Układ wydechowy – Mazda Xedos9 KL
1, 2
Witam,chciałbym uzyskać informację jak poprawnie zmodyfikować układ wydechowy w mojej maździe.
Przeczytałem kilka wątków o wydechach i chciałbym zebrać te informację w jednym temacie.
Pacjent mazda xedos 9 2,5V6 LPG.Samochód nie ma problemu z olejem,wydaję sie że jedzie dość sprawnie.Oczywiście przed i po wymianie wydechu auto będzie hamowane.
Zdaje sobie sprawę że te zabiegi moga nie przynieść wielkich efektów,ale tłumik środkowy i końcowy i tak mam do wymiany więc zaryzykuje
1. Dolot powietrza.
Filtr stożkowy czy wkładka? Producenci wkładek deklarują zwiększenie przepływu powietrza o 30% a jak to ma sie w przypadku filtrów stożkowych? W poprzedniej Vce miałem dolot i wiem że dzwięk wkręcania na obroty jest piękny ale w xedzie chciałbym żeby było normalnie.
2.Kolektory wydechowe.
Zamówione 6-2-1 z kwasówki.Pytanie owijać bandażem czy nie?
Czytałem że warto poprawić spawy bo lubią pękać ? Ktoś się z tym spotkał?
3.Katalizator
Przeczytałem wątki o wywalaniu kata i wstawieniu strumienic,rurek itp Dużo jest opinii o metalicznym odgłosie,dymieniu więc to rozwiązanie odpada.
Z tego co wycztałem w necie
Katalizator szybciej się wypala ze względu na wysokie temperatury. Ponadto obciążony jest oddziaływaniem siarki, która niestety występuje w polskim gazie. Duże zasiarczenie gazu sprawia, ze katalizator ulega stopniowemu zatykaniu, natomiast wysoka temperatura (spowodowana wypalaniem siarki) szybciej zużywa materiał tłumiący w tłumiku środkowym oraz tłumiku końcowym.
więc chyba zdecyduje się na wymianę na metalowy
Czy taki będzie dobry
http://allegro.pl/katalizator-metalowy- ... 57900.html widziałem że przewija się przez forum w kilku samochodach.
4.Tłumik środkowy przelotowy
Tutaj skłaniam sie w stronę firmy RM-motors i tłumika przelotowego.
Ori tłumik w xedosie ma długość 60 cm,robiąc na zamówienie podać oryginalne wymiary,czy może być krótszy.
Warto wykonać dodatkowe przetłoczenie które ma niby tłumic dzwięk tak jak opisano w aukcji?
http://allegro.pl/sportowy-przelotowy-t ... 75170.html
5. Tłumik końcowy przelotowo komorowy
Mam taki u znajomego tłumikarza,nierdzewny w cenie 300zł z montażem i możliwościa zwrotu jeśli będzie za głośny.
Pozdrawiam
delikatnie zmieniłem tytuł wątku, jarek.ZE
Przeczytałem kilka wątków o wydechach i chciałbym zebrać te informację w jednym temacie.
Pacjent mazda xedos 9 2,5V6 LPG.Samochód nie ma problemu z olejem,wydaję sie że jedzie dość sprawnie.Oczywiście przed i po wymianie wydechu auto będzie hamowane.
Zdaje sobie sprawę że te zabiegi moga nie przynieść wielkich efektów,ale tłumik środkowy i końcowy i tak mam do wymiany więc zaryzykuje
1. Dolot powietrza.
Filtr stożkowy czy wkładka? Producenci wkładek deklarują zwiększenie przepływu powietrza o 30% a jak to ma sie w przypadku filtrów stożkowych? W poprzedniej Vce miałem dolot i wiem że dzwięk wkręcania na obroty jest piękny ale w xedzie chciałbym żeby było normalnie.
2.Kolektory wydechowe.
Zamówione 6-2-1 z kwasówki.Pytanie owijać bandażem czy nie?
Czytałem że warto poprawić spawy bo lubią pękać ? Ktoś się z tym spotkał?
3.Katalizator
Przeczytałem wątki o wywalaniu kata i wstawieniu strumienic,rurek itp Dużo jest opinii o metalicznym odgłosie,dymieniu więc to rozwiązanie odpada.
Z tego co wycztałem w necie
Katalizator szybciej się wypala ze względu na wysokie temperatury. Ponadto obciążony jest oddziaływaniem siarki, która niestety występuje w polskim gazie. Duże zasiarczenie gazu sprawia, ze katalizator ulega stopniowemu zatykaniu, natomiast wysoka temperatura (spowodowana wypalaniem siarki) szybciej zużywa materiał tłumiący w tłumiku środkowym oraz tłumiku końcowym.
więc chyba zdecyduje się na wymianę na metalowy
Czy taki będzie dobry
http://allegro.pl/katalizator-metalowy- ... 57900.html widziałem że przewija się przez forum w kilku samochodach.
4.Tłumik środkowy przelotowy
Tutaj skłaniam sie w stronę firmy RM-motors i tłumika przelotowego.
Ori tłumik w xedosie ma długość 60 cm,robiąc na zamówienie podać oryginalne wymiary,czy może być krótszy.
Warto wykonać dodatkowe przetłoczenie które ma niby tłumic dzwięk tak jak opisano w aukcji?
http://allegro.pl/sportowy-przelotowy-t ... 75170.html
5. Tłumik końcowy przelotowo komorowy
Mam taki u znajomego tłumikarza,nierdzewny w cenie 300zł z montażem i możliwościa zwrotu jeśli będzie za głośny.
Pozdrawiam
delikatnie zmieniłem tytuł wątku, jarek.ZE
-
Przemek...
- Od: 8 wrz 2006, 16:22
- Posty: 8661 (84/80)
- Skąd: KCH
- Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT
Na twoim miejscu kupiłbym wkładkę k&n lub pipercross. Dobre układy wydechowe robi MG Motorsport, który jest w Siemianowicach Śl. czyli nie daleko Ciebie
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
-
jarek.ZE
- Od: 25 lis 2008, 01:19
- Posty: 3760 (180/234)
- Skąd: Konstancin-Jeziorna
- Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04
Dokładnie jak pisze jarek.ZE polecam wkładkę K&N sam mam taka zmniejsza opory zassania powietrza spalanie troszeczkę się obniży a co do kolektora czy u ciebie nie występują katalizatory wstępne przy kolektorach?jeżeli nie to spoko możesz 6-2-1 montować,a co do środkowego katalizatora możesz wyciąć tylko nie wstawiaj żadnej strumienicy bo ona w miejscu katalizatora tylko pogorszy osiągi zwykła rurka wystarczy.
MAZDA i'like that prum
- Od: 21 lis 2007, 01:27
- Posty: 112
- Skąd: TSK
- Auto: były 2XMazda 626 GD & Mazda 626 GE & Mazda Xedos 9 FL 2,5V6 A/T & Fiat Ducato 2.5 TDI laweta &
MPV LW FS & Mazda 5 cr 1.8 obecnie Mazda MPV LW 2.3 L3
Kolektory koniecznie owiń bandażem bo inaczej będzie naprawdę gorąco pod maską Co do kata to ja wyciąłem, ale wleci na swoje miejsce bo auto przy przygazówkach kopci jakby brało oliwe na litry i wali niedopalonym paliwem a wcześniej tego nie było
Nigdy nie jedź szybciej niż lata twój anioł stróż
tomekV6 napisał(a):Kolektory koniecznie owiń bandażem bo inaczej będzie naprawdę gorąco pod maską Co do kata to ja wyciąłem, ale wleci na swoje miejsce bo auto przy przygazówkach kopci jakby brało oliwe na litry i wali niedopalonym paliwem a wcześniej tego nie było
Dokładnie bez kata wali strasznie i sztora na całą wieś idzie, przerabiałem to w zeszłym tygodniu
-
Lantis 89
Dokładnie bez kata wali strasznie i sztora na całą wieś idzie, przerabiałem to w zeszłym tygodniu [/quote]
ale co do lpg to tego nie bedzie a i tak pod dluzszej eksploatacji na gazie katalizator sie wypali
ale co do lpg to tego nie bedzie a i tak pod dluzszej eksploatacji na gazie katalizator sie wypali
MAZDA i'like that prum
- Od: 21 lis 2007, 01:27
- Posty: 112
- Skąd: TSK
- Auto: były 2XMazda 626 GD & Mazda 626 GE & Mazda Xedos 9 FL 2,5V6 A/T & Fiat Ducato 2.5 TDI laweta &
MPV LW FS & Mazda 5 cr 1.8 obecnie Mazda MPV LW 2.3 L3
tego nie wiem a jeśli są to co?damian626 napisał(a): co do kolektora czy u ciebie nie występują katalizatory wstępne przy kolektorach?jeżeli nie to spoko możesz 6-2-1 montować,
Katalizator na pewno zastąpie metalowym,żadne rurki nie wchodzą w gre.
Pytałem sprzedawce z allegro o wkładkę simoty,na dzień dzisiejszy nie ma nic o zbliżonych wymiarach.
Czekam jeszcze na odpowiedź w sprawie ceny wkładki Pipercros.
K&N znalazłem za 185zł.Jeśłi ceny będą zbliżone którą ewentualnie wybrać?
Dzięki za namiar.jarek.ZE napisał(a): Dobre układy wydechowe robi MG Motorsport, który jest w Siemianowicach Śl. czyli nie daleko Ciebie
-
Przemek...
- Od: 8 wrz 2006, 16:22
- Posty: 8661 (84/80)
- Skąd: KCH
- Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT
jezeli masz katalizatory wstepne to nici z kolektora 6-2-1 bo masz sondy przed i za katami ewentualnie ratuje cie wiazka i sterownik od starszych wersji bez katów polecam wkladke K&N ja placilem ok 270 zl inne firmy nie oferowaly wkladek do x9 o wymiarach oryginalnej
MAZDA i'like that prum
- Od: 21 lis 2007, 01:27
- Posty: 112
- Skąd: TSK
- Auto: były 2XMazda 626 GD & Mazda 626 GE & Mazda Xedos 9 FL 2,5V6 A/T & Fiat Ducato 2.5 TDI laweta &
MPV LW FS & Mazda 5 cr 1.8 obecnie Mazda MPV LW 2.3 L3
pod atuem najlepiej na kanale zobaczysz ze zaraz pod kolektorami sa takie bańki wielkości dwóch pięści w obudowie metalowej to sa katy i beda sondy nad i pod ale po 98 roku to juz chyba kazdy mial w mojim po lifcie sa o dziwo ostanio mialem takiego z 94 roku tez mial mowie o dziwo bo kolega ma 94 i nie ma w 96 tez sie nie spotkalem
MAZDA i'like that prum
- Od: 21 lis 2007, 01:27
- Posty: 112
- Skąd: TSK
- Auto: były 2XMazda 626 GD & Mazda 626 GE & Mazda Xedos 9 FL 2,5V6 A/T & Fiat Ducato 2.5 TDI laweta &
MPV LW FS & Mazda 5 cr 1.8 obecnie Mazda MPV LW 2.3 L3
a ja powiem że nie ma X9 nie miał takich bajerów, chociaż wygląd kolektorów może na to wskazywać, kształt ten sam, ale w środku pusto.
Beny nie obawiasz się że auto będzie głośniejsze po takiej modyfikacji wydechu? Wszak do X9 ryczący tłumik nie przystoi...
Beny nie obawiasz się że auto będzie głośniejsze po takiej modyfikacji wydechu? Wszak do X9 ryczący tłumik nie przystoi...
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
[quote="ProboszczV6"]a ja powiem że nie ma X9 nie miał takich bajerów, chociaż wygląd kolektorów może na to wskazywać, kształt ten sam, ale w środku pusto.
niestety katalizatory wstępne występowały ja u siebie mam po lifcie ,a w tych starszych przed liftem tez widzialem
niestety katalizatory wstępne występowały ja u siebie mam po lifcie ,a w tych starszych przed liftem tez widzialem
MAZDA i'like that prum
- Od: 21 lis 2007, 01:27
- Posty: 112
- Skąd: TSK
- Auto: były 2XMazda 626 GD & Mazda 626 GE & Mazda Xedos 9 FL 2,5V6 A/T & Fiat Ducato 2.5 TDI laweta &
MPV LW FS & Mazda 5 cr 1.8 obecnie Mazda MPV LW 2.3 L3
damian a masz 4-6 lambdów? ja też mam puszki do kolektora przykręcone, w miejscach lambd za "prekatami" wkręcone zaślepki, w środku pusto.
Po lifcie może i takie coś było, ale wiem że raczej tylko Millenia miała takie rozbudowane oczyszczanie świata.
Po lifcie może i takie coś było, ale wiem że raczej tylko Millenia miała takie rozbudowane oczyszczanie świata.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
mam 4 lambdy przed i za prekatami i u mnie sa niesety pełne maja monolit itd i tak jak mówiłem to nie pierwszy xedos w którym się z tym spotkałem nawet w takim z 94 roku to widziałem
MAZDA i'like that prum
- Od: 21 lis 2007, 01:27
- Posty: 112
- Skąd: TSK
- Auto: były 2XMazda 626 GD & Mazda 626 GE & Mazda Xedos 9 FL 2,5V6 A/T & Fiat Ducato 2.5 TDI laweta &
MPV LW FS & Mazda 5 cr 1.8 obecnie Mazda MPV LW 2.3 L3
Znaczy że poliftowy X9 ma tak rozbudowaną oczyszczalność... a reszta pewnie jest zależna od rynku zbytu i ewentualnych swapów silników... tak mi się wydaje
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Panowie co z tym wydechem w xedosie? Są jakieś sprawdzone metody aby poprawić brzmienie?
Dzisiaj byłem u tlumikarza bo osłona katalizatora brzęczała, naprawa była szybka i darmowa bo osłona poleciała do kosza ale mam też końcowy tłumik do wymiany który jest nie dostępny. Korci mnie aby na próbę wstawić tam rurę. Robił ktoś taką operację?
Dzisiaj byłem u tlumikarza bo osłona katalizatora brzęczała, naprawa była szybka i darmowa bo osłona poleciała do kosza ale mam też końcowy tłumik do wymiany który jest nie dostępny. Korci mnie aby na próbę wstawić tam rurę. Robił ktoś taką operację?
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje