Mazda 323 BG PN '94 "White Lady"-ODBUDOWA

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez jarsoN » 4 sty 2013, 01:32

Strasznie to wygląda. Pełen podziwu jestem, że chce Ci się to ratować. Powodzenia życzę :)

Jakbyście potrzebowali pomocy to wiecie gdzie mnie szukać :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2011, 10:36
Posty: 1040
Skąd: LU
Auto: Jest:
m3 '04
Było:
N15, 1.4, '00
EC B6 '92

Postprzez Eklerek323f » 4 sty 2013, 01:37

Życzę powodzenia i wytrwałości w pracach, jestem pełen podziwu ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 14 lut 2010, 22:32
Posty: 2995 (13/28)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.



była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez rafał88 » 4 sty 2013, 11:13

Jest poprostu masakra, moj polonez byl w lepszym stanie:P dobrze ze ktos zechcial ja reanimowac:) bd czekam na efekt koncowy:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Piotr89 » 4 sty 2013, 21:36

Dla zainteresowanych kolejna porcja zdjęć :D
Udało się wzmocnić próg wewnetrzny z jednej strony dużym kawałkiem blachy ponawiercanym w celu wzmocnienia dodatkowymi spawami, z drugiej strony również ponawiercany i następnie przyspawany został kątownik.
Mocowanie wahacza wzmocniłem przez wspawanie odpowiednio przygotowanego profilu, mającego na celu połączenie podłużnicy z mocowaniem.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Teraz już będzie z górki, jeszcze tylko druga strona i można będzie do tyłu przechodzić <faja>
Benzin im Blut
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 00:16
Posty: 2362 (23/27)
Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99

Postprzez Fedor » 4 sty 2013, 22:50

Róbcie chłopcy róbcie. Moja poprzednia mazda, również PN, też przypominała wodolot, ruda ją brała że hej. Podejrzewam że gdybym ją rozebrał tak jak wy to zniszczenia byłyby podobne. Mam nadzieję że obecna jest w miarę ok, nadzieją matką głupich. Czasem lepiej żyć w błogiej niewiedzy :)

Biała strzała jeszcze pojeździ :)
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2011, 15:57
Posty: 146
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 323 BG GTX '90
Focus MK1 1.8 TDDi '00

Postprzez black_pablo » 6 sty 2013, 22:24

kolejna porcja rdzy, pianki, siatki, bitgumu, żywicy i włókna czyli rozbieramy na czynnik pierwsze lewy próg i okolice:

szajs który został z progu:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

oraz fotka od spodu z łatania podłogi:

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2011, 09:47
Posty: 1415 (2/3)
Skąd: Lublin
Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL

Postprzez matthies » 6 sty 2013, 22:42

szacun za zawziętość i powodzenia ;)
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Piotr89 » 6 sty 2013, 22:51

Dziękujemy :D
Zawziętość musi być bo już projekt dawno by umarł :P <glupek2>
Jak to mój teść powiedział po obejrzeniu tego co zrobiliśmy: Co ty Pioter, Mazdoczołga budujesz hahaha
Czyli widocznie będzie dobrze, na bogato i rdza się nie czepi <czytaj>
Benzin im Blut
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 00:16
Posty: 2362 (23/27)
Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99

Postprzez alk80 » 6 sty 2013, 23:21

Piotr89 napisał(a):mój teść powiedział po obejrzeniu tego co zrobiliśmy: Co ty Pioter, Mazdoczołga budujesz hahaha
Czyli widocznie będzie dobrze, na bogato i rdza się nie czepi
jak czytałem z jakich grubych blach robisz wstawki to pierwsza moja myśl była – teraz buda przeżyje więcej niż ma <spoko>
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez matthies » 6 sty 2013, 23:57

tylko o ile masa wzrośnie ;) trzeba bedzie to czyms dobrym kulać
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez alk80 » 7 sty 2013, 01:22

jak zrobi swapa z diesla na benzyne to może masa auta spadnie
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Piotr89 » 7 sty 2013, 01:35

Co do masy pojazdu to widać na zdjęciach ile rdzy i innego szajsu odpadło a to jeszcze nie koniec :|
Kupiłem niedawno arkusz blachy 2x1m grubości 2mm i ważyła chyba 33kg, myślę że maksymalnie wykorzystam połowę z tego więc około 15kg+ farby, szpachle, podkłady około 1-2kg, czyli razem max 20kg. uważam że jest to w normie :D
A wracając do farby, chciałbym dowiedzieć się co byście polecili antykorozyjnego, bo rozważam zakup MINII, najlepiej ołowiowej( pomarzyć można :P ) pierdziele te epoxydy, reaktywne itp, to jest jeden wielki dobrze wypromowany szajs jak dla mnie.
Co do kulania to na wszystko przyjdzie czas, a że ja ludzi lubie trzymac w niepewności to powiem, że do 2014 zostaje dieselek(chyba że odmówi gadania) <diabełek> w tym roku finanse nie pozwolą raczej na odpicowanie BG łącznie ze SWAPEM, w planach jest blacharka- do doskonalości, zawias- bo stary sie rozsypał i lepsze heble, bo mam rodzinę <ok>
Benzin im Blut
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 00:16
Posty: 2362 (23/27)
Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99

Postprzez jarsoN » 7 sty 2013, 01:51

Piotr89 napisał(a):i lepsze heble, bo mam rodzinę <ok>

Trzeba będzie w takim razie zainwestować w więcej cali na zimę, bo większe heble to na 13" nie wejdą :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2011, 10:36
Posty: 1040
Skąd: LU
Auto: Jest:
m3 '04
Było:
N15, 1.4, '00
EC B6 '92

Postprzez alk80 » 7 sty 2013, 08:40

Piotr89 napisał(a):co byście polecili antykorozyjnego, bo rozważam zakup MINII, najlepiej ołowiowej( pomarzyć można :P )
może dachoplast albo lepik ;) :P
a Minie jakąś lepszą to może za wschodnią granicą można dostać??

są też farby przemysłowe, którymi malowane/zabezpieczane są np naczepy samochodowe
warto też pomyśleć nad jakąś farbą ocynkową
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez matthies » 7 sty 2013, 17:20

Piotr89 napisał(a):Co do masy pojazdu to widać na zdjęciach ile rdzy i innego szajsu odpadło a to jeszcze nie koniec :|
Kupiłem niedawno arkusz blachy 2x1m grubości 2mm i ważyła chyba 33kg, myślę że maksymalnie wykorzystam połowę z tego więc około 15kg+ farby, szpachle, podkłady około 1-2kg, czyli razem max 20kg. uważam że jest to w normie :D
A wracając do farby, chciałbym dowiedzieć się co byście polecili antykorozyjnego, bo rozważam zakup MINII, najlepiej ołowiowej( pomarzyć można :P ) pierdziele te epoxydy, reaktywne itp, to jest jeden wielki dobrze wypromowany szajs jak dla mnie.
Co do kulania to na wszystko przyjdzie czas, a że ja ludzi lubie trzymac w niepewności to powiem, że do 2014 zostaje dieselek(chyba że odmówi gadania) <diabełek> w tym roku finanse nie pozwolą raczej na odpicowanie BG łącznie ze SWAPEM, w planach jest blacharka- do doskonalości, zawias- bo stary sie rozsypał i lepsze heble, bo mam rodzinę <ok>


jeżeli rzeczywiście tylko 20 kg to nie ma problemu ;)
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez marshal_sila » 7 sty 2013, 21:08

Piotrek bluźnisz:P podkład epoksydowy dwuskładnikowy jest o wiele lepszy od tej twojej ,,minii''hihi zainwestujesz więcej ale ten podkład to lepsze rozwianie. Nic Ci nie wylazie spod niego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2009, 08:42
Posty: 225
Skąd: Lublin/Krasnystaw
Auto: Była Mazda 323f BA
JeST AUDI A3 1.8 T :)

Postprzez alk80 » 7 sty 2013, 21:31

marshal_sila napisał(a):Nic Ci nie wylazie spod niego
a jak już wylezie to okaże się że jest gorzej niż było, podstawa to porządnie zabezpieczyć od środka, profile zamknięte i tego typu podobne zakamarki gdzie może zasiedzieć się woda
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez black_pablo » 7 sty 2013, 22:09

witam dziś już mniej rdzy <jupi>

zaczynamy odbudowywać obszar wokół prawego tylnego nadkola:

widok z auta, ruda wycięta razem z przegniłą podłużnicą:
Obrazek
powoli zaczyna to nabierać jako takich kształtów:
Obrazek
oraz widok od spodu:
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2011, 09:47
Posty: 1415 (2/3)
Skąd: Lublin
Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL

Postprzez damian » 7 sty 2013, 22:12

marshal_sila napisał(a):Piotrek bluźnisz:P podkład epoksydowy dwuskładnikowy jest o wiele lepszy od tej twojej ,,minii''hihi zainwestujesz więcej ale ten podkład to lepsze rozwianie. Nic Ci nie wylazie spod niego.


na gołą blachę z dodatkiem rdzy najlepszy jest reaktywny bo "wgryza" się w blachę
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 17:02
Posty: 1223
Skąd: Lublin k. Wilczopola
Auto: 323F BG

Postprzez Piotr89 » 7 sty 2013, 22:22

alk80 napisał(a):
marshal_sila napisał(a):Nic Ci nie wylazie spod niego
a jak już wylezie to okaże się że jest gorzej niż było, podstawa to porządnie zabezpieczyć od środka, profile zamknięte i tego typu podobne zakamarki gdzie może zasiedzieć się woda

Stosowałem reaktywny zgodnie z przeznaczeniem, na to akrylowy i lakier i co... po miesiącu znowu rozpiernicz był :| nie wiem jak epoksyd ale podobno taki sam dobry jest jak i reaktywny, jeżeli mam wydać pieniądze w błoto to wolę zrobić to solidnie. Po kolei- MInia, na blache i te wszystkie zakamarki, potem reaktywny, akrylowy, baranek i bezbarwny, na nadwoziu podobnie jednak bez baranka :P
A no i zapomnialbym, mam taki specyfik który daje się na spawy, cos ala fabryczna masa uszczelniająca.
Jednak wychodzę z założenia że jeżeli podłoga jest z nowej zdrowej blachy to wystarczy konserwacja i dobre uszczelnienie aby woda nie dostawała się w zakamarki i powinno być ok przez bardzo długi czas <czytaj> <diabełek>
Pytanie jeszcze takiej kategorii, wiadomo nie doczyszczę wewnątrz zamknietych profili i myślałem na wstrzyknięciu tam minii i potem jakiegoś solidnego smarowidła typu smar karabinowy <co?>
Benzin im Blut
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 00:16
Posty: 2362 (23/27)
Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy