Sportowe wałki rozrządu – Mazda 323F BJ FS

Postprzez onyx » 6 gru 2012, 21:28

Paweł napisał(a):Uszczegółowię – rozmawiamy o obrotach, "które pomagają". Które obroty to będą, zależy właśnie od długości... Lub długość od nich – jeden pies.

Parę postów wyżej zwróciłeś mi uwagę na te to samo, więc nie dziw się. Za chwilę się okaże, że rozmawiamy o 2 różnych rzeczach. Trzymajmy się konwencji. Którą to wcześniej narzuciłeś, a teraz wracasz do mojej ;)


Paweł napisał(a): onyx napisał(a):w których ten sam efekt uzyskuje się inną średnicą rur, aby spełnić warunek dopasowania fazowego fal.


Średnica rury nie decyduje o długości fali (przemieszczającej się wzdłuż), która będzie rezonowała. Pomijając zagadnienia drgającej masy, ma ona wpływ wyłącznie na opory i prędkość przypływu. Musi być tak dobrana, żeby utrzymać przepływ, ale jednocześnie nie być zbyt restrykcyjna. Nie zmieni ona jednak częstotliwości własnej układu. Mówiąc językiem kreskówek – nie połączysz brzegów rzeki za krótkim mostem, nawet jeśli będziesz go poszerzał.


Zmieniając średnicę, zmienia się ciśnienie a tym samym prędkość – te wielkości są powiązane z pulsacją i częstotliwością. Fala uzyskująca większą prędkość, będzie się odbijać z większą częstotliwością. Nie chodzi o to żeby zmieniać częstotliwość całego układu, a o dopasowanie do reszty. Nikt kijem rzeki tutaj nie zawraca.

Paweł napisał(a):Nie chciałbym popsuć naszych dobrych stosunków. Wycofuję tym samym wszystko co powiedziałem i nie ciągnę tematu. Czy o to chodziło? ;)


Skoro uważasz, że to najlepsze wyjście, to nie widzę przeciwwskazań :)

Co do lektury, to zapraszam na wycieczkę na wydział SiMR PW i poszukanie skryptów na ten temat.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Kruszynka88 » 6 gru 2012, 22:42

W sumie to juz was nie ogarniam i tych fal :) szukam kogos kto mi to ogarnie majac na mysli WAŁKI WYDECH oraz inne rzeczy które są do tego potrzebne mo i oczywiscie zestrojenie tego wszystkiego :P
Początkujący
 
Od: 29 lis 2012, 22:57
Posty: 5
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 323f 2.0 16v 131KM

Postprzez Paweł » 6 gru 2012, 23:08

Nie przejmuj się. My też tego nie ogarniamy. ;)
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/955)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez People_Hate_Me » 7 gru 2012, 01:45

dobra Onyx i Paweł :) Poźniej wydziele wam te wszystkie posty ot ok? xD bo dzis mi się poprostu już nie chce xD aaa i od teraz trzymamy się tematu xD
Psssssssssssssst
Klubowicz
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez Lukas007 » 8 gru 2012, 00:25

Jak chcesz to mam customowy kolektor 4-1 robiony w EL-TEC'u. Kosztował 2000zł. Sprzedam za 1/2 tego.

Wałki mam, ale nie podejdą z racji tego, ze mam głowice na HLA i aparat napędzany z wałka wydechowego. Chociaż ssący mógłby pasować, ale pewny nie jestem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez onyx » 8 gru 2012, 01:17

Pokusiłem się o napisanie do Corksport, bo szczerze nie dawało mi to trochę spokoju ;) Testowali te wałki na obu głowicach – z HLA i SLA. Wynika z tego, że będzie ok. Wałek wydechowy po prostu nic nie będzie napędzał. Oto fragment odpowiedzi jaką uzyskałem:

"The both camshafts will work in all FS DOHC engines including 98-2003 Mazda Protege/Protege5 and Mazdaspeed Protege."


Kruszynka, trafiła Ci się okazja, jak ślepej kurze ziarno w pasztetowej cenie. Brałbym na Twoim miejscu komplet – kolektor i oba wałki. Z resztą w tym momencie, to kto pierwszy ten lepszy <diabełek>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Lukas007 » 8 gru 2012, 01:46

Tez do nich napisałem, ale nie odpisali jeszcze.

Takze kolektor + oba wałki za 1600zł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez Kruszynka88 » 9 gru 2012, 11:03

Jaka cena tych walkow? no i kto mi to ogarnie i zestroi? :)
Początkujący
 
Od: 29 lis 2012, 22:57
Posty: 5
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 323f 2.0 16v 131KM

Postprzez onyx » 9 gru 2012, 13:23

http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=5&t=145174 tu masz link do ogłoszenia z cenami. 600zł za oba wałki.

Ja bym na Twoim miejscu ze strojeniem się wstrzymał do czasu, aż zrobisz sobie porządny wydech i dolot – wcześniej to strata kasy. Wymiana wałków, o ile masz jakieś zdolności mechaniczne, jest bardzo prosta. Jeżeli nie, to każdy mechanik Ci to ogarnie bez jakiegoś problemu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Lukas007 » 9 gru 2012, 13:37

Wałki jak napisął onyx 600zł. Nie ma tam tylko kolektora, kosztuje 1000zł.

Wydech 2"-2.25" na dwóch tłumikach zrobisz za 500zł jezeli masz znajomego mechanika ktory Ci wszystko pospawa. Mnie w CRX'ie wyszedł poniżej 600zł.

Do dolotu najlepiej przeniesc sobie akumulator do bagaznika i wstawic w jego miejsce filtr + osłona termiczna + dolot zimnego powietrza ze zderzaka. Ja tak miałem i filtr praktycznie sie nie nagrzewał.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez People_Hate_Me » 10 gru 2012, 20:52

to nie jest dział sprzedam. takie informacje proszę załatwiać na PW
Psssssssssssssst
Klubowicz
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje