Mazda6 (GG / GY) – Szybkie pytania – WAŻNA INFORMACJA, STR.313

Mazda6 2002–2007

Postprzez rafaliniak86 » 8 gru 2012, 12:39

Witam,
Czy nadal nikt nie ma pomysłu jak otworzyć zacięty zamek pasażera? Mocowałem się dzisiaj z nim ponad godzinę i nic... Dodam że pod klamką zauważyłem luźny kawałek plastiku.
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2012, 09:17
Posty: 33
Skąd: WG
Auto: Mazda 6 FL 2006r 121KM

Postprzez Giedoi » 8 gru 2012, 13:18

Witam wszystkich, pisze ponieważ mam dziwny problem, pierwsze mrozy i znowu coś się dzieje z pojemnikiem na płyn do spryskiwaczy... zaczyna przeciekać, dzieje się to tylko jak jest mróz! Wiosna, lato, jesień wszystko szczelne a ni kropli pod samochodem... dzisiaj (minus 8 na termometrze) kałuża pod samochodem zbiornik pusty... Jak myślicie zbiornik do wymiany? I od razu pytanie czy wymiana to coś skomplikowanego? Czy samemu się da to ogarnąć?
Początkujący
 
Od: 12 paź 2011, 21:27
Posty: 8
Skąd: Podkarpacie
Auto: Mazda6 Kombi [GY] Benzyna 1.8 2007r.

Postprzez kubsztyk » 8 gru 2012, 14:03

Hubix napisał(a):Mam pytanie o ten dziwny wskaźnik temperatury w naszym pojeździe :D

Wskazówka jak jest w połowie to znaczy, że silnik jest już nagrzany i mogę mu już normalnie gnieść ?

Ja w zimę odpalam z wyłączonym radiem i nawiewem i po odpaleniu często włączam tylko nawiew. Wtedy po prostu wsłuchuję się w turbinę – jak wydaje dźwięk jak suszarka do włosów, to jadę delikatnie, a jak już ładnie syczy spod kokpitu podczas rozpędzania, to niech rwie się asfalt. Wtedy wiem, że elementy turbiny się rozgrzały i dopasowały na wskutek rozszerzalności cieplnej oraz olej osiągnął temperaturę pracy.

Hubix napisał(a):Na polu jest -16 u mnie

Chciałeś powiedzieć: "Na dworze jest -16"? :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez marex » 8 gru 2012, 15:42

rafaliniak86 napisał(a):Czy nadal nikt nie ma pomysłu jak otworzyć zacięty zamek pasażera? Mocowałem się dzisiaj z nim ponad godzinę i nic... Dodam że pod klamką zauważyłem luźny kawałek plastiku

Zostaje chyba śrubokręt i młotek skoro masz luźny kawałek plastiku to coś Ci się połamało. Można próbować jakimiś wytrychami zwolnić zapadkę. Ale jak to nie mam pomysłu.


Giedoi napisał(a):Jak myślicie zbiornik do wymiany? I od razu pytanie czy wymiana to coś skomplikowanego? Czy samemu się da to ogarnąć?

a działają spryskiwacze tył i przód?
ogólnie temat do ogarnięcia
zajrzyj: viewtopic.php?f=60&t=81969&p=2128202&hilit=czujnik+niskiego+poziomu#p2128202 to będziesz miej więcej wiedział z czym to się je.
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 18:49
Posty: 421 (1/0)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GY1 '06 MZR-CD 2.0 105KW

Postprzez Mandey » 8 gru 2012, 16:24

marex napisał(a):
rafaliniak86 napisał(a):Czy nadal nikt nie ma pomysłu jak otworzyć zacięty zamek pasażera? Mocowałem się dzisiaj z nim ponad godzinę i nic... Dodam że pod klamką zauważyłem luźny kawałek plastiku

Można próbować jakimiś wytrychami zwolnić zapadkę. Ale jak to nie mam pomysłu.

Jak nie reaguje ani zewnętrzna, ani wewnętrzna klamka to jest duża szansa, że poszła słynna sprężynka. Żeby otworzyć drzwi bez klamek musisz ściągnąć tapicerkę. Jest to gdzieś opisane tutaj na forum, z tą różnicą, że z drzwiami od kierowcy.
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1811 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Mitsubishi Lancer [CY3A], 143KM, 1.8 MIVEC, Rok prod.: 2008

Postprzez marex » 8 gru 2012, 16:26

chodzi o schowek pasażera a nie o drzwi :D
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 18:49
Posty: 421 (1/0)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GY1 '06 MZR-CD 2.0 105KW

Postprzez Giedoi » 8 gru 2012, 16:27

marex napisał(a):a działają spryskiwacze tył i przód?
ogólnie temat do ogarnięcia
zajrzyj: viewtopic.php?f=60&t=81969&p=2128202&hilit=czujnik+niskiego+poziomu#p2128202 to będziesz miej więcej wiedział z czym to się je.


Zaraz zabieram się za czytanie wątku, odpowiadając Tobie, spryskiwacze działają bez zarzutów, kontrolka z tego co pamiętam też zawsze działa dobrze.
Początkujący
 
Od: 12 paź 2011, 21:27
Posty: 8
Skąd: Podkarpacie
Auto: Mazda6 Kombi [GY] Benzyna 1.8 2007r.

Postprzez klajgus » 8 gru 2012, 17:13

zbiorniczek ściągnąć to żadna filozofia, na pewno dasz rady, a co do wycieków to może wężyki od spryskiwaczy ci już trochę się postarzały (robią się twarde i mogą puszczać a w szczególności jak je jeszcze mróz zmrozi) trzeba wężyki przyciąć o cm. czymś podgrzać i założyć na miejsce
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2007, 17:08
Posty: 215 (0/1)
Skąd: Berlin i Okolice Gorzowa
Auto: BYŁA M6 GY 2.0i 16V 141- LF 04r.
LPG Brc Sequent 24

Jest Ford Mondeo 2.5 T

Postprzez Hubix » 9 gru 2012, 00:45

Hubix napisał(a):Na polu jest -16 u mnie

Chciałeś powiedzieć: "Na dworze jest -16"? :P[/quote]

Galicja kolego, Galicja ;)

To trochę śmieszne ,żeby słuchać z kokpitu pracy silnika i po nim stwierdzać czy mogę deptać czy nie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez kubsztyk » 9 gru 2012, 01:10

Dlaczego śmieszne? Każdy ma swoje sposoby. Są ludzie przewrażliwieni na punkcie auta, a są i tacy, którzy lubią słyszeć odcięcie zaraz po uruchomieniu.
Poza tym, co wcześniej napisałem, to po prostu czuć, jak auto ciągnie wprzód przy lekkim dodaniu gazu. Wtedy wiadomo, że silnik na pewno jest zagrzany. Mając na uwadze dużą niedokładność wskazań termometru na tablicy zegarów, to w okresie zimowym, mimo że wskazówka znajduje się w połowie skali i tak można wyczuwać brak mocy. Znaczy to, że silnik jest w rzeczywistości niedogrzany.
A jak chcesz mieć stuprocentową pewność, to zamontuj sobie dodatkowe wskaźniki temperatury cieczy chłodzącej i oleju w lewym słupku przy przedniej szybie.
Osobiście, nie znam innych sposobów, niż w/w, a stosuję się do opisanych w tym oraz poprzednim wpisie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez dobrzyn22 » 9 gru 2012, 01:15

Hubix napisał(a):wskazówka jest w połowie po przejechaniu około paru km, gdzieś może 3-4 a webasto pracuje jeszcze jak przejadę 25km. O co w tym chodzi ? :|

zapewne o to, że diesel ma wysoką sprawność i oddaje mniej ciepłą niż benzyniak. Z tego właśnie powodu dogrzewacz pracuje tak długo, żeby temperatura osiągała i trzymała się optymalnego poziomu.
Jest to zupełnie normalne i prawidłowe działanie
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5226 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Hubix » 9 gru 2012, 01:20

OK, wolę jednak wskaźnik ze skalą w stylu:

0----50-70-90-110--H

Gdzie "H" jest na czerwono <czarodziej>

Wtedy wiem ile stopni ma silnik.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez WarunekPL » 10 gru 2012, 00:00

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2010, 19:51
Posty: 133
Skąd: Łapy
Auto: M5 CR 2009r,
2.0B+LPG 146 KM

Postprzez CLAU » 10 gru 2012, 12:38

Bedą pasować. Otwór centrujący jest taki sam jak w Mazdzie bo to KIA i ET46 też pasuje bo felga jest wąska (6J). Ja mam stalówki OE Mazdy 6,5J i opona 195/65/15 jest na nich szeroka i wystaje lekko na boki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez WarunekPL » 10 gru 2012, 20:10

Ja mam opony 205/55 bedzie git? <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2010, 19:51
Posty: 133
Skąd: Łapy
Auto: M5 CR 2009r,
2.0B+LPG 146 KM

Postprzez qweerty » 10 gru 2012, 20:16

Czy ktos sie moze orientuje z czym mozna kojarzyc dziwny dzwiek (metaliczny) podczas jazdy i skrecana tylko w lewo ? Dodam, ze ostatnio zauwazylem, ze mam zapieczone prawe kolo, lewe jest ok.
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2012, 21:23
Posty: 116
Auto: Mazda 6 1.8 120KM 2006 Hatchback LPG

Postprzez rdy » 10 gru 2012, 20:37

A stan klocków jaki? U mnie tak tarło jak już były w stanie agonalnym
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2011, 19:05
Posty: 323 (0/2)
Skąd: Brwinów
Auto: DS3 Sport Chic

Postprzez Grucha » 10 gru 2012, 21:28

Jak stuka to przegub jak huczy to łożysko .

Pozdrawiam
Grucha
 

Postprzez CLAU » 10 gru 2012, 21:49

WarunekPL napisał(a):Ja mam opony 205/55 bedzie git? <co?>


Pewne, że tak.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez qweerty » 10 gru 2012, 22:20

A ni nie stuka, a ni nie chuczy, taki dziwny metaliczny dzwiek 'tarcia'. Stan klockow nie wiem, ale zuzyte klocki dawalyby raczej objawy tez przy jezdzie prosto, a tutaj tylko przy skrecie w lewo...
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2012, 21:23
Posty: 116
Auto: Mazda 6 1.8 120KM 2006 Hatchback LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6