Nie grzeje w kabinie

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Enduro » 4 sty 2013, 23:45

Myjk napisał(a):.....
To nie jest prawda. CiTD się prawie nie grzeje, stąd też standardowo montowano webasto. ....

jestem bardzo mocno zaszkowany tym stwierdzeniem, które wg. mnie jest niezgodne z prawdą!

wiedziałem już dwa silnik gdzie popękały tłoki z powodu braku wody w systemie chodniczym a silnik niemiłosiernie śmierdział.
webasto jest montowane po to. aby silnik jak najszybciej osiągnąl temerature idealną, bo w tych warunkach najmniej się eksplatuje i najmniej pali ON. <spoko>
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez dobrzyn22 » 4 sty 2013, 23:52

Enduro napisał(a):jestem bardzo mocno zaszkowany tym stwierdzeniem, które wg. mnie jest niezgodne z prawdą!

chyba przesadzasz (a właściwie -źle odebrałeś "przekaz") ;)

zapewne chodziło o to, że współczesne diesle mają dużo wyższą sprawność niż silniki benzynowe i z tego powodu trzeba je dość często dogrzewać ...przynajmniej ja to tak zrozumiałem ;)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Enduro » 5 sty 2013, 00:30

dobrzyn22 napisał(a):... -źle odebrałeś "przekaz")...;)

raczej nie! uwierz mi, wiem co pisze, bo w te ugrilowane silniki osobiście wkładałem ręce!
Myjk napisał(a):[...
To nie jest prawda. CiTD się prawie nie grzeje, stąd też standardowo montowano webasto. Mnie spieprzyło ponad 4 litry płynu (przy pompie webasto spadła opaska z przewodu i nastąpiło rozszczelnienie), jeździłem tak tydzień czasu i nawet mi wskazówka nie drgnęła do góry....

u Myjka wskażówka nic nie wskazywała, bo w głowicy było niewiele wody a opany nie wiele magą wpłynąć na wskazania
pozdr. E.
Ostatnio edytowano 5 sty 2013, 17:53 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez dobrzyn22 » 5 sty 2013, 17:22

Enduro napisał(a):uwierz mi, wiem co pisze

w to nie wątpię <spoko>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Enduro » 5 sty 2013, 17:54

wszystko dla dobra tego forum i jego użytkowników, absolutnie

pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Myjk » 5 sty 2013, 18:09

dobrzyn22 napisał(a):
Enduro napisał(a):jestem bardzo mocno zaszkowany tym stwierdzeniem, które wg. mnie jest niezgodne z prawdą!

chyba przesadzasz (a właściwie -źle odebrałeś "przekaz") ;)
zapewne chodziło o to, że współczesne diesle mają dużo wyższą sprawność niż silniki benzynowe i z tego powodu trzeba je dość często dogrzewać ...przynajmniej ja to tak zrozumiałem ;)

Dokładnie taki był przekaz. Bo oczywistą sprawą jest, że również CiTD się zagotuje jak będzie kręcony powyżwj 3k obrotów bez połowy (albo 3/4) płynu w układzie i jeszcze dla utrudnienia nie będzie to w zimę. Absolutnie. :P PS wskazówka pokazywała cały czas temperaturę optymalną, a nie że nic nie wskazywała. Czyli nie drgnęła = nie wskazała zagotowania wody.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Hubix » 10 sty 2013, 00:59

Odpowietrzałem ostatnio układ chłodzenia.

Podłączyłem ELM327 który wskazywał mi dokładną temperaturę silnika

Webasto się włączyło bo auto stało na polu. Przejechałem do garażu murowanego.

-Ogrzewanie na full
-Webasto grzeje silnik
-Wolne obroty
-Temp. otoczenia około 3 stopnie

I temp. silnika 68 stopni na wolnych obrotach i ani grama więcej.

Musiałem ostro i długo repecić żeby osiągnął 100 stopni i włączył się wiatrak. Chyba z 20 minut.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Mandey » 10 sty 2013, 14:20

To chyba dobrze :D
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1811 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Mitsubishi Lancer [CY3A], 143KM, 1.8 MIVEC, Rok prod.: 2008

Postprzez Enduro » 10 sty 2013, 16:16

Mandey napisał(a):To chyba dobrze :D

tak. to oznacza dobre odprowadzanie ciepla przez uklad chlodzenia
P.S.
67-68 St C. to idealna temp. szczegolnie dla testera i kalibracji

pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Cinkos » 20 sty 2013, 02:03

Witam!

Nie chciałem zakładać nowego tematu więc napiszę w tym gdyż mam podobny problem. No więc dolewam płynu chłodniczego na maxa. a i tak nie ma nic grzania w kabinie. W ostatnich kilku miesiącach dolałem więcej jak 9 litrów więc to nie może być zapowietrzony układ bo płyn gdzieś znika. Wymieniłem też korek i to nic nie pomogło. Mazda zupełnie nie grzeje a temp silnika skacze. Pojeżdzę trochę i samochód czasem łapie duża temp. zrzucam na luz i temp spadam. Np. jadę 90-100km/h i jest ok a potem 120km/h i temp skacze do 3/4. Czasami jest to nieregularne temp silnika podskoczy potem spadnie jak jadę spokojnie i jest tak normalnie. Co dziwne chłodnica mi przerzuciła płyn do zbiornika wyrównawczego – było tam mniej płynu a teraz jest więcej. Chciałem zrobić odpowietrzanie ale jak zostawiłem korek odkręcony i uruchomiłem auto to płyn zaczął wystrzeliwać z chłodnicy a silnik był zupełnie zimny.
Mam zatem pytanie czy to jest coś z termostatem czy sławetna uszczelka pod głowicą? czy raczej pompa wody? czasem tuż po dolaniu płynu na maxa przez chwilę poleci trochę letniego powietrza ale potem znów zimne.
Początkujący
 
Od: 5 sty 2008, 18:04
Posty: 7
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 6 2004 136 ps

Postprzez Enduro » 20 sty 2013, 11:10

Cinkos napisał(a):...Chciałem zrobić odpowietrzanie ale jak zostawiłem korek odkręcony i uruchomiłem auto to płyn zaczął wystrzeliwać z chłodnicy a silnik był zupełnie zimny. ..

to swiadczy o cisnieniu spalin w ukladzie chlodzenia, co oznacza uszkodzenie uszczelki lub samej glowicy.
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Cinkos » 20 sty 2013, 14:05

Dzięki za szybką odpowiedź. Najprawdopodobniej jest to uszczelką pod głowicą – mam nawet spocone i pełno oleju w okolicach rozrządu więc widać, że olej gdzieś tam ucieka i wystąpiła nieszczelność. Nie zauważyłem jednak zwiększenia ilości oleju więc chyba woda nie dostaje się do oleju ani olej do wody gdyż jakieś mazi pod korkiem nie zauważyłem. Mam jednak inne pytani gdyż biorę też pod uwagę pęknięcia i może wymianę głowicy Ktoś może się podzielić jakie są mniej więcej koszta takiej zabawy?
Chodzi mi dokładnie o testy szczelności głowicy, tudzież planowanie plus wymontowanie głowicy, oraz zmianę uszczelki.
Początkujący
 
Od: 5 sty 2008, 18:04
Posty: 7
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 6 2004 136 ps

Postprzez Cinkos » 21 sty 2013, 15:30

Dla zainteresowanych oraz osób z takim samym problem podaje ceny:

Robocizna wymiana uszczelki pod głowicą:
ASO – 2500-3000zł
Normalny zakład – 1000zł
Po znajomości – 500-600zł

A więc rozpiętość spora. Koszt samej uszczelki pod głowice to w ORI 400-500zł.

Zastanawia mnie tylko dlaczego taki kawałek gumy jest taki drogi...Ceny części oryginalnych są nadspodziewanie drogie a nie wydaje mi się aby były nadspodziewanie lepsze jeden plus, że na pewno pasują i dlatego je kupuje ale ceny zawsze mnie dziwią.
Początkujący
 
Od: 5 sty 2008, 18:04
Posty: 7
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 6 2004 136 ps

Postprzez Enduro » 21 sty 2013, 17:31

Cinkos napisał(a):...
Zastanawia mnie tylko dlaczego taki kawałek gumy jest taki drogi......

ona jest z blachy, kilkuwarstwowej
P.S.
mnie to wszystko dziwi a nawet oburza.
pozdrE.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez bedi358 » 24 mar 2013, 14:20

Witam,

Mój problem:
1. Podobnie jak Cinkos ubywa mi płyn chłodniczy ( około 2 litry na 800 km)– najgorsze jest to że uszczelka pod głowicą była już naprawiana. Nie przybywa mi oleju, ani nie widać żadnych objawów dostawania się płynu do układu olejowego; jedyne co może być podejrzane to białawy dymek przy starcie, ale to chyba normalne? Najgorsze że na tych przedmuchach zrobiłem z 50 tyś km, dolewając tylko płyn chłodniczy, boję się że mogłem w jakiś trwały sposób uszkodzić układ.
2. Często ogrzewanie ginie ale to może być spowodowane braku płynu chłodniczego. Jest to jedyny obiaw – poza tym Madzia jeździ żwawo, pali w normie.
Znacie jakiegoś mechanika z Wrocławia co by mógł zobaczyć autko?
Początkujący
 
Od: 30 wrz 2008, 21:59
Posty: 9
Skąd: Polska Północna
Auto: Mazda 6 MZR-CD GY

Postprzez dobrzyn22 » 24 mar 2013, 15:05

bedi358 napisał(a):Znacie jakiegoś mechanika z Wrocławia co by mógł zobaczyć autko?

poszukaj odpowiedniego wątku w dziale "spotkania regionalne"
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez riki007 » 10 kwi 2013, 12:17

A ja mam problem następujący, silnik nagrzewa mi się do standardowej temperatury pracy (połowa skali) po około 3km, i temperatura utrzymuje się równiutko cały czas, ale problemem jest ogrzewanie wnętrza, a mianowicie, nawet po kilkunastu km, przy ustawionej temperaturze na max 29 stopni (klima wyłączona), powietrze z nawiewu leci tylko lekko ciepłe, a chyba powinno lecieć gorące (ogólnie cieplejsze powietrze zawsze leci na nogi, a nie na nawiewy górne, czy to normalne?). Może ktoś podpowiedzieć, od czego zacząć sprawdzanie. To co jest sprawdzone na chwilę obecną:
– Wąż dochodzący do górnej części chłodnicy (taki dość gruby), jest zimny, do czasu nagrzania silnika do połowy skali temperatury.
– Płynu w chłodnicy nie brakuje (chociaż w zbiorniczku wyrównawczym jest go baaardzo niewiele).
– Nawiew włączałem dopiero po nagrzaniu silnika, i włączałem wentylator stopniowo (kiedyś mechanik mi powiedział, że jeśli w samochodzie nagrzewnica jest mała, to jeśli od razu włączę nawiew na max, to nigdy powietrze nie będzie lecieć gorące).
Powiem szczerze, że na długich trasach problem nie jest uciążliwy, bo po około 10km w samochodzie temperatura robi się akceptowana (na zewnątrz mamy teraz temperatury lekko minusowe, tak około -3). Ale do pracy dojeżdżam 4km, i troszkę to denerwujące, że w tym czasie temperatura niewiele się w środku zmienia.
Początkujący
 
Od: 8 lut 2013, 13:26
Posty: 21
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda6 GG LF 2006 2.0 147KM LPG

Postprzez Enduro » 10 kwi 2013, 12:19

termostat, chlodnica...
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez riki007 » 10 kwi 2013, 13:05

Chłodnica – jeśli tak, to dlaczego temperatura silnika pięknie się utrzymuje?
termostat – nie otwiera się dopóki silnik się nie nagrzeje, a temperatura później utrzymuje się prawidłowa, więc chyba termostat też ok, nie uważasz?
Początkujący
 
Od: 8 lut 2013, 13:26
Posty: 21
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda6 GG LF 2006 2.0 147KM LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6