Bezkolizyjność silników FP, FS, KL – GE

Postprzez cronos2500 » 4 lut 2011, 23:42

W tym tygodniu strzelil mi pasek rozrzadu w 2.5 v6. Mechanicy,ktorych znam twierdza,ze mam silnik do remontu co nie jest oplacalne. A tu prosze.... silnik bezkolizyjny. Auto zatrzymalo sie na drugim biegu hamujac silnikiem. Zadnych slyszalnych uderzen nie bylo. Na poczatku nawet probowal odpalic,gdy krecilem rozrusznikiem,a po chwili zaczal bardzo swobodnie i szybko krecic. Paska nie widac na kolach zebatycych. jutro rozbieram. Nikt nie chcial pomoc z fachowcow he he. Naprawiaja tylko vw polo 1.4
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2009, 11:45
Posty: 55
Auto: Mazda 626 Cronos 2.5 V6 KL-DE

Postprzez Reeds » 7 sty 2013, 11:24

Witam,


W mojej mazdzie 626 zerwał się rozrząd. Gdzie mógłbym sprawdzić czy mój silnik jest bezkolizyjny ?

Numer VIN : JMZGE14J501415117

Silnik 2.0 Benzyna DOHC 16V


Jezeli był podobny temat to z góry przepraszam ale mi nic podobnego nie udało się znaleźć.


Pozdrawiam i dziekuje za odpowiedz
Reeds
 

Postprzez kamilspider » 7 sty 2013, 11:32

Pokręć wałem i osobno wałkami rozrządu, a się dowiesz :) Jak da się kręcić to ok.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez MARSELUSS82 » 7 sty 2013, 13:28

Głowa do góry, FS bezkolizyjny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2011, 22:50
Posty: 110
Skąd: DOLNOŚLĄSKIE
Auto: MX-6 FS+LPG
Lancer CS0 sportwagon

Postprzez Reeds » 7 sty 2013, 14:56

MARSELUSS82 napisał(a):Głowa do góry, FS bezkolizyjny.


Jesteś pewien kolego ? :) w momencie zerwania usłyszałem taki huk...
Reeds
 

Postprzez mark.87 » 7 sty 2013, 18:29

To nie rozumiem pytania wogule, rozbierz silnik i zobaczysz czy bezkolizyjnie sie obylo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 816 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez noxes » 7 sty 2013, 18:35

mark.87 napisał(a):To nie rozumiem pytania wogule, rozbierz silnik i zobaczysz czy bezkolizyjnie sie obylo

a ja nie rozumiem Twojej odpowiedzi. Po co chcesz pakować kogoś w koszty skoro mogło obyć się bez kolizji?
Kup nowy rozrząd i załóż. Przekręć kilka razy wałem jesli nie zablokuje nic to jest ok.
Oryginalnie Fsy były bezkolizyjne, ale jeśli jest za dużo splanowana glowica to już może być kolizyjny.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez ProboszczV6 » 7 sty 2013, 21:52

a nie lepiej nawet bez rozrządu zmierzyć kompresję? albo zdjąć dekiel i sprawdzić czy popychacze stoją równo? przy zgiętym zaworze nie będzie równo bo taki zawór się nie cofa do końca.
Huk przy strzale to mógł bym od paska, mógł być od szarpnięcia silnikiem, mogło się zdarzyć.
Dźwięk giętych zaworów jest prawie niesłyszalny, wiem z doświadczenia :] ale na całe szczęście Mazda to nie szajswagen, więc starego walniętego paska się nie boi. Poza tym, czy zwykły użytkownik 626 rozbiera co chwile silnik i planuje głowice o 2mm żeby zwiększyć kompresję, lub osiągnąć coś innego bliżej nieznanego? Zakładam że ten silnik nie był nigdy rozbierany, chociaż niespodzianki się zdarzają.
I teraz tak, nawet przy pogiętych zaworach można wszystkim kręcić tyle że ze zmniejszonymi oporami.

Kup rozrząd, bo i tak cie to nie ominie, załóż, odpal, uśmiechnij sie i żyj dalej ;) a jak nie... cóż, każdy czasem ma pecha... ale nie ma sie co łamać.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez Bartek1986 » 7 sty 2013, 22:28

Ja kiedyś musiałem zdjąć szybko nogę z gazu na jedynce przy 4000 obrotów. Zerwało kilkanaście zębów na pasku :D Nowy rozrząd i odpalił bez problemu :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez szumki44 » 9 sty 2013, 14:54

Bartek1986 napisał(a):Ja kiedyś musiałem zdjąć szybko nogę z gazu na jedynce przy 4000 obrotów. Zerwało kilkanaście zębów na pasku Nowy rozrząd i odpalił bez problemu


To mnie zainspirowalo do zadania pytania :) Kiedy mozna uszkodzic pasek rozrzadu ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez mark.87 » 9 sty 2013, 17:02

szumki44 napisał(a):
To mnie zainspirowalo do zadania pytania :) Kiedy mozna uszkodzic pasek rozrzadu ?

Kiedy zwleka sie z wymiana rozrzadu :D :D :D :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 816 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez Bartek1986 » 9 sty 2013, 17:12

No u mnie to było po czterdziestu paru tysiącach na pasku od Smirnoffa, więc na pewno dobrym :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez kamilspider » 9 sty 2013, 21:06

szumki44 napisał(a):Kiedy mozna uszkodzic pasek rozrzadu ?

Jak będziesz odpalał auto na popych, albo tak szalał jak Bartek :D
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez szumki44 » 10 sty 2013, 00:23

nie no wiem takie podstawy jak odpalanie na popych.
extremalne redukcje ktore wkrecaja obroty z 2000 na 6000 :)
ale co ma to ze jak puszcze na 1 biegu noge z gazu ? przy 4000 ? tego nie rozumiem co sie dzieje wtedy :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez kamilspider » 10 sty 2013, 06:19

To samo co przy redukcji o której piszesz, czyli jest duże szarpnięcie. Oczywiście można zrobić redukcję bez szarpnięcia bo z międzygazem ;P
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez MARSELUSS82 » 10 sty 2013, 13:18

Reeds napisał(a):
MARSELUSS82 napisał(a):Głowa do góry, FS bezkolizyjny.


Jesteś pewien kolego ? :) w momencie zerwania usłyszałem taki huk...

Tak kolego, w GW FS przy redukcji urwałem łape silnika kawałki metalu wpadły pod pasek, zerwał się pasek no i kuku. Nic mi nie pokrzywiło.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2011, 22:50
Posty: 110
Skąd: DOLNOŚLĄSKIE
Auto: MX-6 FS+LPG
Lancer CS0 sportwagon

Postprzez kierowca SCANI » 25 paź 2015, 22:41

To i ja dodam, że na własnej skórze przekonałem się o bezkolizyjności FP :) Dziękuję Mazdzie za taki silniczek :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 paź 2015, 21:57
Posty: 2
Skąd: Janikowo
Auto: Mazda 626 GE Hathback 1.8 benz+LPG 1996r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6