Trzeszczenie, stuki przy zmianie ustawień nawiewu
1, 2
Witam ostatnio mam problem z nawiewem powietrza zawsze kiedy zmieniam kierunek nawiewu strasznie trzeszczy jak sie zmienia i tak samo jak otwieram lub zamykam obieg powietrza slychc jak wszystko pracuje, jaka moze byc przyczyna tego problemu? Dziekuje
- Od: 2 gru 2012, 17:20
- Posty: 14
- Auto: Mazda 6 2,5 2008
Czy u was też słychac 2-3 trzasniecia pod deska rozdzielcza po zamknieciu doplywu powietrza z zewnatrz? W serwisie powiedzieli mi, ze to moze byc uszkodzony mechanizm (jakis trybik czy cos w tym stylu) co raczej podlega wymianie i oczywiscie troche to kosztuje. Mimo tego dziala wszystko sprawnie.
mazda 6 ultra
2.5L full option
2.5L full option
- Od: 29 lip 2009, 18:18
- Posty: 59
- Skąd: UAE
- Auto: mazda 6 Ultra 2.5L
Raczej myślę że mają racje. Wygląda to na uszkodzony mechanizm czyli uszkodzone plastikowe koła zębate mechanizmu. Do wymiany
miro81 napisał(a):Czy u was też słychac 2-3 trzasniecia pod deska rozdzielcza po zamknieciu doplywu powietrza z zewnatrz? W serwisie powiedzieli mi, ze to moze byc uszkodzony mechanizm (jakis trybik czy cos w tym stylu) ....
U mnie pierwszy raz to usłyszałem jakiś miesiąc temu i od razu odpięłem wtyczkę od tej "mini przekładni" sterującej klapką napływu powietrza z zewnątrz lub recyrkulacji wewnątrz. Kilka dni temu wymontowałem i rozebrałem tą przekładnię żeby zobaczyć co tam się stało a tu

Jak nie ma polskich znaków to sorry ale pisze ze srajtfona Szajsunga... Amen
CudownyBocianek napisał(a):Kilka dni temu wymontowałem i rozebrałem tą przekładnię żeby zobaczyć co tam się stało a tu. Jeden ząbek na kółku zębatym wykrzywiony/prawie złamany/ ale dałem go radę naprostować delikatnie i złożyłem do kupy.
masz może zdjęcia? Ciekawy jestem wykonania tej przekładni...
CudownyBocianek napisał(a):Sterowanie nią odbywa się prawdopodobnie z góry określonym czasem załączenia silniczka w jedną lub drugą stronę
Raczej nie, bo by rozwaliło wspomnianą zębatkę w pierwszym miesiącu użytkowania auta... Myślę że jest ograniczenie prądowe silnika, które go wyłącza... Niestety, minusem tutaj jest "napieranie" przez chwilę silnika na mechanizm zanim zostanie wyłączony prąd w obwodzie... Stąd po dłuższym czasie użytkowania objaw wyłamywania "zęba"...
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Raczej nie, bo by rozwaliło wspomnianą zębatkę w pierwszym miesiącu użytkowania auta... Myślę że jest ograniczenie prądowe silnika, które go wyłącza.
Niestety nic takiego nie ma. Ja u siebie odlaczylem wczesniej wspomniana wtyczke bo po kazdym odpaleniu silnika rzezilo przez okolo 3-5 sekund po czym zatrzymywalo silniczek wiec chyba taki czas reakcji sterownika nie wchodzi w gre

Niestety zdjec nie porobilem ale jak juz wczesniej wspomnialem jest to najprostsza przekladnia slimakowa.
Jak nie ma polskich znaków to sorry ale pisze ze srajtfona Szajsunga... Amen
Witam
dzis przytrafiła sie dziwna awaria mojej mazdy...
Po przekreceniu stacyjki słychać przez kilka sekund bardzo głośne stukanie z (nie wiem jak to sie nazywa)
z białej obudowy w której umieszczony jest filtr kabinowy...Stukanie ustepuje po kilku sekundach ..
Jak myślicie co to moze byc?
Przesyłam filmik na ktorym pokazuje palcem skąd stukot dochodzi..
http://youtu.be/fd2rald_yik?list=UUl7iZ0gk0pc90V0QcQNnFWg
dzis przytrafiła sie dziwna awaria mojej mazdy...
Po przekreceniu stacyjki słychać przez kilka sekund bardzo głośne stukanie z (nie wiem jak to sie nazywa)
z białej obudowy w której umieszczony jest filtr kabinowy...Stukanie ustepuje po kilku sekundach ..
Jak myślicie co to moze byc?
Przesyłam filmik na ktorym pokazuje palcem skąd stukot dochodzi..
http://youtu.be/fd2rald_yik?list=UUl7iZ0gk0pc90V0QcQNnFWg
- Od: 11 wrz 2011, 19:34
- Posty: 48
- Skąd: Bristol-United Kingdom
- Auto: Była:
Mazda 6 2003R 2.0 Disel 136 TS2
Jest:
Mazda 6 2010R 2.2 Disel 163 TS
Poczytaj ten watek –>http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=418&t=146056&p=2875207#p2875207
Rozwiazanie problemu najprawdopodobniej znajdziesz w jednym z moich postow. Cos mi sie wydaje, ze bedzie to koleja przypadlosc "6 typoszeregu GH"
Daj znac jak juz to sobie oblukasz, zrob moze jakies fotki i podziel sie spostrzezeniami
.
Pozdrawiam.
Rozwiazanie problemu najprawdopodobniej znajdziesz w jednym z moich postow. Cos mi sie wydaje, ze bedzie to koleja przypadlosc "6 typoszeregu GH"
Daj znac jak juz to sobie oblukasz, zrob moze jakies fotki i podziel sie spostrzezeniami

Pozdrawiam.
Jak nie ma polskich znaków to sorry ale pisze ze srajtfona Szajsunga... Amen
Wymontowalem ta przekladnie, trzyma sie na 3 srubkach. Rozebralem ja na czynniki pierwsze i kola zembate na pierwszy rzut oka wygladaly OK, ale po ich wyjeciu i umyciu widac ze na jednym kole zembatym uszkodzony (wygiety) jest jeden zab i nastepny obok niego tylko lekko wygiety, ledwo widocznie. Spilowalem ten zab pilnikiem do paznokci i poki co nic nie haczy. Jutro sproboje zlozyc to wszystko do kupy, nasmarowac i zobacze czy dziala w aucie.
Pamietam, ze jak kiedys chcialem zamknac obiego powietrza w 323 czy 626 przy predkosci 130km/h to straszny opor byl, wiec pewnie na te przekladnie dzialaja duze sily jak sie ja operuje przy duzych predkosciach, podejrzewam, ze to wlasnie to bylo przyczyna wygiecia zeba.
Zalaczam fotki na ktorych zaznaczylem ktore kola sie blokowaly miedzy soba przez ten zagiety zab.
Pamietam, ze jak kiedys chcialem zamknac obiego powietrza w 323 czy 626 przy predkosci 130km/h to straszny opor byl, wiec pewnie na te przekladnie dzialaja duze sily jak sie ja operuje przy duzych predkosciach, podejrzewam, ze to wlasnie to bylo przyczyna wygiecia zeba.
Zalaczam fotki na ktorych zaznaczylem ktore kola sie blokowaly miedzy soba przez ten zagiety zab.
U mnie bylo dokladnie to samo i wygladalo identycznie jak na zdjeciach powyzej. Chyba bedzie to bolaczka, ktora bedzie dotykala coraz to nowych posiadaczy GH
.

Koledzy a jak wymontowac ten silniczek? dostep jest bardzo ograniczony jak sobie z tym poradziliscie?.
- Od: 30 sie 2015, 11:14
- Posty: 5
- Auto: Mazda 6 GH,2.2,2009
Dzisiaj mnie dopadł ten sam problem. Mniej więcej to tak słychać.
https://vid.me/Juwm
Wyciągnąłem od razu silniczek, i trochę inaczej wygląda niż kolega wyżej pokazał, no i koła zębate w moim wyglądają na nie zniszczone, a coś trzeszczy, dodam zdjęcia, co byście radzili zrobić? naładować smaru jakiegoś?
http://www.fotosik.pl/zdjecie/51d4bf25ef9c2ccc
http://www.fotosik.pl/zdjecie/4b3aa3856db9df84
Zastanawia mnie, te czarne koło zębate, ono nie siedzi na żadnym sworzniu tylko tak lata, może wtedy się przycina?
https://vid.me/G8Y6
I czym byłoby najlepiej nasmarować tą przekładnie?
https://vid.me/Juwm
Wyciągnąłem od razu silniczek, i trochę inaczej wygląda niż kolega wyżej pokazał, no i koła zębate w moim wyglądają na nie zniszczone, a coś trzeszczy, dodam zdjęcia, co byście radzili zrobić? naładować smaru jakiegoś?
http://www.fotosik.pl/zdjecie/51d4bf25ef9c2ccc
http://www.fotosik.pl/zdjecie/4b3aa3856db9df84
Zastanawia mnie, te czarne koło zębate, ono nie siedzi na żadnym sworzniu tylko tak lata, może wtedy się przycina?
https://vid.me/G8Y6
I czym byłoby najlepiej nasmarować tą przekładnie?
Hej,
W zasadzie to masz to samo tylko ze jak ty rozlozyles mechanizm to jedne kola zostaly po jednej stronie a drugie kola po drugiej. Swozen tez jest, tylko wejdzie w srodek tego kola jak zlozysz obydwie czesci do kupy, wtedy bedzie trzymac.
A no i u ciebie ta zebatka obok slimaka jest biala a u mnie byla czarna.
U mnie uszkodzenie zebatki bylo widac dopiero jak rozlozylem wszystko na czesci, wymylem ze smaru i porzadnie sie przyjzalem.
Ja nie mialem zadnego specjalnego smaru wiec uzylem zwyklego, ale po jakims czasie mechanizm znowu padl i wstawilem uzywke. Nie zmieniam obiegu zbyt czesto i poki co jest ok.
W zasadzie to masz to samo tylko ze jak ty rozlozyles mechanizm to jedne kola zostaly po jednej stronie a drugie kola po drugiej. Swozen tez jest, tylko wejdzie w srodek tego kola jak zlozysz obydwie czesci do kupy, wtedy bedzie trzymac.
A no i u ciebie ta zebatka obok slimaka jest biala a u mnie byla czarna.
U mnie uszkodzenie zebatki bylo widac dopiero jak rozlozylem wszystko na czesci, wymylem ze smaru i porzadnie sie przyjzalem.
Ja nie mialem zadnego specjalnego smaru wiec uzylem zwyklego, ale po jakims czasie mechanizm znowu padl i wstawilem uzywke. Nie zmieniam obiegu zbyt czesto i poki co jest ok.
Wydawało mi się, że te na zdjęciu powyżej jest metalowe, u mnie są wszystkie plastikowe. Przyglądałem się uważnie, i wydawało mi się, że nie mają żadnych uszkodzeń. Nasmarowałem smarem "do wszystkiego" i niby już się tak nie robi. Zobaczymy co dalej będzie.
Powiedz ile używka kosztuje? orientowałeś się ile nówka?
Powiedz ile używka kosztuje? orientowałeś się ile nówka?
Za uzywke zaplacilem jakies £40 z przesylka. Jak zadzwonilem do polskiego ASO to krzykneli cos kolo 350zl-370zl jak dobrze pamietam, a juz zapomnialem ile chcieli tutaj w UK. Wiem tylko ze nie oplacalo mi sie kupowac nowego.
Odkad wstawilem uzywke obchodze sie z tym usrojstwem delikatnie i tylko zamykam obieg przy malych predkosciach.
(Nie wiem czy to ma cos do rzeczy ale jak kiedys zamykalem obieg w moich 626 i 323 przy predkosciach powyzej 110km/h to duzy opror byl a jak jezdzilem wolniej to zamykalo obieg bez oporu, wiec moze jak sie szybciej jedzie i zamyka obieg to duze przeciazenia na zebatkach sa
)
Odkad wstawilem uzywke obchodze sie z tym usrojstwem delikatnie i tylko zamykam obieg przy malych predkosciach.
(Nie wiem czy to ma cos do rzeczy ale jak kiedys zamykalem obieg w moich 626 i 323 przy predkosciach powyzej 110km/h to duzy opror byl a jak jezdzilem wolniej to zamykalo obieg bez oporu, wiec moze jak sie szybciej jedzie i zamyka obieg to duze przeciazenia na zebatkach sa
Widzisz, u mnie wtedy występiło to stukanie, przy przekręceniu zapłonu, chociaż zawsze mam ustawiony obieg otwarty. Później testowałem na różne sposoby, to na klimatyzacji nic nie stukało.
Nasmarowałem w niedzielę, i zobaczymy czy pomoże.
Nasmarowałem w niedzielę, i zobaczymy czy pomoże.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6