą obydwa paski (od alternatora + klimy) mogło dojść do rozsynchronizowania wałków rozrządu?
Zakładając że rozsynchronizował wałki rozrządu, po czym próbował odpalić silnik mogło dojść do jakiejś awarii? czy po prostu silnik nie odpali? Co w takim przypadku należy zrobić? Dobrze rozumiem- w przypadku silnika bezkolizyjnego wystarczy tylko wszystko z powrotem ustawić? <– (w moim przypadku gdzie do awarii nie doszło w trakcie pracy silnika)

P.S. Wiem że na większość pytań w jakiś sposób już odpowiedzieliście np. szweiki i radzi89, ale staram się zebrać myśli do kupy ;p
Thx
Początkujący
 
Od: 27 gru 2012, 01:24
Posty: 7
Skąd: Sheffield, UK
Auto: Mazda 3 SPORT '07
Nadwozie: hatchback
Silnik: Benzyna 2.0 150km
Skrzynia biegów: manualna 6b
Przebieg: 100tyś

Postprzez tomek-waw » 7 sty 2013, 06:09

Patyk napisał(a):Czy przy odkręceniu koła na którym chodzą obydwa paski (od alternatora + klimy) mogło dojść do rozsynchronizowania wałków rozrządu?

Nie widzę żeby była taka możliwość. Musiałby odkręcić całą obudowę rozrządu i zdjąć koło przekładni rozrządu.

Snap_2.jpg


Snap_1.jpg
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez marcin255 » 7 sty 2013, 08:21

tomek-waw napisał(a):Nie widzę żeby była taka możliwość.


Amen i chyba wszystko w temacie
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez tomek-waw » 7 sty 2013, 10:01

radzi89 napisał(a):O to bym musiał zapytać mojego auta – silnik 1,6 THP bardzo częsta jego awaria to przestawienie rozrządu.

Układ rozrządu jest niemal identyczny jak w mazdzie.

peugeot-thp.jpg
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez Patyk » 7 sty 2013, 11:36

ok- a jak wygląda sprawa kolizyjności tego silnika?
Początkujący
 
Od: 27 gru 2012, 01:24
Posty: 7
Skąd: Sheffield, UK
Auto: Mazda 3 SPORT '07
Nadwozie: hatchback
Silnik: Benzyna 2.0 150km
Skrzynia biegów: manualna 6b
Przebieg: 100tyś

Postprzez szweiki » 7 sty 2013, 13:02

Po odkręceniu koła nie ma możliwości przestawienia rozrządu gdyż jest on spięty łańcuchem na kołach zębatych pod osłona której od tak mechanik nie zdemontuje. A koło zamachowe może sobie odkręcić od wału korbowego i tak samo je przykręcić i nie ma to wpływu na dalszą pracę silnika. Na wale korbowym jest czujnik indukcyjny wału korbowego który sczytuje jego prace i jest on z reguły zsynchronizowany z czujnikiem wałków rozrządu. Jeżeli został uszkodzony lub przestawiony to masz już przyczynę nieodpalenia silnika w twoim przypadku. Lecz jak pisałeś silnik w ogóle nie kręci więc przyczyna leży jeszcze gdzieś po stronie rozrusznika lub instalacji elektrycznej. Chyba ze jest to powiązane dodatkowo z w/w czujnikami ale to tylko przypuszczenie. A co do bezawaryjności lub awaryjności tego silnika. Cóż jest to silnik bezawaryjny łańcuchy bezproblemowo wytrzymują czas pracy silnika spokojnie do 300 tysięcy kilometrów bez jakiejkolwiek ingerencji w rozrząd a jedyna rzecz która lubi robić psikusy to dolot i jego zmienna faza dolotu która lubi się zapiekać . Nic poza tym. I jeżeli ktoś dba o samochód oraz o podzespoły to autko będzie służyło bardzo długo i bezawaryjnie. pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2012, 23:51
Posty: 84
Auto: mazda 3 sedan 1.6 Z6 BK 2005r

Postprzez razzor » 7 sty 2013, 23:06

Oj i tu was muszę zadziwić silnik 2.0 jest kolizyjny, chociaż robiłem juz 2 mazdy z tym 2-litrowym to w jednym akurat zawory nie były na tyle otwarte, że wystarczyło na nowo ustawić. W drugiej natomiast popuściła się śruba z ssącego wałka i pokrzywiło zawory. A jak czytam, że jak się odkręci koło pasowe i znów przykręci to nic się nie stanie, to płakać mi się chce <płacze> . tam jest koło pasowe i dolna zębatka z wału, oraz z wałków na ścisk. Patyk radzę by ustawili ci to na blokadach i może akurat ten 13 nie będzie pechowy dla ciebie i obejdzie się bez zdejmowania głowicy :) dodaję fotki jak to wygląda, że nawet koło pasowe osobno się blokuje. Wał oraz wałki tak samo są na blokady. niestety jest to wymysł brata forda jeśli chodzi o to, że wszystko jest na blokady ... ale jakość materiałów japońska :D
Obrazek
Obrazek
A blokady jak widać nie kosztują majątku
http://allegro.pl/blokada-rozrzadu-ford ... 13788.html
Daj znać co ci porobili.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2012, 21:53
Posty: 79
Skąd: opolskie (Krapkowice)
Auto: Mazda3 BK '05 2.0 Top Sport

Postprzez szweiki » 8 sty 2013, 00:38

razzor bez urazy do tego co piszesz ale miałem możliwość zobaczyć wymianę przez mechanika w warsztacie koła zamachowego w Madzi z powodu wady na tym kole z silnikiem 2.0 bez konieczności zakładania jakichkolwiek blokad. Jestem często i gęsto w tym warsztacie i sam osobiście swoją madzie tam naprawiam jak zajdzie taka konieczność. No i co ważne warsztat głównie zajmuje się autami japońskimi . A i super że wstawiłeś linki z blokadami zapewne je zamówię bo sam lubię paluszki pod maskę zapodać . Pozdrawiam serdecznie
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2012, 23:51
Posty: 84
Auto: mazda 3 sedan 1.6 Z6 BK 2005r

Postprzez tomek-waw » 8 sty 2013, 00:53

razzor napisał(a): A jak czytam, że jak się odkręci koło pasowe i znów przykręci to nic się nie stanie, to płakać mi się chce

To może inny schemat Cię przekona, że jak nie zdejmiesz kółka zębatego który siedzi na wale korbowym na "klinie" to nie zmieniasz ustawienia rozrządu. Samo koło pasowe możesz zdjąć bez problemu.
Aha, mówimy o silniku nie Forda tylko Mazdy 2.0 150KM LF

Snap_1.jpg
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez Patyk » 8 sty 2013, 04:45

Wtorek- dzień sądu ;(

Razzor szkoda że nie napisałeś wcześniej ;p a tak na poważnie to niestety masz pełną rację. Do rzeczy:

Jeszcze w sobotę któryś spec postanowił uruchomić silnik... ostatni raz... a winnego teraz nie ma...
Silnik w 100% jest silnikiem BARDZO kolizyjnym !!! W poniedziałek po rozebraniu silnika okazało się że uszkodzeniu uległy tłoki, zawory oraz głowica !!! Tym sposobem Magda utknęła na dłuższy czas.... Silnik został tak poważnie uszkodzony że nie opłaca się go naprawiać !!! Warsztat na własny już koszt szuka nowego silnika, a mi pozostały krople uspokajające ;( Na urlop wybieram się na msc pasażera a Magda czeka na przeszczep... Jak tylko będę miał okazję to zrobię Wam zdjęcia, ale tego nie obiecuję, bo na chwilę obecną ścigam się z czasem...

Tak przy okazji proponuję Wam stworzenie osobnego działu z opisem wszystkich silników czy są kolizyjne czy też nie i najlepiej z linkami do źródeł informacji....
Początkujący
 
Od: 27 gru 2012, 01:24
Posty: 7
Skąd: Sheffield, UK
Auto: Mazda 3 SPORT '07
Nadwozie: hatchback
Silnik: Benzyna 2.0 150km
Skrzynia biegów: manualna 6b
Przebieg: 100tyś

Postprzez razzor » 9 sty 2013, 00:25

tomek-waw napisał(a):
razzor napisał(a): A jak czytam, że jak się odkręci koło pasowe i znów przykręci to nic się nie stanie, to płakać mi się chce

To może inny schemat Cię przekona, że jak nie zdejmiesz kółka zębatego który siedzi na wale korbowym na "klinie" to nie zmieniasz ustawienia rozrządu. Samo koło pasowe możesz zdjąć bez problemu.
Aha, mówimy o silniku nie Forda tylko Mazdy 2.0 150KM LF

Snap_1.jpg

To odkręć w swoim, poruszaj kołem pasowym, a zobaczysz że tam nie ma żadnego klina i będzie ci się koło pasowe obracać luźno, gdybym takiego piecyka nie robił to bym też liczył że jest tam klin, ale go nie ma. A ten twój rysunek to wygląda choćby tam był pasek rozrządu, a nie łańcuch :) bez obrazy :) I jeszcze jedno, to czemu koledze przy tak prostej wymianie pasków narobili tyle bałaganu przez głupie odkręcenie koła pasowego? poszli na łatwizne, gdyby tam był klin to napewno nie pokrzywiłoby zaworów... pozdrawiam
Ostatnio edytowano 9 sty 2013, 00:45 przez razzor, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2012, 21:53
Posty: 79
Skąd: opolskie (Krapkowice)
Auto: Mazda3 BK '05 2.0 Top Sport

Postprzez tomek-waw » 9 sty 2013, 00:41

razzor napisał(a): A ten twój rysunek to wygląda choćby tam był pasek rozrządu, a nie łańcuch

11-316C sprawdź sobie tą część.

Tutaj wyraźnie widać na czym siedzi wałek zębaty.

11316C.png
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez razzor » 9 sty 2013, 01:38

tomek-waw napisał(a):
razzor napisał(a): A ten twój rysunek to wygląda choćby tam był pasek rozrządu, a nie łańcuch

11-316C sprawdź sobie tą część.

Tutaj wyraźnie widać na czym siedzi wałek zębaty.

11316C.png

OK. to jest do 1.6. te silniki mają tak jak twój rysunek pokazuje co potwierdzam
Obrazek
A tu jest jeszcze raz z 2.0 LF
Obrazek
a tak wygląda koło pasowe Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2012, 21:53
Posty: 79
Skąd: opolskie (Krapkowice)
Auto: Mazda3 BK '05 2.0 Top Sport

Postprzez Dominooo » 9 sty 2013, 02:15

Patyk napisał(a):Magda czeka na przeszczep...

Przeszczepu ma dokonać ten sam mechanik, który spartolił tą prostą robotę? <oczy>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323