Układ chłodzenia, przegrzewanie, wycieki.

Postprzez noxes » 7 paź 2012, 11:50

sebek-71 napisał(a):to znaczy, że jest gdzieś nieszczelność...

Nieszczelność jest. Sączy się delikatnie z chłodnicy, ale czy nie powinno pobrać płynu ze zbiorniczka wyrównawczego?
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez sebek-71 » 7 paź 2012, 15:06

Nie pobierze ze zbiorniczka, ponieważ jest nieszczelność i nie ma podciśnienia, żeby zassało płyn.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1144 (1/19)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez LAJCIK29 » 7 paź 2012, 15:13

Kiedyś też mi się delikatnie sączyło z chłodnicy i dolewałem co kilka dni coraz więcej i wymiana chłodnicy pomogła. A czy może ktoś napisać czym różni się chłodnica od automatu od manuala. Bo Ja kupiłem za 100zł na allegro nową ale do automatu i nie wiem czy dobrze zrobiłem, ale kawałek zimy i całe lato przejeździłem i narazie nic się ie dzieje :D
Było 1-126p 0,6 23KM 81r. 2-Escort 1,3 69KM 81r. 3-Croma 2,0 101KM 89r.
4-Mondeo 2,0-136KM 93r. 5-Xedos6 2,0 144KM 93r.6 Mazda 6 2.0 141KM 2003r.
7 Mercedes CLK 4.3 279KM 2000r.
LAJTOWY
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Górnego Śląska
 
Od: 21 wrz 2009, 10:43
Posty: 2828 (133/56)
Skąd: Śląsk, Dąbrowa górnicza
Auto: Mesiedeś CLK430 – bestyjka

Postprzez kamil6423 » 7 paź 2012, 15:30

Podciśnienie się wytwarza, ale łatwiej zassać powietrze przez nieszczelność niż płyn ze zbiorniczka wyrównawczego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2010, 16:54
Posty: 157
Skąd: Wrocław
Auto: Xedos 6 2.0 1993r

Postprzez sebek-71 » 7 paź 2012, 15:33

Ta od automatu ma dodatkowe wyjścia(króćce), żeby chłodzić skrzynię, ale ponoć można je zaślepić i śmigać.
Jak coś, mam taką na zbyciu-tanio :D

Dopisano 7 paź 2012, 15:35:

kamil6423 napisał(a):Podciśnienie się wytwarza, ale łatwiej zassać powietrze przez nieszczelność niż płyn ze zbiorniczka wyrównawczego.

Dokładnie...A jak się układ zapowietrzy, to już zaczyna się falowanie na wolnych itd, itp...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1144 (1/19)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez noxes » 7 paź 2012, 17:33

Układ się nie zapowietrzy gdyż dolewam regularnie.
Ile chcesz za tę chłodnicę do automatu?
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez kamil6423 » 7 paź 2012, 18:41

Żeby się nie zapowietrzał musiałbyś dolewać po każdym ostygnięciu samochodu, w co wątpię że robisz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2010, 16:54
Posty: 157
Skąd: Wrocław
Auto: Xedos 6 2.0 1993r

Postprzez AGADAR » 7 paź 2012, 19:04

kamil6423 napisał(a):Żeby się nie zapowietrzał musiałbyś dolewać po każdym ostygnięciu samochodu, w co wątpię że robisz.


Dobrze mówisz :)
Lepiej jutro mojego Xeda reanimujmy <płacze>
Ktoś jest w stanie odpowiedzieć na moje pytanie kilka postów wyżej?
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2011, 10:57
Posty: 352 (0/4)
Skąd: Białystok
Auto: Xedos 6 2.0 KF Z8 97r. (rej.) 96r. (prod.) 140 KM
był Seat Cordoba 1.9 TDI 90 KM, Rover 420 2.0 SDI 105 KM

Postprzez Hazu » 7 paź 2012, 19:31

AGADAR napisał(a):Wiadomo, że w układzie jest ok. 7 litrów. Ale czy ktoś się orientuje, przy braku jakiej ilości płynu może np. przegrzewać się silnik?



To zależy ile brakowało i jak długo jechałeś bez płynu.

Tak naprawdę to jeżeli będzie pełno płynu a termostat lub wentylator będzie nie sprawny to można przegrzać silnik.

Jak masz silnik mocno przegrzany to zauważysz to.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez sebek-71 » 7 paź 2012, 21:55

noxes napisał(a):Układ się nie zapowietrzy gdyż dolewam regularnie.
Ile chcesz za tę chłodnicę do automatu?

Pisz na PW, dogadamy się :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1144 (1/19)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez AGADAR » 11 paź 2012, 19:35

AGADAR napisał(a):Wiadomo, że w układzie jest ok. 7 litrów. Ale czy ktoś się orientuje, przy braku jakiej ilości płynu może np. przegrzewać się silnik?


To ja odpowiem na to pytanie :)
Jak brakuje ok. 2,5l to zaczynają falować obroty (nie zawieszać) i rośnie temperatura silnika.
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2011, 10:57
Posty: 352 (0/4)
Skąd: Białystok
Auto: Xedos 6 2.0 KF Z8 97r. (rej.) 96r. (prod.) 140 KM
był Seat Cordoba 1.9 TDI 90 KM, Rover 420 2.0 SDI 105 KM

Postprzez crazy86 » 20 gru 2012, 19:49

Witam. Mam podobny problem. Chciałbym się dowiedzieć które węże mam sprawdzić przy chłodnicy? Bo w poście jest napisane "dwa dochodzące" a ja myślałem ze jest jeden dochodzący i jeden wychodzący:P Chcę wyeliminować termostat dla pewności przed wymianą pompy wody:/ Dokładniej: na co mam zwracać uwagę jeśli termostat by nie puszczał? Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2010, 15:34
Posty: 51
Skąd: Myszków
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 V6

Postprzez lukkil » 21 gru 2012, 01:18

od bloku do chłodnicy masz jedn wąż=przewód, za chłodnicą również jeden. Na początek wymień termostat. Jeśli nie pomoże napisz co i jak. zakładam że zawsze masz płynu pod dostatkiem (albo pod korek albo wąż "zassany" :D ) Jeśli nie to jakaś nieszczelność w układzie...
pozdr
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2009, 16:37
Posty: 1066 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Xedos 2.0 V6 1996r

Postprzez crazy86 » 21 gru 2012, 01:33

a po czym mogę poznać że mam termostat do wymiany? bo chyba da się to jakoś sprawdzić po temperaturze węży czy coś. Tylko jak?;p Ogólnie mam taki objaw że mi się grzeje silnik (temp prawie na max "H") lecz jak mechanik sprawdzał na postoju to zauważył że na wysokich obrotach temperatura spada a na niskich obrotach się grzeje ("eksperyment" wykonywał na postoju). Dlatego po tym stwierdził iż jest pompa wody do wymiany. Jeszcze dodał że układ nie wciąga płynu ze zbiorniczka do układu i to też może być wina pompy. Ja chciałbym sprawdzić jeszcze ten termostat ale jakąś metodą organoleptyczną :P
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2010, 15:34
Posty: 51
Skąd: Myszków
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 V6

Postprzez lukkil » 21 gru 2012, 01:42

słuchaj – termostat to raptem jakieś 40zł (może Ci się zawiesił lub nie pracuje prawidłowo)– jak wymienisz i dalej będzie to samo to potem moim zdanem możliwości masz dwie – pompa lub nieszczelnośc w układzie
jeśli układ nie zasysa płynu ze zbiorniczka wyrównawczego to masz nie szczelny układ chłodzenia (włącznie z nieszczelną pompą wody)
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2009, 16:37
Posty: 1066 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Xedos 2.0 V6 1996r

Postprzez crazy86 » 21 gru 2012, 01:54

Tylko że mechanik mi ostatnio wszystko uszczelnił opaskami bo mi płyn wywaliło jak mi się zagrzał silnik, a dosyć niedawno wymieniałem chłodnice. A niby pompa słaba i nie tworzy podciśnienia. Grunt w tym że są święta i nie kupie teraz termostatu bo nawet jakbym go zamówił jutro to dostane go i tak po świętach więc chciałem narazie się upewnić.

Dokładniej chodzi mi o wypowiedz "Grzyby". tylko które węże mam sprawdzić?
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2010, 15:34
Posty: 51
Skąd: Myszków
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 V6

Postprzez crazy86 » 28 gru 2012, 00:55

Oddałem dziś samochód do mechanika i ma sprawdzić pompę wody plus inne rzeczy które mogłyby odpowiadać za ta przypadłość. Jak coś to dam znać co i jak. Pozdrawiam

Więc tak. Termostat sprawdzony=sprawny, pompa wody sprawdzona=sprawna. Prawdopodobnie uszczelka pod głowicą :| mechanik ma rozbierać głowice i dać znać jak coś.

Tka więc u mnie okazała się walnięta uszczelka pod głowicą;/
wymiana uszczelek głowicy, usczelniaczy korbowodu (czy cos), termostat, czujnik temperatury, planowanie glowic, sprawdzenie szczelnosci glowic, przy okazji wymienione sworznie i uszczelnienie miski od skrzyni at. Wszystko mnie kosztowalo jedyne 1000zl;/
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2010, 15:34
Posty: 51
Skąd: Myszków
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 V6

Postprzez ptaszek775 » 7 lut 2013, 17:46

mam pyt czy wszystkim posiadacza xedosia 6 2.o tez tak pokazuje temp wody ??bo ja miałem wiecej odrobinke a teraz pokazuje mniej wymieniłem termostat i nadal jest tak samo.Chciał by dowiedziec sie czy mam dobrze czy zle na przykladzie innych
Załączniki
DSC00531.JPG
czy ktos ma tak samo??
X E D O S 6Obrazek
Sprzedam pompe wody xedos 6 2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2012, 07:54
Posty: 753 (2/2)
Skąd: Kościan okolice
Auto: viewtopic.php?f=314&t=156205

Postprzez Qchar » 7 lut 2013, 21:32

Bardzo dobrze <spoko> i oby tak było zawsze :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2010, 18:27
Posty: 475
Skąd: Koćmierzów 23 k/Sandomierza- Frankfurt nad Manem
Auto: MazdaXedos 6 2.0 V6 Automat

Postprzez Hazu » 7 lut 2013, 22:13

Nie przejmuj się takimi bzdetami.
Jak w czasie pracy stoi sztywno w tym położeniu to jest dobrze.

Ja w swoim też tak mam zawsze, chociaż były w nim 4 różne silniki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6