[Xedos6 CA] Szybkie pytania

Mazda Xedos 6 1992–1999

Postprzez Crenshaw » 25 gru 2012, 13:15

sylwo napisał(a):Jest szansa że na nowych amorkach gazowych auto będzie stało wyżej?


chyba nie, sprężyny decydują o wysokości.
Obrazek
Keeper of the Art
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 18:06
Posty: 3761 (89/91)
Skąd: Barlinek
Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'

Postprzez freezoneq » 25 gru 2012, 13:50

W takim razie, żeby pogodzić glebę i nie dobijanie amorków trzeba zainwestować w gwint albo twardsze amortyzatory, dobrze rozumuję?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 02:02
Posty: 1728 (0/10)
Skąd: Trawniki
Auto: XC70 Cross Country '01
Xedos 6 '92 KF

Postprzez rclmati » 25 gru 2012, 14:03

Przy tych sprezynach i tak wynik bedzie odbiegał od stanu rzeczywistego. Niestety minusów jest sporo jesli chodzi o glebę
Był X6 ,M6, A6 C6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2012, 22:21
Posty: 2760 (13/8)
Skąd: Łódź
Auto: Daewoo Matiz 00'
Audi A6 C7 12'
VW Polo 10'

Postprzez Siw-y » 25 gru 2012, 14:30

sylwo napisał(a):Sam sprawdzałem przed wymianą 85% i po wymianie (ori Tokico) pokazało 80% hahaha

To nie są procenty sprawności amortyzatorów :P
To jest procent kontaktu opony z podłożem podczas pięciosekundowego pomiaru :)
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez Crenshaw » 25 gru 2012, 15:09

freezoneq napisał(a):W takim razie, żeby pogodzić glebę i nie dobijanie amorków trzeba zainwestować w gwint albo twardsze amortyzatory, dobrze rozumuję?


tu nie chodzi o twardość amortyzatorów tylko o ich zakres pracy, normalne też wytrzymają tylko trzeba by było zmienić ten zakres.

Obrazek

jak widać skok jest taki sam tylko przy sportowej sprężynie zmienia się zakres jego pracy, gdy sprężyna jest krótsza amortyzator pracuje niżej niż to jest przy normalnej sprężynie i stąd dobijanie jak się wpadnie w dziurę.
Obrazek
Keeper of the Art
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 18:06
Posty: 3761 (89/91)
Skąd: Barlinek
Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'

Postprzez art_olsztyn » 25 gru 2012, 17:10

Mógłby mi ktoś wrzucić fotke w którym miejscu są podłączone halogeny ze zderzaka? : )
no one can fight the tide forever!
Zapraszam na mój mini blog;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2011, 20:02
Posty: 159
Skąd: artoszyce
Auto: Xedos 6 94' 1.6 16V B6 LPG BRC
Mazda 6, 1.8 120kM, 2003

Postprzez sylwo » 25 gru 2012, 18:51

Trochę mi się nie chce wierzyć że dobija na oryginalnych eibach'ach. Może są cięte? Bo na prawdę nisko stoi ten przód...

Obrazek

Nie mówcie mi że to jest 5mm różnicy :D

Eibach – 30mm Mateusza
H&R – 25mm u mnie, wg danych sprzedawcy.


A nie jestem pewien czy przypadkiem Papi nie ma u siebie Eibacha :>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4292 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez freezoneq » 25 gru 2012, 20:07

Jutro jadę do znajomego, który pracuje w ASO Mazda Impex w Lublinie. Umówimy się na przerzucenie sprężyn na oryg, zobaczymy co i jak. Bo przecież nie wykluczone, że amortyzatory mogą mieć już najlepsze lata dzielnej pracy za sobą.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 02:02
Posty: 1728 (0/10)
Skąd: Trawniki
Auto: XC70 Cross Country '01
Xedos 6 '92 KF

Postprzez Hazu » 25 gru 2012, 20:17

DamianSzatan666 napisał(a):tak szczerze mówiąc to stacje tylko teoretycznie pokazują zużycie amorków. miałem wylane a i tak pokazało ponad 85% :( Więc w to nie wierzę...


Wylane to nie znaczy nie sprawne , dopóki olej w amortyzatorze będzie to amortyzator będzie sprawny.
Crenshaw
jakby dobijało Ci tak jak to na rysunku pokazałeś, to by Ci ten amorek przez mocowanie wyleciał.

Dobija na odbojach
Jak nie ma oryginalnych odboji, tylko te zamienniki proponowane w sklepach, to będzie dużo bardziej czuć to dobijanie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez deejay27 » 26 gru 2012, 12:38

Co do tego auta, które zakupił kolega freezoneq to może ja się wypowiem, bo to właśnie ja kupowałem i zakładałem to zawieszenie w tym Xedze.
Gdy ja kupiłem tego Xeda , miał wszystko ori z zawiechą , lecz praktycznie od razu pojawił się problem stuków w prawym kole na małych nierównościach. Pojechałem na stacje diagn. w celu zlokalizowania dzięcioła :) Okazało się że zawieszenie jest w bardzo dobrym stanie (Mati dostał odemnie komplet faktur na naprawę jeszcze przez poprzedniego właściciela m.in elementów zawieszenia ) Nie było żadnego luzu , a coś jednak stukało. Pozostały amortyzatory, które tak naprawde nie były zużyte, auto prowadziło się dobrze nie uciekało na nierównościach itp. Jednak diagnosta wykrył luz na prawym amorze w pewnym zakresie jego pracy. Podjąłem decyzje o ich wymianie. Ale pomyślałem że zakupie niższe sprężyny dedykowane Eibach , które będą mogły bez problemów pracowac na standardowych amorach. Sprężyny kupiłem uzywane z allegro do tego nowe amory kayaba i łożyska mcpersonow razem z tymi gumami cały komplet. Jedynym problemem przy ich wymianie byly właśnie odboje których nie mogłem dostac wtedy w swoim miejskim motoryzacyjnym i zostały dobrane od 626. Może własnie tutaj należałoby szukac problemu z tym dobijaniem bo u mnie też on występował .Tylko że ja akurat bardzo uważałem na dziurach i byłem zawalidrogą. :)
Co do tego Sylwo że stoi nisko, to nie ma co porównywac eibacha do H&R, bo eibach jest duzo niższy, niż jest to opisane przez producenta( tu mogłby się wypowiedziec Barthek bo on testował chyba każde )
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 6 gru 2009, 12:35
Posty: 3100 (13/54)
Skąd: Barlinek
Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)

Postprzez sylwo » 26 gru 2012, 14:09

No okej zgoda :) ja się cieszę że mój tak nie "usiadł" bo i tak przycieram przy wieździe do domu ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4292 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez freezoneq » 26 gru 2012, 15:01

Dobrze, że to napisałeś deejay27. Z tego co zauważyłem to lewa strona dobija non stop, na najmniejszych nawet nierównościach. Tył bez znaczenia. Prawy przód natomiast nie dobija praktycznie wcale.
Co ciekawe, z przodu w lewym kole stuka po gwałtownym puszczeniu/dodaniu gazu. Trzeba to koniecznie zbadać.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 02:02
Posty: 1728 (0/10)
Skąd: Trawniki
Auto: XC70 Cross Country '01
Xedos 6 '92 KF

Postprzez Tomek xed » 26 gru 2012, 15:56

Witam wszystkich. Mam małe pytanie.Moja Mazda Xedos 6 1997r bierze trochę oleju.Gdy ją kupiłem to jeździłem przez miesiąc i nie było ubytku ale po wymianie oleju zaczęło go niestety ubywać.Teraz leję olej Mazda 5W-30. Czy pomożę wymiana oleju na inny ??? ma przejechane 170 000 ale tak naprawdę to niewiem czy nie ma więcej.pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2012, 04:31
Posty: 46
Skąd: Świdnica
Auto: CA 1997 Xedos 6
V6 2.0l 24V 140 KM

Postprzez sylwo » 26 gru 2012, 16:05

Na forum już "rzeki olejowe" są :P
Ile bierze? i przy tym przebiegu zalecał bym 10W-40.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4292 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez Tomek xed » 26 gru 2012, 16:23

sylwo napisał(a):Na forum już "rzeki olejowe" są :P
Ile bierze? i przy tym przebiegu zalecał bym 10W-40.
sylwo napisał(a):Na forum już "rzeki olejowe" są :P
Ile bierze? i przy tym przebiegu zalecał bym 10W-40.

No teraz w zimie sporo na 500km 0,5 litra
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2012, 04:31
Posty: 46
Skąd: Świdnica
Auto: CA 1997 Xedos 6
V6 2.0l 24V 140 KM

Postprzez Crenshaw » 26 gru 2012, 16:37

przeczuwam, że mógł być wcześniej zalany moto doktorem :P
Obrazek
Keeper of the Art
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 18:06
Posty: 3761 (89/91)
Skąd: Barlinek
Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'

Postprzez deejay27 » 26 gru 2012, 16:41

sylwo napisał(a):No okej zgoda :) ja się cieszę że mój tak nie "usiadł" bo i tak przycieram przy wieździe do domu ;)

Dla porównania ten Xed z linku poniżej też ma eibacha i również nisko siedzi , różnica jest z tylu ale tu w mim byłym podejrzewam amory od 626 które lekko pieją i dlatego jest wyżej.
viewtopic.php?f=314&t=46447&start=140
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 6 gru 2009, 12:35
Posty: 3100 (13/54)
Skąd: Barlinek
Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)

Postprzez Tomek xed » 26 gru 2012, 16:56

Crenshaw napisał(a):przeczuwam, że mógł być wcześniej zalany moto doktorem :P
no tego to już się nie dowiem.hmmmm co teraz zrobić ??? zmienić olej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2012, 04:31
Posty: 46
Skąd: Świdnica
Auto: CA 1997 Xedos 6
V6 2.0l 24V 140 KM

Postprzez Crenshaw » 26 gru 2012, 17:04

1l/1000km to bardzo dużo, nie możliwe żeby wymiana oleju pomogła, u mnie jest to samo, też ma taki apetyt. W grę wchodzi tylko remont...
Obrazek
Keeper of the Art
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 18:06
Posty: 3761 (89/91)
Skąd: Barlinek
Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'

Postprzez Tomek xed » 26 gru 2012, 17:28

Crenshaw napisał(a):1l/1000km to bardzo dużo, nie możliwe żeby wymiana oleju pomogła, u mnie jest to samo, też ma taki apetyt. W grę wchodzi tylko remont...
no to niedobrze nie wiem czy nie zmienić oleju na tańszy i poprostu dolewać
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2012, 04:31
Posty: 46
Skąd: Świdnica
Auto: CA 1997 Xedos 6
V6 2.0l 24V 140 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6