Bezkolizyjność silników FP, FS, KL – GE
1, 2
W tym tygodniu strzelil mi pasek rozrzadu w 2.5 v6. Mechanicy,ktorych znam twierdza,ze mam silnik do remontu co nie jest oplacalne. A tu prosze.... silnik bezkolizyjny. Auto zatrzymalo sie na drugim biegu hamujac silnikiem. Zadnych slyszalnych uderzen nie bylo. Na poczatku nawet probowal odpalic,gdy krecilem rozrusznikiem,a po chwili zaczal bardzo swobodnie i szybko krecic. Paska nie widac na kolach zebatycych. jutro rozbieram. Nikt nie chcial pomoc z fachowcow he he. Naprawiaja tylko vw polo 1.4
- Od: 21 gru 2009, 11:45
- Posty: 55
- Auto: Mazda 626 Cronos 2.5 V6 KL-DE
Witam,
W mojej mazdzie 626 zerwał się rozrząd. Gdzie mógłbym sprawdzić czy mój silnik jest bezkolizyjny ?
Numer VIN : JMZGE14J501415117
Silnik 2.0 Benzyna DOHC 16V
Jezeli był podobny temat to z góry przepraszam ale mi nic podobnego nie udało się znaleźć.
Pozdrawiam i dziekuje za odpowiedz
W mojej mazdzie 626 zerwał się rozrząd. Gdzie mógłbym sprawdzić czy mój silnik jest bezkolizyjny ?
Numer VIN : JMZGE14J501415117
Silnik 2.0 Benzyna DOHC 16V
Jezeli był podobny temat to z góry przepraszam ale mi nic podobnego nie udało się znaleźć.
Pozdrawiam i dziekuje za odpowiedz
-
Reeds
Pokręć wałem i osobno wałkami rozrządu, a się dowiesz
Jak da się kręcić to ok.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Głowa do góry, FS bezkolizyjny.
- Od: 21 gru 2011, 22:50
- Posty: 110
- Skąd: DOLNOŚLĄSKIE
- Auto: MX-6 FS+LPG
Lancer CS0 sportwagon
MARSELUSS82 napisał(a):Głowa do góry, FS bezkolizyjny.
Jesteś pewien kolego ?
-
Reeds
mark.87 napisał(a):To nie rozumiem pytania wogule, rozbierz silnik i zobaczysz czy bezkolizyjnie sie obylo
a ja nie rozumiem Twojej odpowiedzi. Po co chcesz pakować kogoś w koszty skoro mogło obyć się bez kolizji?
Kup nowy rozrząd i załóż. Przekręć kilka razy wałem jesli nie zablokuje nic to jest ok.
Oryginalnie Fsy były bezkolizyjne, ale jeśli jest za dużo splanowana glowica to już może być kolizyjny.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
a nie lepiej nawet bez rozrządu zmierzyć kompresję? albo zdjąć dekiel i sprawdzić czy popychacze stoją równo? przy zgiętym zaworze nie będzie równo bo taki zawór się nie cofa do końca.
Huk przy strzale to mógł bym od paska, mógł być od szarpnięcia silnikiem, mogło się zdarzyć.
Dźwięk giętych zaworów jest prawie niesłyszalny, wiem z doświadczenia
ale na całe szczęście Mazda to nie szajswagen, więc starego walniętego paska się nie boi. Poza tym, czy zwykły użytkownik 626 rozbiera co chwile silnik i planuje głowice o 2mm żeby zwiększyć kompresję, lub osiągnąć coś innego bliżej nieznanego? Zakładam że ten silnik nie był nigdy rozbierany, chociaż niespodzianki się zdarzają.
I teraz tak, nawet przy pogiętych zaworach można wszystkim kręcić tyle że ze zmniejszonymi oporami.
Kup rozrząd, bo i tak cie to nie ominie, załóż, odpal, uśmiechnij sie i żyj dalej
a jak nie... cóż, każdy czasem ma pecha... ale nie ma sie co łamać.
Huk przy strzale to mógł bym od paska, mógł być od szarpnięcia silnikiem, mogło się zdarzyć.
Dźwięk giętych zaworów jest prawie niesłyszalny, wiem z doświadczenia
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
I teraz tak, nawet przy pogiętych zaworach można wszystkim kręcić tyle że ze zmniejszonymi oporami.
Kup rozrząd, bo i tak cie to nie ominie, załóż, odpal, uśmiechnij sie i żyj dalej
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Ja kiedyś musiałem zdjąć szybko nogę z gazu na jedynce przy 4000 obrotów. Zerwało kilkanaście zębów na pasku
Nowy rozrząd i odpalił bez problemu 

Bartek1986 napisał(a):Ja kiedyś musiałem zdjąć szybko nogę z gazu na jedynce przy 4000 obrotów. Zerwało kilkanaście zębów na pasku Nowy rozrząd i odpalił bez problemu
To mnie zainspirowalo do zadania pytania
szumki44 napisał(a):
To mnie zainspirowalo do zadania pytaniaKiedy mozna uszkodzic pasek rozrzadu ?
Kiedy zwleka sie z wymiana rozrzadu
No u mnie to było po czterdziestu paru tysiącach na pasku od Smirnoffa, więc na pewno dobrym 

szumki44 napisał(a):Kiedy mozna uszkodzic pasek rozrzadu ?
Jak będziesz odpalał auto na popych, albo tak szalał jak Bartek
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
nie no wiem takie podstawy jak odpalanie na popych.
extremalne redukcje ktore wkrecaja obroty z 2000 na 6000
ale co ma to ze jak puszcze na 1 biegu noge z gazu ? przy 4000 ? tego nie rozumiem co sie dzieje wtedy
extremalne redukcje ktore wkrecaja obroty z 2000 na 6000
ale co ma to ze jak puszcze na 1 biegu noge z gazu ? przy 4000 ? tego nie rozumiem co sie dzieje wtedy
To samo co przy redukcji o której piszesz, czyli jest duże szarpnięcie. Oczywiście można zrobić redukcję bez szarpnięcia bo z międzygazem 
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Reeds napisał(a):MARSELUSS82 napisał(a):Głowa do góry, FS bezkolizyjny.
Jesteś pewien kolego ?w momencie zerwania usłyszałem taki huk...
Tak kolego, w GW FS przy redukcji urwałem łape silnika kawałki metalu wpadły pod pasek, zerwał się pasek no i kuku. Nic mi nie pokrzywiło.
- Od: 21 gru 2011, 22:50
- Posty: 110
- Skąd: DOLNOŚLĄSKIE
- Auto: MX-6 FS+LPG
Lancer CS0 sportwagon
To i ja dodam, że na własnej skórze przekonałem się o bezkolizyjności FP
Dziękuję Mazdzie za taki silniczek 
- Od: 25 paź 2015, 21:57
- Posty: 2
- Skąd: Janikowo
- Auto: Mazda 626 GE Hathback 1.8 benz+LPG 1996r
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6