Ile Twój Z5 pali oleju?

Ile Twój Z5 pali oleju na 1000km

nic
133
33%
< 0,3L
125
31%
< 0,5L
45
11%
< 1L
57
14%
> 1L
38
10%
 
Liczba głosów : 398

Postprzez kropekm » 16 gru 2012, 11:12

rider143 napisał(a):
kropekm napisał(a):Na jakim oleju jeździsz ?
5W30 ACEA A3/B4 , C3

Ja jeżdżę na mineralnym i zastanawiam się czy po tej płukance nie będę miał wycieków. Chyba że to tylko mity z tymi wyciekami :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2012, 19:49
Posty: 162 (0/2)
Skąd: Ełk
Auto: Subaru Legacy BG GX 2.5

Postprzez rider143 » 16 gru 2012, 11:21

kropekm napisał(a):Chyba że to tylko mity z tymi wyciekami
kilkadziesiąt lat temu takie zjawiska były możliwe, teraz przy zastosowaniu współczesnych olei nie ma to miejsca.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez kropekm » 16 gru 2012, 11:28

rider143 napisał(a):
kropekm napisał(a):Chyba że to tylko mity z tymi wyciekami
kilkadziesiąt lat temu takie zjawiska były możliwe, teraz przy zastosowaniu współczesnych olei nie ma to miejsca.

Dzięki za odpowiedzi.
Płukanka nie jest droga, więc można zaryzykować. Nawet jak nie pomoże to na pewno nie zaszkodzi :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2012, 19:49
Posty: 162 (0/2)
Skąd: Ełk
Auto: Subaru Legacy BG GX 2.5

Postprzez rider143 » 16 gru 2012, 11:44

kropekm napisał(a):Płukanka nie jest droga, więc można zaryzykować.
To nie ryzyko, płukanka usuwa zanieczyszczenia i osady,których olej silnikowy nie jest w stanie "wypłukać/wymyć" z elementów silnika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez rafał88 » 16 gru 2012, 11:48

kurde zastanawiam sie nad ta plukanka ale w ten sposob tylko, przed wymiana wlac do silnika nafty (chyba ze oleju bd duzo to troche spuszcze) odplaic silnik, tylko na ile go odaplic ?? 5 min wystarczy czy wiecej?? i czy wogole moge wlac tak nafte do silnik ok 0.5l? oleju mysle ze jak w silnik bd ok 2-2,5l bd ok:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez kropekm » 16 gru 2012, 11:51

arafal21 napisał(a):kurde zastanawiam sie nad ta plukanka ale w ten sposob tylko, przed wymiana wlac do silnika nafty (chyba ze oleju bd duzo to troche spuszcze) odplaic silnik, tylko na ile go odaplic ?? 5 min wystarczy czy wiecej?? i czy wogole moge wlac tak nafte do silnik ok 0.5l? oleju mysle ze jak w silnik bd ok 2-2,5l bd ok:)

Tutaj znalazłem coś o płukankach:
viewtopic.php?f=97&t=49198
W skrócie – zalewasz płukankę przed wymianą oleju i zostawiasz na wolnych obrotach na 15min. Potem zlewasz cały syf i zalewasz nowy olej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2012, 19:49
Posty: 162 (0/2)
Skąd: Ełk
Auto: Subaru Legacy BG GX 2.5

Postprzez rafał88 » 16 gru 2012, 11:57

No pisze wlasnie ze te srodki do plukania to nafta, i ja chyba tak zrobie ze kupie pol litra nafty wleje do silnika i niech sie pluka:) jak bd gorzej to trundo wleje do silnika zamiast elfa superol i ciul :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez rider143 » 16 gru 2012, 11:59

kropekm napisał(a):W skrócie – zalewasz płukankę przed wymianą oleju i zostawiasz na wolnych obrotach na 15min. Potem zlewasz cały syf i zalewasz nowy olej
całość robiona przy silniku rozgrzanym do normalnej temp pracy. Zamiast nafty, zalej płukankę do silnika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez rafał88 » 16 gru 2012, 12:07

Ale ja kiedys mialem to w rekach bralem na palce itd i mialem nafte i to jeden ciul z tego widzialem :) tak samo jest z tymi dodatkami do paliwa:) co jakis wlewam wlasnie nafte do baku tak 300ml na 20l:) A tak jak wlasnie chodzi plukanie to mysle ze nafta da rade:) a i plukanka 200ml to 20zl, a 0.5l nafty 5zl:) i wleje nafte:P silnik drugi w razie wojny 2km dalej lezy na sprzedaz :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez rider143 » 16 gru 2012, 12:14

arafal21 napisał(a):plukanka 200ml to 20zl, a 0.5l nafty 5zl
Twój cyrk Twoje małpy :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez arek184 » 16 gru 2012, 12:27

arafal21 napisał(a):plukanka 200ml to 20zl, a 0.5l nafty 5zl

Tylko, żeby później nie było na nas, że samochód Ci popsuliśmy, bo żal Ci było 20zł na płukankę wydać. Wątpie, żeby to była nafta w płukance. Ja płaciłem 17 zł za 330ml to mniej więcej tyle co za olej, który auto Ci spali na 1000km.
Jak w październiku kupiłem swoją 323F z Z5, brała ponad 0,5l na 1000km. Wymieniałem simmeringi wałków i wału, o-ring aparatu i profilaktycznie uszczelkę pokrywy zaworów. Zużycie się zmniejszyło, ale było to nadal 0,4l/1000km. Myślałem, że będę musiał robić górę silnika, ale nie miałem kasy, a czekała mnie wymiana oleju. Wlany był 10W30 dexelia, w każdym razie kupiłem płukankę Wynn's układu olejowego silnika i wlałem na 15 minut przed wymianą na rozgrzany silnik i zostawiłem na chodzie. Wlałem 5W30, oparty o bazy syntetyczne IV grupy, nie HC, spełniający ACEA A3,B4,C3,A5-08. Czyli niezbyt duży TBN (powinien mieć 8, ma lekko ponad 6) i dość niska lepkość oliwy w niskich temperaturach. Przejechałem na tym oleju 1000 km, nie kręcąc silnika ponad 4k rpm i nie hamując silnikiem jak wcześniej, gdzie obroty znacznie wzrastały powodując duże podciśnienie w komorze spalania. Wynik: na bagnecie było max i jest max
10W60 czy inny 15W40 ma zbyt wysoką lepkość, nie gwarantuje dobrej ochrony silnika przy zimnym rozruchu i nie wyciszy silnika na zimnym. To w ogóle nie jest olej na drogę, chyba, że ktoś katuje auto pod czerwonym polem. Smarowanie klawiatury dopiero po kilku-kilkunastu sekundach od odpalania zimnego silnika. Dlatego klawiatura klepie.
Ściemy nie piszę, jak ktoś nie wierzy, wejdźcie na forum avensis.info, poczytajcie wątek olejowy, który wraz z kolegami budowaliśmy blisko 3 lata, to samo wyczytacie na forum skody octavii.
Historie, gdzie "syntetyk" czy płukanka rozszczelniają silnik można między bajki włożyć i to te ze smutnym zakończeniem.
To nagar na pierścieniach powoduje zużycie oleju i większe zużycie silnika.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 paź 2012, 19:08
Posty: 8
Auto: 323F
Z5
BA
1994r.

Postprzez rafał88 » 16 gru 2012, 12:47

Ale wy jestescie powazni:P ja tu smieje , kurna zaoszczedzic 15zl zeby pozniej wsadzic tysiaca na silnik byloby glupota :) zreszta do wymiany oleju troche brakuje:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Dr.Hardcore » 16 gru 2012, 15:46

Półsyntetyk Castrola 10W40 możliwe, że przy niski stan oleju spowodował głośną pracę (stukanie zaworów) na zimnym silniku? Czy każdy tak ma w temperaturach poniżej zera? Na ciepłym, pracuje ciuchutko.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2012, 20:26
Posty: 114
Auto: Mazda 323F BA, 1.5 16V Z5, 98r

Postprzez rider143 » 16 gru 2012, 15:48

Dr.Hardcore napisał(a):Półsyntetyk Castrola 10W40
nie jest najlepszym olejem do Z5. Ogólnie wśród innych 10W40 jest co najwyżej przeciętny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez Dr.Hardcore » 16 gru 2012, 15:50

Taki mechanik zalał, wiec już do wymiany taki mam, więc jak z tymi zaworami i głośną pracą?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2012, 20:26
Posty: 114
Auto: Mazda 323F BA, 1.5 16V Z5, 98r

Postprzez rider143 » 16 gru 2012, 15:53

Dr.Hardcore napisał(a):Taki mechanik zalał, wiec już do wymiany taki mam, więc jak z tymi zaworami i głośną pracą?
zmień mechanika, przy najbliższej wymianie oleju wlej olej zalecany przez producenta. Profilaktycznie zrób płukankę silnika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez Dr.Hardcore » 16 gru 2012, 15:57

Coś takiego: http://www.motul-oleje.pl/product/index-id-26.html, to jaki olej polecasz rider143?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2012, 20:26
Posty: 114
Auto: Mazda 323F BA, 1.5 16V Z5, 98r

Postprzez rider143 » 16 gru 2012, 16:04

Dr.Hardcore napisał(a):Coś takiego: http://www.motul-oleje.pl/product/index-id-26.html
jeśli Cię stać to pewnie, aczkolwiek są tańsze płukanki...
Dr.Hardcore napisał(a):to jaki olej polecasz rider143?
5W30 ewentualnie 5W40 ale wykonany jako pełny syntetyk a nie HCek.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Postprzez Dr.Hardcore » 16 gru 2012, 16:08

Zasada każdej płukanki, ta sama. Z półsyntetyka, bez obaw przechodzi się na full-syntetyk?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2012, 20:26
Posty: 114
Auto: Mazda 323F BA, 1.5 16V Z5, 98r

Postprzez rider143 » 16 gru 2012, 16:40

Dr.Hardcore napisał(a):Z półsyntetyka, bez obaw przechodzi się na full-syntetyk?
tak, obecnie nie ma żadnych przeciwskazań. Tylko jeśli teraz masz np jakieś "zapocenie" oleju z pod uszczelki miski silnika, to po zalaniu syntetyka (oleju mniej lepkiego) to zapocenie będzie większe. Syntetyk jest nieco bardziej "przesiąkliwy" od półsyntetyka i oleju mineralnego i trzeba wziąść to pod uwagę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 21:29
Posty: 392
Skąd: Ostrów Lubelski
Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323