Mazda 6 zablokowany wał

Postprzez przemek1983 » 11 gru 2012, 12:42

Witam,
Panowiem mam problem z mazdą 6 2.0 diesel 143KM 2006r (koniec roku). Opis objawów:
Samochód po ujechaniu na zimnym silniku 2km zgasł. Odpaliłem go na kable z innego samochodu. Samochód po ujechaniu 200 metrów (pracował głośno – tak jakby coś się tłukło) zgasł ponownie i już nie odpalił na kable. Po zaprowadzeniu go do mechanika okazało sie że olej i inne płyny sa w normie ale nie da się przekręcić wału kluczem. Prosze o pomoc co mogło sie stać – napewno remont silnika będzie trzeba wykonać, jake koszty takiej zabawy wchodzą w grę. W tej chwili mechanik rozbiera silnik celem zdiagnozowania elementów do wymiany (nie wiem czy nie powie że więcej jest do wymiany niz w rzeczywistości). Co mogło być przyczyna takiej usterki.
Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 11 gru 2012, 11:44
Posty: 6
Skąd: Sędziszów
Auto: Mazda 6 2.0 diesel
2006 r. po lifcie

Postprzez dobrzyn22 » 11 gru 2012, 12:51

przenoszę--->diesel
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5230 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Hubix » 11 gru 2012, 17:50

Zatarty silnik poprzez niedostateczne smarowanie. Nieszczelne podkładki pod wtryskami, zapchany smok olejowy. Podstawowy temat M6 w dieslu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Pioteq25 » 11 gru 2012, 19:17

Pytanie jak długo posiada te auto. Jak kupił nie dawno, to typowy przykład zrobionego silnika na sprzedaż. Tu zaczyna się walka ze sprzedawcą o zwrot kasy.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez smile » 11 gru 2012, 21:45

Niestety wszystko wskazuje na zatarty wał... Pewnie na 4 cylindrze najbardziej będzie to widoczne.
Zdjęcie miski olejowej wszystko wyjaśni.
Kolega jest nowy na forum... witamy w przykrych okolicznościach papa
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Gnat80 » 11 gru 2012, 23:28

przemek1983 napisał(a):Co mogło być przyczyna takiej usterki.

Atrakcyjna cena ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 paź 2007, 18:19
Posty: 240 (0/3)
Skąd: Tuchola
Auto: Mazda 323F
Mazda 6
Zafira
Peugeot 407
Focus 2005
Mazda 3 BL 2.0

Postprzez przemek1983 » 12 gru 2012, 16:06

Cena była normalna. Mam pytanko do Pioteq25 – czy jest możliwość udowodnienia tego że silnik był zrobiony na sprzedaż? ja kupiłem samochód 4 miesiące temu i przejechałem nim około 10 000 km.
Czy wiecie może jaki jest przypuszczalny koszt remontu takiego silnika?
Początkujący
 
Od: 11 gru 2012, 11:44
Posty: 6
Skąd: Sędziszów
Auto: Mazda 6 2.0 diesel
2006 r. po lifcie

Postprzez bieski » 12 gru 2012, 16:08

przemek1983 napisał(a):Czy wiecie może jaki jest przypuszczalny koszt remontu takiego silnika?

Myślę ze może dobić do 5k.

przemek1983 napisał(a):Cena była normalna.

Ale normalna na allegro, czy normalna na mobile.de. Auto sprowadzane?
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez przemek1983 » 12 gru 2012, 17:59

Cena była jak na allegro.
Ogólnie po tyle chodzą. Dałem 27 500.
Początkujący
 
Od: 11 gru 2012, 11:44
Posty: 6
Skąd: Sędziszów
Auto: Mazda 6 2.0 diesel
2006 r. po lifcie

Postprzez dobrzyn22 » 12 gru 2012, 18:12

przemek1983 napisał(a): czy jest możliwość udowodnienia tego że silnik był zrobiony na sprzedaż?

bardzo trudne do udowodnienia, potrzebny rzeczoznawca, mega dużo cierpliwości(polskie sądy) i w ogóle...wielu się przez to nie decyduje na walkę, choć są też "odważni" i po czasie nie żałują...decyzja należy do Ciebie...w każdym razie życzę(szczerze)powodzenia, bo w tego typu przypadkach na pewno jest potrzebne ;)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5230 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez smile » 12 gru 2012, 18:55

[b]przemek1983[/b] podeślij mi VIN i aktualny przebieg, sprawdzę czy był "kręcony" jeśli jest jakaś historia auta.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez przemek1983 » 12 gru 2012, 19:26

Oto Vin: JMZGY19R671425998
Przebieg jest w chwili obecnej około 149 000 km;
Kupiłem go 5 miesięcy temu i miał przejechane 140 000 km
Z góry dziękuję za pomoc.
Początkujący
 
Od: 11 gru 2012, 11:44
Posty: 6
Skąd: Sędziszów
Auto: Mazda 6 2.0 diesel
2006 r. po lifcie

PostTen post został usunięty przez bieski 12 gru 2012, 20:06.
Powód: To nie jest wątek do takich rzeczy, mamy PW

Postprzez Osypiuk » 12 gru 2012, 21:51

przemek1983 napisał(a):Cena była normalna. Mam pytanko do Pioteq25 – czy jest możliwość udowodnienia tego że silnik był zrobiony na sprzedaż? ja kupiłem samochód 4 miesiące temu i przejechałem nim około 10 000 km.


Raczej nie do udowodnienia – przejechałeś 10 000km
Raczej jak chcesz się "pobawić" w Sąd to postarałbym się na Twoim miejscu udowodnić sprzedawcy cofnięty licznik – bo to jest oszustwo. Możesz go postraszyć konsekwencjami karnymi, bo są na to paragrafy. Jednakże zasadnicze pytanie to czy kupiłeś na fakturę i masz gdzieś odnotowany w dokumentach przebieg przy zakupie ?? ?? ??

bieski napisał(a):
przemek1983 napisał(a):Czy wiecie może jaki jest przypuszczalny koszt remontu takiego silnika?

bieski napisał(a):Myślę ze może dobić do 5k.


Myślę że sporo więcej – przy takiej naprawie wychodzi sporo innych "niezaplanowanych" kwiatków, które jak silnik jest na wierzchu warto zrobić.

Jednakże w Twojej sytuacji jeżeli minęło tylko kilka miesięcy spróbowałbym te auto oddać sprzedającemu, z kwitkami o np. innym przebiegu (raczej tak jest – to nierealne by taka usterka wystąpiła przy 150.000km przebiegu) i zażądał zwrotu kasy ....

Powodzenia !!

Pozdrawiam,
Adamos
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2010, 11:55
Posty: 44
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD (121KM) 2005 Kombi

Postprzez przemek1983 » 12 gru 2012, 23:14

Mam fakturę i przebieg odnotowany na ubezpieczeniu które dał mi komis na okres 1 miesiąca.
Czy jes jakaś 100% metoda sprawdzenia przebiegu, ponieważ komputer nie pokazuje aby było grzebane przy starownikach zajmujących się zapisem przebiegu.
Początkujący
 
Od: 11 gru 2012, 11:44
Posty: 6
Skąd: Sędziszów
Auto: Mazda 6 2.0 diesel
2006 r. po lifcie

Postprzez Osypiuk » 13 gru 2012, 08:30

przemek1983 napisał(a):Czy jes jakaś 100% metoda sprawdzenia przebiegu, ponieważ komputer nie pokazuje aby było grzebane przy starownikach zajmujących się zapisem przebiegu.


Nie ma 100% metody nigdzie niestety – ja np. nie mam wprowadzonych części napraw gwarancyjnych, które wiem że były robione.
Nie szukaj śladów grzebania w sterownikach w aucie – teraz są takie sprzęty że nie potrzeba śrubokręta, czy kombinerek jak kiedyś :)

Najszybciej i najprościej to podjedź sobie do najbliższego autoryzowanego serwisu Mazdy z dowodem rejestracyjnym i poproś o sprawdzenie. Może dopisze Ci szczęście ...

AUTO jak zdecydujesz się naprawiać to oddaj lepiej komuś kto się zna na tych autach – lepiej zapłacić parę zeta więcej i nie wracać 2-3 razy do tematu, np. w Auto Jaksa k. W-wy
A szykuj się raczej na niemałe wydatki, choć życzę Ci by były jak najmniejsze !!

P.S. Uzupełnij kolego w profilu skąd jesteś ... to może inni podpowiedzą gdzie najlepiej naprawić, zdiagnozować jak będzie wiadomo z jakiego rejonu kraju jesteś.

Pozdrawiam
Adamos
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2010, 11:55
Posty: 44
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD (121KM) 2005 Kombi

Postprzez sanders » 16 gru 2012, 20:58

Częsty przypadek. Niech twój mechanik spróbuje pokręcić w lewo wałem, wiemy że tak nie powinno się kręcić ale może masz pęknięty wał korbowy. I w prawo staje a w lewo kręci się przy tym jest ewidętny stukot.
Oto przykład mojego wału :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2005, 23:02
Posty: 630
Skąd: Bydgoszcz
Auto: BMW M3 Audi A6 Mazda6

Postprzez przemek1983 » 19 gru 2012, 21:34

Witam Panów;
Mój przypadek jest już zdiagnozowany,
Panewka w czwartym żędzie wtopiła się w wał.
Z tego co mówi mój mechanik należy wykonać szlif na wale, wymienić korbowód, wymienić przy okazji tuleje na korbowodach wszystkich, wymienić panewki, oraz po rozebraniu całości uszczelki szlif głowicy.
Prosze o pomoc co jeszcze należałoby zrobić przy okazji i gzie kupić nowy oryginalny korbowód – byle nie w mazdzie (serwisie) bo sam korbowód kosztuje 1400 zł.
Czy jest sens zakładania używki za jakieś 300 zł.
Jeżeli znacie napiszcie gdzie mozna kupić części do mazdy 6
Początkujący
 
Od: 11 gru 2012, 11:44
Posty: 6
Skąd: Sędziszów
Auto: Mazda 6 2.0 diesel
2006 r. po lifcie

Postprzez sanders » 19 gru 2012, 21:46

a szlif eału bedzie tylko na 4 cylindrze czy na calym wale, jezeli tylko na 4 cylindrze to polecam używany (taki korbowód to koszt ok. 200zl) plus Pan musi zakupić nowe panewki nadwymiar. A reszte mechanik dobrze zaleca
Ostatnio edytowano 19 gru 2012, 22:31 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: reklama
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2005, 23:02
Posty: 630
Skąd: Bydgoszcz
Auto: BMW M3 Audi A6 Mazda6

Postprzez Osypiuk » 20 gru 2012, 09:32

przemek1983 napisał(a):Witam Panów;
Mój przypadek jest już zdiagnozowany,
Panewka w czwartym żędzie wtopiła się w wał.


A co było przyczyną ???
Tak naprawdę wchodzą w to głównie 2 opcje :
1) uszkodzony wtrysk / wtryski
2) zasyfiony smok olejowy.

Lepiej to sprawdzić by nie mieć powtórki z rozrywki, czego nie życzę ...
Usuwa się skutek i przyczynę awarii.

P.S. Wał to najpierw sprawdź u jakichś dobrych specjalistów czy w ogóle się nadaje do szlifu, czy przy tej usterce się np. nie skrzywił ...

Pozdrawiam,
Adamos
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2010, 11:55
Posty: 44
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD (121KM) 2005 Kombi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6