Podgrzewacz powietrza Valeo w miejsce filtra kabinowego

Postprzez smile » 24 paź 2012, 20:35

Jako że zima blisko, zakupiłem taki o to podgrzewacz powietrza
Obrazek
Obrazek

Będzie on zamontowany w miejscu filtra kabinowego po to, by już od odpalenia samochodu można było korzystać z ciepłego nadmuchu na szyby ( i nie skrobać :P )
Moc jego to 1000W :D ( był także 1500W ale nie chciałem przedobrzyć ;) ).
Teraz muszę zaplanować podłączenie tego ustrojstwa, chcę zrobić coś na wzór tego schematu ( w miejscu świec będzie oczywiście grzałka ).
Obrazek

Całość aktywowana przyciskiem ON/OFF lub dodatkowo jakiś wyłącznik czasowy ( np po 5 minutach od włączenia ).
Aby nie zabić alternatora/akumulatora chciał bym, aby po włączeniu tego ustrojstwa obroty silnika były podwyższone tak jak to jest w przypadku włączenia klimy. Czy można zrobić to sygnałem do PCM-u czy wynika to z obciążenia alternatora?!

Za wszelkie konstruktywne sugestie i podpowiedzi będę wdzięczny i tylko takie komentarze tego tematu są mile widziane ;)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Irek.k » 24 paź 2012, 21:12

Bezpiecznik 30A który jest na zasilaniu świec będzie za słaby na taką grzałkę. Proponuję dać bezpiecznik 30A dla każdego przekaźnika (obwodu).
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2010, 20:31
Posty: 150
Skąd: Golub-Dobrzyń
Auto: Mazda Premacy DITD 2000 r.

Postprzez Neonixos666 » 24 paź 2012, 23:48

obroty automatycznie są ustawiana w zależności od obciążenia na biegu jałowym tak że o to bym się nie martwił.

Ciekawe jaką ma to przepustowość powietrza bo może będzie tak że będzie je blokować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez ewemarkam » 25 paź 2012, 12:42

Jeśli ta grzałka ma faktycznie 1kW. To pociągnie prądu lekko licząc 1000W/14V=71.4A, Czyli więcej niż daje alternator przy znamionowych obrotach, nie pamietam ile to jest, ale na pewno nie jest to wartosc 900obr tylko duzo wiecej. Jeśli będziesz to podłączał to się do tego przyłóż inaczej, każde połączenie będzie Ci sie grzało. Osobiście podłączyłbym grzałki szeregowo. Widzę tam ich 5 chyba więc wykorzystałbym 4 z tego. Będzie bezpieczniej. i Równie efektywnie. Naprawdę uważaj. Przewody co najmniej 6mm, w pojedynczych żyłach, dobrze to zmasuj do grubej śruby, najlepiej z każdej grzałki osobno masa i dopiero łączone na srubie. Przy takim prądzie to jest istotne. Miałem instacje HHO u Siebie, każdy konektor dobrze zagniatałem i zalutowałem poźniej.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez tadziol » 25 paź 2012, 20:10

smile napisał(a):Moc jego to 1000W

średnia moc rozrusznika :|
zapytam z ciekawości,oryginalnie jakie jest zastosowanie tej grzały ??
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Mr.Jabu » 25 paź 2012, 20:43

Bardzo ciekawa inicjatywa, szczególnie jak sobie pomyśle o zbliżającej sie zimie i zamarzniętych rano szybach.

Co do oryginalnego przeznaczenia to odpowiedź jest chyba tu:

http://allegro.pl/listing.php/search?sg ... +powietrza
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2010, 22:36
Posty: 40
Skąd: Kleryków
Auto: Premacy 2001 DiTD 74Kw

Postprzez smile » 25 paź 2012, 20:52

Neonixos666 napisał(a):Ciekawe jaką ma to przepustowość powietrza bo może będzie tak że będzie je blokować.

Proszę bardzo:
Obrazek
Skoro widać przez niego Twoją Mazdę to i powietrze przejdzie :D

tadziol napisał(a):zapytam z ciekawości,oryginalnie jakie jest zastosowanie tej grzały


Oryginalnie to grzało powietrze w jakiejś Renówce ( dostępne są od 900W do 1500W ):
http://allegro.pl/listing.php/search?st ... ory=0&sg=0

ewemarkam napisał(a):Przewody co najmniej 6mm, w pojedynczych żyłach, dobrze to zmasuj do grubej śruby, najlepiej z każdej grzałki osobno masa i dopiero łączone na srubie.

Grzałka ma 5 pinów i nie bardzo jeszcze wiem, gdzie w niej jest minus :P Ale od jutra zacznę badać jej wydajność, temp grzania i zdecyduję ile z jej mocy mi jest potrzebne :D Nie mam zamiaru oszczędzać na przewodach, przekaźnikach i złączach.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Neonixos666 » 25 paź 2012, 23:42

Myślę że jak dobrze to zamontujesz to będzie to bardzo dobrze działało. Czekamy na pierwsze testy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Erastotenes » 26 lis 2012, 10:10

Ciekawy patent :D Też czekam na info ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2009, 21:04
Posty: 1844
Skąd: Warszawa
Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL

Postprzez Mr.Jabu » 26 lis 2012, 22:28

Jak postępują pracę?
Od 1 grudnia zapowiadają mrozy więc temat bardzo aktualny.
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2010, 22:36
Posty: 40
Skąd: Kleryków
Auto: Premacy 2001 DiTD 74Kw

Postprzez smile » 26 lis 2012, 23:48

Od kilku tygodni wszystko już zamontowane. Oczywiście pojawiło się kilka problemów przy montażu.
W temacie cisza, bo mrozów nie widać od tygodni, ale w najbliższym czasie powinno się to zmienić.
I wtedy będą pierwsze wnioski...
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Krzysiek24 » 9 gru 2012, 15:59

I jak ten podgrzewacz?? daje radę? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2012, 17:55
Posty: 157
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD+ 90km
2000 r. RF2A

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323