Płyn w układzie chłodzenia – temat ogólny
A ten korek by przypadkiem nie spasował ?
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Korek-zbiornika-wyrownawczego-Focus-C-max-Galaxy-S-max-Mondeo-1301104-FORD/2955
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Korek-zbiornika-wyrownawczego-Focus-C-max-Galaxy-S-max-Mondeo-1301104-FORD/2955
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo – na pewno to zepsujesz!
A wiesz, że chyba by pasował? Oznaczenia w sumie takie same :o
Z tym, że ostatnio auto zaczęło podkradać mi płyn chłodniczy, wycieków brak, mazi pod korkiem oleju brak, dymu z rury brak i dlatego mam rozkminkę o co tu chodzi... Na zbiorniczku (z tyłu) widać biały nalot tak jakby gdzieś sam zbiorniczek był nieszczelny... Może uda mi się go dzisiaj prześwietlić.
Z tym, że ostatnio auto zaczęło podkradać mi płyn chłodniczy, wycieków brak, mazi pod korkiem oleju brak, dymu z rury brak i dlatego mam rozkminkę o co tu chodzi... Na zbiorniczku (z tyłu) widać biały nalot tak jakby gdzieś sam zbiorniczek był nieszczelny... Może uda mi się go dzisiaj prześwietlić.
Zapewne nie blysnę, ale jaka to roznica co wlejemy za plyn do ukladu ? Jesli poprzedni byl oryginalny i jakos nic nam nie zamarzlo po ostatniej zimie kiedy bywalo momentami -25 i wiecej to jesli teraz tez wlejemy oryginalny to chyba tragedii nie bedzie?
PS: Jaka moze byc przyczyna ze zaczyna brakowac plynu?
PS: Jaka moze byc przyczyna ze zaczyna brakowac plynu?
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Chłopaki powiedźcie proszę przy jakich temperaturach krzepniecia wymieniacie płyn chłodniczy, pomijajm kwestie wieku płynu, ponieważ wymieniałem 1,5 roku temu. Ja dziś sprawdzałem glikometrem i wskazało -29st C.
Czy warto już wymieniać ? Na warsztacie wprawdzie zapewnili mnie, że wartości są jeszcze właściwe i nawet świeżo po wymienie na nowy nigdy nie osiągne wartości jakie opisują na opakowaniach producenci.
Ale jakoś nie mam pewności czy mają rację??
Czy warto już wymieniać ? Na warsztacie wprawdzie zapewnili mnie, że wartości są jeszcze właściwe i nawet świeżo po wymienie na nowy nigdy nie osiągne wartości jakie opisują na opakowaniach producenci.
Ale jakoś nie mam pewności czy mają rację??
Nuno
Myślisz, że -29 stopni to kiepski wynik ? Ja zalewam płyn, na którego opakowaniu jest napisane -35, nigdy nie sprawdzałem ile faktycznie wytrzyma i przy ok -33 stopniach w nocy nigdy nic się nie stało...
- Od: 19 cze 2011, 12:54
- Posty: 235
- Skąd: Murowana Goślina/Grajewo
- Auto: Mazda 3 Y6 '05 już bez FAP
Ralf2107 napisał(a):ok -33 stopniach w nocy nigdy nic się nie stało...
bo on nie zamarznie przy -35 zrobi się trochę gęstszy
W Polsce będzie -29 stopni w ogóle?
. Jak ci zejdzie do -20 stopni płyn to możesz się zastanawiać nad wymianą 

- Od: 30 kwi 2012, 21:53
- Posty: 79
- Skąd: opolskie (Krapkowice)
- Auto: Mazda3 BK '05 2.0 Top Sport
Lakcow91 napisał(a):Ale przy większych prędkościach jeżeli używasz płyny to za czym on dojdzie do górnej części szyby to zamarza, dlatego im więcej tym lepiej.
Mówimy o chłodniczym
- Od: 30 kwi 2012, 21:53
- Posty: 79
- Skąd: opolskie (Krapkowice)
- Auto: Mazda3 BK '05 2.0 Top Sport
Ralf2107 napisał(a):Myślisz, że -29 stopni to kiepski wynik ?
Po Waszych wypowiedziach rozwiało trochę moje wątpliwości. Choć nie powiem, opinie na internecie bywały różne. Niektórzy polecali zmieniać płyn jak tylko jego krzepliwosć spadnie powyżej -30 st.
A druga sprawa, to nie wiem jak Wy , ale jak sięgnę pamięcią to bywały w poprzednich zimach mroźne noce gdzie termometr wskazywał temperatury rzędu -30 st C
razzor napisał(a):W Polsce będzie -29 stopni w ogóle?![]()
Więc chyba temperatura jest do osiągniecia w Polsce.
Nuno
razzor napisał(a):W Polsce będzie -29 stopni w ogóle?![]()
Ostatnimi laty zdarzają się takie przymrozki rano że nie wiadomo jak zimno może być tej zimy
Seraf napisał(a):jeśli to nie robią chyba płynu do -50
– 70% koncentratu, 30% wody – temperatura zamarzania -64°C
Odpowiedź na moje wątpliwości odnośnie rozcieńczania fl22
CAUTION: FL22 coolant is pre-mixed and must be added to the cooling system as is. DO NOT ADD WATER TO FL22 COOLANT. Adding water will dilute the solution and lessen the effectiveness of the coolant.
When coolant replacement becomes necessary for older Mazda models not originally filled with FL22 coolant, FL22 coolant can be used.
Może przyda się przyszłym zainteresowanym.
BTW, do mojej M3 weszło ok. 4,5l FL22 bez płukania układu.
CAUTION: FL22 coolant is pre-mixed and must be added to the cooling system as is. DO NOT ADD WATER TO FL22 COOLANT. Adding water will dilute the solution and lessen the effectiveness of the coolant.
When coolant replacement becomes necessary for older Mazda models not originally filled with FL22 coolant, FL22 coolant can be used.
Może przyda się przyszłym zainteresowanym.
BTW, do mojej M3 weszło ok. 4,5l FL22 bez płukania układu.
do mojej weszło bez płukania ponad 6 litrów, wszystko odpowietrzone, jeszcze sprawdzę po dłuższej jeździe 

Sprzedam Mazdę 3
viewtopic.php?f=78&t=172194
viewtopic.php?f=78&t=172194
- Od: 7 sty 2013, 01:21
- Posty: 17
- Skąd: Rzeszów, Chmielnik, Szkocja
- Auto: Mazda 6 2.2D GH 2010
Mazda 323C BA 1994
Witam mam małe pytanie muszę dolać płynu do chłodnicy i z tego co wiem aktualnie wlany jest oryginalny płyn mazdowski.Moje pytanie to jaki płyn powinienem kupić na dolewkę i czy płyny są mieszalne jeśli nie dostanę odpowiedniego? Nie chciał bym doprowadzić do awarii z powodu niewiedzy stąd moje pytanie. (Mazda 6 2.0 Diesel 2004r.) Proszę o podpowiedź.Pozdrawiam. 
Dopisano 13 lip 2013, 12:44:
Ktoś napisze jakąś poradę???

Dopisano 13 lip 2013, 12:44:
Ktoś napisze jakąś poradę???

- Od: 19 maja 2013, 15:53
- Posty: 15
- Skąd: Ruda Śląska
- Auto: Mazda 6 – Sport Kombi , 2.0 D , 136kW – 2004r.
Witam mam pytanie odnośnie płynu chłodniczego FL22 w manualu pisze że bez nagrzewnicy wchodzi 5,5L
szkoda bo sprzedają w 5L bańkach, krtoś wymieniał w 1,6 bez. ile go weszło ?
I pytanie nr 2 chodzi o płyn do wspomagania w manualu piszą jaki ale nie ile, ktoś wymieniał ile go wchodzi ?
szkoda bo sprzedają w 5L bańkach, krtoś wymieniał w 1,6 bez. ile go weszło ?
I pytanie nr 2 chodzi o płyn do wspomagania w manualu piszą jaki ale nie ile, ktoś wymieniał ile go wchodzi ?
W zbiorniczku wyrównawczym płyn chłodniczy jest poniżej minimum. Kolor niebieski czyli zgaduję, że petrygo? Jakbym nie dostał konkretnie tego płynu to czy mogę dolać jakiś inny i czy zalewać maksymalnie do kreski max czy nalać mniej więcej do połowy ?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości