Płyn w układzie chłodzenia – temat ogólny

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez rafals » 15 lut 2012, 20:33

Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo – na pewno to zepsujesz!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2009, 21:55
Posty: 47 (0/4)
Skąd: Małopolska
Auto: Mazda 3 BK Y6 90KM '07

Postprzez Kai. » 16 lut 2012, 10:06

A wiesz, że chyba by pasował? Oznaczenia w sumie takie same :o
Z tym, że ostatnio auto zaczęło podkradać mi płyn chłodniczy, wycieków brak, mazi pod korkiem oleju brak, dymu z rury brak i dlatego mam rozkminkę o co tu chodzi... Na zbiorniczku (z tyłu) widać biały nalot tak jakby gdzieś sam zbiorniczek był nieszczelny... Może uda mi się go dzisiaj prześwietlić.
Obrazek
“The only courage you ever need is the courage to live your heart’s desire.”
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2011, 12:07
Posty: 273 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Może będzie:
RX-8
Jest:
Renault Talisman 16r
Było:
VW PaSStuch B6 08r
BMW E46 Coupe, 320Ci, 99r.
Mazda 626 GF, 1,8 90KM, 98r.
Mazda 3 BK, 2.0 MZR-CD 07r.

Postprzez widmo82 » 31 mar 2012, 23:55

Zapewne nie blysnę, ale jaka to roznica co wlejemy za plyn do ukladu ? Jesli poprzedni byl oryginalny i jakos nic nam nie zamarzlo po ostatniej zimie kiedy bywalo momentami -25 i wiecej to jesli teraz tez wlejemy oryginalny to chyba tragedii nie bedzie?

PS: Jaka moze byc przyczyna ze zaczyna brakowac plynu?
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez Nuno » 29 lis 2012, 18:48

Chłopaki powiedźcie proszę przy jakich temperaturach krzepniecia wymieniacie płyn chłodniczy, pomijajm kwestie wieku płynu, ponieważ wymieniałem 1,5 roku temu. Ja dziś sprawdzałem glikometrem i wskazało -29st C.
Czy warto już wymieniać ? Na warsztacie wprawdzie zapewnili mnie, że wartości są jeszcze właściwe i nawet świeżo po wymienie na nowy nigdy nie osiągne wartości jakie opisują na opakowaniach producenci.
Ale jakoś nie mam pewności czy mają rację??
Nuno
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2011, 17:44
Posty: 206 (1/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 BK Sedan
2.0 LF TOP
2005

Postprzez Ralf2107 » 29 lis 2012, 20:33

Myślisz, że -29 stopni to kiepski wynik ? Ja zalewam płyn, na którego opakowaniu jest napisane -35, nigdy nie sprawdzałem ile faktycznie wytrzyma i przy ok -33 stopniach w nocy nigdy nic się nie stało...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2011, 12:54
Posty: 235
Skąd: Murowana Goślina/Grajewo
Auto: Mazda 3 Y6 '05 już bez FAP

Postprzez marcin255 » 29 lis 2012, 21:40

Ralf2107 napisał(a):ok -33 stopniach w nocy nigdy nic się nie stało...

bo on nie zamarznie przy -35 zrobi się trochę gęstszy
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez razzor » 29 lis 2012, 21:56

W Polsce będzie -29 stopni w ogóle? <lol> . Jak ci zejdzie do -20 stopni płyn to możesz się zastanawiać nad wymianą :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2012, 21:53
Posty: 79
Skąd: opolskie (Krapkowice)
Auto: Mazda3 BK '05 2.0 Top Sport

Postprzez Lakcow91 » 29 lis 2012, 22:01

Ale przy większych prędkościach jeżeli używasz płyny to za czym on dojdzie do górnej części szyby to zamarza, dlatego im więcej tym lepiej.
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2012, 11:30
Posty: 179
Skąd: Radom
Auto: Honda

Postprzez razzor » 29 lis 2012, 22:24

Lakcow91 napisał(a):Ale przy większych prędkościach jeżeli używasz płyny to za czym on dojdzie do górnej części szyby to zamarza, dlatego im więcej tym lepiej.

Mówimy o chłodniczym :) no do spryskiwaczy ja polecam z Sonaxa, jeśli chodzi o spryskiwanicze reflektorów :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2012, 21:53
Posty: 79
Skąd: opolskie (Krapkowice)
Auto: Mazda3 BK '05 2.0 Top Sport

Postprzez Nuno » 30 lis 2012, 08:01

Ralf2107 napisał(a):Myślisz, że -29 stopni to kiepski wynik ?

Po Waszych wypowiedziach rozwiało trochę moje wątpliwości. Choć nie powiem, opinie na internecie bywały różne. Niektórzy polecali zmieniać płyn jak tylko jego krzepliwosć spadnie powyżej -30 st.
A druga sprawa, to nie wiem jak Wy , ale jak sięgnę pamięcią to bywały w poprzednich zimach mroźne noce gdzie termometr wskazywał temperatury rzędu -30 st C :>
razzor napisał(a):W Polsce będzie -29 stopni w ogóle? <lol>

Więc chyba temperatura jest do osiągniecia w Polsce.
Nuno
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2011, 17:44
Posty: 206 (1/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 BK Sedan
2.0 LF TOP
2005

Postprzez Seraf » 30 lis 2012, 09:47

razzor napisał(a):W Polsce będzie -29 stopni w ogóle? <lol>


Ostatnimi laty zdarzają się takie przymrozki rano że nie wiadomo jak zimno może być tej zimy :D a nawet jeśli to nie robią chyba płynu do -50 :D więc jaki mamy na to wpływ :D
Obrazek
Obrazek
aka "bez sensu"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2009, 00:28
Posty: 3537 (2/15)
Skąd: Białystok
Auto: rower miejski :D

Postprzez marcin255 » 30 lis 2012, 10:13

Seraf napisał(a):jeśli to nie robią chyba płynu do -50



– 70% koncentratu, 30% wody – temperatura zamarzania -64°C :)
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez yezior » 3 lut 2013, 01:30

Odpowiedź na moje wątpliwości odnośnie rozcieńczania fl22

CAUTION: FL22 coolant is pre-mixed and must be added to the cooling system as is. DO NOT ADD WATER TO FL22 COOLANT. Adding water will dilute the solution and lessen the effectiveness of the coolant.

When coolant replacement becomes necessary for older Mazda models not originally filled with FL22 coolant, FL22 coolant can be used.

Może przyda się przyszłym zainteresowanym.

BTW, do mojej M3 weszło ok. 4,5l FL22 bez płukania układu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2010, 23:35
Posty: 182 (14/2)
Skąd: wukazety
Auto: II BK'04 II Z6 II HB II
my target

Postprzez JURO » 6 lut 2013, 19:57

do mojej weszło bez płukania ponad 6 litrów, wszystko odpowietrzone, jeszcze sprawdzę po dłuższej jeździe <spoko>
Sprzedam Mazdę 3
viewtopic.php?f=78&t=172194
Początkujący
 
Od: 7 sty 2013, 01:21
Posty: 17
Skąd: Rzeszów, Chmielnik, Szkocja
Auto: Mazda 6 2.2D GH 2010
Mazda 323C BA 1994

Postprzez Loco78 » 13 lip 2013, 04:09

Witam mam małe pytanie muszę dolać płynu do chłodnicy i z tego co wiem aktualnie wlany jest oryginalny płyn mazdowski.Moje pytanie to jaki płyn powinienem kupić na dolewkę i czy płyny są mieszalne jeśli nie dostanę odpowiedniego? Nie chciał bym doprowadzić do awarii z powodu niewiedzy stąd moje pytanie. (Mazda 6 2.0 Diesel 2004r.) Proszę o podpowiedź.Pozdrawiam. <czytaj>

Dopisano 13 lip 2013, 12:44:

Ktoś napisze jakąś poradę??? <oczy>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 maja 2013, 15:53
Posty: 15
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda 6 – Sport Kombi , 2.0 D , 136kW – 2004r.

Postprzez dzux » 13 lip 2013, 21:49

sa płyny mieszalne, bodajże nazywa sie prestone żółte opakowanie mieszalny ze wszystkimi płynami
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez Loco78 » 13 lip 2013, 21:56

Dzięki za rade przynajmiej bede wiedzial jaki kupic na ta dolewke. Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 maja 2013, 15:53
Posty: 15
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda 6 – Sport Kombi , 2.0 D , 136kW – 2004r.

Postprzez krzysM3BK » 21 gru 2013, 20:30

Witam mam pytanie odnośnie płynu chłodniczego FL22 w manualu pisze że bez nagrzewnicy wchodzi 5,5L
szkoda bo sprzedają w 5L bańkach, krtoś wymieniał w 1,6 bez. ile go weszło ?
I pytanie nr 2 chodzi o płyn do wspomagania w manualu piszą jaki ale nie ile, ktoś wymieniał ile go wchodzi ?
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2011, 00:21
Posty: 139 (0/3)
Skąd: Poznań
Auto: MAZDA 3 BK Z6
2005

Postprzez jack3000 » 15 lut 2014, 13:57

W zbiorniczku wyrównawczym płyn chłodniczy jest poniżej minimum. Kolor niebieski czyli zgaduję, że petrygo? Jakbym nie dostał konkretnie tego płynu to czy mogę dolać jakiś inny i czy zalewać maksymalnie do kreski max czy nalać mniej więcej do połowy ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2013, 08:38
Posty: 89 (0/1)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 BK Active+ 1.6 2008

Postprzez iwon44 » 15 lut 2014, 14:48

Juz lepiej chyba prestone dolac. Sugeruje nalac do max i obserwować czy nie ubywa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2012, 19:21
Posty: 294 (3/4)
Skąd: Świdnik
Auto: Mazda 3 BK Z6 05r Active

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323