Wymiana oleju w silniku z DPF

Postprzez kulca » 12 wrz 2012, 22:29

czy w moim silniku również występuje problem zapychania się smoka olejowego?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2008, 00:38
Posty: 238 (3/1)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF-7J 143KM

Postprzez marex » 12 wrz 2012, 23:16

Tak masz taki sam silnik jak ja, kontroluj czy nie dymi spod korka wlewu oleju jak dymi to oczywiście podkładki pod wtryskiwaczami do wymiany. Jak auto masz od niedawna i z drugiej ręki to powiem że nawet konieczna kontrola smoka bo nie wiesz co działo się z autem wcześniej.
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 18:49
Posty: 421 (1/0)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GY1 '06 MZR-CD 2.0 105KW

Postprzez kulca » 12 wrz 2012, 23:18

autko mam od 4 lat (miała wtedy 60kkm przebiegu), jak przy pracującym silniku odkręcam korek nic nie dymi. Obecnie mam 140kkm przebiegu, myślicie że warto by sprawdzić stan smoka?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2008, 00:38
Posty: 238 (3/1)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF-7J 143KM

Postprzez marex » 12 wrz 2012, 23:32

Z wiadomości znalezionych na forum wadliwe podkładki a co za tym idzie dymienie z korka wlewu oleju są bezpośrednią przyczyną zapychania się smoka. Czyli teoretycznie nie musisz sprawdzać jednak niektórzy zalecają profilaktykę np co 3 wymiana oleju (będziesz spał spokojniej)
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 18:49
Posty: 421 (1/0)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GY1 '06 MZR-CD 2.0 105KW

Postprzez kulca » 12 wrz 2012, 23:36

przy 60kkm miałem wymieniany na gwarancji cały układ zasilania, mam nadzieje że wadliwych podkładek nie mam :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2008, 00:38
Posty: 238 (3/1)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF-7J 143KM

Postprzez dyzioo » 14 lis 2012, 07:11

Dla odświeżenia dane a ASO z wczoraj (mada 6 po lifcie DPF) :

Wymiana oleju z filtrem cena 507,00 zł
sprawdzenie filtra DPF cena to 150,00 zł
wypalenie filtra to 380,00 zł

Pozdro600
Dyzioo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2008, 13:56
Posty: 247 (0/3)
Skąd: Gumilas
Auto: byla M6 GG 2.0 D 2005
byla M6 GH 2.0 2008
jest M6 GJ 2,0 Pb AT 2013

Postprzez chmooreck » 14 lis 2012, 12:09

Jak ja (a w szczególności mój portfel) lubię mazvagtech...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1118 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez kulca » 14 lis 2012, 12:19

wypalenie filtra pozostawię bez komentarza, chyba że Ci świecił już wskaźnik DPF, a i wtedy samemu robi się to poprzez zworkę w kostce (opisy na forum były), jak i zerowanie przeglądu.
Mnie olej z filtrami wszystkimi poprzez allegro wyszedł 300, sam sobie wymieniłem, ASO jest troszkę drogawe...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2008, 00:38
Posty: 238 (3/1)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF-7J 143KM

Postprzez Riki » 14 lis 2012, 14:58

chmooreck napisał(a):mazvagtech


<spoko>
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez dyzioo » 15 lis 2012, 07:41

Dla porównania dostałem ceny z drugiego ASO Mazda.... i jak widać ceny rozbiegaja sie o kilkadziesiat złotych...

"Łożysko oryginalne kosztuje 306 zł, wymiana 120 zł. Łozysko w zamienniku 280
zł.
Koszt wymiany oleju to 420 zł.
Wypalanie DPF 250 zł."

Dodam ze wymiana łożyska w przednim kole w warsztacie 125zł ....;) czyli o całe "PIENĆ" zł drożej niz w ASO Mazda...

Pozdro600
Dyzioo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2008, 13:56
Posty: 247 (0/3)
Skąd: Gumilas
Auto: byla M6 GG 2.0 D 2005
byla M6 GH 2.0 2008
jest M6 GJ 2,0 Pb AT 2013

Postprzez Pioteq25 » 15 lis 2012, 17:36

Łożysko KOYO, co idzie na pierwszy montaż można kupić za 185zł (fox-rzeszów) Wymiana u normalnego mechanika to 100zł Cała impreza kończy się w 300zł

Wymiana oleju w ASO, to jakaś masakra – za co prawie 500zł??? Do DPF leję valvoline synpower env C1 5L kosztuje ok 150zł W przeciwieństwie do dexeli jest to 100% syntetyk.
Polecam sprzedawcę omega3_0 z all...
http://allegro.pl/valvoline-synpower-en ... 93689.html

Wypalenie DPF można wymusić bez IDS'a, choć stopnia zapełnienia już nie sprawdzimy.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez dyzioo » 16 lis 2012, 01:42

wymiana samemu – koszt kolo 200-300zl... Ja wole zaplacic 400 i wymienic w ASO... bo zawsze jak cos spierd...li sie w aucie to moge wrocic do nich ;) i probowac walczyc...
kolega mial tak w swojej 6... kupil olej na alledrogo.... wymienil w ASO... po 800km... filtr DPF mu sie zapchal..pierdnal i <dupa>. Poplynal pona 2 klocki za wymiane DPFa itp...


A co dziwne.. w ASO mi powiedzieli ze DEXELIA nie byla nigdy wprowadzona do sprzedazy detalicznej... tylko ASO ma dostep do dexeli.. nasuwa sie pytanie... skad tyle dexeli na allegro i w sklepach...?
Kto mial racje..? ASO ...??

Ja auto serwisuje w ASO od ponad 3 lat...a serwis sprowadza sie do wymiany ileju raz w roku.. sprawdzenia DPFa... i jakies pierdoly... (tym razem lozysko kola przedniego).

Latwiej z udokumentowaniem przebiegu... a z tym jak sami wiecie ze ciezko....ale to nie w tym temacie..

Pozdro600 z cieplych krajow..;)
Dyzioo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2008, 13:56
Posty: 247 (0/3)
Skąd: Gumilas
Auto: byla M6 GG 2.0 D 2005
byla M6 GH 2.0 2008
jest M6 GJ 2,0 Pb AT 2013

Postprzez wojtek1k » 19 lis 2012, 14:02

witam serdecznie
do tej pory miałem mazdę 6 136km i nie miałem takich problemów, ale (nie)stety idziemy do przodu i teraz pytanie:
jak skasować inspekcję olejową w mazdzie 3 2.0 mzr-cd 143KMz 2007r? :D
wojtek1k
 

Postprzez Pioteq25 » 19 lis 2012, 16:49

Sprawdź, czy w gniazdo ma pin do "masowania" Opis znajdziesz na forum.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez wojtek1k » 20 lis 2012, 15:34

witam ponownie gdzie jest to gniazdo i ew. gdzie szukać na forum?
wojtek1k
 

Postprzez dobrzyn22 » 20 lis 2012, 15:48

wojtek1k napisał(a):gdzie jest to gniazdo

pod maską w puszce bezpieczników

zerknij tu (dot. M6)
http://www.cdn.dk/mazda6/tips.htm
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez adamoz » 29 lis 2012, 09:30

Nawiązując do wcześniejszych postów chciałbym zacytować jak poniżej
Olej wymienia się:
1. Co rok*
2.Co 20.000 km*
3.Jeśli poziom oleju w silniku dojdzie do X bądź go przekroczy *
* cokolwiek nastąpi pierwsze

U mnie kontrolka DPF (błąd P2459) zaczęła migać po przejechaniu około 15000km od poprzedniego kasowania inspekcji (1000km po wymianie oleju, czyli poziom daleki od X).

Cytując za: https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 41800.html
DTC P2459 – Częstotliwość regeneracji DPF
PCM oblicza dystans do następnej wymiany oleju bazując na warunkach prowadzenia pojazdu (obciążenie silnika, częstotliwość regeneracji filtra cząstek stałych). Jeżeli obliczony dystans osiągnął dystans konieczny do wymiany oleju, PCM zapisuje DTC i włącza wyświetlanie kontrolki DPF.

Wiosek: lepiej nie trzymać się przykazań książkowych, wymieniać olej częściej i pamiętać o kasowaniu inspekcji
Początkujący
 
Od: 28 lis 2012, 10:38
Posty: 20 (0/1)
Auto: Mazda 6 GY 2006 143KM DPF

Postprzez gal12 » 27 gru 2012, 12:50

Witam wszystkich.
DPF w mojej karocy usunąłem rok temu. Na razie jest OK. Mam pytanie dotyczące wymiany oleju – jak to sugeruje wątek hehehe. Czy lać olej przeznaczony do DPF-ów czy "normalny" 5w30?
Początkujący
 
Od: 27 gru 2011, 23:21
Posty: 5
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 143 KM 2006

Postprzez dobrzyn22 » 27 gru 2012, 14:04

gal12 napisał(a):"normalny" 5w30?

<ok> <spoko>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez gal12 » 27 gru 2012, 14:41

ojoj kolego nie bądź czepliwy :) Po prostu znalazłem na stronie fox dwa oleje dexelia: jeden Mazda Original Oil Ultra DPF 5w30 a drugi Mazda Original Oil Ultra 5w30. No i nie wiem, który zastosować: do DPF-a czy "normalny" ;)
Początkujący
 
Od: 27 gru 2011, 23:21
Posty: 5
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 143 KM 2006

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6