Mazda 6 1.8 2003 landi renzo wypadanie zapłonu cyl. 4

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez lulek35 » 3 gru 2012, 01:51

Witajcie, mam problem z wyskakiwaniem bledu wypadanie zaplonu cylinder 4.

Ostatnio ztobilem test. Przejechalem ponad 100km na benzynie – blad nie wyskoczyl. Przelaczylem na lpg i po 10km wyskoczyl. Generalnie zawsze wyskakuje przy dosc stalej stabilnej jezdzie np trasa ok 80km/h...
Oprocz bledu nic po za tym nie wystepuje.. Instalacja landi renzo z holandi..
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2012, 16:30
Posty: 37
Auto: Mazda 6 1.8 dohc 16V 2003r kombi + LPG

Postprzez Marek 161BD081 » 3 gru 2012, 09:08

Całkiem możliwe, że czas najwyższy na jakieś czyszczenie/kalibrację/przegląd wtryskiwaczy jak i całej reszty instalacji lpg.
Jak potrafisz to zamień wtryskiwacz z np. 4 cylindra z 3 i zobacz czy problem dotyczy wtryskiwacza czy czegoś innego.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez lulek35 » 3 gru 2012, 13:38

A tak z grubsza jak to zrobic??
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2012, 16:30
Posty: 37
Auto: Mazda 6 1.8 dohc 16V 2003r kombi + LPG

Postprzez Marek 161BD081 » 3 gru 2012, 14:39

lulek35 napisał(a):A tak z grubsza jak to zrobic??

Rurki wylotowe z wtryskiwaczy np. nr 3 i 4 zamieniasz miejscami i jednocześnie zamieniasz np. wtyczki elektryczne od tych wtryskiwaczy.
Ale nie zawsze się da tak łatwo zrobić jak jest kompletna i niepodzielna listwa wtryskowa.
Sorry bardzo ale wróżką nie jestem i nie mam nawet bladego pojęcia co masz tam pod maską i stąd jest taka odpowiedź.
Myślę jednak, że najlepiej może byś zrobił jakbyś podjechał do jakiegoś serwisu lpg mówiąc o objawach.
Ile na tych wtryskiwaczach masz już przelatane km?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez lulek35 » 3 gru 2012, 15:26

Samochod mam od 2 miechow.. Instalacja jest z 2009r wiec pewnie tyle tez maja wtryski.

Teraz pytanie jeszcz ktory wtrysk to 1 a ktory 4:p na listwie mam ABCD
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2012, 16:30
Posty: 37
Auto: Mazda 6 1.8 dohc 16V 2003r kombi + LPG

Postprzez Marek 161BD081 » 3 gru 2012, 16:12

lulek35 napisał(a):Teraz pytanie jeszcz ktory wtrysk to 1 a ktory 4:p na listwie mam ABCD

Nie wiem jaką masz listwę ale coś czuję, że chyba są to 4 wtryskiwacze we wspólnej obudowie.
Jeśli tak jest i do tego masz pojedynczą wtyczkę do całości to nie zrobisz takiej operacji jak pisałem wcześniej.

Cylinder nr 1 to ten najbliżej rozrządu.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez lulek35 » 3 gru 2012, 20:31

http://allegro.pl/listwa-wtryskiwacze-4 ... 23582.html
Mam taka

Ps: sorry za link ale nie moglem jej znaleźć ..
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2012, 16:30
Posty: 37
Auto: Mazda 6 1.8 dohc 16V 2003r kombi + LPG

Postprzez Marek 161BD081 » 3 gru 2012, 23:35

Hmmm – z tego co widzę to wchodzi tam tylko jedna wtyczka elektryczna więc takiej zamiany jak pisałem nie bardzo łatwo da się zrobić.
Moja propozycja – udaj się do gazownika.
Ale nie zdziw się jeśli zaproponuje wymianę wtryskiwaczy na nowe.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez lulek35 » 4 gru 2012, 18:41

Moze zabolec w portfelu....
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2012, 16:30
Posty: 37
Auto: Mazda 6 1.8 dohc 16V 2003r kombi + LPG

Postprzez Marek 161BD081 » 4 gru 2012, 22:13

Jak masz trochę zdolności manualnych to można się pokusić o czyszczenie listwy wtryskowej.
Trzeba ja rozebrać i wyczyścić wewnątrz ale tak aby nie stracić kalibracji (np. skoku tłoczka).

Wyryskiwacze "magic jet'y" to koszt ok. 60pln/szt.
Hana (fakt, że lepsze) ale koszt ok 110pln/szt.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez lulek35 » 7 gru 2012, 15:03

Jeszcze jedno... Od kiedy naprawilem termostat w mojej madzi i silnik szybciej sie nagrzewa, automatycznie szybciej przelacza sie na lpg to mam problem z gasnieciem na biegu jalowym. Problem ustaje jak silnik porzadnie sie nagrzeje...
Bardziej obrazowo:
Przejezdzam 1km przelacza sie na lpg
I w tym czasie przy kazdym zatrzymaniu onroty faluja i gasnie,
Po przejechaniu kolejnych 2km objaw ustaje ....

O co biega? Moze byc zwiazane z tym nie do konca sprawnym 4 wtryskiem?
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2012, 16:30
Posty: 37
Auto: Mazda 6 1.8 dohc 16V 2003r kombi + LPG

Postprzez Marek 161BD081 » 7 gru 2012, 15:49

Może tak być – listwa nie rozgrzana i zaworki mogą się zawieszać.
Zapewne jakbyś przejechał się nieco większy kawałek (np. 2km) i ręcznie przełączył na gaz to problemu nie byłoby?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez TOMBLA » 7 gru 2012, 16:11

mozna dodac podgrzewacz, albo podnieść temperaturę przełączania...
ale to droga na skróty...
Premacy.... :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2004, 14:12
Posty: 309 (0/6)
Skąd: Parczew

Postprzez Marek 161BD081 » 7 gru 2012, 17:51

TOMBLA napisał(a):mozna dodac podgrzewacz, albo podnieść temperaturę przełączania...

Też o tym myślałem ale trochę może być problematyczne znalezienie takiego pasującego do tej listwy podgrzewacza.

TOMBLA napisał(a):ale to droga na skróty..

Można tez podnieść temperaturę przełączania ;)

Ale ja jednak obstawiałbym przy wymianie listwy.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez klajgus » 8 gru 2012, 17:34

ja mam troszkę podobny problem, tez po zaleczeniu się na gaz przez krótki czas silnik po mocniejszym wciśnięciu gazu dusi się, ale nie gaśnie i obroty tez są OK, podobnie jak u kolegi ma to miejsce tylko przez możne 1km po przełączeniu. Po przeczytaniu posta kolegi lulek35 dotyczącego termostatu, pomyślałem ze u mnie ten problem tez zaczął się po wymianie płynu ( o ile dobrze pamiętam) w chłodnicy wiec opróżnieniu układu <co?> Czy możliwe żeby coś się bobrze nie odpowietrzyło w reduktorze?? Trochę w to wątpię bo przejechałem już parę tys. km. z tym problemem.
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2007, 17:08
Posty: 215 (0/1)
Skąd: Berlin i Okolice Gorzowa
Auto: BYŁA M6 GY 2.0i 16V 141- LF 04r.
LPG Brc Sequent 24

Jest Ford Mondeo 2.5 T

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy LPG