626 GF, 2.0L 115 KM, 97' – dymi na biało

Postprzez tadziomaru1 » 1 kwi 2012, 11:41

kemot napisał(a):Zaworek sprawdzony lecz coś mi się nie podoba.Działa w jedną stronę do kolektora ssącego.Lecz tak jak by sprężynki w środku nie było.

Taki ma być i właśnie tak został zrobiony. Co by to był za zaworek i po co, jakby puszczał w obie strony?
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez kemot » 2 kwi 2012, 18:33

O to chodzi że jak wezmę do ręki i zacznę energicznie poruszać to wyczuwam jak swobodnie w środku lata ten zaworek.
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2007, 09:54
Posty: 101
Skąd: Lublin
Auto: 626 1999r 2.0 16v 115km

Postprzez lucas83 » 2 kwi 2012, 19:52

Tak ma być!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez lemar74 » 4 sty 2013, 01:23

Witam.
Moja GF dymi tylko przy odpalaniu rano i jak stoji w pracy na powrut do domu
od kilku dni jak było na minusie to nie był dymka.(dumek trwa max 10s. i ucieka do nieba szybciutko kolor biały leko szary jakby para wodna) <co?> zbliza mi sie wymiana oleju aktualny to castrol lub mobile1 10w40.
Zastanawiam sie czy nie wydać kilka dudków na maxlife.

Jest dziwna spraw w zbiorniczku wyrównawczym jest mało płynu a dolewałem wczoraj wieczorem a dzis znowu to samo co przed dolewką (zbiornik dziurawy i zostaje tylko poniżej L plam nie zostawiam ale sprawdze to w pracy )
pod korkiem przy chłodnicy full(zapowietrzony układ ??????) no i przebieg to ponad 270tys. nie spodziewam się rewelacji olej tez zanika na bagnecie ale niewiele. Sprawdze jutro ten zaworek ale zakładam z góry ze działa poprawnie.

Przejżałem cały temat i skłaniam sie na pomiar kompresji itd. gdzie moge to wykonac w wawie.
Dodam że poprzedni właściciel dbał o madzie generalnie wszystko na bieżonco robione, lpg po małym remącie.

P.S. jest to automat ale to chyba nie stanowi.
Początkujący
 
Od: 31 gru 2012, 00:33
Posty: 12
Skąd: Wawa
Auto: Mazda 626GF 2,0v16 LPG 98r. Sedan (automat)

Postprzez rumunn95 » 4 sty 2013, 09:14

lemar74 napisał(a):Witam.
zbliza mi sie wymiana oleju aktualny to castrol lub mobile1 10w40.
Zastanawiam sie czy nie wydać kilka dudków na maxlife


nie zastanawiaj sie mobil to szajs wiem z wlasnego doswiadczenia maxlife ok
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez grzech_z » 4 sty 2013, 09:19

lemar74 napisał(a):Witam.
skłaniam sie na pomiar kompresji itd. gdzie moge to wykonac w wawie.


Manometr ma każdy mechanik i diagnosta. Jedź gdzie bliżej.
Bywa, że pompa traci szczelność i wywala płyn ale tylko pod ciśnieniem – w czasie jazdy.
Podjedź na diagnostykę i niech Ci pomaca również pompę i przyjrzy się od dołu czy nie masz gdzieś mokro.
Przy zapowietrzonym układzie by falowały obroty na lpg.
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez Gregory » 4 sty 2013, 12:31

Tak przypomnę co u mnie zlikwidowało całkowicie dymienie. Co nie znaczy że innym pomoże, co silnik to coś nowego, ciekawego.
Dla sprostowania, był nie castrol(do tej pory tak myślałem) a Mobil 10W40, zrobiłem płukankę <oczy> zalałem 5W30, porannego/ czytaj po dłuższym postoju, dymu więcej nie widziałem. Olej znikał nadal, teraz silnik po remoncie, więc temat już mnie nie dotyczy. U mnie po kompresji niczego się nie dopatrzyłem, na wszystkich było około 14-14.3 bara.
W uszach świst, w oczach mgła, a na liczniku 22
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
Forumowicz
 
Od: 29 lut 2012, 12:11
Posty: 356 (0/2)
Skąd: Krzeszów nad Sanem/Rzeszów/Paris
Auto: 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM+LPG
Mondeo MK3 2004 2.0 145KM+LPG
było: 323F 1990r. BG 1.6+LPG 88KM
Scudo 1999r. 1.9TD 92KM
Laguna 1995r. 1.8+LPG 90KM

Postprzez lemar74 » 5 sty 2013, 02:27

witam
co dymienia to rano prawie nic a po pracy odpalam 3sek. i dym chwile puzniej nic, zmienie olej na maxlife co do płukania silnika nie mam przekonania wkońcu troche mam na liczniku zobacze co powie mechanior jemu moge zaufać ;] w pracy na spokojnie sprawdziłem płyn chłodzący jest oki ale będę monitorował go przez kilka dni.

Dopisano 5 sty 2013, 01:30:

Gregory napisał(a):Tak przypomnę co u mnie zlikwidowało całkowicie dymienie. Co nie znaczy że innym pomoże, co silnik to coś nowego, ciekawego.
Dla sprostowania, był nie castrol(do tej pory tak myślałem) a Mobil 10W40, zrobiłem płukankę <oczy> zalałem 5W30, porannego/ czytaj po dłuższym postoju, dymu więcej nie widziałem. Olej znikał nadal, teraz silnik po remoncie, więc temat już mnie nie dotyczy. U mnie po kompresji niczego się nie dopatrzyłem, na wszystkich było około 14-14.3 bara.


Wszystko dobrze jaki masz przebieg i co mam rozumieć po remoncie gura duł??
Początkujący
 
Od: 31 gru 2012, 00:33
Posty: 12
Skąd: Wawa
Auto: Mazda 626GF 2,0v16 LPG 98r. Sedan (automat)

Postprzez rumunn95 » 5 sty 2013, 09:21

remont góra (naprawa glowicy ,wymiana uszczelniaczy trzonkow ewentualnie prowadnic i docieranie zaworow) dól (wymiana pierscieni lub szlif i wymiana tlokow)
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez Gregory » 5 sty 2013, 15:02

lemar74 napisał(a):Wszystko dobrze jaki masz przebieg i co mam rozumieć po remoncie gura duł??

Po remoncie działa prawidłowo, mówimy o całościowym remoncie, przebiegu to pewnie nikt nie zna, ale teraz to teoretycznie mógł bym od zera liczyć.

Wracając do dymienia, ile oleju Tobie ubywa? Zawsze tanim kosztem( bez zdzierania głowicy) można wymienić uszczelniacze i sprawdzić czy będzie poprawa. Niestety w naszych modelach, myślę że 85% to pierścienie olejowe.

Ps. Prośba, używajcie znaków interpunkcyjnych, bo czasami to ciężko sens zdania rozszyfrować.
W uszach świst, w oczach mgła, a na liczniku 22
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
Forumowicz
 
Od: 29 lut 2012, 12:11
Posty: 356 (0/2)
Skąd: Krzeszów nad Sanem/Rzeszów/Paris
Auto: 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM+LPG
Mondeo MK3 2004 2.0 145KM+LPG
było: 323F 1990r. BG 1.6+LPG 88KM
Scudo 1999r. 1.9TD 92KM
Laguna 1995r. 1.8+LPG 90KM

Postprzez Baku86 » 7 sty 2013, 12:29

Gregory napisał(a):Wracając do dymienia, ile oleju Tobie ubywa? Zawsze tanim kosztem( bez zdzierania głowicy) można wymienić uszczelniacze i sprawdzić czy będzie poprawa.

mozesz to rozwinac?? zeby wymienic uszczelniacze nie trzeba zdejmowac glowicy a jak przy takiej wymienie jest z rozrządem trzeba pasek zdejmowac?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2011, 23:26
Posty: 134
Skąd: Łódzkie - ELA :D
Auto: Mazda 626 98r. 2.0 115km, Renault Clio I 1.2 , w pracy Scania R380 ;)

Postprzez Gregory » 7 sty 2013, 17:12

Przeczytasz ten wątek, to zrozumiesz dużo, ale nie będziesz zadowolony ;) Myślę że około 85% przypadków to wina pierścieni.
Pasek trzeba zrzucić, bo musowo odkręcić wałki, wykręcamy świece, wkręcamy redukcję i sprężonym powietrzem podpieramy zawór, wymieniamy uszczelniacze. Przy okazji można sprawdzić luzy zaworowe.
W uszach świst, w oczach mgła, a na liczniku 22
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
Forumowicz
 
Od: 29 lut 2012, 12:11
Posty: 356 (0/2)
Skąd: Krzeszów nad Sanem/Rzeszów/Paris
Auto: 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM+LPG
Mondeo MK3 2004 2.0 145KM+LPG
było: 323F 1990r. BG 1.6+LPG 88KM
Scudo 1999r. 1.9TD 92KM
Laguna 1995r. 1.8+LPG 90KM

Postprzez lemar74 » 7 sty 2013, 23:50

Witam

Ja dopiero w tym tygodniu odam madzie do doktorka :) mechanior po sobotniej wizycie stwierdzi ze zdejmie dekiel to zobaczymy.... a ja zastanawiam sie jaki to koszt generalki nawet w przyblizeniu.
Początkujący
 
Od: 31 gru 2012, 00:33
Posty: 12
Skąd: Wawa
Auto: Mazda 626GF 2,0v16 LPG 98r. Sedan (automat)

Postprzez crash_art » 28 maja 2013, 09:10

Może już trochę czasu minęło ale niedawno wykonałem sam remont całego silnika, dla jasności podkreślę nie jestem mechanikiem z wykształcenia.

Ale te tłumaczenie że jest to strasznie kosztowna sprawa i BARDZO trudna trochę mnie już powoli zaczyna drażnić i chciał bym to obalić.

Dla osoby z ogólnym pojęciem nie powinno to sprawić najmniejszego problemu, fakt trzeba uważać przygotować się do tego odpowiednio (zanim zabrałem się za remont ze 2 tyg. czytałem, czytałem, czytałem <czytaj> <nauka> ) jest kilka spraw które mogą zadziwić, jak np. 2 śrubki od miski. :| (co za bałwan wymyślił takie sprytne miejsce na ich schowanie <co?> )

Co do części też nie jest to jakiś potężny wydatek, gdyż za pierścienie oryginały RIC zapłaciłem coś koło 300 zł. Uszczelki 200, olej, w moim przypadku wymieniłem również uszczelniacze TACOMA 180 zł. <spoko>

Ogólnie moje koszty skończyły się na około 3tyś. ale to z racji mojej wariacji <glupek2> :) ale silnik jest praktycznie nowiuteńki ze starych podzespołów pozostał, blok, głowica, skrzynia, osprzęt :) a tak reszta nówka.

Służę pomocą jak by ktoś miał jakieś pytania i problemy :) <spoko>
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2012, 08:10
Posty: 32
Skąd: Resko
Auto: Mazda 626 1.8 16 1998

Postprzez zita » 28 maja 2013, 10:58

Witam.
Czy zdejmowałeś głowice?A co z planowaniem?
Mazda 626 2.0 16V 2000r
Wałbrzych
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2011, 07:52
Posty: 104
Skąd: Wałbrzych
Auto: Mazda 626 2.0 16V 115KM

Postprzez crash_art » 29 maja 2013, 14:52

tak głowicę trzeba ściągnąć a planowanie nikomu nie zaszkodzi przy okazji. Ja niby nie miałem przegrzanego silnika nie był katowany a lekko głowica była wygięta.
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2012, 08:10
Posty: 32
Skąd: Resko
Auto: Mazda 626 1.8 16 1998

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6