Mazda6 (GG / GY) – Szybkie pytania – WAŻNA INFORMACJA, STR.313
Witam,
Czy nadal nikt nie ma pomysłu jak otworzyć zacięty zamek pasażera? Mocowałem się dzisiaj z nim ponad godzinę i nic... Dodam że pod klamką zauważyłem luźny kawałek plastiku.
Czy nadal nikt nie ma pomysłu jak otworzyć zacięty zamek pasażera? Mocowałem się dzisiaj z nim ponad godzinę i nic... Dodam że pod klamką zauważyłem luźny kawałek plastiku.
- Od: 8 wrz 2012, 09:17
- Posty: 33
- Skąd: WG
- Auto: Mazda 6 FL 2006r 121KM
Witam wszystkich, pisze ponieważ mam dziwny problem, pierwsze mrozy i znowu coś się dzieje z pojemnikiem na płyn do spryskiwaczy... zaczyna przeciekać, dzieje się to tylko jak jest mróz! Wiosna, lato, jesień wszystko szczelne a ni kropli pod samochodem... dzisiaj (minus 8 na termometrze) kałuża pod samochodem zbiornik pusty... Jak myślicie zbiornik do wymiany? I od razu pytanie czy wymiana to coś skomplikowanego? Czy samemu się da to ogarnąć?
- Od: 12 paź 2011, 21:27
- Posty: 8
- Skąd: Podkarpacie
- Auto: Mazda6 Kombi [GY] Benzyna 1.8 2007r.
Hubix napisał(a):Mam pytanie o ten dziwny wskaźnik temperatury w naszym pojeździe
Wskazówka jak jest w połowie to znaczy, że silnik jest już nagrzany i mogę mu już normalnie gnieść ?
Ja w zimę odpalam z wyłączonym radiem i nawiewem i po odpaleniu często włączam tylko nawiew. Wtedy po prostu wsłuchuję się w turbinę – jak wydaje dźwięk jak suszarka do włosów, to jadę delikatnie, a jak już ładnie syczy spod kokpitu podczas rozpędzania, to niech rwie się asfalt. Wtedy wiem, że elementy turbiny się rozgrzały i dopasowały na wskutek rozszerzalności cieplnej oraz olej osiągnął temperaturę pracy.
Hubix napisał(a):Na polu jest -16 u mnie
Chciałeś powiedzieć: "Na dworze jest -16"?
rafaliniak86 napisał(a):Czy nadal nikt nie ma pomysłu jak otworzyć zacięty zamek pasażera? Mocowałem się dzisiaj z nim ponad godzinę i nic... Dodam że pod klamką zauważyłem luźny kawałek plastiku
Zostaje chyba śrubokręt i młotek skoro masz luźny kawałek plastiku to coś Ci się połamało. Można próbować jakimiś wytrychami zwolnić zapadkę. Ale jak to nie mam pomysłu.
Giedoi napisał(a):Jak myślicie zbiornik do wymiany? I od razu pytanie czy wymiana to coś skomplikowanego? Czy samemu się da to ogarnąć?
a działają spryskiwacze tył i przód?
ogólnie temat do ogarnięcia
zajrzyj: viewtopic.php?f=60&t=81969&p=2128202&hilit=czujnik+niskiego+poziomu#p2128202 to będziesz miej więcej wiedział z czym to się je.
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
marex napisał(a):rafaliniak86 napisał(a):Czy nadal nikt nie ma pomysłu jak otworzyć zacięty zamek pasażera? Mocowałem się dzisiaj z nim ponad godzinę i nic... Dodam że pod klamką zauważyłem luźny kawałek plastiku
Można próbować jakimiś wytrychami zwolnić zapadkę. Ale jak to nie mam pomysłu.
Jak nie reaguje ani zewnętrzna, ani wewnętrzna klamka to jest duża szansa, że poszła słynna sprężynka. Żeby otworzyć drzwi bez klamek musisz ściągnąć tapicerkę. Jest to gdzieś opisane tutaj na forum, z tą różnicą, że z drzwiami od kierowcy.
marex napisał(a):a działają spryskiwacze tył i przód?
ogólnie temat do ogarnięcia
zajrzyj: viewtopic.php?f=60&t=81969&p=2128202&hilit=czujnik+niskiego+poziomu#p2128202 to będziesz miej więcej wiedział z czym to się je.
Zaraz zabieram się za czytanie wątku, odpowiadając Tobie, spryskiwacze działają bez zarzutów, kontrolka z tego co pamiętam też zawsze działa dobrze.
- Od: 12 paź 2011, 21:27
- Posty: 8
- Skąd: Podkarpacie
- Auto: Mazda6 Kombi [GY] Benzyna 1.8 2007r.
zbiorniczek ściągnąć to żadna filozofia, na pewno dasz rady, a co do wycieków to może wężyki od spryskiwaczy ci już trochę się postarzały (robią się twarde i mogą puszczać a w szczególności jak je jeszcze mróz zmrozi) trzeba wężyki przyciąć o cm. czymś podgrzać i założyć na miejsce
Hubix napisał(a):Na polu jest -16 u mnie
Chciałeś powiedzieć: "Na dworze jest -16"?
Galicja kolego, Galicja
To trochę śmieszne ,żeby słuchać z kokpitu pracy silnika i po nim stwierdzać czy mogę deptać czy nie
Dlaczego śmieszne? Każdy ma swoje sposoby. Są ludzie przewrażliwieni na punkcie auta, a są i tacy, którzy lubią słyszeć odcięcie zaraz po uruchomieniu.
Poza tym, co wcześniej napisałem, to po prostu czuć, jak auto ciągnie wprzód przy lekkim dodaniu gazu. Wtedy wiadomo, że silnik na pewno jest zagrzany. Mając na uwadze dużą niedokładność wskazań termometru na tablicy zegarów, to w okresie zimowym, mimo że wskazówka znajduje się w połowie skali i tak można wyczuwać brak mocy. Znaczy to, że silnik jest w rzeczywistości niedogrzany.
A jak chcesz mieć stuprocentową pewność, to zamontuj sobie dodatkowe wskaźniki temperatury cieczy chłodzącej i oleju w lewym słupku przy przedniej szybie.
Osobiście, nie znam innych sposobów, niż w/w, a stosuję się do opisanych w tym oraz poprzednim wpisie.
Poza tym, co wcześniej napisałem, to po prostu czuć, jak auto ciągnie wprzód przy lekkim dodaniu gazu. Wtedy wiadomo, że silnik na pewno jest zagrzany. Mając na uwadze dużą niedokładność wskazań termometru na tablicy zegarów, to w okresie zimowym, mimo że wskazówka znajduje się w połowie skali i tak można wyczuwać brak mocy. Znaczy to, że silnik jest w rzeczywistości niedogrzany.
A jak chcesz mieć stuprocentową pewność, to zamontuj sobie dodatkowe wskaźniki temperatury cieczy chłodzącej i oleju w lewym słupku przy przedniej szybie.
Osobiście, nie znam innych sposobów, niż w/w, a stosuję się do opisanych w tym oraz poprzednim wpisie.
Hubix napisał(a):wskazówka jest w połowie po przejechaniu około paru km, gdzieś może 3-4 a webasto pracuje jeszcze jak przejadę 25km. O co w tym chodzi ?
zapewne o to, że diesel ma wysoką sprawność i oddaje mniej ciepłą niż benzyniak. Z tego właśnie powodu dogrzewacz pracuje tak długo, żeby temperatura osiągała i trzymała się optymalnego poziomu.
Jest to zupełnie normalne i prawidłowe działanie
- Od: 5 lis 2010, 19:51
- Posty: 133
- Skąd: Łapy
- Auto: M5 CR 2009r,
2.0B+LPG 146 KM
Bedą pasować. Otwór centrujący jest taki sam jak w Mazdzie bo to KIA i ET46 też pasuje bo felga jest wąska (6J). Ja mam stalówki OE Mazdy 6,5J i opona 195/65/15 jest na nich szeroka i wystaje lekko na boki.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6