Mazda 323 / 323F (BA / BH) – Szybkie pytania

Mazda 323 1994–1998

Postprzez kinki » 2 sty 2013, 23:44

seru83 napisał(a):czy jeden może jest tylko od klimy?

jeden jest od klimy
Wladca ognia
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 28 lis 2006, 23:08
Posty: 6089 (471/185)
Skąd: Poznań
Auto: A4

Postprzez Marek 161BD081 » 3 sty 2013, 09:10

seru83 napisał(a):Potrzebuję czasowo załączyć obydwa wentylatory aby awaryjnie dojechać do mechanika, gdyż auto mi się przegrzewa. Jak to zrobić?

Można włączyć tryb diagnostyczny (zworka GND <–>TEN na gnieździe) i wówczas po każdym nawet lekkim naciśnięciu na pedał gazu masz załączone wentylatory :)
Ale jak auto się przegrzewa np. przez nieotwierający się termostat to i tak ci ten zabieg nic nie da.
Zresztą nie jest prościej wziąść auto na hol?
Ile masz km do przejechania?

PS. proszę też o uzupełnienie profilu.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Przemek323c » 3 sty 2013, 09:26

Marek 161BD081 napisał(a):Można włączyć tryb diagnostyczny (zworka GND <–>TEN na gnieździe) i wówczas po każdym nawet lekkim naciśnięciu na pedał gazu masz załączone wentylatory


Sredni pomysl. Wtedy kaszani sie zaplon obroty spadaja i silnik przygasa w czasie jazdy, Nie polecam. Lepiej wyjac termostat bo to pewnie jego wina, chyba ze niedrozna chlodnica ale jesli tak jest to i 10 wentylatorow nie pomoze.

Dr.Hardcore napisał(a):Panowie, czy jak dolane jest za dużo oleju, wskaźnik bagnetu ponad Full, to należy upuścić, czy silnik przepali? Jakie są konsekwencje tego?


Delikatnie ponad moze byc.
Przemek323c
 

Postprzez seru83 » 3 sty 2013, 13:59

Marek 161BD081 napisał(a):Zresztą nie jest prościej wziąść auto na hol?Ile masz km do przejechania?

Nie zabardzo. Muszę przejechać 200km. Nie tyle do mechanika, co do komisu gdzie ją kupiłem 3 dni temu, chcę ją zwrócić sprzedawcy. Jak jechałem od niego trasą ok 110-140 km/h to było ok. Wjechałem w miasto i zrobiło jej się gorąco.
Początkujący
 
Od: 1 sty 2013, 13:20
Posty: 7
Skąd: Końskie
Auto: POSZUKUJĘ – Mazda 323F BA

Postprzez Przemek323c » 3 sty 2013, 14:12

To moze pompa wody niedomaga a nie termostat.
Przemek323c
 

Postprzez Marek 161BD081 » 3 sty 2013, 14:40

seru83 napisał(a):Muszę przejechać 200km

Trochę za daleko na taką prowizorkę.

seru83 napisał(a):Jak jechałem od niego trasą ok 110-140 km/h to było ok. Wjechałem w miasto i zrobiło jej się gorąco.

Jaką temperaturę pokazywał w czasie jazdy termometr?

Przemek323c napisał(a):To moze pompa wody niedomaga a nie termostat.

Wysoce prawdopodobne, że chłodnica jest po prostu zabita i pęd powietrza jakotako jeszcze schładzał silnik nawet przy małym obiegu. W mieście już nie było takiego chłodzenia i efekt widać.
Kto wie – może ktoś stosował jakiś "zamulacz" do chłodnic bo kiedyś coś ciekło a efekty są w postaci zamulonego całego układu chłodzenia.
Ciężko tak jest odgadnąć przeszłość autka.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez seru83 » 3 sty 2013, 17:00

Marek 161BD081 napisał(a):Jaką temperaturę pokazywał w czasie jazdy termometr?

wskazówka na trasie była kilka milimetrów przed połową
Początkujący
 
Od: 1 sty 2013, 13:20
Posty: 7
Skąd: Końskie
Auto: POSZUKUJĘ – Mazda 323F BA

Postprzez Fryta86 » 3 sty 2013, 23:41

Dr.Hardcore napisał(a):Panowie, czy jak dolane jest za dużo oleju, wskaźnik bagnetu ponad Full, to należy upuścić, czy silnik przepali? Jakie są konsekwencje tego?


Ja dużo oleju dolewam i nie raz mi się zdarzyło mieć ponad stan (jak i suchy bagnet). Jak silnik pracuje to gubi się to w obiegu – tak że bez obaw. Oczywiście pod warunkiem że to nie jakoś bardzo dużo ponad stan ;P
Ale tak jak mówię jak się często i dużo uzupełnia to nie raz się zdarzy przelać <oczy>
U mnie 6litrów zeszło na 8tyś km . . .
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 gru 2010, 12:59
Posty: 118 (1/2)
Skąd: Glajwitz
Auto: :
MAZDA 323F '96 1.8 LPG
MAZDA 323F '98 1.5 PB
FocusPocus 1.8 TDCI

Postprzez Dr.Hardcore » 4 sty 2013, 22:55

Dzięki Fryta86 za odp, a to aż tak dużo Ci łyka, jaki jest powód główny tego?
U mnie na bagnecie zaczęło spadać w stronę Minimum, po jakiś 5 tyś+, teraz mam już prawie 9tyś przejechane i dolałem niecały litr, więc chyba nie jest tak źle?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2012, 20:26
Posty: 114
Auto: Mazda 323F BA, 1.5 16V Z5, 98r

Postprzez rafał88 » 5 sty 2013, 09:24

Pewnie pierscienie i uszczelniacze nie isntenieja dlatego mu tyle wciaga.
Jak nie caly litr to jest jeszcze ok:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Fryta86 » 5 sty 2013, 14:33

No niestety. Silnik 1.8 ma na liczniku 220tyś (więc nie tak strasznie) ale poprzedni właściciel skatował go źle wyregulowanym gazem i jeżdżeniem na uszkodzonej listwie.
Jak go kupiłem to dymka nie puścił :) po dwóch miesiącach było już tylko coraz gorzej...
Tak że na pewno głowica do roboty (zawory, gniazda, uszczelniacze)– czy pierścienie też? Oby nie ale pewnie też :)
Ale tak jeżdżę i dolewam olej bo co mam zrobić – nie stać mnie na remont ani zmianę auta.
Na razie muszę odłożyć na rozrząd, opony – jak się uda to może zrobię głowicę, ale dołu silnika raczej nie ruszam – bo czy ma sens sama wymiana pierścieni? Tuleje mogą już mieć minimalny owal i wtedy może być jeszcze gorzej. Nie wiem – nie znam się...
Najważniejsze że zawieszenie, hamulce są w b.dobrym stanie...
Ogólnie dbam ile mogę no ale co zrobić... no fajne auto i nawet w tym stanie kopa ma :)
Spalanie też nie takie złe trasa 9l miasto 10l LPG
Z ciekawości mógł bym sprawdzić kompresje, ale czy to coś da... i tak nie da się precyzyjnie zdiagnozować przyczyny – tylko jak się rozbierze to będzie widać :(
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 gru 2010, 12:59
Posty: 118 (1/2)
Skąd: Glajwitz
Auto: :
MAZDA 323F '96 1.8 LPG
MAZDA 323F '98 1.5 PB
FocusPocus 1.8 TDCI

Postprzez Dr.Hardcore » 5 sty 2013, 23:50

A jest jakaś norma dotycząca Z5 ile ma prawo fabrycznie, wziąć oleju na 1000tyś km? Czy fabrycznie nie brał wgl? Wiem, że sportowe silniki są na tyle lekko zestrojone, że zaleceniem producenta jest wlać 1l/1000km przykładem porsche, choć podejrzewam, że Z5 mało ma wspólnego z sportem:D
Ps. Aczkolwiek gdzieś wyczytałem, że przy projektowaniu nadwozia BA pomagało studio Porsche, nie wiem na ile to prawda:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2012, 20:26
Posty: 114
Auto: Mazda 323F BA, 1.5 16V Z5, 98r

Postprzez flywin » 6 sty 2013, 00:31

Mazda 323F BA (1994-1998)
Mazda oprócz modeli 323C i 323S w V generacji wypuściła na rynek jeszcze dwa rodzaje spokrewnionych pojazdów. Pięciodrzwiowy hatchback i czterodrzwiowy sedan, oba wyposażone w drzwi bez ramek i nową karoserię różniącą się od innych modeli 323. Wersja pięciodrzwiowa była oferowana w Japonii jako Mazda Lantis, w Australii i Ameryce Południowej jako Mazda 323 Astina, w Kolumbii jako Mazda Allegro, a w Europie jako Mazda 323F. Natomiast sedan był sprzedawany wyłącznie na rynku japońskim jako Mazda Lantis. Modele te, których karoserie zaprojektowali designerzy Porsche, zbudowane zostały na innych platformach niż poprzednie modele 323. Japoński Lantis zbudowano na płycie CB (mniejszej wersji płyty CA znanej z luksusowych modeli Mazdy: Xedos 6 i Eunos 500). Europejską 323F montowano natomiast na płycie BA, niemal identycznej jak CB, jednak zbliżonej do platform serii B Mazdy. Modele te sprzedawane były wyłącznie z silnikami 1,5 16V l i 1,8 16V l stosowanymi już w innych modelach 323 oraz z 2,0 l V6 24V montowanym również w modelu Xedos 6, oferowanym w Japonii jako Eunos 500


Co do oleju chyba 1l/1k km ale to zależy od Silnika umnie od wymiany do wymiany nic nie ubywa wymiana co 10kkm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez lesiux » 6 sty 2013, 17:18

gdzieś czytałem że wg normy 1l/10000km
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez KoRnFUN » 6 sty 2013, 23:42

flywin napisał(a):Co do oleju chyba 1l/1k km ale to zależy od Silnika

lesiux napisał(a):gdzieś czytałem że wg normy 1l/10000km

dosc duza rozbieznosc ja dolewam od 1l do 2l od wymiany do wymiany
Dawid
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 13 sty 2009, 00:13
Posty: 2033 (9/10)
Skąd: EPA ....
Auto: 323F BA Z5-->KL 95r
626 GE KL 92r
323F BA BP 94r

Postprzez Przemek323c » 7 sty 2013, 08:53

W wiekszosci przypadkow norma to do 1l/1000km.
Przemek323c
 

Postprzez levis119 » 7 sty 2013, 14:24

Panowie mam pytanie czy przednie szyby elektryczne mają gdzieś bezpieczniki?? Te pytanie mnie nurtuje, bo nie działa mi prawa szyba a chciałbym ją zrobić:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2010, 14:04
Posty: 123
Skąd: Pisz
Auto: Mazda 323 f ba 97 1.5 16v

Postprzez Marek 161BD081 » 7 sty 2013, 14:48

levis119 napisał(a):czy przednie szyby elektryczne mają gdzieś bezpieczniki??

Jest jeden wspólny bezpiecznik.

levis119 napisał(a):nie działa mi prawa szyba a chciałbym ją zrobić:)

Przełącznik blokady szyb nie przełączył ci się?
;)
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez levis119 » 7 sty 2013, 17:22

yhym czyli nie ma odpowiedniego za prawą czy lewą strone, ja z przełącznikiem kombinowałem i rozbierałem więc już sam nie wiem:P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2010, 14:04
Posty: 123
Skąd: Pisz
Auto: Mazda 323 f ba 97 1.5 16v

Postprzez KoRnFUN » 7 sty 2013, 17:54

tez miałem ten problem u siebie. kombinowałem na wszystkie strony z przełacznikiem a okazało sie ze silniczek był uwalony. zmieniłem i od tamtej pory smiga.


Ja tez poprosze o pomoc bo mam od wczoraj problem
autko szarpneło raz po kilku km drugi raz, stanąłem na krzyżowaniu a jak ruszyłem to juz chdziło na 3 garach. Na spocie (bo akurat tam jechałem) kolega majki88 wykrecil swiece wykryl uwaloną na 3 cylindrze, wkrecił na próbe od siebie od KL-DE i wszystko było ok. Ja dzis kupiłem komplet swiec denso, zmieniłem ale niestety nadal chodzi na 3 garach. Podejrzenia padły na kable, kopułke,palec może macie inne prpozycje??
Dawid
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 13 sty 2009, 00:13
Posty: 2033 (9/10)
Skąd: EPA ....
Auto: 323F BA Z5-->KL 95r
626 GE KL 92r
323F BA BP 94r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323