podwójne przekręcenie kluczyka-czy to zabezpieczenie auta?

Postprzez Yanek » 19 gru 2012, 18:06

Witam serdecznie,
piszę w imieniu teścia i jego nowo zakupionej Mazdy 3 1,6 D 2005r. Problem, który chciałbym poruszyć w tym konkretnym poście to dziwny sposób "zabezpieczenia "auta w postaci podwójnego przekręcenia kluczyka, tj. najpierw przekręcenie do momentu zapalenia się kontrolek, powrót(wyłączenie) i ponowne przekręcenie do uruchomienia auta. Teść twierdzi, że tylko wówczas samochód pracuje prawidłowo, w innym przypadku nie ma mocy, tak jakby turbina w ogóle nie działała czy coś. Dla mnie to dziwne ale może któryś z was ma takie samo zabezpieczenie i wówczas przegram zakład z teściem.
Yanek
 

Postprzez lukaszm » 19 gru 2012, 18:08

dziwne specjalistą od diesla nie jestem ale czy teściowi pali się kontrolka silnika?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez radzi89 » 19 gru 2012, 19:08

Raczej jest to problem dotyczący silnika i jego osprzętu więc przenoszę do działu diesel.
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez kropek101 » 19 gru 2012, 19:11

Pierwszy raz słyszę o takim czymś sam mam 1,6D i nie ma takiego czegoś
Na jego miejscu jechał bym na kompa z autem lub sam sprawdził po kolei od turbo-czy działa grucha... może się coś zawieszać i to pierwsze objawy awari...
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez bieski » 19 gru 2012, 19:19

Proszę o poprawę tematu. To co ma teściu to raczej nie jest zabezpieczenie.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez widmo82 » 20 gru 2012, 08:12

bieski napisał(a): To co ma teściu to raczej nie jest zabezpieczenie.


Dokładnie. To co ma teściu to problem! Czy teściu jest pewien, że jak nie "cofnie" kluczyka to jest słabsze auto? Kontrolki swiecą się podobnie w obu przypadkach? Może jakis "specjalista" pozbawił mazde którejś żarówki i nie dowiecie się wszystkiego.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez Bartoliniusz » 20 gru 2012, 17:04

W takim przypadku nie zastanawiałbym sie tylko podjechał do mechanika, a jak nie masz pewnego to najlepiej do ASO.
Przedstawiciel regionalny VOTUM SA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2012, 23:21
Posty: 744 (0/6)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 3 BK
1.6 Y6

Postprzez lukaszm » 20 gru 2012, 17:06

hmm może gdzieś masy brakuje...?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez Yanek » 20 gru 2012, 20:41

Dzięki za szybką odpowiedź, też myślałem że zabezpieczenie takiego rodzaju mija się z celem, bo auto i tak może odjechać. Fakt, teść zaczyna mieć coraz więcej z Madzią problemów, po wymianie świec w lipcu wszystko było ok ale przy pierwszych mrozach autko zaczęło robić się humorzaste, obroty falują ale z tendencją do dołu, czasami Madzia gaśnie nawet zarówno na zimnym jak i na ciepłym silniku, na kompie wyskakuje błąd P138B czyli coś od świec( ale po wymianie były w lipcu). Na marginesie u teścia nie pali się kontrolka od świec przy uruchomieniu, czy to normalne?
Yanek
 

Postprzez lukaszm » 20 gru 2012, 20:52

hmm trochę dziwne bo przy dieslu kontolka od świec to podstawa, można sprawdzić czy w ogóle są kontrolki zróbcie coś takiego: wyciągasz kluczyk naciskasz przycisk od kasowania km na liczniku jednocześnie wkładając kluczyk do stacyjki i przekręcając do pojawienia się kontrolek. powinno Ci się na wyświetlaczu zapalić ESSE. Po tym menu poruszasz się przyciskając ciągle ten sam przycisk od kasowania licznika. Każde menu ma swój nr możesz poczytać o tym w ukrytych opcja trip computera podałem Ci niżej linka, Wy potrzebujecie się dostać do menu 88888 powinny zapalić się wszystkie działające kontrolki, jak znajdę filmik któregoś z chłopaków jakie powinny się pojawić w przypadku 1.6D podam Ci linka.


p.s nie udało się znaleźć zagadaj do któregoś z chłopaków 911mc lub cbr być może mają nagrane lub znajdą chwilę by nagrać.


Ukryte opcje trip computer: viewtopic.php?f=60&t=51343
Ostatnio edytowano 20 gru 2012, 21:01 przez lukaszm, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez bieski » 20 gru 2012, 20:53

......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez akostarek » 20 gru 2012, 21:45

Raczej bym nie łączył tego błędy z gaśnięciem, chyba że samochód jest z FAPem, tam problemy ze świecami żarowymi czasami są bardziej dotkliwe.
Jeśli nie ma innych błędów to kiedy był wymieniony filtr paliwa ? próbowaliście zalać innego paliwa ? Może być też coś z regulacją ciśnienia w CR.

Ogólnie sprawny diesel na CommonRailu odpala bez problemu przy -10 z niesprawnymi świecami, kontrolka grzania świec pojawia się dopiero przy temp ~0 stopni (i mruga na chwilkę). Temperatura jest brana z czujnika temp płynu chłodzącego. Świecenie kontrolki nie jest jednoznacznie z działaniem świec ;) a oznacza co najwyżej "żądania" grzania.

Sam błąd może być spowodowany:
-uwaloną świecą
-problemem z połączeniem świeca –> przekaźnik
-popsutym przekaźnikiem świec

poszukasz na forum to co nieco znajdziesz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez kudlaty » 21 gru 2012, 20:29

Ja na początku myślałem że u mnie nie ma kontrolki od świec żarowych. Dopiero jak przyszły mrozy to zapalała się ona dosłownie na sekundę, a przy mrozach -20-25 paliła się trochę dłużej.
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2012, 21:58
Posty: 50
Auto: Mazda 3 1,6 citd 2006r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323