Mazda6 (GG / GY) – Szybkie pytania – WAŻNA INFORMACJA, STR.313

Mazda6 2002–2007

Postprzez kubsztyk » 30 lis 2012, 10:07

9 litrów. Naprawdę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez dobrzyn22 » 30 lis 2012, 11:59

bieski napisał(a):taaaaaa? A to:

a to ?? :P chyba obydwaj mamy rację ;P
ignacy napisał(a):szukam opisu funkcji przycisków kierownicy
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5226 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez bieski » 30 lis 2012, 12:14

Taki troche niezdecydowany on nie ?

A najlepsze jest to ze wszystko opisane jest w instrukcji ;)
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez dobrzyn22 » 30 lis 2012, 12:15

bieski napisał(a):A najlepsze jest to ze wszystko opisane jest w instrukcji ;)

o właśnie <lol>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5226 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Hubix » 30 lis 2012, 13:30

kubsztyk napisał(a):9 litrów. Naprawdę.


No właśnie. Miałem wymieniany pasek rozrządu. Kupiłem 10L płynu na wymianę.

Pojechałem po auto i mówią, że wymienili płyn, wlali mi 5L bo tyle wchodzi. Mówię, że powinno wejść 9L.
Mechanik (naprawdę równy gość) powiedział, że robili remont takiego silnika (to akurat prawda bo sam widziałem opiłki w misie), mieli wyjęty ten silnik, skladali go całego i zalewali go od początku płynem i też weszło 5L. W nagrzewnicy siedzi max około 0.5L.

Co o tym sądzicie ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Tasza » 30 lis 2012, 13:55

Mam pytanko: Jak można odpalić mazde 6 2003 bez włączania ksenonów? Mam trzy pozycje przy światłach OFF – jak przekręcam kluczyk to ksenony sie i tak zapalają, kropkę – to są postojówki, które też od razu dają o sobie znać no i ON.

Chcę zaoszczędzić zużycie prądu przy odpalaniu, zwłaszcza w mroźniejsze dni kiedy akumulator i tak potrzebuje dłuższego czasu. Lecz niestety od razu przy przekręceniu kluczyka ksenony również zaczynają się ustawiać.

Jest na to sposób czy poprostu ten typ tak ma?
Tasza
 

Postprzez bieski » 30 lis 2012, 14:09

Musisz wyłączyć tryb skandynawski. Na forum gdzieś znajdziesz fotorelację.
Wtedy na OFF światła się nie zapalą.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez badas » 1 gru 2012, 17:47

Na początek zaznaczę, że nie znam się na samochodach, dlatego w ewentualnej odpowiedzi na moje pytanie proszę posługiwać się banalną terminologią, którą zrozumie każdy, a mówiąc o jakichś częściach najlepiej dodać obrazek ;–)

Otóż zmieniałem sobie dziś żarówki w światłach mijania (jedna mi się przepaliła, to od razu komplet osram night breaker plus postanowiłem sobie wstawić, bo kiepsko mi się sprawowały poprzednie światła w porównaniu do innych samochodów które prowadzić mi się zdarzyło po zmroku) i w sumie wszystko jest ok, światła pięknie świecą, ale przy wyjmowaniu prawa żarówka (ta od strony pasażera) – pech chciał, że to była ta nie przepalona – wypadła mi z ręki i spadła gdzieś w dół. I teraz moje pytanie jest takie, co mogę zrobić, żeby ją odnaleźć i wydobyć z samochodu? Gdzie ona może teraz być i jak się tam dostać, bo od góry mam wrażenie, że będzie to niemożliwe bez wykręcenia połowy auta, chociaż ciężko powiedzieć, bo nie widzę gdzie ona w ogóle leży a pod autem jej nie ma ;–)
one man can make a difference
Początkujący
 
Od: 26 paź 2012, 22:59
Posty: 22
Auto: Mazda 6 GG
Liftback 2002
PB 2.0 16V 141KM

Postprzez KrzychuM6 » 1 gru 2012, 18:44

jesli masz oslone silnika na dole to prawdopodobnie ona bedzie na niej lezala. Trzeba wejsc pod auto i odkrecic ja(chyba piec srub tam jest).
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2012, 11:02
Posty: 122 (0/3)

Postprzez badas » 1 gru 2012, 19:43

Hmm, musiał bym mieć kanał żeby osłonę silnika odkręcić, więc odpada.

A jakbym błotnik/nadkole czy jak się ten plastik za kołem nazywa odkręcił to co za nim jest? I jeśli to też otwiera dostęp do środka, to przede wszystkim czy demontaż to po prostu odkręcenie kilku śrub na krzyżaka i obędzie się bez zdejmowania koła?
one man can make a difference
Początkujący
 
Od: 26 paź 2012, 22:59
Posty: 22
Auto: Mazda 6 GG
Liftback 2002
PB 2.0 16V 141KM

Postprzez Mandey » 1 gru 2012, 23:25

Nie trzeba mieć kanału. Ja sobie poradziłem podnośnikiem i kilkoma drewnianymi klockami (mogłoby być cokolwiek innego do podparcia samochodu bez podnośnika). Podniosłem sam przód samochodu, to wystarczyło żeby się wczołgać pod samochód i bez problemu odkręcić osłonę.

P.S. możesz jeszcze spróbować odkręcić takie plastikowe osłony przykręcane do przedniego zderzaka od spodu. Bodajże na 5 śrub, 8mm. Może tam spadła.
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1811 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Mitsubishi Lancer [CY3A], 143KM, 1.8 MIVEC, Rok prod.: 2008

Postprzez badas » 2 gru 2012, 12:41

Sukces przyszedł z PSem od @Mandey – dzięki!

5 śrub 8mm od spodu (u mnie można je też krzyżakowym śrubokrętem odkręcić, ale klucz 8 szybszy chyba w tej pozycji) – niestety żarówki tam nie było. Od spodu oceniłem jednak, że do osłony silnika to by ją chyba ktoś siłą ciągnąć musiała, bo to jednak daleko ku środkowi auta. Ta osłona pod błotnikiem i plastik nadkola (błotnik?) to jedna całość więc odkręciłem jeszcze 3 śruby (tutaj są inne, tylko krzyżakiem idą) – niestety od dołu nie widziałem gdzie jest żarówka, a szpara przy kole była wciąż za mała – więcej odkręcić nie mogłem, bo do górnej śruby mój śrubokręt jest po prostu za długi i nie mieścił się (ale przynajmniej wiem w jakie dodatkowe narzędzia muszę się zaopatrzyć), więc wsadziłem rękę i na czuja macałem – udało się mendę znaleźć, była tuż pod jakimiś dwoma przewodami zaklinowana między jakimś plastikiem a przewodem.

Teraz idę rozbierać konsolę, żeby zlutować zworkę L716 ;–) życzcie powodzenia.
one man can make a difference
Początkujący
 
Od: 26 paź 2012, 22:59
Posty: 22
Auto: Mazda 6 GG
Liftback 2002
PB 2.0 16V 141KM

Postprzez andrzej1234 » 2 gru 2012, 22:54

1. dziś zauważyłem wydobywający się dym spod maski. Co jest grane?
2. po zgaszeniu samochod jakoś tak dziwnie wyje przez jakis czas. O co chodzi?
z góry dzięki za odpowiedzi.
Początkujący
 
Od: 4 wrz 2012, 20:51
Posty: 16
Auto: Mazda 6 2.0 121km

Postprzez rdy » 2 gru 2012, 23:20

1. Na pewno spod maski?
2. Webasto
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2011, 19:05
Posty: 323 (0/2)
Skąd: Brwinów
Auto: DS3 Sport Chic

Postprzez andrzej1234 » 2 gru 2012, 23:43

Tak spod maski, a dokładnie z lewej strony(tak jakby na wysokości koła)

Webasto wyje pomimo tego, że jest wyłączone ?
Początkujący
 
Od: 4 wrz 2012, 20:51
Posty: 16
Auto: Mazda 6 2.0 121km

Postprzez Mandey » 3 gru 2012, 08:23

andrzej1234 napisał(a):Webasto wyje

Nie wiem czy wyje, ale działa jeszcze chwilę po zgaszeniu silnika i załącza się samoczynnie jeżeli temp. zew. jest na poziomie 7 stopni.
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1811 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Mitsubishi Lancer [CY3A], 143KM, 1.8 MIVEC, Rok prod.: 2008

Postprzez samu13 » 3 gru 2012, 12:02

Po lewej stronie czyli rozumiem patrząc od przodu samochodu? Jak pisał kolega tak hałasuje webasto które po wyłączeniu silnika, przedmuchuje komorę spalania.
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2011, 19:53
Posty: 35
Skąd: śląsk
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2003,2.0,136KM

Postprzez dobrzyn22 » 3 gru 2012, 12:08

andrzej1234 napisał(a):Webasto wyje pomimo tego, że jest wyłączone ?

mamy chyba 3 różne wątki o dogrzewaczu(webasto) – proponuję się z nimi zapoznać <czytaj> <ok>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5226 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez andrzej1234 » 3 gru 2012, 20:53

andrzej1234 napisał(a):Tak spod maski, a dokładnie z lewej strony(tak jakby na wysokości koła)


Chodziło mi o to, że z tego miejsca wydobywa się taki jakby dym. Miał ktoś podobny przypadek?
Początkujący
 
Od: 4 wrz 2012, 20:51
Posty: 16
Auto: Mazda 6 2.0 121km

Postprzez bieski » 3 gru 2012, 21:40

Która dla ciebie to jest lewa ? Od pasazera czy od kierowcy?
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6