Mazda 6 zablokowany wał
Strona 1 z 1
Witam,
Panowiem mam problem z mazdą 6 2.0 diesel 143KM 2006r (koniec roku). Opis objawów:
Samochód po ujechaniu na zimnym silniku 2km zgasł. Odpaliłem go na kable z innego samochodu. Samochód po ujechaniu 200 metrów (pracował głośno – tak jakby coś się tłukło) zgasł ponownie i już nie odpalił na kable. Po zaprowadzeniu go do mechanika okazało sie że olej i inne płyny sa w normie ale nie da się przekręcić wału kluczem. Prosze o pomoc co mogło sie stać – napewno remont silnika będzie trzeba wykonać, jake koszty takiej zabawy wchodzą w grę. W tej chwili mechanik rozbiera silnik celem zdiagnozowania elementów do wymiany (nie wiem czy nie powie że więcej jest do wymiany niz w rzeczywistości). Co mogło być przyczyna takiej usterki.
Pozdrawiam.
Panowiem mam problem z mazdą 6 2.0 diesel 143KM 2006r (koniec roku). Opis objawów:
Samochód po ujechaniu na zimnym silniku 2km zgasł. Odpaliłem go na kable z innego samochodu. Samochód po ujechaniu 200 metrów (pracował głośno – tak jakby coś się tłukło) zgasł ponownie i już nie odpalił na kable. Po zaprowadzeniu go do mechanika okazało sie że olej i inne płyny sa w normie ale nie da się przekręcić wału kluczem. Prosze o pomoc co mogło sie stać – napewno remont silnika będzie trzeba wykonać, jake koszty takiej zabawy wchodzą w grę. W tej chwili mechanik rozbiera silnik celem zdiagnozowania elementów do wymiany (nie wiem czy nie powie że więcej jest do wymiany niz w rzeczywistości). Co mogło być przyczyna takiej usterki.
Pozdrawiam.
- Od: 11 gru 2012, 11:44
- Posty: 6
- Skąd: Sędziszów
- Auto: Mazda 6 2.0 diesel
2006 r. po lifcie
Niestety wszystko wskazuje na zatarty wał... Pewnie na 4 cylindrze najbardziej będzie to widoczne.
Zdjęcie miski olejowej wszystko wyjaśni.
Kolega jest nowy na forum... witamy w przykrych okolicznościach
Zdjęcie miski olejowej wszystko wyjaśni.
Kolega jest nowy na forum... witamy w przykrych okolicznościach
Cena była normalna. Mam pytanko do Pioteq25 – czy jest możliwość udowodnienia tego że silnik był zrobiony na sprzedaż? ja kupiłem samochód 4 miesiące temu i przejechałem nim około 10 000 km.
Czy wiecie może jaki jest przypuszczalny koszt remontu takiego silnika?
Czy wiecie może jaki jest przypuszczalny koszt remontu takiego silnika?
- Od: 11 gru 2012, 11:44
- Posty: 6
- Skąd: Sędziszów
- Auto: Mazda 6 2.0 diesel
2006 r. po lifcie
przemek1983 napisał(a):Czy wiecie może jaki jest przypuszczalny koszt remontu takiego silnika?
Myślę ze może dobić do 5k.
przemek1983 napisał(a):Cena była normalna.
Ale normalna na allegro, czy normalna na mobile.de. Auto sprowadzane?
Cena była jak na allegro.
Ogólnie po tyle chodzą. Dałem 27 500.
Ogólnie po tyle chodzą. Dałem 27 500.
- Od: 11 gru 2012, 11:44
- Posty: 6
- Skąd: Sędziszów
- Auto: Mazda 6 2.0 diesel
2006 r. po lifcie
przemek1983 napisał(a): czy jest możliwość udowodnienia tego że silnik był zrobiony na sprzedaż?
bardzo trudne do udowodnienia, potrzebny rzeczoznawca, mega dużo cierpliwości(polskie sądy) i w ogóle...wielu się przez to nie decyduje na walkę, choć są też "odważni" i po czasie nie żałują...decyzja należy do Ciebie...w każdym razie życzę(szczerze)powodzenia, bo w tego typu przypadkach na pewno jest potrzebne
Oto Vin: JMZGY19R671425998
Przebieg jest w chwili obecnej około 149 000 km;
Kupiłem go 5 miesięcy temu i miał przejechane 140 000 km
Z góry dziękuję za pomoc.
Przebieg jest w chwili obecnej około 149 000 km;
Kupiłem go 5 miesięcy temu i miał przejechane 140 000 km
Z góry dziękuję za pomoc.
- Od: 11 gru 2012, 11:44
- Posty: 6
- Skąd: Sędziszów
- Auto: Mazda 6 2.0 diesel
2006 r. po lifcie
przemek1983 napisał(a):Cena była normalna. Mam pytanko do Pioteq25 – czy jest możliwość udowodnienia tego że silnik był zrobiony na sprzedaż? ja kupiłem samochód 4 miesiące temu i przejechałem nim około 10 000 km.
Raczej nie do udowodnienia – przejechałeś 10 000km
Raczej jak chcesz się "pobawić" w Sąd to postarałbym się na Twoim miejscu udowodnić sprzedawcy cofnięty licznik – bo to jest oszustwo. Możesz go postraszyć konsekwencjami karnymi, bo są na to paragrafy. Jednakże zasadnicze pytanie to czy kupiłeś na fakturę i masz gdzieś odnotowany w dokumentach przebieg przy zakupie
bieski napisał(a):przemek1983 napisał(a):Czy wiecie może jaki jest przypuszczalny koszt remontu takiego silnika?bieski napisał(a):Myślę ze może dobić do 5k.
Myślę że sporo więcej – przy takiej naprawie wychodzi sporo innych "niezaplanowanych" kwiatków, które jak silnik jest na wierzchu warto zrobić.
Jednakże w Twojej sytuacji jeżeli minęło tylko kilka miesięcy spróbowałbym te auto oddać sprzedającemu, z kwitkami o np. innym przebiegu (raczej tak jest – to nierealne by taka usterka wystąpiła przy 150.000km przebiegu) i zażądał zwrotu kasy ....
Powodzenia

Pozdrawiam,
Adamos
- Od: 4 gru 2010, 11:55
- Posty: 44
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD (121KM) 2005 Kombi
Mam fakturę i przebieg odnotowany na ubezpieczeniu które dał mi komis na okres 1 miesiąca.
Czy jes jakaś 100% metoda sprawdzenia przebiegu, ponieważ komputer nie pokazuje aby było grzebane przy starownikach zajmujących się zapisem przebiegu.
Czy jes jakaś 100% metoda sprawdzenia przebiegu, ponieważ komputer nie pokazuje aby było grzebane przy starownikach zajmujących się zapisem przebiegu.
- Od: 11 gru 2012, 11:44
- Posty: 6
- Skąd: Sędziszów
- Auto: Mazda 6 2.0 diesel
2006 r. po lifcie
przemek1983 napisał(a):Czy jes jakaś 100% metoda sprawdzenia przebiegu, ponieważ komputer nie pokazuje aby było grzebane przy starownikach zajmujących się zapisem przebiegu.
Nie ma 100% metody nigdzie niestety – ja np. nie mam wprowadzonych części napraw gwarancyjnych, które wiem że były robione.
Nie szukaj śladów grzebania w sterownikach w aucie – teraz są takie sprzęty że nie potrzeba śrubokręta, czy kombinerek jak kiedyś
Najszybciej i najprościej to podjedź sobie do najbliższego autoryzowanego serwisu Mazdy z dowodem rejestracyjnym i poproś o sprawdzenie. Może dopisze Ci szczęście ...
AUTO jak zdecydujesz się naprawiać to oddaj lepiej komuś kto się zna na tych autach – lepiej zapłacić parę zeta więcej i nie wracać 2-3 razy do tematu, np. w Auto Jaksa k. W-wy
A szykuj się raczej na niemałe wydatki, choć życzę Ci by były jak najmniejsze

P.S. Uzupełnij kolego w profilu skąd jesteś ... to może inni podpowiedzą gdzie najlepiej naprawić, zdiagnozować jak będzie wiadomo z jakiego rejonu kraju jesteś.
Pozdrawiam
Adamos
- Od: 4 gru 2010, 11:55
- Posty: 44
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD (121KM) 2005 Kombi
- Od: 19 sty 2005, 23:02
- Posty: 630
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: BMW M3 Audi A6 Mazda6
Witam Panów;
Mój przypadek jest już zdiagnozowany,
Panewka w czwartym żędzie wtopiła się w wał.
Z tego co mówi mój mechanik należy wykonać szlif na wale, wymienić korbowód, wymienić przy okazji tuleje na korbowodach wszystkich, wymienić panewki, oraz po rozebraniu całości uszczelki szlif głowicy.
Prosze o pomoc co jeszcze należałoby zrobić przy okazji i gzie kupić nowy oryginalny korbowód – byle nie w mazdzie (serwisie) bo sam korbowód kosztuje 1400 zł.
Czy jest sens zakładania używki za jakieś 300 zł.
Jeżeli znacie napiszcie gdzie mozna kupić części do mazdy 6
Mój przypadek jest już zdiagnozowany,
Panewka w czwartym żędzie wtopiła się w wał.
Z tego co mówi mój mechanik należy wykonać szlif na wale, wymienić korbowód, wymienić przy okazji tuleje na korbowodach wszystkich, wymienić panewki, oraz po rozebraniu całości uszczelki szlif głowicy.
Prosze o pomoc co jeszcze należałoby zrobić przy okazji i gzie kupić nowy oryginalny korbowód – byle nie w mazdzie (serwisie) bo sam korbowód kosztuje 1400 zł.
Czy jest sens zakładania używki za jakieś 300 zł.
Jeżeli znacie napiszcie gdzie mozna kupić części do mazdy 6
- Od: 11 gru 2012, 11:44
- Posty: 6
- Skąd: Sędziszów
- Auto: Mazda 6 2.0 diesel
2006 r. po lifcie
a szlif eału bedzie tylko na 4 cylindrze czy na calym wale, jezeli tylko na 4 cylindrze to polecam używany (taki korbowód to koszt ok. 200zl) plus Pan musi zakupić nowe panewki nadwymiar. A reszte mechanik dobrze zaleca
Ostatnio edytowano 19 gru 2012, 22:31 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: reklama
Powód: reklama
- Od: 19 sty 2005, 23:02
- Posty: 630
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: BMW M3 Audi A6 Mazda6
przemek1983 napisał(a):Witam Panów;
Mój przypadek jest już zdiagnozowany,
Panewka w czwartym żędzie wtopiła się w wał.
A co było przyczyną
Tak naprawdę wchodzą w to głównie 2 opcje :
1) uszkodzony wtrysk / wtryski
2) zasyfiony smok olejowy.
Lepiej to sprawdzić by nie mieć powtórki z rozrywki, czego nie życzę ...
Usuwa się skutek i przyczynę awarii.
P.S. Wał to najpierw sprawdź u jakichś dobrych specjalistów czy w ogóle się nadaje do szlifu, czy przy tej usterce się np. nie skrzywił ...
Pozdrawiam,
Adamos
- Od: 4 gru 2010, 11:55
- Posty: 44
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD (121KM) 2005 Kombi
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6