Słabe ogrzewanie wnętrza

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez slipmatt » 7 gru 2012, 10:38

Mam problem z temperaturą z nawiewów. Ustawiając temperaturę na 22-24, a nawet 26 stopni (klimatronik) nie czuć większej różnicy. Nie mogę powiedzieć bo leci ciepławe (czasem letnie) lecz nie takie jak powinno.
Wczoraj jadąc do pracy z nawiewów leciało cieplejsze powietrze niż w drodze powrotnej... (dziwne)

Gdy ustawię grzanie na maxa to przy nawiewie można kiełbaskę ;) zagrzać więc nagrzewnica ma dobry przepływ.
Auto posiada instalację LPG lecz reduktor równomiernie ciepły (nie da się ręki położyć).

W czym może tkwić problem?
Nie znalazłem na forum odpowiedzi na mój problem więc założyłem nowy post.

Dziękuję za pomoc

Pozdrawiam
Sebastian
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 kwi 2009, 19:13
Posty: 9
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GF 2.0i-16V HP 100kW

Postprzez rumunn95 » 7 gru 2012, 19:11

jak wpiety masz reduktor
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez slipmatt » 9 gru 2012, 00:03

rumunn95 napisał(a):jak wpiety masz reduktor


Reduktor mam wpięty tak jak widać na zdjęciu (chyba przed wejściem do nagrzewnicy).

Obrazek

Weryfikowałem wg schematu Obrazek

Trochę dziwne jest to, że powietrze jest dość ciepłe (nie rewelacyjne ale akceptowalne z racji minusowej temperatury na zewnątrz) we wstępnej fazie ogrzewania się silnika (gdy już przełączy się na LPG i ciut bardziej się zagrzeje silnik), a gdy wskazówka podskoczy do około 1/3 zaczyna lecieć chłodne powietrze.
Jak już wspomniałem wcześniej ustawienie na 29 stopni powoduje całkiem efektywne grzanie. Wystarczy zejść o 0,5 stopnia i ta efektywność spada znacznie i nie ma większej różnicy między np: 24 a 28,5 stopnia.

Wiadomo że dawanie po obrotach i przeciąganie biegów (miasto) będzie dawało automatycznie cieplejsze powietrze ale w dłuższej trasie przy stałej prędkości efektywność grzania spada.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 kwi 2009, 19:13
Posty: 9
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GF 2.0i-16V HP 100kW

Postprzez Gregory » 9 gru 2012, 13:39

Nie za bardzo łapie jak u ciebie się ten układ chłodzenia zachowuje, ale może termostat wariuje i różnie puszcza czynnik chłodzący.
W uszach świst, w oczach mgła, a na liczniku 22
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
Forumowicz
 
Od: 29 lut 2012, 12:11
Posty: 356 (0/2)
Skąd: Krzeszów nad Sanem/Rzeszów/Paris
Auto: 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM+LPG
Mondeo MK3 2004 2.0 145KM+LPG
było: 323F 1990r. BG 1.6+LPG 88KM
Scudo 1999r. 1.9TD 92KM
Laguna 1995r. 1.8+LPG 90KM

Postprzez slipmatt » 11 gru 2012, 21:36

Nie mam pojęcia co się dzieje... możliwe że rzeczywiście termostat. Ostatnio <glupek2> się poprawiło (choć nadal zdarzają się akcje "chłód z nawiewu") więc nic na razie nie ruszam.
Gdzie dokładnie znajduje się ten termostat?

Jeśli ktoś ma/miał podobne objawy niech dołączy się :) do dyskusji.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 kwi 2009, 19:13
Posty: 9
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GF 2.0i-16V HP 100kW

Postprzez damian626 » 23 gru 2012, 01:54

witaj obstawiam termostat spróbuj zatkać chłodnice zobaczysz co się dzieje jeżeli na zatkanej chłodnicy ogrzewanie jest ok to wina termostatu papa
MAZDA i'like that prum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2007, 01:27
Posty: 112
Skąd: TSK
Auto: były 2XMazda 626 GD & Mazda 626 GE & Mazda Xedos 9 FL 2,5V6 A/T & Fiat Ducato 2.5 TDI laweta &
MPV LW FS & Mazda 5 cr 1.8 obecnie Mazda MPV LW 2.3 L3

Postprzez wedkarz85 » 23 gru 2012, 15:48

Witam łatwo sprawdzić czy termostat jest otwarty, dolny przewód od chłodnicy wchodzi w obudowe trmostatu
Przy otwartym termostacie przewód dolny będzie tak samo ciepły co reszta
Prawidłowo otwarcie termostatu następuje coś ok 84 s.c wtedy dopiero przewód się nagrzewa
W silnikach benzynowych bym nie radzil mocno zasłaniać chłodnicy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2011, 18:27
Posty: 59 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: mazda 5 2.0 cr '06

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6